Обсяг трафіку – один з ключових показників ефективності будь-якого інтернет-ресурсу, розрахованого на взаємодію з потенційними клієнтами компанії, партнерами чи інвесторами. Без постійного надходження цільових відвідувачів сайт не може приносити користі підприємству. Через це з інструменту для підвищення прибутку він ризикує перетворитися на марний додаток, який вимагає постійних витрат за хостинг.
У цій статті ми зібрали кілька ключових причин, через які сайт може втрачати відвідувачів, а також опишемо основні методи, як виправити ситуацію.
Причини низької відвідуваності
У низької відвідуваності буває дві основні причини:
-
невдала розробка;
-
невміле просування трафіку (або його повна відсутність).
Розглянемо докладніше кожну з них.
Низька відвідуваність як наслідок невдалої розробки
Відсутність маркетингових досліджень на етапі проєктування. Ще на стадії формування проєкту важливо подбати про те, щоб отримати корисний та привабливий інструмент для цільової аудиторії. Для цього фахівці проводять аналіз ЦА та конкурентів, де визначають ключові вимоги до сайту та основний набір необхідних інструментів. Якщо цього не робити, ви ризикуєте витратити фінанси на створення нікому не потрібного ресурсу, який значно поступається конкурентам.
Незручний інтерфейс. Важливо, щоб над дизайном працював досвідчений UX-фахівець, який забезпечить зручну та інтуїтивно зрозумілу для користувача взаємодію з сайтом. Від юзабіліті залежить кількість відвідувачів, які повторно повертаються на сайт, а також показник конверсії з відвідувачів у клієнти, що також є важливим для ефективності ресурсу.
Складна навігація. Якщо користувачеві складно знайти потрібний йому розділ, послугу чи товар – швидше за все, він піде шукати їх у конкурентів. Тому, створюючи структуру, слід пам'ятати, що потенційний клієнт знає про вашу сферу набагато менше за вас самих.
Повільність. Чим довше користувачі чекають під час завантаження сторінок, тим менше їх залишається. Важливо оптимізувати PageSpeed, щоб будь-яка сторінка завантажувалась не довше 3 секунд.
Відсутність адаптивного дизайну. Забуваючи про інтереси користувачів смартфонів, ви втрачаєте приблизно половину цільових відвідувачів. Тому важливо забезпечити адаптивність дизайну, розробляючи ресурс. Таким чином ви зробите його однаково зручним для всіх типів пристроїв.
Гонитва за креативом. Важливо пам'ятати, що основне завдання сайту – не вразити відвідувача, а допомогти йому. Для користувача сайт – це насамперед інструмент для здійснення покупок, пошуку інформації або комунікації. Про це часто забувають, намагаючись створити унікальні візуальні рішення. В результаті відвідувач бачить привабливу картинку, оригінальні дизайнерські рішення, але не має жодного уявлення, як користуватись ресурсом.
Невдало обраний хостинг. Від вибору хостинг-провайдера залежить швидкість роботи сайту та навантаження, з якими він справлятиметься. Наприклад, часті проблеми безкоштовних хостингів: безліч реклами, яка відлякує відвідувачів, та відсутність якісної техпідтримки. Якщо ви користуєтесь послугами закордонних провайдерів, це може сповільнити роботу ресурсу, якщо він розрахований на аудиторію у вашій країні.
Інтернет-маркетинг, що не працює
Якщо ресурс розроблено якісно, то швидше за все проблема криється в маркетингу, а якщо точніше – в його відсутності. Не приділяючи належної уваги просуванню сайту, ви позбавляєте його можливості зростання.
Відмова від SEO. Пошукова видача забезпечує більшу частину всіх відвідувачів на багатосторінкові сайти. Це основний інструмент просування, яким слід зайнятися ще процесі розробки. Важливо й постійно займатися підвищенням видимості у пошуку. Якщо цього не зробити, то на сайт потраплятимуть лише ті користувачі, які вже знають його адресу, а також залучені рекламою та іншими платними каналами.
Фільтри ПС. Якщо для просування використовувати сірі та чорні методи SEO, то сайт ризикує отримати санкції від пошукової системи. При цьому його позиції та відвідуваність можуть значно знизитися або він перестане отримувати трафік з пошуку, оскільки випаде з індексу. Повідомлення про санкції можна побачити в особистому кабінеті для вебмайстра.
Нехтування іншими каналами трафіку. Крім пошуку, ресурс також може отримувати трафік із соцмереж, рекламних банерів та публікацій на інфосайтах. Найкращий результат можна отримати, використовуючи інструменти digital-маркетингу в комплексі, а не концентруючись лише на чомусь одному.
Низькоякісний контент. Якщо текст на сайті пишеться виключно для пошукових роботів – як засіб розміщення ключових слів на сторінці, то на високу відвідуваність можна не розраховувати. Створюючи контент, важливо насамперед врахувати інтереси читача, забезпечити інформативність та легкість читання. Щодо вимог SEO: унікальність, щільність входження ключів, водність тощо. Не варто забувати, що основне завдання тексту – дати користувачеві потрібну інформацію швидко і в зручній формі.
Ресурс створено нещодавно. Ця причина – не наслідок поганої роботи фахівців із просування, а скоріше закономірність. Молодим сайтам завжди складніше підвищити власні позиції у пошуку. Тому найкраще рішення в даному випадку – приділити увагу каналам трафіку, окрім SEO, поступово нарощуючи вагу сайту.
Як підвищити трафік на сайті
Важливо розуміти, що для різних ніш абсолютно різні нормальні показники трафіку. Тому насамперед важливо з'ясувати, на яку максимальну кількість відвідувань на місяць ви можете розраховувати. Це можна зробити у два етапи:
-
Аналіз конкурентів. На основі відвідуваності кількох прямих конкурентів вашого ресурсу, ви можете з'ясувати середній показник трафіку в ніші. У цьому допомагають інструменти: SimilarWeb або SpyMetrics. Але важливо пам'ятати, що найточніші дані можна отримати, лише досліджуючи сайти, що працюють у тому ж регіоні, що й ви, і які пропонують аналогічний продукт.
-
Аналіз попиту. У цьому допоможе сервіс Google Trends. Тренди Google дозволяють визначити динаміку зміни інтересу користувачів до певних тем: сезонність попиту, загальне зростання чи спад інтересу за останні кілька років.
Якщо ж ви надаєте унікальний продукт, з яким аудиторія досі не знайома, отримати дані про можливу відвідуваність буде складніше, оскільки основним джерелом трафіку на ранніх етапах розвитку будуть рекламні канали, а не пошукова видача. Необхідне повномасштабне маркетингове дослідження, що включає сегментацію та вивчення ЦА, споживчі опитування та дослідження непрямих конкурентів.
Що ж робити, якщо ваш сайт значно поступається конкурентам за показниками трафіку? Про це поговоримо далі.
Аудит сайту
Слід насамперед визначити причини низької відвідуваності. Для цього фахівці проводять комплексний аудит ресурсу, де визначають:
-
технічний стан;
-
помилки під час пошукової оптимізації;
-
основні причини втрачання відвідувачів.
Якщо проблема полягає у поганій розробці або ресурс просто застарів, єдине рішення – створення нового ресурсу з урахуванням індивідуальних бізнес-цілей. При цьому фахівці можуть зберегти близько 90% вашого поточного трафіку та ваги, використовуючи редиректи.
Якщо ж сайт став жертвою невмілого маркетингу, слід знову зайнятися його просуванням. Комплексний аудит дозволяє виявити та усунути більшість технічних помилок при оптимізації: дублі сторінок та контенту, биті посилання, відсутність ЧПУ та інше. Після чого розпочинаються етапи, перераховані нижче.
Підсилюємо важливі сторінки внутрішніми посиланнями
Внутрішні посилання допомагають розподілити вагу між різними сторінками вашого сайту. При створенні нового контенту використовуйте посилання на категорії з релевантною тематикою. Це допоможе покращити їх видимість та збільшити відвідуваність сайту.
Використовуємо зовнішні посилання
Посилання з інших вебресурсів на вашу сторінку вважають позитивним фактором для пошукових систем. Отримувати їх можна декількома способами. Ось основні з них:
-
Публікація на великих зовнішніх майданчиках. Публікуйте статті та інший контент на популярних тематичних платформах, форумах та спільнотах. Це допоможе збільшити трафік на сайт та отримати посилання з авторитетних ресурсів.
-
Гостьовий блогінг. Пропонуйте гостьові пости популярним блогерам та сайтам вашої тематики. Так ви отримаєте посилання на сторінку, де опублікований матеріал.
-
Сервіси запитань та відповідей/форуми. Будьте активним учасником тематичних спільнот, даючи професійні поради та рекомендації. Посилайтеся на свій ресурс.
-
Аналіз конкурентів. Вивчіть, звідки отримують зовнішні посилання ваші основні суперники на ринку. Спробуйте просуватись на тих же майданчиках.
Лінкбілдинг — це не просто розміщення посилань, а ціле мистецтво залучення цільової аудиторії на сайт. Головне завдання — зробити так, щоб відвідувач, побачивши посилання, захотів по ньому перейти. Цього можна досягти, пропонуючи користувачам справді корисний та цікавий контент.
Забудьте про спам у коментарях та масові розміщення на форумах. Це застарілі та шкідливі методи. Посилання повинні розміщуватись там, де ваша цільова аудиторія проводить час онлайн. Наповнюйте вебресурс контентом, максимально релевантним інтересам його відвідувачів.
Для ефективного лінкбілдингу потрібно багато часу та знань у digital-маркетингу. Якщо ви не готові розбиратися у всіх тонкощах, краще довірити цю роботу професіоналу. Досвідчений фахівець підбере майданчики та способи розміщення посилань, які принесуть максимальну віддачу для просування вашого сайту.
Публікуємо гостьові пости у своєму блозі
Один із способів збільшити трафік — це запрошення експертів та авторитетних осіб у вашу нішу для написання гостьових статей на блозі. Це не лише додасть цікавого контенту, а й залучить нових читачів та підписників.
Ремаркетинг і ретаргетинг
Ремаркетинг — це стратегія, коли ви показуєте рекламу користувачам, які вже відвідували сайт. Наприклад, якщо хтось переглядав товар на вебресурсі, ви можете показати йому рекламу цього продукту або послуги на таких майданчиках, як Facebook або Google.
Ретаргетинг — це продовження ремаркетингу, але вже на інших сайтах. Ви розміщуєте код ретаргетингу на своєму майданчику, а потім реклама вашого продукту або послуги відображається на інших вебресурсах перед користувачами, які відвідували ваш сайт.
Ці два способи підняти трафік мають очевидні переваги. Завдяки ремаркетингу реклама показується тим людям, які вже цікавилися вашим сайтом, що підвищує ймовірність їх повернення та здійснення дії (купівлі, підписки тощо). Ретаргетинг дає ширше охоплення. І ви можете залучити користувачів, які не відвідували ваш сайт, але виявили інтерес до цієї тематики.
Реклама в спільнотах
Ефективний спосіб підвищити відвідуваність сайту — його просування в соціальних мережах, на форумах та в інших спільнотах. Важливо брати активну участь в обговореннях, залишати корисні коментарі та ділитися контентом.
Створюйте спільноти на таких платформах, як Facebook Groups або LinkedIn Groups. Це допоможе вам взаємодіяти з аудиторією та просувати свій контент.
Конкурси
Їх можна організовувати на своєму сайті або в соціальних мережах. Даруйте користувачам щось цінне (наприклад, знижку, подарунок чи безкоштовний контент) за участь у конкурсах. При їх проведенні застосовуйте хештеги та закликайте відвідувачів вашого сайту ділитися інформацією про захід у соціальних мережах. Внаслідок цього залучення трафіку буде результативнішим.
Перевірте сайт на фільтри
Через фільтри Google сайт може різко втратити значну частку пошукового трафіку. Причини потрапляння під фільтри бувають різними:
-
використання чорних чи сірих методів SEO;
-
масова закупівля посилань;
-
безліч технічних помилок на сайті;
-
розміщення переоптимізованого чи неунікального контенту;
-
віруси чи злом.
Результатом таких санкцій може бути як проста песимізація деяких сторінок, так і видалення сайту з індексу, повне або часткове. Повідомлення про фільтр можна побачити в панелі Google Search Console.
Щоб позбавитися фільтра, необхідно зрозуміти та усунути причину, після чого звернутися до техпідтримки пошуковика або дочекатися переіндексації для зняття санкцій. Основні причини описані у повідомленні, а за додатковими відомостями ви можете звернутися до технічної підтримки пошукової системи.
Розширення семантичного ядра
Семантичне ядро (СЯ) має містити максимальну кількість груп запитів, на які ваш сайт може надати релевантну відповідь. Від нього залежить кількість сторінок пошукової видачі, на яких буде присутній ваш ресурс.
Для розширення семантичного ядра фахівці використовують інструменти Google AdWords, Serpstat та ін. Але збирання ключів – це лише частина роботи. Далі потрібно вручну виключити будь-які нерелевантні запити, оскільки послуги працюють неідеально. Слід виключити з СЯ такі види ключів:
-
товари або послуги, які ви не надаєте;
-
згадки міст та країн, де ви не надаєте послуги;
-
назви конкурентних організацій;
-
слова, що вводять користувача в оману або приводять нецільовий трафік: «безкоштовно», «недорого», «б/у» та інше;
-
слова, написані з помилками.
Після збору ключів їх необхідно об'єднати у групи, які розкривають окрему тему, – кластеризувати. Кожна група має перебувати на окремій сторінці, щоб уникнути канібалізації ключових слів, – явища, коли сторінки сайту змагаються у видачі між собою.
Під час збирання семантичного ядра не варто ігнорувати запити з низькою частотністю. Наприклад, це можуть бути ключі з довгими хвостами: «Купити чоловіче зимове пальто, замість «купити пальто». Такі ключі приведуть менше відвідувачів, але такі користувачі, як правило, сильніше зацікавлені у покупці (або іншій цільовій дії) і простіше конвертуються. Також за ними ви зможете швидше отримати позиції в ТОП-3 завдяки низькій конкуренції.
Проведіть редизайн
Фахівці з UI рекомендують оновлювати дизайн не рідше одного разу на 2 роки. Це можуть бути як кардинальні зміни: повна переробка візуального оформлення, фірмового стилю та інтерфейсу, так і поступові.
Від дизайну залежить, як сайт сприймає новий відвідувач. Якщо дизайн застарів або виглядає менш привабливо, ніж у конкурентів, то нові користувачі будуть з меншою ймовірністю залишатися на ньому. Але якщо у вас вже є сформована стала аудиторія, то важливо не відлякати її оновленим дизайном, адже зміни старого звичного оформлення подобаються не всім.
Тому для сайтів з великою часткою постійних відвідувачів ми рекомендуємо змінювати дизайн поступово, ґрунтуючись на результатах спліт-тестів. Ви можете щомісяця тестувати різні варіанти зміни інтерфейсу та аналізувати реакцію користувачів на них, залишаючи найефективніші.
Але варто пам'ятати, що такий підхід потребує значно більше часу. Іноді повний редизайн буде набагато ефективнішим. Розглянемо основні випадки:
-
на сайті використовувався шаблонний дизайн – у цьому випадку поступові доробки будуть надто трудомісткі або взагалі неможливі;
-
постійно підвищується показник відмов, якщо відвідувачі йдуть у перші кілька секунд перегляду;
-
відвідуваність дуже низька і практично не зростає довгий час;
-
сайт не конвертує трафік у ліди чи клієнтів;
-
оформлення не змінювалося вже понад 5 років.
У таких випадках необхідно заново створити візуальне оформлення, засноване насамперед на аналізі переваг і сучасних трендах web-дизайну.
Поліпшуйте індексацію
Часта причина низького пошукового трафіку – повільна чи некоректна індексація. Так відбувається з наступних причин:
-
помилки у файлі robot.txt – у цьому випадку деякі сторінки взагалі можуть не потрапити до індексу;
-
відсутність sitemap.xml або карта сайту складена некоректно – цей файл допомагає пошуковим роботам прискорити індексацію, не витрачаючи марно краулінговий бюджет;
-
помилки у внутрішній перелінковці: биті та циклічні посилання, багатоступінчасті редиректи, дублі тощо.
Щоб прискорити індексацію, необхідно перевірити сайт за кожним із перерахованих пунктів. Також прискорити індексацію можна, розміщуючи контент зі зворотними посиланнями на інших ресурсах (зовнішня оптимізація).
Не зупиняйте роботи з просування
SEO – це відносно стабільне джерело трафіку. Після припинення оптимізації трафік із пошуку не починає знижуватися сам собою. Але важливо пам'ятати, що конкуренти також оптимізують власні ресурси, а тому згодом вас можуть витіснити з високих позицій. Тому єдиний надійний спосіб утримати пошуковий трафік – регулярне покращення інтернет-ресурсу:
-
нарощування посилальної маси;
-
публікації інформаційного контенту в блог;
-
регулярні перевірки на технічні помилки;
-
підвищення юзабіліті.
Для просування в Google особливо важливі посилання. Регулярний приріст якісних беклінків з інших ресурсів, присвячених тій самій тематиці, – це одна з найважливіших ознак якісного ресурсу для пошукової системи.
Слідкуйте за трендами
Постійно відстежуйте динаміку споживчого попиту на різні групи товарів, які ви надаєте, чи послуги. Допоможе в цьому сервіс Google Trends, який ми вже згадували. Він дозволяє передбачити сезонні коливання трафіку та купівлі товарів різних категорій. Це корисно при розширенні асортименту або під час планування акцій, знижок та розпродажів.
Працюйте над контентом
Від корисності контенту залежить, чи користувачі повертатимуться на сайт. Важливо створювати максимально інформативне наповнення всіх сторінок сайту, які бачить користувач. В інтернет-магазинах особливу увагу слід приділити карткам товарів: фото, детальні описи та характеристики. Детальна інформація про продукт дозволить потенційному покупцеві дізнатися більше про товар, не залишаючи сайт, а також збільшує ймовірність того, що за повторною покупкою він повернеться до вас.
Внутрішній та зовнішній контент-маркетинг
Контент, за допомогою якого ви отримуєте трафік на сайт, ділиться на два основних типи:
-
комерційний;
-
інформаційний.
До комерційних текстів належать описи в товарних картках або на сторінках послуг, наповнення категорій, посадкові сторінки та інші тексти, пов'язані безпосередньо з вашим продуктом. Основне їх завдання – надати інформацію про продукт, конвертувати відвідувача у покупця. Але кількість сторінок на сайті обмежена.
Щоб збільшити відвідуваність, ви можете розміщувати інформаційний контент, який відповідає на запитання потенційних покупців, навчає та допомагає зробити вибір. Для цього чудово підходить блог на сайті.
Також ви можете отримувати трафік з інших ресурсів, використовуючи власний контент. Гостьові та партнерські публікації у тематичних блогах, інтерв'ю та статті в інтернет-ЗМІ допоможуть не лише якісно збільшити профіль, а й отримати цільові переходи на сайт.
Контекстна реклама
Цей інструмент дозволяє в короткий термін отримати переходи на сайт з рекламних оголошень у пошуковій видачі, а також сайтів, що входять до рекламної мережі Google. При налаштуванні контекстних рекламних кампаній важливо забезпечити максимально цільові покази, оскільки це дозволить заощадити бюджет на оплату кліків від незацікавлених користувачів.
Трафік із месенджерів
Також один із способів залучити цільову аудиторію — це використання месенджерів (наприклад, Telegram, Viber) для спілкування з користувачами. Розсилайте цікавий контент, повідомлення про нові статті або акції.
Також можна створити бота для месенджера, який відповідатиме на запитання користувачів та пропонуватиме цікавий контент.
Соціальний медіамаркетинг
Дозволяє залучити трафік із соціальних мереж. Для цього існує два способи: таргетовані рекламні кампанії та підтримка активності на офіційній сторінці компанії. У першому випадку ви налаштовуєте покази рекламних оголошень на свою ЦА та отримуєте трафік із них. Другий спосіб дозволяє поступово залучати користувачів на сайт та завойовувати їхню довіру, регулярно публікуючи цінні та інформативні пости.
Email-маркетинг
Це один із найефективніших способів, як збільшити відвідуваність сайту. За допомогою email-маркетингу можна вибудувати пряму комунікацію між аудиторією та брендом. Причому йдеться як про вже наявних клієнтів, так і про потенційних. Грамотний email-маркетинг дозволяє підвищити лояльність споживачів, а також утримати або ж повернути їх. І, як наслідок, збільшити продажі.
Щоб досягти бажаного результату, варто вдатися до допомоги фахівців. Вони складуть листи, які люди будуть не просто відкривати, а й читати. А після — заходити на сайт або профіль у соціальних мережах і здійснювати цільові дії.
Створення каналу на YouTube
Для отримання хорошого органічного трафіку також можна використовувати YouTube-канал. Але просто знімати відео й публікувати їх, щоб збільшити відвідуваність сайту, недостатньо. Потрібно буде продумати оформлення та навігацію каналу, розробити стратегію просування, скласти план публікацій та інше. Щоб забезпечити перші перегляди, можна публікувати анонси про нові відео на сайті та у соцмережах або ж використовувати email-розсилку. Надалі рекомендується використовувати платні методи просування. Наприклад, контекстну рекламу. Такий метод забезпечує швидкий приріст підписників.
Партнерські програми
Підняти відвідуваність сайту та розширити ринок збуту дозволяє організація партнерської програми. По суті, це черезтинне радіо, але у великих масштабах. Як це працює? Наприклад, компанія, яка продає чай, розміщує в себе рекомендацію і посилання на бренд чайників. І за кожного покупця, який прийшов за цією рекомендацією, фірма отримує винагороду. Оплата може відбуватися за кліки, за покази, за цільові дії та за продажі.
Реклама у блогерів
І останній спосіб, про який ми розповімо, — це реклама у блогерів. Такий маркетинговий крок дозволяє збільшити трафік, а також підвищити лояльність і довіру клієнтів. Плюсів у цього способу досить багато, серед них:
-
охоплення потенційних клієнтів із посиленою довірою;
-
представлення товарів або послуг у необхідному вам світлі;
-
додатковий канал реклами в інтернеті.
Рекламуватися через блогерів можна в Instagram, YouTube, TikTok. Також можлива реклама в різних Телеграм-каналах. При цьому можна співпрацювати як з інфлюенсерами з великою кількістю підписників, так і з мініблогерами. Усе залежить від ваших потреб і, звичайно ж, бюджету.