Олександр Вострецов
Олександр Вострецов
Head of international SEO
24.03.2023

Як вийти у топ на Західному ринку

Олександр Вострецов
Олександр Вострецов
Head of international SEO
24.03.2023
24.03.2023
4.2
5880
0

Сьогодні, коли стираються кордони між країнами, коли можна вести бізнес, перебуваючи в будь-якій точці земної кулі, особливо актуальним стає просування сайту за кордоном. Глобалізаційні процеси пропонують великі перспективи для компаній, які планують розвивати свою справу в інших регіонах. Вихід на новий ринок відкриває доступ до платоспроможної аудиторії країн Євросоюзу, Австралії, Великої Британії, Канади, США, Ізраїлю. Розкрутка сайту в цих країнах стає виправданим вкладенням коштів. Про те, як запустити процес просування та які його особливості на Заході, йтиметься у нашому матеріалі.

Чим відрізняється SEO-просування на Західних ринках

Перед початком роботи важливо оцінити можливі труднощі та ризики, налаштуватися на їхнє подолання, розрахувати свої сили та чітко спланувати свою роботу. Основні проблеми, з якими стикається компанія, яка вирішила зайнятися просуванням сайтів на Захід, пов'язані з:

  • подолання мовного бар'єру. Щоб вийти на високі позиції в зарубіжному проекті, необхідно самому володіти іноземним на рівні вищому за середній. Адже для оцінки перспектив, аналізу ринку доведеться користуватися інформаційними ресурсами англійською, французькою, іспанською або іншими мовами;
  • знання особливостей менталітету, культурних нюансів . Розкрутка сайту за кордоном неможлива без орієнтації на цінності, які переважають у суспільстві. Важливо розібратися, що хвилює ту чи іншу категорію людей, про що бажано не згадувати в тексті, які розставити акценти. Просто скопіювати та відтворити на новому рівні модель ведення бізнесу, якою користувалися в рідній країні, не вийде — культурні відмінності можуть бути разючими;
  • високою конкуренцією. Просування сайту за кордоном у розвинених країнах ускладнене тим, що в них давно встояв ринок, компанії зайняли міцні позиції на ньому та в топ видачі в Гугл. Особливо це помітно під час роботи з високочастотними запитами. До того ж, великий бізнес може собі дозволити зробити серйозні інвестиції на утримання свого становища;
  • великими фінансовими вкладеннями. Ціна SEO-просування сайту на Захід у європейських країнах, США, Ізраїлі вимагатиме великих витрат. Порівняйте, на розміщення одного посилання доведеться закласти до бюджету близько $100, удвічі більше доведеться витратити на написання та редагування однієї статті. Загалом можна розпочинати роботу, якщо готові інвестувати близько 20 тис. доларів.

Щоб посісти високі позиції в тій чи іншій тематичній ніші за середньо- та високочастотними запитами, доведеться витратити не менше року, а то й більше.

Чим відрізняється SEO-просування на Західних ринках

У своїй роботі фахівець може зіткнутися з такими особливостями SEO на Західному ринку:

  • розвивати проект потрібно буде, лише орієнтуючись на алгоритми Google, інші пошукові системи в англомовних країнах не є актуальними;
  • серед соціальних мереж за популярністю домінує Facebook, можна використовувати можливості Instagram та Twitter. Це доведеться врахувати, працюючи над SEO у буржунеті;
  • у розвинених країнах набагато більше людей, які користуються гаджетами, тому адаптація ресурсу під мобільні пристрої стає актуальнішою;
  • на Заході останнім часом найчастіше користуються голосовим пошуком, відповідно, збільшується значення низько- та середньочастотних запитів. Їхня довжина може зростати до 7 слів.

Одна з важливих порад, яку пропонують фахівці, — дешевше виконати просування за кордоном, використовуючи можливості локалізації. Тобто створити сайт для окремого регіону (країни, штату і т. д.).

Основи розкрутки сайту в інших країнах

Замислюючись над тим, як просувати проект на Захід, СЕО-фахівець має чітко проаналізувати ситуацію, обрати ефективні інструменти для своєї роботи і головне націлитись на довгострокове виконання завдань. До того ж у ході реалізації проекту на інших ринках можуть виникнути нестандартні ситуації, які, природно, потребують оригінальних рішень. Допоможуть у цьому аналітичний тип мислення, самоорганізація та наполегливість.

Як і в рідній країні, розкрутка сайтів за кордоном базується на двох напрямках — внутрішній та зовнішній оптимізації ресурсів. Розглянемо їх детальніше.

Основи розкрутки сайту в інших країнах

Особливості внутрішньої оптимізації

Починаючи роботу над проектом варто звернути увагу на доменне ім'я. Не дарма стала загальновідомою фраза — «як ви назвете яхту, так вона і попливе». Бажано, щоб у назві ресурсу була якась підказка для користувачів, за якою можна його легко запам'ятати та виділити серед конкурентів. Крім того, ключове слово в імені стане додатковою підказкою для пошукових систем. Популярними розширеннями в буржунеті є .com або регіональні - .fr, .de, .de та під.

Займаючись SEO під Західний ринок та виконуючи внутрішню оптимізацію, фахівець має розробити чіткий план своїх дій. До нього можуть бути включені такі етапи:

  • складання семантичного ядра та карти релевантності. Скрупульозність на цьому етапі дозволить у перспективі отримати більшу кількість переходів на сайт. У різних джерелах радять включати до СЯ комерційні запити (для залучення зацікавленої аудиторії, яка вже знайома з продуктом) та інформаційні (щоб розширити кількість потенційних клієнтів);
  • оптимізація метатегів . Плануючи SEO-просування за кордоном, фахівець має чітко визначити ключові запити, винести їх у метатеги, це допоможе ранжируванню у пошукових системах та покращить клікабельність сніпету;
  • наповнення контентом. Тут важливо врахувати, що тексти потрібно писати спочатку іноземною мовою, а чи не перекладати з іншого, тим паче автоматично. Стилістика ресурсу дуже тонко відчувається споживачем і перекладні тексти зіграють погану роль загальної читабельності. Інші вимоги стандартні - висока унікальність, достатній відсоток ключових слів, користь для читача;
  • робота над юзабіліті. Тут має значення відображення на пристроях різних типів, чітка та інтуїтивно зрозуміла структура, швидкість завантаження та ін. Ідеально, якщо на будь-яку сторінку користувач зможе зайти лише за допомогою 3 кліків;
  • увагу до нових технологій. Слід пам'ятати, що західні країни перебувають на крок попереду щодо пострадянського простору. Зокрема, розкрутка сайту за кордоном обов'язково вимагає враховувати великий відсоток голосового пошуку, який здійснюється з мобільних пристроїв.

Як приклад до останнього етапу можна згадати AMP-сторінки — прискорені сторінки для завантаження на мобільних пристроях, на вітчизняних ресурсах їх поки що зустріти можна рідко, на відміну від зарубіжних сайтів. А ця технологія успішно застосовується при просуванні сайтів у буржунеті.

Відмінності зовнішньої оптимізації

Зараз на ресурсах незрозумілої якості можна зустріти інформацію про те, що просування сайту за кордоном не проводиться за допомогою нарощування маси посилань. Але це не зовсім точна інформація. Найчастіше її поширюють ті, хто не врахував особливостей розміщення посилань у західних країнах, де приділяють велику увагу дотриманню стандартів, інтелектуальної власності, корпоративної етики.

Фахівці радять користуватися лише «білими» посиланнями, розміщувати їх на різних джерелах: у блогах, на різних форумах, на авторитетних сайтах зі схожою тематикою, у соціальних мережах, у каталогах. Тільки комплексний підхід дасть добрий результат. Можна підвищити ранжування, якщо розміщувати анкорні та безанкорні посилання з великим списком запитів на авторитетних сайтах-донорах, що працюють у тій самій тематичній ніші. Співвідношення різних типів посилань має бути приблизно 50/50.

І ще важливо врахувати, що маса посилань має рости поступово, інакше неминуче піде «бан».

Як організувати процес просування за кордоном

Далі розглянемо детально, як просунути сайт за кордоном, із яких етапів має складатися робота.

Аналізуємо нішу

На початковому етапі SEO на Західний ринок необхідно чітко зрозуміти, де доведеться працювати, які конкурентні умови. Аналіз проводиться з таких питань:

  1. Які запити у вибраній тематичній ніші є високо-, середньо- та низькочастотними? Як формується топ?

Пошук відповідей на ці питання допоможе вже одразу визначити, з ким доведеться вступити у суперництво. Важливо буде оцінити, як основні конкуренти представлені у регіоні просування. Ефективним помічником цього етапу стане AdPreview від Google. Для роботи в ньому потрібно буде вказати ключові слова, локалізацію, мову та тип видачі. Звіт відобразить, як формується рейтинг ресурсів, чи перелік залежить від запитів, які метатеги використовуються.

Аналізуємо нішу

  1. Який посилальний профіль є у конкурентів?

Для аналізу актуальними будуть загальна кількість посилань, із яких доменів налаштовані переходи, яка тематика останніх. Важливо подивитися на анкор-листи та порівняти їх.

Якщо в планах SEO просування на Заході, то потрібно буде розібратися з якістю посилань. Якщо аналіз проводиться на Majestic, цей параметр стане зрозумілим за показником Trust Flow, а якщо використовується Ahrefs, то — Domain Rating. Ці дані будуть особливо значущі, тому що, швидше за все, SEO-фахівець зіткнеться з незнайомим для нього ринком, йому доведеться одразу оцінити вартість розміщення на тому чи іншому ресурсі, знайти безкоштовні домени.

  1. Які особливості органічного трафіку конкурентів?

Крім даних про відвідуваність та джерел переходу на сайт, аналіз у цьому напрямі допоможе скласти соціально-демографічний портрет аудиторії — її особливості поведінки, регіон, вік, стать та ін. Одразу варто звернути увагу на культурні відмінності. Практика показує, що достовірні дані можна отримати на сервісах pro.similarweb.com та semrush.com.

  1. Який контент розміщено на ресурсах-конкурентах?

Тут важливо дізнатися, який тип контенту найчастіше використовується у вибраній тематичній ніші у регіоні просування. Ознайомившись з текстами, зробіть висновки, наскільки вони корисні, як структуровані. Наскільки часто з'являються нові публікації, чи представлені інформаційні розділи на сайтах (новинні, блог та ін.). У цьому напрямі будуть досить відчутними відмінності просування за кордоном.

Все це допоможе сформувати чітку стратегію прокручування веб-ресурсу в новому регіоні.

Збираємо семантичне ядро

Це один із найбільш трудомістких етапів, але дуже значущий. Плануючи просування на Захід, фахівець має чітко визначитися із семантикою ресурсу, вибрати низько-, середньо- та високочастотні запити. Останні можна знайти за допомогою планувальника ключових слів від Гугл, сервісів Kwfinder і Ahrefs.

Трохи складніше буде з низькочастотниками. Список останніх можна скласти, використовуючи підказки (слова, що спливають у рядку пошуковика, коли починається введення необхідного запиту) та асоціативний ряд (їх можна знайти серед фраз, що з'являються нижче під рубрикою «Разом шукають…»). Корисними виявляться розробки, розміщені на PromoPult. На цьому сервісі в розділі «Професійні інструменти» можна знайти потрібні для збору підказки та фрази-асоціації. Тільки варто звернути увагу на мову пошуку, регіон просування, глибину збору та мінус-слова.

Кластеризуємо запити

Після збору семантичного ядра СЕО-фахівець одержує великий список. Але він не прив'язаний до окремих сторінок сайту, поки що незрозуміло, як використовувати зібрані дані. У цьому допоможе кластеризація — угруповання запитів за групами, на основі аналізу не лише їхньої семантики, а й розподілу в топі видач.

З цим завданням успішно справляються інструменти, присутні в Rush-Analytics, Serpstat, Just Magic, Pixelplus, PromoPult. Підсумком цього етапу просування сайту за кордоном стане група фраз, які мають бути сусідами в одному тексті, щоб пошукові алгоритми адекватно ранжували ресурси. На основі цієї інформації готують завдання для копірайтерів.

Кластеризуємо запити

Створюємо контент

Теж досить важливий етап, що має свою специфіку для розкручування за кордоном. Для досягнення максимальної результативності слід пам'ятати про такі правила:

  • написання текстів і як мінімум їх редагування та перевірку варто довірити лише носію мови. Незнання деяких культурних особливостей чи нюансів слововживання може спричинити проблеми з боку розуміння користувачем. Хороших англомовних копірайтерів можна підібрати на біржах iwriter.com, textbroker.com, upwork.com та ін.;
  • текст має бути написаний людиною, яка добре знається на тематиці. Тож якість та експертність поставте на перше місце;
  • сьогодні дуже важливі структуризація та чергування контенту різних типів. На сторінці набагато краще виглядає структурований матеріал з графічними виділеннями, доповнений якісними зображеннями, інфографікою;
  • ключові слова потрібно природно вписувати у текст. В умовах високої конкуренції, особливо на Західному ринку, від сайту очікуються користь, простота та читабельність.

Для сайтів, орієнтованих просування Заході, спочатку необов'язково створювати багато сторінок. Головне, щоб контент був високої якості. У перспективі можна буде розвивати ресурс.

Нарощуємо масу посилань

Проводячи розкрутку сайту на Заході, фахівець має подбати і про адекватні посилання. Точної відповіді на запитання, скільки їх має бути для високого ранжирування, ніхто не дасть. У цьому й проявляється майстерність професіонала, який проведе якісну оцінку тематичної ніші та спланує грамотну стратегію нарощування маси посилань.

Для розміщення посилань використовують:

  • тематичні сайти, які користуються популярністю у вибраному регіоні просування;
  • різні безкоштовні майданчики - каталоги, коментарі, форуми та ін;
  • ресурси, що вважаються умовно безкоштовними, — блоги, де приймаються гостьові пости;
  • платні веб-сайти.

Просування сайтів за кордоном відрізняється від місцевого ринку тим, що в західних країнах найчастіше використовуються сайти-сателіти, які створюють спеціально під один або кілька ключових запитів. Завдання цих ресурсів – залучення трафіку.

У роботі з розкрутки сайту за кордоном радимо скористатися нашими рекомендаціями:

  • нарощувати масу посилань слід поступово, але регулярно, щоб процес сприймався пошуковими алгоритмами природно;
  • посилання матимуть вищу цінність, якщо їх розмістити на популярних ресурсах із використанням унікального якісного контенту;
  • важливо вибрати підходящі майданчики. У цьому допоможуть інструменти Trust Flow від Majestic, Alexa Rank, Domain Rating від Ahrefs. Вони покажуть, який органічний трафік обраного ресурсу, яка його видимість у пошуковій системі;
  • якщо сайт запущений нещодавно, краще розпочати його зовнішню оптимізацію з розміщення посилань у каталогах, у гостьових постах, на форумах;
  • як і в нашій країні, так і на зарубіжних сайтах краще використовувати гіперпосилання в першій третині тексту або першому абзаці;
  • ефективність зовнішнього просування зросте, якщо у роботі будуть використані різні домени та нові сторінки;
  • згадка бренду без посилань також позитивно впливає ранжування в пошукових системах;
  • корисно також використати JavaScript-посилання, вони зчитуються пошуковими роботами і підвищують вагу сторінок. Щоправда, на їхнє сканування йде більше часу;
  • має значення та релевантність анкору. Якщо це правило не враховувати, високии буде ризик того, що пошукові алгоритми проігнорують посилання.

Як бачимо, особливостей, з якими зустрінеться СЕО-фахівець при лінкбілдингу, потрібно врахувати багато. Додаткові труднощі пов'язані з мовним бар'єром, високою вартістю розміщення та ін Але при правильному підході всі зусилля будуть винагороджені.

Додаткові джерела непошукового трафіку

У нашій статті варто згадати ще про умовно безкоштовні джерела непошукового трафіку. На наступних позиціях щодо відвідуваності у західних країнах після Facebook, Instagram та Twitter знаходяться Reddit та Pinterest.

Просування за допомогою Pinterest є способом залучення платоспроможної ЦА, що підходить і для найскладніших тематичних ніш. Для того щоб заявити про себе на цьому фотохостингу, потрібно створити обліковий запис і публікувати піни — картинки або відео — з описом та посиланням на сайт. Вони поширюються серед користувачів та залучають потенційних клієнтів.

Актуальною є така розкрутка для зарубіжних сайтів, що працюють у будь-якій тематиці. Але в деяких дослідженнях можна зустріти інформацію про те, що близько 70% користувачів Pinterest – це жінки. Певну суму доведеться витратити на реєстрацію облікового запису та його рекламу. Інвестиції швидко окупляться додатковим трафіком на сайт. Якщо буде ухвалене рішення створити безліч безкоштовних профілів, то зросте ризик того, що вони можуть бути заблоковані.

Додаткові джерела непошукового трафіку

Ще одним джерелом трафіку для просування іноземних сайтів є Reddit – ресурс, на якому поєднуються можливості соцмережі та форуму.

Посилання може бути опубліковане в сабреддіті (це аналог групи в соціальних мережах), воно відразу стає доступним для всіх учасників. Якщо інформація зацікавить користувача, він перейде до сайту.

Готуючись працювати з Reddit та Pinterest, фахівці мають підготувати сайт, оскільки на нього в один день може зайти велика кількість людей (за деякими даними – до 15 тис. відвідувачів). А якщо сайт не буде готовий до великих навантажень, то результат може бути плачевним.

Практичний підхід до просування сайту на Захід

Всі теоретичні міркування та поради могли б так і залишитися теорією, якби вони не були підкріплені реальними проектами, реалізованими спеціалістами Wezom.

Одним із успішних наших проектів стало просування сайту туристичної компанії Gamma Travel на ринках у Німеччині та у Великій Британії. Наша команда зіткнулася з тим, що були серйозні проблеми з мікророзміткою, сторінки ресурсу повільно завантажувалися, багато хто з них погано індексувався в Google у зв'язку з мультимовністю сайту в цілому. Для усунення цих проблем було прийнято рішення, окрім виправлення технічних недоробок, налаштувати ГЕО, скласти окреме СЯ під кожну мовну версію сайту, створити нові сторінки та їх просувати. В результаті вже на першому етапі робіт ми досягли збільшення відвідуваності в 15 разів.

Практичний підхід до просування сайту на Захід

Ви можете переконатися, що копітка робота та професійний підхід можуть показати відмінний результат – SEO-просування на Заході призведе до отримання прибутку.

Замість висновків: 5 правил, яких ви повинні дотримуватись, якщо хочете просувати свій сайт на зарубіжних ринках

Просунути сайт за кордоном досить складно через об'єктивні причини. Але якщо довірити роботу професіоналам і дотримуватися їх рекомендацій, то можна досягти хороших результатів. Для цього доведеться виконати такі 5 вимог:

  • усунути технічні недоробки;
  • приділити увагу налаштуванню мультимовності та ГЕО;
  • особливо ретельно опрацювати семантичне ядро;
  • простежити за написанням якісного контенту з урахуванням культурних особливостей;
  • особливо обережно провести зовнішню оптимізацію.

Мета цього гайду не лише у передачі теоретичних знань про те, як просунути сайт за кордоном у 2021 році, а й поділитись практичною інформацією, складеною на основі досвіду розвитку успішних проектів.

Як вам стаття?
4.2
Проголосувало: 5
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.