Wezom
Wezom
Команда IT-компанії
23.10.2016

Кейс: створення інтернет-магазину автомобільних шин та покришок

Wezom
Wezom
Команда IT-компанії
23.10.2016
23.10.2016
3.7
10648
0

Що було?

Відомості про завдання були досить розмитими. Від нас була потрібна розробка великого інтернет-магазину в ніші продажу автомобільних шин та покришок. При початковому визначенні завдання ми насправді не знали, ані як працює бізнес у клієнта, ані які проблеми у них виникають. Причому як із постачальниками, так і з клієнтами. Досвіду роботи в даному сегменті ринку саме в e-commerce ми мали досить небагато. Клієнт уже звертався до інших підрядників для реалізації своєї ідеї, і ми були не першими у його списку, з ким він уже провів переговори.

Про що йтиметься в кейсі:

  1. Аналіз
  2. Введення в експлуатацію
  3. Результат

Вимоги

За фактом від нас потрібно було:

  • розробити не лише унікальну концепцію дизайну, але й створити фірмовий стиль для даного проекту;
  • вивести новий бренд на цільовий ринок;
  • реалізувати технічні вимоги зі швидкодії, масового управління сутностями тощо;
  • обійти наших конкурентів та зайняти провідні позиції на ринку України за ключовими показниками.

#1Аналіз

На початковому етапі замовник надав замало інформації й ми вирішили піти двома шляхами. Перший – це самостійне вивчення потреб ринку та його специфіки роботи. Другий – вивчення роботи бізнесу нашого клієнта безпосередньо зсередини компанії спільно з представниками з боку замовника.

Вивчення аудиторії

Було визначено також кілька незалежних процесів для ширшого охоплення інтересів різних груп. Але при цьому акцент все ж робився безпосередньо на автомобілістів. Отже, було проведено:

Аналіз

До основних конкурентів проекту можна віднести rezina.cc, autoshini.com, shyp-shyna.com.ua - це, так би мовити, колишні лідери, які вже мали ім'я й вони досить тривалий час існували на ринку. Сьогодні до них приєдналася rozetka.ua. По суті сам проект і ми разом з ним конкуруємо з цими великими гравцями на ринку шинної індустрії.

Після того, як ми закінчили вивчення та аналіз обох напрямків, ми змогли скласти реальну картину того, як це має працювати:

  • для нормальної конкуренції необхідна велика номенклатурна база, тому що асортимент відіграє велику роль і дозволяє закрити як питання щодо різних цінових сегментів, так і надати вибір конкретного виробника або товар відповідає очікуванням клієнта;
  • має бути інтеграція номенклатурної бази та замовлень з 1С, щоб завжди мати актуальні дані на сайті;
  • необхідна концепція дизайну, яка дозволить вирішити завдання щодо бренду, сформує уявлення про нього та магазин й буде оптимальною для даного ринку.

Основною метою проекту було виведення нового гравця на ринок, що діє, та отримання певних позицій у перший рік роботи. На цей час перед чинним проектом ставляться вже зовсім інші цілі. При цьому використовуються інші інструменти, але це вже інша історія.

У ході технічного аналізу було сформовано та висунуто вимоги:

  • швидкодія проекту;
  • велика номенклатурна база;
  • синхронізація даних між системою обліку 1С;
  • синхронізація даних між проектом та мобільним додатком для торгових агентів;
  • імпорт великих обсягів даних з різних джерел від постачальників тощо;
  • інтеграція з прайс-агрегаторами та автоматичне вивантаження на них.

Що зробили

Відповідно до специфіки проекту та вимог до нього, ми пішли шляхом розробки за гнучкою методологією: частково деякі процеси виконувались паралельно, частково за класичним водоспадом.

Весь процес ми розбивали на різні етапи, які запускали по черзі й дивилися, як працюють ці рішення, як поводяться користувачі, який результат ми отримуємо.

Було два основні етапи: перший – створення, другий – введення в експлуатацію. Кожен із цих процесів ми розділили наступним чином:

Створіння:

  • вивчення та аналіз ринку;
  • створення концепції функціонала;
  • розробка концепції дизайну;
  • визначення кроків реалізації та планування;
  • формування завдань;
  • реалізація розв'язання задачі та її запуск.

Введення в експлуатацію:

  • запуск проекту без каталогу;
  • запуск каталогу на мінімальній номенклатурній базі;
  • інтеграція з 1С;
  • інтеграція із прайс-агрегаторами;
  • розширення номенклатурної бази;
  • запуск акцій.

Це, по суті, циклічний процес, який повторюється й зараз, адже проект не стоїть на місці. Ми стежимо за ринковими та технологічними тенденціями. Таким чином, проект завжди актуальний.

Після запуску кожного з етапів ми аналізували рішення та за необхідності переглядали його у напрямку покращення. Також це допомагало нам сформувати наступні кроки для досягнення цілей.

Основні з них:

Що вчинили?

Результат

У цьому проекті ми зіткнулися насправді з масою різноманітних проблем та складнощів. Як виявилося, на той момент ані ми, ані замовник зі своєю внутрішньою організацією не були готові до проекту подібного класу.

Спочатку ніхто не оцінив обсяг роботи, яку доведеться виконати при наповненні сайту, щоб отримати дійсно якісний контент. До цього ми працювали лише водоспадом, а в цьому проекті ми одразу зрозуміли, що для нього треба вибрати іншу модель роботи (паралельний запуск процесів) та взаємодії з учасниками. Але вперше завжди непросто.

Великі складнощі були із комунікацією. Проблеми вирізнялися різним характером. Наприклад, невчасно донесена інформація, що природно позначалося процесі. Також був момент, коли кожен з нас (розробник та замовник) вважав, що він знає краще за інших, як має працювати та чи інша функція. Як і всі проблеми з комунікацією, ця вирішилася досить просто. Ми почали проводити мітинги усередині команди. Також при розробці нових функцій ми проводимо збори разом зі спеціалістами замовника, щоб мінімізувати ризики при розробці нових модулів.

Була низка технічних проблем:

  1. Ми довго не могли налагодити коректний обмін інформацією із системою обліку залишків;
  2. були проблеми із продуктивністю проекту на перших етапах;
  3. були проблеми з покупними базами підбірки за автомобілем та параметрами.

Вирішили ми їх наступним чином:

  1. Налагодили спілкування безпосередньо та вели двосторонні переговори;
  2. довелося переписати кілька компонентів системи, виконати роботи з її масштабування;
  3. виправили бази під себе з можливістю, щоб їх можна було оновлювати.

За фактом вийшов проект, який досяг поставленої від замовника мети, допоміг йому реорганізувати та структурувати бізнес-процеси всередині компанії, реалізувати новий напрямок B2C (раніше замовник працював лише у B2B).

Загалом із задуманого вдалося реалізувати близько 90%, решта ще в процесі реалізації. Але зараз це комерційна таємниця.

Головне досягнення для нашої компанії – це результат та досвід, який було набуто під час розробки даного проекту.

Ми співпрацюємо з цим інтернет-магазином автомобільних шин та дисків уже понад три роки. І не лише в розробці, а й у SEO-просуванні. Нам приємно бачити результати нашої роботи, які виявляються у довірі замовника.

Ще один приклад успішної реалізації проекту: розробка мобільного застосунку для охоронної фірми. Читайте в нашому блозі!

Як вам стаття?
3.7
Проголосувало: 3
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.