Платіжна система на сайт необхідна, якщо ви надаєте послуги або продаєте товари онлайн. Цей інструмент розширює можливості бізнесу, надає клієнтам вигідні функції, за допомогою яких користувач може ухвалити рішення про покупку. Для компанії це великий плюс, оскільки інтеграція платіжної системи на сайт мінімізує кількість дій, необхідних для купівлі. Давайте розберемо, як відбувається цей процес.
Якщо ви хочете продавати товари або послуги за допомогою власного веб-ресурсу, необхідно продумати, як користувач купуватиме. Найпростіший шлях - залишати заявку на дзвінок з менеджером або надати можливість оформляти замовлення, але не оплачувати його одразу через сайт. Однак такий метод має один суттєвий недолік: втрата конверсії.
Інтеграція платіжних систем дозволяє клієнту відразу надати способи оплати та здійснити покупку моментально. Тут працює психологія. Людина, яка вирішила купити, готова розлучитися з грошима прямо зараз. Але через короткий час він може почати сумніватися, знайде вигідніший для себе варіант або взагалі забуде, що зробив замовлення. Тому конверсія продаж серйозно падає.
Якщо ж надати інструмент, за допомогою якого можна здійснити оплату, ймовірність покупки зростає в рази. Інтеграція сайту з платіжними системами – чудове рішення для будь-якого бізнесу. Розберемо поетапно, як впровадити цей інструмент на свою платформу.
Вибір методу інтеграції
Можна вибрати один із двох методів інтеграції: хостинговий платіжний шлюз та інтегрування платіжної системи через API. Кожен має свої переваги, недоліки та особливості.
Хостинговий платіжний шлюз
Метод полягає в тому, що з вашого сайту клієнта буде перенаправлено на платформу платіжного сервісу. Це дуже просто, зручно, інтеграція платіжних систем займає трохи більше 3-4 днів. Сам постачальник послуг забезпечує безпеку угод і бере на себе гарантії при здійсненні оплат.
Але перенаправлення додає зайві кроки, які змушений робити користувач. Це негативно впливає на досвід користувача, а найнеприємніше, що клієнт йде з вашого сайту. Будь-якої миті, якщо йому здасться процес оформлення складним, він просто закриє сайт. Крім того, деякі платіжні послуги не передають базу даних, якщо ви розриваєте з ними співпрацю. Тому є можливість втратити власну базу клієнтів. Такий спосіб підходить невеликим магазинам, які не готові вкладатися у власні сервери та підтримку платіжної системи на власному ресурсі.
Інтегрування платіжної системи
Інтеграція з платіжною системою за допомогою API дозволяє підключити потрібні інструменти безпосередньо до сайту. Власник бізнесу автоматично несе відповідальність за безпеку зберігання персональних даних та процес оплати. Тому сайт повинен відповідати вимогам безпеки PCI DSS. Це збільшує витрати компанії на підтримку інфраструктури.
Але магазин повністю контролює кожну транзакцію, зберігає базу даних клієнтів, а платіжні процеси легко налаштовуються під потреби компанії. Оплата стає простою та зрозумілою, а головне, безпечною. Для компаній, що роблять ставку на розвиток бренду і поліпшення досвіду користувача - відмінне рішення.
Вибрати компанію-постачальника
Розгляньмо, як вибрати компанію постачальника. Інтеграція платіжної системи на сайт робиться не складно, але важливо підібрати правильну компанію. Ви можете спиратися на такі критерії, які допоможуть правильно встановити інструменти для оплати.
Сучасний чи класичний?
Перший крок – визначитись, яку платіжну систему вибрати для сайту. Компанії пропонують різні послуги, але важливо звертати увагу на головний критерій – наявність торгового рахунку. У класичних представників він є, сучасні відсутні.
Торговий рахунок – це рахунок у банку, який дотримується 2 умов:
- Продавець не може безпосередньо керувати грошима на рахунку.
- Банк обробляє транзакцію протягом кількох днів, тож кошти тимчасово блокуються.
Далі з цього рахунку платіжна система надсилає гроші на рахунок власника магазину. Здавалося б, у чому вигода? У комісії. Якщо магазин має багато продажів, постійно на рахунок надходять невеликі платежі, вигідніше мати виділений торговий рахунок, який надають класичні системи. Хоч це й не надто зручно, але економія очевидна.
Сучасні системи об'єднали шлюз та торговий рахунок, їх набагато простіше відкрити, гроші відразу надходять на рахунок магазину і ними можна користуватися. Але комісія за транзакцію є досить високою. Якщо ваш магазин продає недорогі товари з низьким середнім чеком, комісія може виявитися вищою за маржу.
Яку платіжну систему вибрати для сайту? Все залежить від потреб. Дивіться на обсяги продажу та оцініть, чи готові ви платити комісію за швидке виведення коштів.
Безпека платіжної системи
Це один із головних критеріїв. Важливо дотримуватися ряду правил і підбирати постачальника послуг, який їм відповідатиме:
-
використовується SSL шифрування, а також є функції цифрового підпису, які допоможуть захистити дані від злому;
-
компанія має ступінь захисту згідно з протоколом PCI DSS, який дозволяє працювати з персональними даними у сфері фінансів;
-
включена перевірка CVV2 для завершення транзакції, щоб підтвердити платіж, необхідно внести дані картки, включаючи тризначний код на обороті;
-
наявність динамічних IP-адрес та відхилення запиту, якщо він не відповідає адресі, а перевірка та підключення IP-адреси проводиться шляхом двофакторної автентифікації: SMS, e-mail підтвердження або дзвінок на телефон.
Інтеграція з платіжною системою можлива лише в тому випадку, якщо постачальник послуг повністю відповідає правилам безпеки.
Стандарти шифрування
Щоб репутація вашої компанії не похитнулася, важливо гарантувати користувачам збереження персональних даних. І тому використовуються спеціальні ключі шифрування персональної інформації. Обов'язково зверніться до свого постачальника, що він використовує для шифрування. Наприклад, є платіжні системи, які відразу після оплати видаляють дані карт. Переконайтеся, що стандарти шифрування вам підходять.
Доступні способи оплати
Інтеграція сайту із платіжними системами проводиться для клієнтів, щоб їм було комфортно оплачувати товар чи послуги. Частина людей відмовиться від покупок, якщо їх не влаштує спосіб оплати або вони не зможуть скористатися послугою мультивалютності.
Більшість вважає за краще використовувати кредитні картки, але сьогодні має бути набагато більше способів оплати. Наприклад, внесення грошей на банківський рахунок, якщо ви працюєте з юридичними особами або ФОП, підключення цифрових гаманців і навіть оплата криптовалютою. Чим більше способів оплати буде надано, тим краще.
Зверніть увагу на можливість конвертації валюти. Якщо ви працюєте не тільки у своїй країні, а й у міжнародному полі, підтримка мультивалютності є обов'язковою. Так людина заплатить суму, вказану у вас на сайті, але з її картки спишеться сума коштів, що конвертується.
Юридична сумісність
Інтеграція платіжних систем може бути скрутною через юридичну несумісність. Наприклад, компанія не працює у вашій країні. Крім того, платіжний сервіс може мати внутрішні правила. Багато хто відмовляється працювати у певних галузях, наприклад, для бізнесу, що надає послуги азартних ігор або прикордонних сервісів. Переконайтеся, що юридично ви поєднуєтеся та зможете співпрацювати з вибраним постачальником.
Швидкість обробки транзакцій
Визначаючи, яку платіжну систему вибрати для сайту, дізнайтеся, який процесор використовується для обробки транзакцій. Наприклад, процесор Little обробляє платіж протягом 0,8 секунд, Net Pay справляється за 1,2 секунди, Orbital знадобиться 1 секунда, а Iridium проведе транзакцію за 1,3 секунди.
Важливо, щоб транзакції опрацьовувалися протягом кількох секунд. Іноді час обробки може зайняти до хвилини, але трапляються випадки, коли транзакція йде більше дня. Таких компаній слід уникати.
Основи успіху в e-Grocery: обирайте оптимальну платіжну систему для вашого сайту
Особливості звітності
Детальні звіти дозволять вам, як власнику бізнесу, відслідковувати ефективність роботи відділів, стежити, які товари є більш затребуваними і як користувачі роблять свій вибір. Інтеграція платіжних систем дає нове джерело продажу та суттєво впливає на показники. Тому дізнайтеся у постачальників послуг, у якому форматі вони надають звіти, які дані дають та за який період можуть зібрати інформацію.
Чим докладніше звіти, тим краще. Іноді послуги можуть надавати цю послугу за окрему плату. Ви повинні оцінити всі переваги та недоліки, і прийняти рішення. У будь-якому випадку, звіти вкрай необхідні, щоб керувати компанією та контролювати бізнес-процеси.
Виявлення шахрайства
Системи виявлення шахрайства дозволяють своєчасно запобігти крадіжці персональних даних. Якщо підключена платіжна система на сайт, її намагатимуться зламати. Переконайтеся, що постачальник послуг упорається з цією проблемою. Обов'язково має бути наявність PCI DSS. Це спеціальний стандарт безпеки, який з'явився ще 2004 року. Він призначений захисту даних кредитних карт. Чим вища версія, тим краще.
Крім того, поцікавтеся у постачальника, які методи виявлення шахрайства використовуються. Серед методів захисту можуть бути такі:
-
оцінка геолокації;
-
відстеження кількості спроб входу до системи;
-
використання біометричних даних - сканера відбитка пальця, Face ID та інші;
-
перевірка на відповідність адреси доставки;
-
перевірка ID-адреси;
-
перевірка особи.
Способів виявлення шахрайства досить багато. Переконайтеся, що постачальник використовує достатню кількість, щоб запобігти втраті персональних даних.
Користувальницький досвід
Захист та функціонал – це дуже важливо. Але інтеграція платіжної системи не має сенсу, якщо користувач не почуватиметься комфортно. Зручність створює відчуття довіри та безпеки. Досягти цього можна за рахунок досвіду користувача.
Приділіть увагу досвіду доставлення замовлень. Ваша платіжна система має бути на 100% сумісною з логістичними службами та поштовими сервісами.Організація доставки товарів інтернет-магазину в руки користувача має бути безшовною та зручною.
Звертайте увагу на інтерфейс. Наскільки він доброзичливий і зручний? Чи зможе ваша цільова аудиторія (особливо якщо це люди похилого віку) розібратися в функціях? Чи використовується шрифт? В ідеалі, якщо є інструкції, підказки працює служба підтримки. Юзабіліті дуже важливе. Якщо користувач хоч на секунду розгубиться, він не здійснить оплату.
Досліджуйте наш звіт про витрати на eCommerce під час святкового сезону 2022. Дізнайтеся більше!
Витрати та збори
Перш ніж визначити, яку платіжну систему вибрати для сайту, необхідно порахувати витрати. Буває так, що маржа з товару, який продає ваш магазин нижче, ніж вартість послуг постачальника платіжної системи. Правильний розрахунок дозволить визначитися з вибором, ви розумітимете, на які послуги ви погодитеся.
Переконайтеся, що вас влаштовують збори постачальника. Наприклад, вони можуть бути такими:
-
реєстрація облікового запису;
-
розробка платіжних шлюзів;
-
обробка валютних транзакцій;
-
підключення додаткових методів оплати;
-
плата за повернення платежу;
-
щомісячні збори коштів;
-
мультивалютність та інші.
Переконайтеся, що влаштовують умови. Деякі компанії не беруть збори і надають послуги на основі процентної оплати за кожну транзакцію. На початковому етапі для бізнесу цей шлях може бути вигідним. Так ви платитимете компанії тільки за скоєні транзакції. Але в разі переходу до іншого постачальника послуг, переконайтеся, що ви отримаєте свою базу даних.
Яку платіжну систему вибрати для сайту? Компаній, які постачають послуги, безліч. Authorize.net, PayPal, 2Checkout, Stripe, BrainTree, Forte, Worldpay BrainTree, Payflow Pro та Payments Pro та багато інших. Орієнтуйтесь на критерії та правила вибору, якими ми поділилися, та вибирайте надійного постачальника для себе. А компанія Wezom допоможе впровадити платіжну систему на веб-сайт. Ви можете написати нам або приїхати в офіс, і ми допоможемо підібрати постачальника. Давайте разом зробимо прийом платежів на вашому сайті.