Ефективність бізнесу залежить від роботи відділу продажів. Менеджери взаємодіють із клієнтами, формують думку про компанію, продають товари чи послуги. Контролювати роботу та керувати бізнес-процесами допоможе CRM система для відділу продажів. Це потужний інструмент, що допомагає автоматизувати багато процесів, сегментувати клієнтів, налагодити взаємодію з ними та покращити маркетингове просування. CRM для відділу продажів - це двигун компанії, що веде її вперед.
Навіщо потрібна CRM для продажу
CRM система відділу продажів виконує безліч завдань. Серед них облік клієнтів, управління продажами, різні аналітичні функції, документообіг та багато інших. Навіщо це потрібно? Продажі - це основний двигун будь-якого виду бізнесу, і від їх ефективності залежить добробут компанії.
Це складний процес, що складається з безлічі етапів та ступенів. Слід враховувати масу факторів, працювати з великою кількістю інформації, аналізувати, структурувати її та правильно керувати нею. Через неякісну організацію бізнес-процесів виникає некерованість, що тягне за собою втрату клієнтів, фінансів та безліч інших негативних факторів.
CRM система для продажу – це інструмент, що дозволяє структурувати дані, обробляти великий потік інформації, аналізувати та формулювати завдання. Вона допомагає покращити процеси управління співробітниками, контролює діяльність компанії, спрощує роботу з документами та бухгалтерією. Підходить як для роздрібної, так і для оптової торгівлі.
Функції CRM системи для відділу продажу:
Оптимізація відділу продажу
Управління клієнтської базою, сегментація даних, автоматизація документообігу, створення шаблонів листів, використання рекламних та маркетингових кампаній. Створення робочих планів, відстеження результатів угод, управління клієнтськими даними – це дозволяє оптимізувати роботу.
Інтеграція з телефонією, різними платіжними послугами робить життя простішим. Кожен менеджер має свою базу клієнтів, а адміністратор та власник можуть відстежувати ефективність співробітників. Інструменти контролю часу роботи допомагають відстежувати робочий годинник, навіть якщо працівник виконує завдання віддалено.
Створення вирви продажів
Створення воронки продажів дозволяє ефективно взаємодіяти з клієнтом. Його легко довести від ліда до постійного клієнта, контролюючи кожен етап взаємодії. Якщо на якомусь етапі людина відмовляється від покупки, тоді розробляється система повернення. Менеджер може відстежити, який саме з етапів найменш ефективний та своєчасно вносити корективи. Крім того, воронка допомагає не лише визначати «слабкі» місця в системі продажів, а й тестувати різні підходи, маркетингові інструменти та перевіряти ефективність нововведень.
Скорочення циклу продажів – ще одне завдання воронки. Вона працює як для роздрібної торгівлі, так і для оптових продажів. Менеджеру набагато легше укласти угоду, використовуючи можливості CRM для відділу продажів. Цикл скорочується внаслідок точної структури, створення автоматичних відповідей та покрокового плану для взаємодії з клієнтом. Організація шаблонів дозволяє працювати одразу з великою кількістю потоків.
Ми розповімо, як відбувається впровадження CRM систем, які завдання вирішує і як інтегрувати її в існуючий бізнес.
Управління угодами
Ефективна система продажів полягає у повному контролі дій на кожному етапі. У CRM фіксуються всі етапи взаємодії менеджера із клієнтами. Легко сегментувати клієнтів, історія взаємодії зберігається. Менеджер зможе управляти угодами, швидко готувати необхідні документи, спеціальні пропозиції та налагоджувати роботу з покупцем.
На кожному етапі угоди легко вносити зміни, спираючись на фактори та поставлені завдання. Завдяки зручному документообігу багато процесів автоматизуються. Наприклад, з картки клієнта дані автоматично заповнюються на рахунки чи інші документи.
Аналітика
У CRM для продажу є інструменти, що дозволяють оцінювати не лише цільову аудиторію бізнесу, але й збирати всі дані про діяльність компанії та співробітників.
Статистика звернень, клієнтів, завершених угод, спеціальних пропозицій та інші дані дозволяють як оцінювати ефективність компанії, так і робити прогнози та будувати план розвитку. На основі даних вибудовується маркетингова стратегія, плануються зміни та вводяться нові бізнес-завдання. Завдяки інструментам аналітики компанія розвивається, масштабується та стає адаптивною до зовнішніх факторів.
Популярні CRM для відділів продажів
Існує велика кількість готових рішень для управління та автоматизації відділу продажу. Вони підходять як роздрібної торгівлі, так й для гуртової. У кожного застосунку свої особливості, переваги та недоліки.
AmoCRM
Досить проста система для опанування, використовується у малому та середньому бізнесі. Є інструменти воронки продажів. Функціонал досить великий, є мобільний застосунок, інтеграція з телефонією, інструменти аналітики. Ціна близько 8 $ за одного учасника системи.
Бітрікс24.CRM
Відома система, що дозволяє легко налагодити комунікацію в компанії та з клієнтами. Можна управляти угодами, налаштовувати власну воронку продажів, ставити завдання, виставляти рахунки. Налаштовується автовідповідач, інтегрується телефонія та пошта. Дуже хороша система планів та аналітики, легко укладати угоди. Можна навіть створювати власні сайти та посадкові сторінки. Вартість - близько 50 $ на місяць.
Мегаплан
Підходить для малого та середнього бізнесу, або окремих підрозділів великих компаній. Допомагає керувати бізнесом, є інструменти постановки та контролю виконання завдань, контролю робочого часу менеджерів. Зручний функціонал документообігу, є інструменти для колективної роботи. Інтегрується із телефонією, поштою, 1С. Налаштовується воронка продажів, докладний облік доходів та витрат, виставлення рахунків. Мінімальний платний тариф 9$ за 1 користувача, але до 10 осіб базові функції доступні безкоштовно.
Pipedrive
Відмінне рішення для створення ефективних воронок продажів. Зручний графічний інтерфейс, відмінна система оповіщень, створення докладних звітів продажу. Є інструменти для прогнозування та аналітики. Мобільна версія дозволяє використовувати будь-який пристрій для роботи. Професійний застосунок для створення чіткого робочого плану та контролю за продажами. Вартість від 13 $ за кожного співробітника на місяць.
Flowlu
Допомагає автоматизувати багато бізнес-процесів, є інструменти управління завданнями, контролю роботи співробітників. Усі фінансові потоки легко відстежуються, формуються докладні звіти та статистика. Детальна аналітика дозволяє створювати прогноз розвитку компанії. Існує демо доступ, мінімальний тариф близько 16 $ на місяць.
KeepinCRM
Підходить для торгівлі у сегменті малого та середнього бізнесу. Головна особливість – простота та зручність системи. При цьому досить гнучке налаштування. Зручна картка клієнта, легкий контроль за фінансовими потоками, інструменти постановки завдань та їх виконання, цікава візуалізація продажів. Система легко інтегрується з іншими застосунками, автоматизація роботи зі складом. Два користувачі можуть застосовувати систему безкоштовно, мінімальний тариф 17 $ на рік за 3 користувачів.
Розрахувати економічний ефект впровадження CRM у твердих цифрах не так просто. Доведеться враховувати показники по клієнтам, команді продажів, маркетингу та інше.
Zadarma
Інструмент хмарної телефонії, що дозволяє налагодити взаємодію відділу продажів з клієнтами. Ведеться статистика розмов, запис, є інструменти автовідповідачів. Всі функції легко налаштовуються, система легко інтегрується з іншими CRM для продажу. Можна приймати дзвінки та одразу вносити дані до карток клієнтів, ставити завдання, стежити за ефективністю роботи співробітників. Проста та зручна CRM для невеликих компаній. Є безкоштовні тарифи до 5 осіб, мінімальний тариф 17 $ на місяць.
Worksection
Дозволяє налагодити проектні завдання та систематизувати роботу відділу продажу. Зручна комунікація, є вбудований тайм-трекінг для контролю роботи співробітників. Зручна побудова звітів, є інструменти аналітики. Система, яка підходить більше для внутрішньої роботи компанії та контролю діяльності працівників. Можна використати на невеликих підприємствах. Безкоштовна для 5 користувачів, але має обмежений функціонал. Мінімальний платний тариф із повним функціоналом – 30$ на місяць за 10 осіб.
RetailCRM
Призначена спеціально для торгівлі. Дуже зручні інструменти інтеграції, синхронізація каталогу, автоматизація багатьох дій. Є можливість створення маркетингових кампаній, докладна аналітика клієнтів та роботи співробітників. Зручні інструменти спілкування. Відмінний застосунок для роздрібної торгівлі. До 300 замовлень на місяць можна обробляти безкоштовно. Для оптової торгівлі є тариф у 25 $.
Мій склад
Потужний інструмент для роздрібної торгівлі та оптового продажу. В одній системі можна як реєструвати продажі та обробляти замовлення, так і стежити за складом, керувати великою базою клієнтів, відстежувати фінанси та створювати звіти. Зручна робота із документами. Система підходить для тих компаній, які мають велику кількість магазинів та точок продажу. Є безкоштовний період, вартість тарифу від 11 $ на місяць.
Кожна CRM для продажу має необхідні набори інструментів, унікальні властивості та пропонує певні умови роботи. Однак для кращої ефективності потрібна власна CRM. Це інструмент, що дозволяє не лише автоматизувати багато процесів, а й покращити їх, зробити роботу співробітників ефективнішою та значно підвищити показники продажів.
Особливості індивідуальної CRM для продажу
Попри великий набір функцій у готових рішеннях, вони поступаються індивідуальній системі, призначеній для торгівлі. Можливості власної CRM для відділу продаж необмежені, тому що компанія-розробник враховує всі побажання та вимоги бізнесу. У результаті створюється унікальний інструмент, що дозволяє виконувати як загальні завдання, так і задовольняти індивідуальні потреби бізнесу. Власна CRM має безліч переваг:
- Розробка необхідних інструментів для бізнесу. Багато процесів у компанії можна автоматизувати, але стандартні програми не завжди справляються з цим завданням. Індивідуальне рішення дає змогу розробити унікальні інструменти, які підходять для конкретної сфери бізнесу.
- Відсутність зайвих інструментів. Не всі інструменти, закладені в готові CRM для продажу, потрібні. Проте компанії доводиться сплачувати за їхній функціонал, а співробітники можуть плутатися в інтерфейсі. У своїй системі знаходяться лише необхідні інструменти, а за необхідності їх завжди можна розширити.
- Безпека даних . Компанія-розробник створює унікальний код, зламати який дуже важко. Тому безпека всіх даних перебуває під надійним захистом. Ви можете бути впевнені, що ваша база клієнтів не опиниться у конкурентів.
- Дружній інтерфейс . Багато готових рішень функціональні, але в них складно розібратися. Індивідуальна CRM система для відділу продажів розробляється із зручним та дружнім дизайном.
Якщо ви хочете, щоб компанія розвивалась та масштабувалась, то ідеальним рішенням буде індивідуальна розробка CRM для торгівлі. У такому продукті враховуються всі потреби бізнесу, розробляються унікальні інструменти, що підвищують ефективність операцій та продажів.
Ваша система CRM не підведе вас. Ми гарантуємо якість наших продуктів, вчимо ваших співробітників, надаємо пострілізну підтримку.
Розробка CRM для відділу продажів від Wezom
Наші фахівці враховують усі побажання та потреби бізнесу, проводять детальну аналітику та на основі даних створюють інструмент, що дозволяє керувати бізнесом.
Ми вивчаємо нішу, збираємо дані про цільову аудиторію, конкурентів, бізнес-завдання, проблеми та потреби бізнесу. Вся інформація структурується та на її основі пропонується набір інструментів. Під час аналізу ми разом із фахівцями вашої компанії визначаємо, які завдання має вирішувати система CRM для відділу продажів. Далі дизайнер приступає до створення прототипу, й після його затвердження програмісти створюють ефективну систему для оптової та роздрібної торгівлі.
У процесі розробки кожен інструмент тестується. Коли CRM готова до запуску, ми перевіряємо її на наявність помилок та віддаємо у реліз. Ми гарантуємо якість, безпеку та ефективність, тому надаємо підтримку. У разі виявлення помилок чи порушень роботи, ми одразу виправляємо їх.
CRM система для відділу продажів - це необхідний інструмент, що дозволяє зростати компанії, отримувати прибуток й ставати ще кращими. Автоматизація багатьох процесів, управління лійкою продажів, комунікація з клієнтами - це лише малі можливості, що відкриваються після впровадження CRM. Використовуйте сучасні технології та інструменти для торгівлі та розвивайте компанію ефективно.
FAQ
Що таке CRM для продажів?
CRM-система - це універсальний інструмент для автоматизації процесів усередині компанії, що підходить як великому, так і дрібному бізнесу. Завдяки широкому набору функцій, crm для відділу продажів буде корисною у будь-якій галузі, від виробництва та управління до ритейлу. Причому саме у сфері торгівлі crm програма для продажів дозволяє бізнесу досягти небачених висот та вийти на якісно новий рівень розвитку.
Як CRM допомагає керувати відділом продажів?
Система CRM для ритейлу автоматично структурує дані, обробляє великі масиви інформації, аналізує дані клієнтів й навіть прогнозує майбутній попит на товари. Також crm система для відділу продажів розвантажує співробітників від рутинних процесів, прискорює обробку замовлень, спрощує документообіг та ведення бухгалтерії. Одним словом, crm система для менеджера з продажів оптимізує всі бізнес-процеси, збільшуючи прибуток компанії, незалежно від масштабів бізнесу.
Які існують види CRM?
CRM-системи для відділу продажів можна умовно розділити на індивідуальні розробки та готові рішення. Кожен із варіантів crm для продажів має як свої плюси, так і мінуси. Готові рішення одразу доступні для використання, коштують порівняно дешево, але мають лише загальний функціонал й належать третій стороні. Індивідуальна ж CRM-система навпаки – створена з урахуванням усіх побажань та вимог конкретного бізнесу, належить клієнту та зберігає дані на його серверах. Її можливості необмежені, але мінусом стане тривалий процес розробки.