Етапи створення індивідуального інтернет-магазину

Вікторія
Вікторія
IT Sales Manager
4.2
19.02.2024
18039
0
12 хвилин

Створення власного інтернет магазину – крок до масштабування компанії та продажу товарів не лише локально у місті чи регіоні, а й у всьому світі. Дійсно, вже у 2023 році, відповідно до даних Forbes, п’ята частина всіх покупок в роздрібній торгівлі прийшлася саме на онлайн-шопінг. Згідно прогнозам, цей показник буде стабільно зростати впродовж найближчих чотирьох років із сукупним середньорічним темпом в більш ніж 1%. Тому, при коректно побудованих стратегіях для розробки інтернет-магазину та його просування, бізнес в цій сфері точно має стати прибутковим. 

 Ось чому, коли ви замовляєте розробку сайту, важливо розуміти, як саме відбувається цей процес, щоб контролювати ситуацію і бути впевненим у результаті. Все починається з ідеї, а закінчується, врешті-решт, готовим проєктом. Але що відбувається між цими двома моментами?

8 етапів створення індивідуального інтернет-магазину

Як влаштована розробка власного інтернет-магазину? Розберімось, з яких загальних етапів складається цей процес.

Складання ТЗ

Технічне завдання – це чітко сформульований документ, який зводить до мінімуму різницю очікувань та реальності. Іншими словами, він дозволяє майбутньому власнику та, власне, самим розробникам детально описати, що буде зрештою, і як саме буде реалізовуватися проєкт. Таким чином, ТЗ мінімізує конфліктні ситуації, оскільки обидві сторони повинні наслідувати складений документ.

Цей документ містить всю потрібну інформацію:

  • вимоги до графічного змісту проєкту;

  • функціональні вимоги (опис ЦА, завдання, які має вирішувати проєкт, технічні вимоги до управління тощо);

  • загальні положення та особливості співробітництва;

  • вимоги до програмного забезпечення та технічної реалізації;

  • умови здавання проєкту.

Для окремих завдань може складатись бриф. Це додатковий документ, що включає низку питань, які допомагають виконавцю зрозуміти, як вирішити сформульоване замовником завдання.

Маркетингове дослідження та стратегія

На цьому етапі створення інтернет магазину вирішуються стратегічні завдання, оскільки саме від маркетингового дослідження залежить кінцевий результат. Зазвичай, замовники беруть в цьому активну участь, оскільки багато важливої інформації надходить саме від них. Ось основні положення, які повинні бути визначені при проходженні цього етапу:

  • Аналітика продукту. Це підготовчий етап, протягом якого розробник повинен детально вивчити специфіку діяльності клієнта, а саме – особливості продуктів чи послуг, що будуть продаватися в інтернет-магазині.

  • Вивчення трендів. Проводиться аналітика загальносвітових та локальних трендів, а також особливостей позиціонування продуктів чи послуг на ринку.

  • Аналіз конкурентів. Виконується детальний аналіз конкурентів і їхніх методів взаємодії з цільовою аудиторією, а також формується УТП. Це дозволяє зрозуміти, як зробити майбутнє рішення максимально ефективнішим.

  • Визначення ЦА. Від розуміння цільової аудиторії залежить успішність бізнесу, адже ключове завдання інтернет магазину – правильно ідентифікувати свою ЦА. Далі проводиться складання портрета клієнта. Визначаються поведінкові характеристики споживачів, їх проблеми та цілі, мотивація та інші фактори, що дозволяють зрозуміти, як вони будуть себе вести у межах майбутнього торгового майданчика.

Після цього розробляється маркетингова стратегія, і вже, слідуючи їй, виконується робота на наступних етапах.

Прототипування та дизайн

Розробка дизайну магазину починається з детального опрацювання структури сайту, його функціоналу та формату відображення на різних пристроях. Чим більш детальним та інформативним буде прототип, тим швидшим і якіснішим буде його реалізація.

Група дизайнерів продумує концепцію, враховуючи сучасні тенденції розробки, стилістику проєкту, а також брендові кольори та елементи. Це дозволяє:

  • чітко візуалізувати структуру сайту для програмістів;

  • детально опрацювати навігаційні елементи і продумати підхід для однакового відображення дизайну на всіх можливих користувацьких пристроях;

  • визначити основні етапи взаємодії відвідувача з інтернет-магазином.

Загалом, прототип може бути графічним у вигляді схем, малюнків та планів, а також інтерактивним. Другий варіант дає можливість замовнику попередньо оцінити взаємодію з елементами та зрозуміти, чи підходить сайт для конкретних завдань.

Розробка UX/UI дизайну магазину включає продумування вигляду головної сторінки, внутрішніх сторінок сайту та інших елементів. Наступні кроки створення проєкту – технічні, і саме вони дозволяють на основі макету створити робочий сайт.

Програмування та верстка

Програмісти розпочинають трансформацію прототипу у статичний HTML формат. Створюється головна сторінка, каталог, картки товару, розділи магазину, форми замовлення та інші важливі елементи.

Також розробляється адміністративна панель, що наслідує вимоги, позначені у брифі. Реалізуються функції додавання товару, управління групами товарів тощо.

Незважаючи на те, що цей етап здається досить швидким, на практиці, він займає найбільший час у розробці проєкту. Програмісти повинні дуже відповідально поставитися до своєї роботи, щоб не допустити технічних помилок. Саме тому важливо скласти чітке технічне завдання, завдяки якому розробникам була б достеменно зрозуміла структура вебсайта та вимоги.

Рекомендуємо почитати
PHP чи Java для eCommerce?

Потрібна допомога з вибором розробки? Ми знайдемо краще рішення для вашого проекту

Дізнатись більше

Наповнення контентом

За контент у команді розробників відповідають контент-менеджер та копірайтер. Копірайтер створює текстовий матеріал, а контент-менеджер публікує його. Крім текстів, це також можуть бути зображення та відео.

Цей етап може бути виконаним паралельно з іншими кроками створення, головне — сформулювати правильні та чіткі завдання виконавцям. Завдяки такому підходу, можна вчасно виявити помилки та невідповідності (наприклад, некоректне відображення зображень, зміщення тексту тощо).

За рахунок контенту, магазин буде виглядати повноцінно та приваблюватиме більше клієнтів. Опис товару розкриватиме особливості продукту та його застосування. Якісні зображення допоможуть відвідувачеві ознайомитись із товаром. Завдяки опису розділів, вони дізнаються всю необхідну інформацію про бренди. Загалом, релевантний, унікальний контент допомагає магазину продавати товар.

Тестування

На цьому етапі створення інтернет-магазину можна знайти як незначні невідповідності вимогам з ТЗ та брифу, так і серйозні їх порушення. QA-фахівець складає план тестування, а також використовує чек-листи, що дозволяють чітко визначити помилки. Перевіряється як функціональна сторона роботи сайту, так і візуальне сприйняття та відповідність вимогам технічного завдання.

Тестування потрібне для наступних цілей:

  • перевірка відображення інтернет магазину на всіх девайсах, вказаних у ТЗ;

  • перевірка відображення у всіх браузерах та на доступних операційних системах;

  • відповідність параметрам, зазначеним у технічному завданні (швидкість завантаження сайту, продуктивність та інші);

  • аналіз функціональної поведінки користувача (чи відповідає розроблене рішення поставленим завданням при розробці дизайну);

  • перевірка юзабіліті;

  • контроль роботи сторонніх сервісів (підключення CRM системи);

  • пошук технічних помилок.

На етапі тестування створюється баг-репорт, що містить перелік помилок, знайдених тестувальниками. Вони можуть бути як критичними, що впливають на основний функціонал та працездатність сайту, так і незначними. У другому випадку, створюються рекомендації та побажання, які можуть зробити сайт ще кращим.

Підбір домену та хостингу

Коли сайт готовий технічно і успішно пройшов етап тестування, його необхідно завантажити на основний домен. Попередньо здійснюється підготовка до запуску проєкту, у якому група людей імітує дії реальних користувачів. Якщо замовника все влаштовує, проєкт вважається готовим до цієї події. 

Розробник займається розміщенням сайту на хостингу. Вибрати хостинг може і сам замовник, якщо до цього є певні побажання. Але, зазвичай, ця задача перебуває у компетенції компанії-розробника, адже саме він може допомогти вибрати надійний та перевірений хостинг. Перед завантаженням сайту ще раз проводиться перевірка, видаляються всі тимчасові файли, очищається база даних. Перевіряється, чи підключена індексація сайту, інтегруються системи аналітики.

Процес створення доменного імені є дуже відповідальним, адже від назви залежить і позиціонування сайту. Цим займаються замовники, оскільки саме вони повинні самостійно вигадати влучне ім'я для сайта. Команда розробників також може допомогти у цьому питанні – все це узгоджується ще на етапі концепції та створення дизайну. Після реєстрації домену та завантаження ресурсу на хостинг, проєкт буде готовим до повноцінної роботи.

Підключення додаткових сервісів

Частіш за все, інтернет магазин потребує підключення сторонніх сервісів та додаткових послуг. Це можуть бути системи безпеки, що захищають від зломів та вірусів, системи контролю та обліку (CRM), а також підключення IP-телефонії та інших допоміжних технологій.

Якщо на етапі створення інтернет-магазину ці послуги обговорені, вони підключаються одразу. Але іноді замовник визначає потребу в їх інтеграції лише згодом. Це не спричиняє ніяких проблем, адже подібна послуга завжди обговорюється окремо.

Кожен зі сторонніх сервісів перевіряється на працездатність, відповідність та ефективність. Загалом, вони значно спрощують роботу магазину, роблячи її ефективною та комфортнішою. Наш менеджер може провести для вас консультацію на етапі планування розробки, запропонувавши вам набір можливих сторонніх сервісів.

Рекомендуємо почитати
Створіть ідеальний інтернет-магазин зараз!

Запустіть свій успішний онлайн-бізнес з професійно розробленим інтернет-магазином

Детальніше

Необхідна команда для створення інтернет-магазину

Тепер давайте визначимо склад команди, якого буде достатньо для створення інтернет-магазину.

Проджект менеджер

Цей спеціаліст є відповідальним за управління і організацію процесу створення інтернет-магазину. Також він виступає у ролі пов’язуючої ланки між членами команди розробки та замовником.

UX/UI дизайнери

Ці фахівці працюють над прототипом проєкту та поступово перетворюють його у повноцінний дизайн. В контексті розробки рішень електронної комерції, їх робота є дуже важливою, оскільки саме вони визначають, які саме дії зможе виконувати користувач в межах інтерфейсу.

Бекенд розробники

Ці спеціалісти створюють бізнес-логіку проєкта, реалізують зв’язки з базами даних та, в цілому, визначають, як саме буде реагувати вебсайт на користувацькі дії, що потребують запиту на сервер.

Фронтенд розробники

Щодо фронтенд розробників, вони є відповідальними саме за ту частину проєкта, з якою безпосередньо взаємодіє користувач, тобто, за інтерфейс. Зокрема, ці фахівці визначають, як він буде виглядати, які елементи він буде містити і взагалі, як саме буде функціонувати кожна зі сторінок, з яких складається інтернет-магазин. Іноді, фронтенд-розробників також називають верстальниками.

QA спеціалісти

QA спеціалісти перевіряють проєкт на відповідність до вимог, визначених у документації та брифі. Також вони тестують вебсайт на загальноприйняті вимоги, які застосовуються до всіх інтернет-магазинів, та складають список рекомендацій, які допоможуть покращити користувацький досвід. 

Спеціалісти зі створення контенту

Вище ми зазначили, хто саме мається на увазі – це копірайтери та контент-менеджери. Без їх зусиль, інтернет-магазин виглядатиме пустим і навряд чи буде добре ранжуватися у пошукових системах, яким би не був привабливим та зручним його дизайн.

Рекомендуємо почитати
Як ми створили сучасний eCommerce

Трансформація постачання матеріалів у прибутковий інтернет-магазин

Дізнатися

Розробіть індивідуальний інтернет-магазин з WEZOM

Створення інтернет-магазину може здатися вам досить тривіальним завданням, і це дійсно так, якщо ваш підрядник використовує вже готовий шаблон. Однак, такі проєкти навряд чи зможуть зайняти у своїй ніші стійку конкурентну позицію та виділитися на тлі своїх аналогів – особливо, якщо ця ніша відрізняється підвищеною пропозицією.

 Саме для цього, є сенс поставитися до вибору компанії-розробника особливо уважно, приділяючи увагу не лише ціновій політиці, а й наявності відповідної експертизи у вашому бізнес-секторі. Тільки в такому випадку ви отримаєте впевненість, що кількість ресурсозатратних правок буде мінімальною (а значить, процес роботи над проєктом відбудеться настільки швидко, наскільки це можливо), а фінальний результат перевершить ваші найсміливіші очікування.

Зокрема, ви можете звернутися до нас – спеціалістів із компанії WEZOM, які мають колосальний досвід у розробці інтернет-магазинів різних масштабів як для локального, так і для західного ринку. За роки нашої роботи ми отримали безліч цінних інсайтів, які допомагають нам щоразу створювати добре впізнавані, інтуїтивні з точки зору користувача і водночас економічно ефективні рішення. Зв'яжіться з нами зараз, щоб обговорити деталі вашого проєкту і дізнатися його бюджет.

Висновки

Ми сподіваємося, що допомогли вам розібратися в особливостях розробки інтернет-магазинів, а також з'ясувати, які саме фахівці вам знадобляться у вашій команді. Загалом, дотримання вищеописаних етапів створення інтернет-магазину та вимог до команди є обов'язковою умовою для успішного завершення проєкту, однак, що стосується достатніх умов, тут важливо правильно вибрати компанію-розробника, про що ми вже зазначали вище. Ми будемо раді надати вам допомогу в реалізації ваших найбільш амбітних та нестандартних бізнес-ідей та проведемо вас від збору проєктних вимог до запуску та реалізації оновлень вашого інтернет-магазину.

FAQ

Які існують етапи розробки інтернет-магазину?

Основні етапи розробки інтернет-магазину включають складання технічного завдання та брифу, маркетингове дослідження та розробку бізнес-стратегії, прототипування та дизайн, програмування та верстку, наповнення інтернет-магазину контентом, тестування, підбір домену та хостингу, а також підключення додаткових сервісів. 

Скільки часу займає розробка індивідуального інтернет-магазину?

Якщо розглядати найшвидший варіант – розробку інтернет-магазину на базі готового шаблону, в такому випадку, ваша команда зможе встигнути запустити готовий проєкт вже за місяць. Адже в такому випадку, кроки створення інтернет-магазину, що потребують програмування та дизайну, потребуватимуть мінімум часу. Щодо термінів реалізації нестандартних ідей, вони можуть бути значно ширшими і досягати шести місяців та навіть більше.

Які технології використовуються для розробки інтернет-магазину?

Якщо розглядати стандартний технологічний стек, необхідний для розробки інтернет-магазину, до нього можна віднести JavaScript, HTML, CSS, PHP та SQL. Але, врешті-решт, вибір конкретних технологій та інструментів залежатиме від ваших унікальних вимог до проєкту, тому вони можуть відрізнятися від тих, що зазначені вище.

Вікторія
Про автора
Вікторія
IT Sales Manager
Досвід роботи 6 років
Експерт з IT-продуктів, допомагає потенційним клієнтам WEZOM підібрати оптимальні платформи і технології для вирішення завдань бізнесу.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
4.2
Проголосувало: 12
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.