Як розпочати бізнес в eCommerce з нуля? Як вивести в мережу традиційний фізичний магазин? Як підвищити онлайн-продажі? У пошуках відповіді на ці питання підприємці стикаються з однією й тією самою дилемою вибору платформи для eCommerce. Чому надати перевагу: готовій платформі, на кшталт Shopify чи Хорошоп, або ж повноцінній розробці власного онлайн-магазину з нуля?
Це непросте питання, адже обидва варіанти мають суттєві переваги й недоліки. У цій статті ми детально розкажемо про них. Ви дізнаєтесь, в чому криється різниця між хорошоп та індивідуальним сайтом для eCommerce. Це допоможе зрозуміти, в яких випадках замовлення індивідуальної розробки магазину може бути більш вигідним рішенням для вашого бізнесу.
Що таке Хорошоп?
Загалом на світовому ринку платформ e-комерції існує чимало різноманітних CMS та сервісів для створення онлайн-магазинів: Shopify, Magento, OpenCart, WooCommerce тощо. Але у цьому матеріалі ми зосередимось на українському ринку і поговоримо про вкрай популярну платформу Хорошоп. Це рішення було створене українськими розробниками у 2014 році та розвивається як хмарний SaaS-сервіс для онлайн-комерції.
Хорошоп надає усе необхідне для створення сучасного eCommerce-сайту з нуля. Понад те, він пропонує широкі можливості інтеграцій та різноманітні інструменти для просування магазину. В екосистемі Хорошоп можна легко налаштовувати зовнішній вигляд магазину, керувати товарами, обробляти замовлення, відстежувати запаси, а також автоматизовувати маркетинг. Однією з основних переваг платформи є її простота налаштування та можливість швидкого запуску магазину без необхідності в глибоких знаннях програмування.
Це доволі гнучке рішення, яке може базово закрити усі потреби типового онлайн-магазину. Якщо вірити сайту Хорошоп, то наразі майданчиками клієнтів платформи користуються близько 5 млн українців щомісяця. Серед цих клієнтів є і бренди національного масштабу.
Що таке індивідуальна розробка інтернет-магазину?
Альтернативою пакетним платформам на кшталт Хорошоп є індивідуальна розробка онлайн-магазину з нуля. На відміну від використання готових рішень, кастомна розробка дає змогу повністю адаптувати функціонал, дизайн і структуру магазину під унікальні процеси та потреби окремо взятого бізнесу. Цей підхід зазвичай вимагає більш суттєвих часових і фінансових витрат, але водночас надає набагато більше можливостей для індивідуального налаштування і розширення функціонала магазину.
Проєкти індивідуальної розробки платформи eCommerce охоплюють низку ключових етапів та компонентів:
-
Аналіз та планування. Цей етап охоплює вивчення потреб бізнесу, визначення цілей магазину, дослідження цільової аудиторії та конкурентів, а також розробку загальної концепції магазину.
-
Дизайн та UX. Опрацювання та затвердження унікального дизайну магазину, який має забезпечити покупцям гідний користувацький досвід, зручність, естетику й відповідність бренду компанії.
-
Розробка функціоналу. Технічна реалізація функцій магазину відповідно до бізнес-процесів (управління товарами, замовленнями, оплатою, доставкою тощо). Інтеграція необхідних інструментів (наприклад, облікова система, платежі, CRM).
-
Безпека та продуктивність. Забезпечення безпеки даних клієнтів та транзакцій, реалізація механізмів кіберзахисту. Оптимізація завантаження сторінок та швидкості обробки запитів на бекенді.
-
Тестування та запуск. Проведення низки тестів QA для перевірки всіх аспектів продукту перед запуском. Команда має переконатися в його коректній роботі, безпеці та відповідності заявленим вимогам.
-
Підтримка та обслуговування. Після запуску магазину важливо забезпечити його підтримку та обслуговування, включно з оновленням функціоналу, виправленням помилок і технічною підтримкою клієнтів.
Результатом індивідуальної розробки є унікальний веб- або мобільний майданчик для продажів. Такі продукти відрізняються вкрай широкою свободою кастомізації та масштабування.
Чи можна сказати, яке рішення краще? Хорошоп та індивідуальний eCommerce – це дві сторони онлайн-комерції. Обидва варіанти мають переваги, що можуть мати визначальну роль у тих чи інших сценаріях бізнесу.
Індивідуальний інтернет-магазин та Хорошоп: розбираємо відмінності
Насправді відмінностей так багато, що порівняння Хорошоп та індивідуального сайту може зайти в глухий кут. Важливо розуміти, що це геть різні підходи до eCommerce, які будуються на відмінних технологіях та бізнес-моделях. Розберемо відмінності детально.
Індивідуальність бренду
Пакетні CMS та хмарні сервіси для eCommerce пропонують готові шаблони для реалізації дизайну й функціоналу онлайн-магазину. Це допомагає бізнесу заощаджувати ресурси та випускати eCommerce майданчик дуже швидко. Але така простота має свою ціну. Магазини на одній платформі, такій як Хорошоп, виглядають дуже однотипно, навіть якщо пропонують певну кастомізацію візуалу та інтерфейсу. Адже ці магазини врешті будуються на одних і тих самих технологіях та єдиній галереї шаблонів.
Однотипність неприйнятна для брендів, які прагнуть підкреслити власну ідентичність на ринку та рішуче відмежуватися від конкурентів. Саме тому вони обирають індивідуальну розробку: вона дозволяє застосувати унікальний стек технологій, реалізовувати будь-які мікроінтеракції та будувати цілком унікальний UX, аби вразити й захопити покупця.
Що швидше запустити?
Готове рішення підходить для тих, кому новий магазин потрібен “на вчора”. В цьому випадку порівнювати Хорошоп та кастомний eCommerce сайт неможливо. На сайті Хорошоп клієнтам обіцяють запустити новий онлайн-магазин з нуля за 5 днів: варто лише обрати дизайн, перенести товарну базу й налаштувати інтеграції. На противагу, розробка індивідуального рішення потребуватиме щонайменше 3-4 місяців плідної роботи.
Однак у питаннях часу не варто зациклюватись на короткій перспективі. Так, при кастомній розробці дійсно необхідно пройти через усі етапи розвитку проєкту: від аналізу та планування, до релізу й подальшої підтримки. Однак таким чином бізнес отримує продукт із довгим життєвим циклом, який можна буде роками розвивати з мінімальними витратами ресурсів. Тим часом шаблонне рішення, яке легко запускається тут і зараз, може втратити цінність дуже швидко – через зростання бізнесу або зміну ситуації на ринку. Відтак доведеться запускати інший магазин, витрачаючи на це час і кошти.
Яке рішення дає найвищу конверсію?
Це комплексне питання. Не можна сказати, що те чи інше рішення саме по собі може бути “чарівною паличкою” для підвищення продажів. Адже конверсія залежить від безлічі факторів та рішень: загальна стратегія бізнесу, стан ринку, якість контенту, маркетингові зусилля тощо. Пакетні рішення та кастомна розробка мають власні переваги, що можуть зіграти на продажі:
-
Готова платформа пропонує добре оптимізовані інструменти, які зазвичай, вже показали свою ефективність на практиці. Адже запропоновані шаблони дизайну та інструменти вже могли бути обкатаними в десятках інших магазинів.
-
Водночас індивідуальна розробка дозволяє тонко налаштовувати UX, створювати унікальний функціонал та адресні рішення, націлені на окрему індустрію та аудиторію.
Тож з погляду конверсії порівняння Хорошоп та кастомного сайту залежить виключно від умов та потреб вашого бізнесу.
Індивідуальний інтернет-магазин чи Хорошоп: що краще для SEO?
Не можна сказати, що готові платформи на кшталт Хорошоп незручні в налаштуваннях, чи демонструють погані результати в SEO-оптимізації. Як раз навпаки, розробники таких сервісів докладають безліч зусиль, аби надати клієнтам зручні та потужні інструменти пошукової оптимізації. Бізнесу з шаблонним онлайн-магазином зазвичай доступні такі можливості як автоматизоване налаштування метаданих, шаблони для тегів, управління індексацією фільтрів, формування лендингів тощо.
Однак індивідуальний онлайн-магазин пропонує по-справжньому глибокі можливості керування структурою сайту, метаданими та налаштуваннями оптимізації. Зазвичай вимоги SEO враховуються вже на етапі розробки продукту. Відтак бізнес з кастомним сайтом має змогу більш точно налаштувати платформу під запити та потреби своєї аудиторії. Переваги індивідуальних рішень в SEO краще розкриваються в довгостроковій перспективі.
Як на практиці працює кастомна розробка?
Чому бізнес відмовляється від шаблонних рішень для eCommerce на користь індивідуальної розробки? Ми можемо розкрити це питання на прикладі нашого клієнта, провідного українського ритейлера автомобільних шин та дисків “Шипшина”.
Продаж автозапчастин сам по собі є доволі складним та ресурсомістким напрямком eCommerce: продавцям треба працювати з величезними товарними базами технічно складної продукції, враховувати безліч факторів сумісності товарів, особливості організації каталогу, формату продажів, автосервісу тощо.
Команда “Шипшини” дуже довго будувала свою цифрову інфраструктуру та налаштовувала процеси обліку, однак її сайт для eCommerce морально застарів. Компанія звернулась до нас із запитом на створення нового сучасного майданчика, який дозволив би зберегти наявну систему обліку та запуститися швидко. Досягнути цього з платформами для шаблонних онлайн-магазинів було практично неможливо. Крім того, при переході на новий сайт було вкрай важливо зберегти вигідні позиції магазину в пошуку, адже клієнт роками успішно розвивав SEO.
Врешті команда WEZOM створила для клієнта цілком нову платформу для eCommerce. Це рішення на сучасному стеку технологій, що може похвалитися актуальним дизайном та по-справжньому якісним UX. Та головне, що новий сайт ідеально інтегрувався із комплексною системою цифрового обліку “Шипшини”, працює швидко і стабільно.
Розробники тісно працювали з SEO-фахівцями, що дало неймовірні результати. Просадка в трафіку після релізу нового сайту склала 10% замість прогнозованих 20-30%. Вже за місяць майданчик відбив втрачені показники та повернувся до зростання. А в довгостроковій перспективі нова система підбору товарів врешті допомогла збільшити прибуток компанії на 25%. Досягнути подібних результатів з шаблонним онлайн-магазином в ринковій ніші клієнта просто неможливо.
Індивідуальний інтернет-магазин як найкращий вибір для бізнесу
Індивідуальна розробка інтернет-магазину чи Хорошоп: що обрати вам?
Чи варто витрачати час і гроші на розробку інтернет-магазину з нуля, або ж простіше скористатися готовою платформою? Усе залежить від конкретної ситуації. Розберімо їх.
Коли варто обрати Хорошоп
-
Ви розвиваєте невеликий/середній бізнес. Для базового eCommerce малих або середніх масштабів можливостей хмарної платформи буде цілком достатньо. Рішення на кшталт Хорошоп дозволить сконцентруватись на зростанні та оптимізації бізнесу, уникаючи витрат часу та ресурсів на власний сайт.
-
Ви хочете “влетіти” в нову ринкову нішу. Якщо у вас є смілива гіпотеза для бізнесу, або ви бачите пусте місце на ринку, пакетне рішення також буде найкращим варіантом. По-перше, вам важливо буде запуститися швидко, а не чекати релізу декілька місяців. По друге, вкладати значні ресурси в таку розробку – це величезний ризик.
-
Вам важлива простота. Платформи на кшталт Хорошоп знімають з плечей бізнеса майже усі клопоти щодо підтримки та розвитку магазину. Вендор бере на себе оновлення дизайну та функціоналу, допомагає з налаштуванням та SEO тощо.
Коли варто обрати кастомну розробку
-
Вам важливе масштабування. Зазвичай це актуально для великих магазинів та бізнесів, що швидко зростають. Кастомна розробка дозволить закласти в програмну архітектуру магазину усі можливості для швидкого розширення, легкого додавання нового функціоналу та модифікації UX.
-
Ви працюєте у складній індустрії. Якщо ваш бізнес пов’язаний з продажами технічно складної, унікальної чи незвичайної продукції, то шаблони дизайну та функціоналу від сервісів на кшталт Хорошоп можуть бути неефективними у ваших сценаріях. Це може стосуватися автомобільної та будівельної галузі, промислової електроніки, комп’ютерної техніки тощо.
-
Вам важлива безпека. Деякі бізнеси не готові довірити дані своїх користувачів та безпеку транзакції стороннім платформам, адже наявність третьої ланки у взаємодіях з клієнтами – це додаткові ризики. Індивідуальна розробка дозволяє належним чином організувати кіберзахист.
-
Ви націлені на перспективу. Бізнес, який має достатньо ресурсів та часу для індивідуальної розробки, може заощадити на великій дистанції. Адже власний кастомний онлайн-магазин не потребуватиме витрат на передплату, а його життєвий цикл буде довшим, ніж у шаблонного майданчика.
Загалом переваги та недоліки обох шляхів можна описати ось так:
Критерій |
Хорошоп |
Кастомна розробка |
Початкові витрати |
Мінімальні, за тарифами вендора |
Суттєві, залежно від складності проєкту |
Швидкість запуску |
Мінімальна, від декількох днів, до декількох тижнів |
Потребує часу на розробку |
Функціонал |
Базовий функціонал eCommerce, обмежені налаштування |
Можливість реалізувати та тонко налаштувати будь-який функціонал |
UI/UX |
Набір шаблонів дизайну від вендора |
Жодних обмежень по дизайну |
SEO |
Базові можливості та налаштування SEO |
Повна свобода щодо дизайну |
Інтеграції |
Добре оптимізовані інтеграції з найпопулярнішими сервісами платежів, доставлення, банкінгу, CRM тощо |
Доступні будь-які інтеграції, включно з кастомними рішеннями |
Безпека |
Базові можливості безпеки |
Індивідуальна стратегія кіберзахисту, спеціалізовані рішення |
Підтримка |
Моніторинг працездатності в режимі 24/7, спілкування з операторами з 9:00 до 21 |
Індивідуальна підтримка продукту в режимі 24/7 |
Масштабованість |
Може бути обмеженою, монетизована тарифними планами |
Майже необмежена |
Витрати на обслуговування |
Регулярна абонплата |
Витрати на технічне утримання та оновлення |
Перспективи розвитку |
Напрямок розвитку платформи обирає її вендор |
Напрамок розвитку платформи обирає безпосередньо бізнес |
Кастомний інтернет-магазин – це ваше рішення? Ми допоможемо
Команда WEZOM вже чверть століття створює індивідуальні диджитал-рішення для корпоративних клієнтів. Наші продукти – це кастомне ПЗ, мобільні та веб- додатки, просунуті онлайн-магазини, цифрові екосистеми тощо. Клієнти зі сфер eCommerce, ритейлу, логістики, виробництва та багатьох інших галузей звертаються до нас, оскільки не можуть задовольнитись можливостями доступного на ринку пакетного софту.
За плечима в нашої команди десятки успішних комплексних онлайн-магазинів, створених з нуля. Серед клієнтів WEZOM такі велетні як Roshen, Cooper&Hunter, Anabel Arto, “Уманьпиво” та безліч інших брендів національного/міжнародного рівня.
Тож якщо вас цікавлять можливості eCommerce, звертайтеся по консультацію до нас просто зараз. Наші фахівці допоможуть вам обрати оптимальне рішення для бізнесу: хорошоп чи індивідуальний інтернет-магазин. Експерти з 20-річним досвідом радо покажуть вам наші кейси, допоможуть зорієнтуватися в технологіях, строках та вартості реалізації проєкту. Ми готові провести вас через усі кроки створення індивідуального інтернет-магазину: від першого обговорення ідеї, до релізу та подальшої підтримки.
FAQ
Що таке Хорошоп?
Хорошоп – це українська хмарна платформа для створення та управління онлайн-магазинами. Майданчик надає своїм клієнтам усе необхідне для створення сучасного eCommerce-сайту з нуля, а також пропонує інструменти менеджменту онлайн-продажів, маркетингу, просування тощо. Сьогодні сайтами клієнтів Хорошоп користуються близько 5 млн українців щомісяця.
Коли варто створити власний інтернет-магазин?
Вам точно варто орієнтуватися на кастомну розробку, якщо ви працюєте у складній галузі eCommerce, націлені на масштабування бізнесу, прагнете реалізувати унікальний функціонал та UX, висуваєте особливі вимоги щодо забезпечення безпеки транзакцій та даних ваших користувачів у платформі. В усіх цих сценаріях шаблонні магазини будуть недостатньо ефективними.
Чи достатньо гнучкий Хорошоп?
Хорошоп пропонує досить гнучкі можливості для створення та управління онлайн-магазином. Платформа надає широкий спектр інструментів для налаштування дизайну, керування товарами, обробки замовлень, відстеження запасів, автоматизації маркетингу тощо. Крім того, Хорошоп дає можливості для інтеграції з популярними сервісами. Але в деяких галузях та сценаріях гнучкості цієї платформи буде замало.
Які ключові відмінності власного інтернет-магазину від Хорошоп?
Загалом Хорошоп та індивідуальний eCommerce сайт подібні за базовим функціоналом, але на цьому спільне у них закінчується. Вони будуються на різних технологіях, відрізняються за вартістю та швидкістю запуску, пропонують різні підходи до побудови дизайну, безпеки, функціоналу, UX тощо.