Що таке UGC контент (User Generated Content)

Ткаченко Аліна
Ткаченко Аліна
Копірайтер
11.06.2024
11.06.2024
413
0

Сьогодні люди настільки звикли до продажу в інтернеті, що пряма реклама «в лоб» вже не працює. Один з нових способів привернення уваги аудиторії — це UGC маркетинг. Що він це таке, як він працює і як правильно його використовувати для бізнесу, розповімо далі.

UGC – що це?

Абревіатура розшифровується як User Generated Content, тобто контент, що створили звичайні користувачі. Особливо популярним цей напрямок маркетингу став у соціальних мережах, зокрема в Instagram та TikTok. Головна його особливість полягає в тому, що його створено без участі бренду, а безпосередньо з ініціативи користувачів та покупців. Такий контент відображає реальний досвід інших людей, внаслідок чого він не сприймається як реклама. Але при цьому підвищує довіру до бренду.

Види UGC

Одна з важливих переваг цього виду маркетингу полягає у різноманітності. UGC контент може бути у вигляді текстів, фото, відео, мемів тощо. Розглянемо найпопулярніші види.

Відгуки

Це традиційний вид контенту, створеного користувачами. Багато людей ретельно вивчають відгуки про компанію, перш ніж зробити покупку чи замовити послугу. І реальному досвіду інших користувачів довіряють набагато більше, ніж рекламним обіцянкам. Тому відгуки – це дуже важливий вид UGC, з яким потрібно вміти правильно взаємодіяти, адже вони впливають на репутацію бренду, формують про нього певну думку і допомагають потенційним клієнтам зробити вибір, заснований на досвіді інших користувачів. 

Фото- та відеовідгуки

Такий користувальницький контент візуально демонструє продукт чи послугу. Особливо ефективні відеовідгуки, тому що вони дозволяють побачити продукт у дії та почути думку реального користувача. Це сприяє глибшому емоційному залученню аудиторії.

Також важливу роль відіграють і фотовідгуки. Вони дозволяють наочно продемонструвати продукт, його зовнішній вигляд, якість виконання тощо. І це також позитивно впливає на продаж.

Огляди товарів або послуг

Такий формат UGC – найефективніший з точки зору залучення клієнтів. Користувачі діляться своїми враженнями про товар або послугу у відеоформаті, розповідають про плюси та мінуси продукту, про свої очікування тощо. Особливо популярні огляди косметики, побутової техніки, одягу та інших тематик.

При цьому вони можуть бути розміщені як на офіційних сторінках бренду, так і на сторонніх майданчиках: маркетплейсах, в соцмережах, YouTube тощо.

Створення UGC-контенту: покрокова інструкція для брендів

Попри те що User Generated Content — це суто ініціатива користувачів, брендам можна та потрібно мотивувати їх на його створення. Як це зробити, розповідаємо далі.

Формуємо необхідні умови для користувачів

Розглянемо на прикладі компанії Starbucks, яка цілеспрямовано залучає клієнтів до створення UGC контенту. Для цього вона використовує різні креативні методи.

  • Персоналізація. Склянки в Starbucks підписуються індивідуально для кожного відвідувача. Такий підхід мотивує клієнтів зробити фото та поділитися ним у соціальних мережах.

  • Фірмова атрибутика. Компанія випускає власний мерч: одяг, кружки, екосумки, значки та інше. Клієнти купують їх та із задоволенням розповідають про них в інтернеті.

  • Ситуаційний контент. У певні періоди, наприклад, перед Різдвом, стаканчики мають тематичний дизайн, що також підштовхує до створення контенту.

Затишний інтер'єр, фотозони, гарний посуд чи упаковка – все це можна використовувати для просування свого бізнесу. 

Використовуємо хештег

Важливо, щоб користувачі могли легко знайти бренд чи компанію. Найпростіший спосіб – придумати та використовувати хештег, який асоціюватиметься саме з вами. Наприклад, бренд фотоапаратів Sony публікує на своїй сторінці контент користувачів, щоб показати, які знімки роблять фотографи. По хештегу #sonyukraine можна побачити не тільки фото, а й відео, у тому числі й навчальні, зняті на камеру Sony.

Використовуємо персоналізацію

Один із найяскравіших прикладів грамотного використання персоналізації – це маркетингова кампанія #ShareaCoke від Coca-Cola. У її рамках бренд випустив обмежену серію банок та пляшок із популярними іменами на етикетках замість звичайного логотипу. І вона виявилася надзвичайно успішною з погляду залучення аудиторії. Користувачі постили фото напою з їхніми іменами, що призвело до вірусного поширення контенту в соцмережах та суттєвого зростання продажів Coca-Cola.

Заохочуємо клієнтів залишати відгуки

Як приклад наведемо інтернет-магазин Rozetka. Тут у користувачів є мотивація залишати відгуки в обмін на знижку на наступну покупку. Крім того, вони знаходяться в зручному місці — на вкладці поруч з описом товару, а не внизу сторінки. Тому користувачеві не потрібно витрачати час на їх пошук.

Проводимо конкурси

Конкурси – ще один інструмент, який можна використати для підтримки інтересу до бренду. Але важливо дотриматись двох умов: призи мають бути привабливими та цінними для аудиторії, а брати участь — максимально легко.

Найпростіший спосіб створити контент UGC – це попросити користувачів зробити репост. Але також можна піти далі, і в умовах вказати на необхідність виставити фото з продукцією бренду, зняти короткий відеовідгук тощо. Надалі UGC матеріали можна використовувати для рекламних кампаній.

Як працювати з UGC

Є кілька важливих нюансів під час використання такого контенту. І їх потрібно враховувати, якщо вам важливо вибудувати довірчі відносини з вашою аудиторією.  

Отримання дозволу

Перед розміщенням будь-якого контенту обов'язково запитайте дозвіл на його використання. Завжди пам'ятайте, що UGC – це ініціатива підписників. У більшості випадків вони не будуть проти того, щоб бренд використовував їхній контент. Але краще заручитися згодою, щоб уникнути юридичних проблем.

Вказівка ​​авторства

Це правило випливає із попереднього. Завжди позначайте творців контенту зі згадуванням їхніх імен/нікнеймів. І не лінуйтеся взаємодіяти з користувачами: ставити лайки, робити репости, відповідати на коментарі. Так ви покажете, що цінуєте їхній внесок та зусилля.

Чому варто використовувати UGC-контент

Користувальницький контент — це дуже ефективний інструмент просування з низки причин.

  • Економія ресурсів. У порівнянні з SEO UGC набагато доступніше. Але ефективність цього способу просування також дуже висока. Крім того, компанії можуть заощаджувати час та гроші на розробку власного контенту, використовуючи те, що створюють їхні клієнти. 

  • Збільшення охоплення та залучення. Як правило, користувачі розміщують контент на своїх сторінках, тим самим додатково рекламуючи товари чи послуги своїм підписникам. 

  • Довіра. Як ми вже говорили, такий контент викликає більше довіри, ніж класична реклама. Крім того, він є доказом, що послуги чи товари справді мають попит.

Ділимося прикладами використання UGC контенту різними брендами.

Приклади використання User-generated content

Що таке UGC контент не з чуток знає компанія Аврора. У TikTok користувачі регулярно знімають відео з оглядами товарів. Причому роблять це як у магазинах, так і вдома. У другому випадку це найчастіше так звані «розпакування», в яких користувачі розповідають, що купили, і діляться своїми враженнями.

Також цей спосіб просування активно використовує мережа б'юті барів Gbar. Тут є всі умови для того, щоб клієнти хотіли зробити фото та поділитись ним: фотогенічний інтер'єр, дзеркала з ідеальним світлом для селфі, неонові написи. Крім цього, великий акцент у мережі зроблено на сервіс. І в тандемі це чудово працює: практично кожна дівчина, яка побувала в Gbar, має селфі із салону.

Підіб’ємо підсумки

Якщо ви шукаєте новий спосіб залучення аудиторії, зверніть увагу на User-generated content. Звичайно, не варто повністю відмовлятися від інших традиційних способів просування. Вміло використовуючи цей інструмент у тандемі з іншими способами розкручування, ви зможете збільшити кількість клієнтів, а також зміцнити свою репутацію та при цьому заощадити ресурси.

Ткаченко Аліна
Про автора
Ткаченко Аліна
Копірайтер
Досвід роботи 10 років
Спеціалізується на створенні корисного та продаючого контенту. Має досвід написання переконливих текстів для реклами, сайтів, блогів та соціальних медіа.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.