Кейс. Як за допомогою мобільного застосунку ми розширили можливості індивідуальної безпеки для клієнтів приватних охоронних агентств.
Завдання
Розробити рішення для передачі координат клієнта за будь-якої загрози його життю та безпеці з можливістю управління процесом наведення групи реагування та розпізнаванням не лише місця, а й конкретного ініціатора виклику.
Вимоги
Перед нами висувалося кілька вимог:
- Максимально швидка та повна за інформативністю активація тривожної події;
- ID клієнта з максимальною деталізацією щодо як ідентифікації, так і місця події;
- Портативність рішення - без додаткових пристроїв, що носяться;
- Бюджетність – охоронний бізнес не з найвищим обігом.
Аналіз
Спочатку нам потрібно було проаналізувати вже наявні рішення та оцінити їх з погляду зручності та простоти використання для клієнта та інформативності для охоронних підприємств.
Перший варіант – тип сигналу «Телефонний дзвінок»
У цьому випадку клієнт повинен мати можливість здійснити дзвінок на номер пульта або чергової частини та ідентифікуватися за опцією, що використовується.
Опції ідентифікації:
- Охоронна грамота;
- Карта персональної безпеки;
- Пароль (літерно-цифровий).
Плюс цього рішення:
Особа, яка телефонує, може точно описати характер ситуації та місце події
Мінус рішення:
У клієнта може не бути:
- часу для дзвінка;
- відповідного емоційного стану;
- виразності мови;
- логічної послідовності в описі ситуації;
- можливості говорити через ризик бути поміченим;
- відсутності чітких орієнтирів поблизу.
Другий варіант – тип сигналу «Брелоки та трекери, що носяться»
Клієнт повинен завжди мати при собі переносний брелок (трекер), щоб подати сигнал на пульт.
Плюс цього рішення:
Визначення розташування та індикації місця події за допомогою GPS-координат
Мінус рішення:
- необхідність регулярно стежити за рівнем заряду ще одного пристрою та змінювати його у разі ламання;
- багато хто забуває куди кладуть дрібні, нечасто використовувані речі;
- не завжди точне визначення місцеперебування (похибка до 30 метрів);
- додаткові витрати та висока ціна пристрою;
- в літній період кількість речей, що постійно носяться, значно зменшується, великий шанс «не взяти, тому що не влізло».
Що зрештою?
Ми дійшли висновку, що необхідно поставити перед собою такі завдання:
- реалізація максимально швидкого та легкого доступу до можливості ініціювати «тривогу»;
- отримання максимальної кількості необхідних даних, необхідних екстреної ідентифікації як місця, так і особи;
- мінімізація витрат на розробку та подальше обслуговування рішення;
- максимально можлива простота та ефективність при взаємодії між користувачем, центральним пультом та групою реагування;
- універсальність пристрою.
Що зробили
Для реалізації задуманих завдань ми вирішили розробити рішення у вигляді мобільного застосунку для клієнтів фірми замовника, який складався б з трьох частин: клієнтської, модуля групи затримання, пультової.
Клієнтська частина
У клієнтській частині програми реалізували для пристроїв на ОС від iOS та Android наступний функціонал:
- іконка кнопки виклику, при натисканні на яку ініціюється випадання двох підменю, для передачі та підтвердження сигналу «Тривога»;
- після активації тривоги надходить запит отримання підтвердження від пультової частини про проходження сигналу: іконка змінює колір та на дисплеї додатково з'являється текстова інформація про успішність процесу передачі;
- витрата трафіку - близько 1 Мб за 10 хвилин роботи програми в активному статусі "Тривога";
- за відсутності підтвердження про «тривогу», як резервна функція, передбачено опцію швидкого телефонного дзвінка для голосового зв'язку з ПЦН;
- опція розсилки push-повідомлень як канал інформаційної підтримки користувачів;
- можливість адаптації під бажання охоронного агентства;
- керування налаштуваннями програми;
- додатково можуть інтегруватися наступні функції:
- надіслати письмове повідомлення та фотографії
- заповнити заявку на послугу
Модуль групи затримання
У частині модуля для групи затримання:
- програма для планшетів на ОС Android;
- при отриманні сигналу тривоги на екрані показується:
- місце події на карті;
- вся доступна інформація про користувача, в тому числі і його фото; - прокладання маршруту до потерпілого;
- можливість вивести фотографію клієнта на весь екран для точності впізнання у людному місці;
- панель управління;
- є текстове повідомлення про наявність Інтернету;
- обмін текстовими повідомленнями із диспетчером пульта (отримання).
Пультова частина
У пультовій частині функціонал реалізований у вигляді веб-сервісу:
- є два рівні доступу: для адміністратора та для диспетчера;
- на карті зображені машини, що перебувають на чергуванні;
- є звукове повідомлення про подію;
- для простоти управління при тривозі іконка потерпілого курсором миші переноситься на машину, щоб інформація була передана в групу реагування;
- час початку та закінчення тривоги фіксується автоматично;
- зберігається історія дзвінків клієнта;
- для простоти керування після обробки оператором, індикатор клієнта та призначена на нього машина змінюють колір статусу, таким чином вільні машини та нові тривожні події виділяються.
Результат
У ході виконаних дій та реалізації поставлених раніше завдань нам вдалося створити досить простий, зручний та ефективний застосунок, який задовольняє базові потреби як користувачів, так і охоронних агентств.
«Коробкова» ціна цього проекту у нашому виконанні за комплект із двох мобільних інтерактивних застосунків для користувачів+застосунок для груп реагування+серверна керівна частина з оперативною місткістю на 200 абонентів та 10 машин реагування становить еквівалент 1200 у.о.
Застосунок користувача доступний для завантаження у вільному доступі. Перед початком використання клієнту необхідно під'їхати до охоронної фірми для укладання договору та внесення своїх даних до бази.
Досягнення проекту:
- перше в Україні подібне рішення;
- маємо на нього патент;
- робота велася лише 2 місяці - з 04.09 по 25.10.2013 року;
- застосунком користуються охоронні служби в Україні, Росії та Киргизії;
- сьогодні вже є розробки розширеного функціонала цього проекту.
Плюси розв'язання задачі у вигляді смарт-застосунку:
+ Відсутність необхідності носіння додаткового пристрою
+ Зручність та простота для користувача, та для охоронного підприємства
+ Зображення інформації про клієнта з можливістю виведення збільшеного фото на планшеті групи реагування для точної візуальної ідентифікації
+ Достатньо точні дані про місцеперебування для локалізації ділянки пошуку нарядом
+ Доступність
Мінуси:
- Залежність від технічних можливостей, рівня заряду батареї та якості сигналу зв'язку у конкретного смартфона. Щоправда, тут ми анітрохи не програємо альтернативам.
- Дорожнеча використання якісних карт – це стосується пультової частини. Карти мають досить багато можливостей (наприклад, можна отримати висоту місця події), але ці функції платні.
- Значне використання ресурсу заряду акумулятора в момент передачі сигналу.
Ще один успішний проект, реалізований фахівцями Wezom, ви можете знайти у нашому блозі: кейс – розробка інтернет-магазину для автомобільних шин та покришок.