click fraud detection
0 800 755 007
(Безкоштовно по Україні)

Етапи розробки інтернет-магазину

10018

Створення власного інтернет магазину – крок до масштабування компанії та продажу товарів не лише локально у місті чи регіоні, а й у всьому світі.

Коли ви замовляєте розробку сайту, важливо розуміти, як відбувається процес, щоб контролювати ситуацію і бути впевненим у результаті. Все починається з ідеї, а закінчується готовим успішним проектом. А що відбувається між?

складання тз

Складання ТЗ

Технічне завдання – це чітко прописаний документ, який зводить до мінімуму різницю очікувань та реальності. Іншими словами, він дозволяє чітко прописати, що буде зрештою, і як саме реалізовуватиметься проект. ТЗ мінімізує конфліктні ситуації, оскільки обидві сторони наслідують складений документ.

У ньому має бути вся потрібна інформація:

  • вимоги до графічного заповнення проекту;
  • функціональні вимоги (опис ЦА, завдання, які має вирішувати проект, технічні вимоги до управління тощо);
  • загальні положення та особливості співробітництва;
  • вимоги до програмного забезпечення та технічної реалізації;
  • умови здавання проекту.

На окремі завдання може складатись бриф. Це додатковий документ, що включає низку питань, які допомагають виконавцю зрозуміти, як вирішити поставлене завдання.

Маркетингове дослідження та стратегія

На цьому етапі створення інтернет магазину вирішуються стратегічні завдання. Від маркетингового дослідження залежить кінцевий результат. Замовник бере активну участь у роботі. Потрібно опрацювати всю інформацію про компанію:

  • Аналітика продукту . Підготовчий етап, у якому розробник поринає у тематику клієнта, вивчає особливості продукту чи послуги.
  • Вивчення трендів . Проводиться аналітика загальносвітових та локальних трендів, позиціонування продукту чи послуги на ринку.
  • Аналіз конкурентів . Проводиться детальний аналіз конкурентів, їх методи взаємодії з цільовою аудиторією, формується УТП. Це дозволяє зрозуміти, як зробити інтернет магазин ефективнішим.
  • Визначення ЦА . Від розуміння цільової аудиторії залежить успішність бізнесу. Завдання інтернет магазину – потрапити до своєї ЦА. Далі проводиться складання портрета клієнта. Визначаються поведінкові характеристики клієнта, його проблеми та завдання, мотивація та інші фактори, що дозволяють докладно зрозуміти, як поводитиметься покупець.

Далі розробляється маркетингова стратегія, і вже, слідуючи їй, ведеться робота на наступних етапах.

прототипування та дизайн

Прототипування та дизайн

Розробка дизайну магазину починається з детального опрацювання структури сайту, його функціоналу та відображення на різних пристроях. Чим краще складений прототип, тим швидшим і якіснішим буде його реалізація.

Група дизайнерів продумує концепцію, враховуючи сучасні тенденції розробки, стилістику проекту, фірмові кольори та елементи, що дозволяє:

  • чітко візуалізувати структуру сайту для програмістів;
  • детально опрацювати навігаційні елементи, продумати відображення дизайну на мобільних пристроях;
  • визначити взаємодії відвідувача з інтернет-магазином.

Він може бути графічним у вигляді схем, малюнків та планів, а також інтерактивним. Другий варіант дає можливість користувачеві оцінити взаємодію з елементами та зрозуміти, чи підходить сайт для його завдань.

Розробка UX/UI дизайну магазину включає продумування головної сторінки, внутрішніх сторінок сайту та інших елементів. Наступні кроки створення проекту – технічні, що дозволяють з картинки та макету проекту зробити робочий сайт.

програмування та верстка

Програмування та верстка

Програмісти приступають до переведення картинки до статистичного HTML формату. Створюється головна сторінка, каталог, картки товару, розділи магазину, форми замовлення та інші елементи інтернет-магазину.

Створюється адміністративна панель, що виконує завдання, позначені у брифі. У разі розробки інтернет-магазину реалізуються функції додавання товару, управління групами товарів тощо.

Незважаючи на те, що цей етап здається досить швидким, він займає найбільший час реалізації проекту. Програмісти повинні все ретельно прописати, щоб не допустити технічних помилок. Саме тому важливо скласти чітке технічне завдання, завдяки якому розробникам буде зрозуміла структура та вимоги.

Наповнення контентом

За контент у команді розробників відповідають контент-менеджер та копірайтер. Копірайтер створює текстовий матеріал, а контент-менеджер публікує його. Крім текстів це можуть бути зображення та відео.

Цей етап може бути паралельно з іншими кроками створення. Головне — поставити правильні завдання виконавцям. Завдяки паралельному виконанню завдань можна виявити помилки та невідповідності (наприклад, некоректне відображення зображень, зміщення тексту тощо).

За рахунок контенту магазин виглядає повноцінним та приваблює більше клієнтів. Опис товару розкриває особливості продукту та його застосування. Якісні зображення допомагають відвідувачеві ознайомитись із товаром. Завдяки опису розділів користувачі дізнаються інформацію про бренди. Хороший контент допомагає магазину продавати товар.

тестування

Тестування

На цьому етапі створення інтернет-магазину можна визначити як незначні помилки, так і серйозні порушення. QA-фахівець складає план тестування, а також використовує чек-листи, що дозволяють чітко визначити помилки. Перевіряється як технічна відповідність та коректність роботи сайту, так і візуальне сприйняття та відповідність вимогам технічного завдання.

Тестування потрібне для наступних цілей:

  • перевірка відображення інтернет магазину на всіх девайсах, вказаних у ТЗ;
  • перевірка відображення у всіх браузерах та на доступних операційних системах;
  • відповідність параметрам, зазначеним у технічному завданні (швидкість завантаження сайту, продуктивність та інші);
  • аналіз функціональної поведінки користувача (чи відповідає поставленим завданням при розробці дизайну);
  • перевірка юзабіліті;
  • контроль роботи сторонніх сервісів (підключення CRM);
  • пошук технічних помилок.

На етапі тестування створюється баг-репорт, що містить перелік помилок, що виникають. Вони можуть бути як критичними, що впливають на основний функціонал та працездатність сайту, так і незначними. У другому випадку маються на увазі рекомендації та побажання, які можуть зробити сайт ще кращим.

підбір домену та хостингу

Підбір домену та хостингу

Коли сайт готовий технічно, пройшов етап тестування його слід вивантажити на основний домен. Попередньо здійснюється етап підготовки до запуску проекту, у якому група людей імітує дії реальних користувачів. Якщо все влаштовує, проект повністю готовий до запуску.

Розробник займається розміщенням сайту на хостингу. Вибрати хостинг може сам замовник, якщо є певні побажання. Але компанія може допомогти вибрати надійний та перевірений хостинг. Перед вивантаженням сайту ще раз проводиться перевірка, видаляються всі часові файли, очищається база даних. Перевіряється, чи включено індексацію сайту, підключаються системи аналітики.

Процес створення доменного імені – відповідальний. За нього відповідає замовник, оскільки він сам повинен вигадати ім'я своєму сайту. Команда розробників може допомогти у цьому питанні, все продумується на етапі концепції та створення дизайну. Адже від назви залежить і позиціонування сайту. Після реєстрації домену та розвантаження ресурсу на хостинг, проект готовий до повноцінної роботи.

Підключення додаткових сервісів

Найчастіше інтернет магазин потребує підключення сторонніх сервісів та додаткових послуг. Це можуть бути системи безпеки, що захищають від зломів, вірусів, системи контролю та обліку (CRM), підключення IP-телефонії та додаткових технологій.

Якщо на етапі створення інтернет-магазину ці послуги обговорені, то вони підключаються відразу. Але іноді замовник вирішує використовувати їх надалі. Проблем із цим немає, подібна послуга обговорюється окремо, і підключаються всі необхідні сторонні сервіси.

Вони перевіряються на працездатність, відповідність та ефективність. Додаткові сервіси значно спрощують роботу магазину, роблять її ефективнішою та комфортнішою. Наш менеджер проводить консультації на етапі плану розробки, пропонуючи набір необхідних сторонніх сервісів.

просування

Просування

Після запуску проекту співпраця із розробниками не закінчується. Сайт є в інтернеті, але про нього поки що ніхто не знає. І тому існує просування. Просування включає наступні завдання:

  • створення SEO оптимізованого контенту для хорошої індексації у пошукових системах;
  • налаштування рекламних кампаній у Google Adwords та Yandex Direct;
  • просування бренду у SMM.

Завдяки правильній стратегії просування компанія швидко виходить на ринок і стає відомою. Як наслідок – новий потік клієнтів.

Підсумок

Розробка інтернет магазину – складний технічний процес, який потребує особливого підходу. Тому їм мають займатися спеціалісти. Зателефонуйте нам та отримайте детальну консультацію щодо створення власного інтернет магазину. Менеджер відповість на ваші запитання. Створюйте власний проект та масштабуйте бізнес. А компанія Wezom візьме на себе технічне виконання.

У вас залишились запитання?

Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.

4.5556/5
Корисність
Проголосували 9
Як вам стаття?
Давайте почнемо розмову!
КОМЕНТАРІ0
Можливо
Відкриття інтернет-магазину має не менше нюансів, ніж відкриття торгової точки офлайн. Незважаючи на спрощену взаємодію…
Wezom
Wezom
Європейський ринок справді відкриває великі перспективи та відчутно розширює аудиторію. Водночас він вирізняється високою конкуренцією.…
Аліна Ткаченко
Аліна Ткаченко
ПІДПИСУЙТЕСЯ НА РОЗСИЛКУ АЙТІБЛОГ
Бажаєте отримувати 
цікаві статті?