Хоча юридичні послуги і мають стабільний попит серед населення, конкуренція в цій ніші теж висока. Щоб знайти клієнтів, юристу доводиться докладати серйозних зусиль. А, як відомо, саме від кількості таких людей та їхньої платоспроможності залежить загальна прибутковість компанії. Для розвитку своєї справи варто використати найрізноманітніші канали комунікації. Про них і йтиметься далі.
Де юристу шукати клієнтів — основні online-канали
Говорячи про те, як залучити клієнтів до юридичної фірми, почнемо з онлайн-просування компанії. Сьогодні споживачі всіх видів послуг найчастіше шукають в інтернеті тих, хто може їм допомогти. Цифровий маркетинг може принести значну кількість клієнтів. І ще один нюанс: вибираючи шлях залучення нових користувачів, подумайте, який зі способів працює, а який ні, до того, як ви витратите гроші на просування. Сформулюйте детальний план розкручування своєї фірми, оцініть варіанти та поєднуйте різні канали комунікації. Аналогічно потрібно діяти, щоб залучити клієнтів до салону краси чи іншої сфери діяльності. Отже, розповімо про онлайн-просування.
Сайт, що продає
Сьогодні такі онлайн-платформи стають своєрідною цифровою візитівкою компанії. Тут користувач може дізнатися про особливості пропозиції юридичної фірми. Але пам'ятайте, що всі ваші зусилля з розробки стануть марними, якщо на сайті немає заклику до дії або незручно записатися на консультацію. Щоб перетворити ваш вебресурс на високопродуктивний рекламний інструмент, який забезпечить пошук клієнтів для юриста, на ньому мають бути опрацьовані такі елементи:
- сторінки з описами послуг;
- документи, що підтверджують компетентність співробітників та авторитетність компанії;
- контактна інформація;
- форма зворотного зв'язку;
- відгуки клієнтів.
Подумайте над тим, чи готові ви працювати над створенням повноцінного корпоративного вебресурсу або для компанії досить односторінкового сайту. У першому випадку, безперечно, у вас більше можливостей представити свою фірму і досягти високих позицій у пошуку.
SEO
Це наступний крок, щоб вирішити питання, як знайти клієнтів юристу онлайн. Користувачі інтернету не знайдуть юридичної компанії, якщо її сайт не знаходиться на першій сторінці пошукової видачі після введення релевантних пошукових запитів.
Щоб досягти успіху в умовах жорсткої конкуренції на ринку юридичних послуг, зверніть увагу на такі особливості успішних сайтів:
- надавайте більше корисної інформації, ніж ваші конкуренти;
- оптимізуйте свій сайт для локального пошуку;
- спробуйте розширити кількість запитів, за якими просувається вебресурс;
- опрацюйте параметри юзабіліті;
- приділіть увагу мобільній адаптації.
Можливостей для розкручування сайту сьогодні існує безліч, але це довгостроковий процес, який у результаті допоможе юристу залучити клієнтів. Детальніше про те, як працює SEO для юридичних компаній за кордоном та в нашій країні, читайте в іншій нашій публікації.
PPC
На новостворений сайт найшвидше залучити трафік можна за допомогою контекстної реклами. Цей спосіб знайти клієнтів на юридичні послуги привабливий для компанії тим, що покази рекламних оголошень можна налаштувати на конкретну ЦА — наприклад, що проживає у певному регіоні. Також онлайн-сервіси дозволяють враховувати інші фактори — інтереси, стать, вік, що значно збільшує продаж. Крім цього, можна налаштувати показ оголошень на тематичних ресурсах, тому охоплення цільової аудиторії зросте в рази.
SMM
Для тіснішої взаємодії зі своєю ЦА найкраще використовувати обліковий запис у соціальних мережах. Саме там можуть знайтись клієнти приватному юристу. На корпоративному обліковому записі ви зможете розповісти про нові проєкти, особливості своєї роботи. Також у Facebook та Instagram є можливість відповідати на коментарі, що підвищує довіру аудиторії. Чергуйте інформаційні пости й ті, що продають, щоб утримувати увагу. Розширити кількість підписників можна за допомогою таргетованої реклами. Просування в соцмережах найчастіше поєднують із розкруткою сайту — наприклад, як це робиться для залучення клієнтів у ресторанному бізнесі.
YouTube
Популярність цього онлайн-майданчика зростає з кожним днем, що використовують вже у багатьох тематичних нішах. Знайти клієнта для адвоката або для юриста іншого профілю можна за допомогою каналу на цій платформі. Регулярна публікація відеороликів дозволить вам підвищити впізнаваність фахівців вашої компанії, заслужити довіру. Також можна запустити відеорекламу на YouTube.
У будь-якому випадку вам знадобляться допомога спеціалістів, спеціальне обладнання, щоб відеопродукція була конкурентоспроможною. Але результат того вартий.
Форуми
В інтернеті є безліч різних форумів, де люди шукають відповіді на свої питання, спілкуються, допомагають один одному порадами. Вихід на ці ресурси юристам корисний тим, що вони можуть, з одного боку, дати кваліфіковану пораду, з іншого — наголосити на своїй компетентності, завоювати довіру. А потім фахівець пропонує продовжити спілкування у своїй юридичній компанії. Також є онлайн-ресурси, на яких можна розмістити оголошення про свою діяльність.
Offline-канали залучення клієнтів для юристів
Окрім просування в інтернеті, продовжують працювати офлайн-способи залучити клієнтів до юридичної фірми. Їх теж існує безліч, але, щоб досягти результату, рекомендуємо чітко розуміти, хто є вашою ЦА і звідки ваші потенційні клієнти беруть інформацію. І далі намагайтеся перетнутися з ними в інформаційному просторі.
Реклама в газетах і журналах
Найпростіший спосіб прес-реклами — дати оголошення про надання юридичних послуг. Але, на жаль, у сучасному світі цього недостатньо. Найкращий варіант — завести свою колонку чи блог у відомому виданні чи на його сайті. Це чудова можливість прорекламувати себе як фахівця в галузі юриспруденції, в якій ви спеціалізуєтеся. Регулярно надаючи корисну юридичну інформацію широкій аудиторії, ви створите образ компанії, завжди готової допомогти у скрутний момент. Показавши у такий спосіб свій професіоналізм, ви легко отримаєте лояльних клієнтів.
Зовнішня реклама
Працюючи в офісі, шукати відповідь на питання, як юристу знайти клієнтів, потрібно починати з вивіски та зовнішньої реклами.
Вивіска допоможе запам'ятати розташування компанії, що полегшить пошук громадян, зацікавлених у юридичній допомозі. В оформленні цього елемента зовнішньої реклами не слід використовувати занадто яскраві кольори. Неподалік можна розмістити рекламні розтяжки, що вказують на точне розташування офісу, а біля автодороги встановити лайтбокс, що рекламує юридичні послуги. Розташування подібних рекламних об'єктів не повинно бути надто далеким від офісу, інакше функція нагадування про компанію не працюватиме.
Реклама на радіо
Це цілком робочий варіант, правда, якщо створено відповідний рекламний аудіоролик. Основні критерії для нього — це стислість і змістовність. Він повинен містити назву компанії, сферу її діяльності та контакти. Великий плюс такої реклами — широке охоплення аудиторії та масове поширення. Проблема в тому, що створити аудіоролик, що добре запам'ятовується, важко. Для запису використовується спеціальна апаратура, потрібні люди з гарною дикцією. Тому краще звернутися по допомогу до професіоналів.
Реклама на телебаченні
Попри наявність інтернету, рекламою на ТБ теж не варто нехтувати. Телебачення, як і радіо, має велику перевагу — масове охоплення аудиторії. У кожній квартирі є телевізор, частіше кілька. Люди старшого покоління часто включають його фоном, коли займаються справами. При цьому інформація, що передається по ТБ, все одно сприймається. З погляду психології саме за допомогою цього каналу комунікації можна найбільше вплинути на підсвідомість. Головне — створити ролик, що запам'ятовується. А ось за цим, як і в попередньому випадку, краще звернутись до професіоналів.
Розсилка комерційних пропозицій
Відмінний спосіб реклами, якщо замовниками послуг є представники бізнесу. Для пошуку таких клієнтів необхідно скористатися спеціалізованими довідниками. Сенс у тому, щоб періодично надсилати їм цінну інформацію — інформативні текстові матеріали, відео. З їхньою допомогою можна привернути увагу до свого бренду, а далі з'являється інтерес, і людина може погодитися на особисту зустріч, щоб ознайомитися з комерційною пропозицією.
За допомогою розсилки формується імідж професіонала у юридичній сфері, який допоможе вирішити проблеми в бізнесі. Також цей спосіб дозволяє юристу знайти клієнтів в інтернеті, залучити інші компанії, підтримати зв'язок зі своїми партнерами.
Сарафанне радіо
Цей канал залучення клієнтів працюватиме не відразу, а лише після того, як з'являться перші клієнти. Якщо вони отримають кваліфіковану якісну допомогу, то обов'язково розкажуть про це своїм знайомим, порекомендують хорошого спеціаліста своїм близьким та друзям. Цей спосіб просування ідеальний для юридичної тематики, до того ж він безкоштовний. Але водночас має два серйозні недоліки. Перший — згодом знижується ефективність розповіді клієнта про отримані послуги. Другий — сама компанія практично не може вплинути на відгуки. Вихід — намагатися надати послуги максимально якісно та розраховувати на цей канал комунікації лише у комплексі з усіма іншими.
Чому ви втрачаєте клієнтів?
Отже, ми розповіли про те, де юристу шукати клієнтів. А тепер розберемо докладніше, як зберегти наявних. У юриспруденції це особливо актуально, інакше всі зусилля з просування витрачені дарма.
Декілька основних причин, через які можна втратити клієнтів:
- юрист не завжди встигає на телефонний дзвінок. Це може бути пов'язано з високою зайнятістю фахівця. Клієнт, своєю чергою, може розчаруватися та піти до конкурентів. Щоб не потрапляти в такі ситуації, встановіть IP-телефонію та зв'яжіть її з CRM-системою;
- юрист, відповідаючи на дзвінки або спілкуючись особисто, не завжди каже те, що хоче чути клієнт. У такому разі важливо опрацювати скрипти спілкування у типових ситуаціях;
- клієнту здається, що йому приділяють мало уваги. Пам'ятайте, що юриспруденція — це людиноцентрична сфера. Якщо для вас залучення клієнтів до юридичної компанії — справді важлива мета, подбайте про людей. Дотримуйтесь домовленостей, телефонуйте їм у призначений час, регулярно надсилайте інформацію про виконану роботу.
Знаючи про ці нюанси, ви завжди зможете утримати своїх клієнтів.
Висновки
На завершення підкреслимо, що питання, де знайти клієнтів юристу, актуальне на будь-якій стадії розвитку компанії. Тому слідкуйте за трендами, вивчайте потреби своєї аудиторії та розширюйте кількість каналів комунікації з людьми. Це дозволить вам утримати на плаву свій бізнес та розширити його.