Мобільний додаток розробляється для того, щоб отримувати з нього вигоду. Воно може використовуватися всередині компанії та входити до ланцюжка бізнес-процесів. Здібно приносити користь при роботі з клієнтами, підвищувати впізнаваність бренду чи лояльність. А може давати і прямий прибуток. Давайте розберемо методи монетизації додатків.
Як заробляють на додатках
Монетизація додатку – одне із найбільш очевидних способів отримання доходу через диджитал. Більшість компаній усвідомлено розробляють продукт, щоб отримати фінансову вигоду. Було б дивно, якби інвестор вклався у додаток, який коштує $50 тис. і не захотів би повернути ці гроші та заробити.
Якщо на зорі розвитку мобільної індустрії заробіток був можливий лише завдяки продажу доступу до функцій програми та можливості його використовувати, то зараз можна заробляти на безкоштовних продуктах. Монетизація мобільних додатків спростилася, стала доступнішою та ефективнішою. Тому промисловість активно розвивається, а мобільний трафік захоплює ринок. Давайте подивимося трохи на статистику:
- За даними Mary Meeker у 2018 році частка мобільного трафіку зросла у 12 разів у порівнянні з показниками 2008 року. Користувачі почали проводити на день 3,6 години з телефоном у руках. У 2022 році цей показник зріс ще в кілька разів.
- Дослідження eMarketer показали, що 88% часу користувачі проводять у додатках.
- Statista порахували, що в середньому в Google Play з'являється щомісяця 100 000 нових додатків, при цьому в App Store близько 30 000. Незважаючи на це, пристрої з Android схильні до меншої конкуренції, на Google Play легше запустити продукт.
- Компанія App Annie вирішила, що в 2020 році було завантажено більше 204 млрд. мобільних додатків. У 2016 році цей показник був на 45% меншим.
- За даними Statista на кінець 2019 року, в середньому та користувача встановлено не менше 11 додатків.
Ця статистика каже, що мобільні програми користуються популярністю, і попит не збирається падати. За рахунок того, що види монетизації додатків розширюються, у розробників з'являється більше можливостей створення якісних продуктів, які приносять прибуток.
Як зробити мобільний додаток джерелом доходу
Якщо ви хочете дізнатися, як монетизувати програму, перше, про що варто задуматися – мета створення продукту. Якщо тільки заради заробітку – нічого не вийде. Головне завдання, яке має виконувати діджитал продукт – приносити користь. Люди встановлюють програму тільки тому, що вона їм потрібна.
Це може бути корисна утиліта для роботи, ведення сімейного бюджету або просто блокнот з цікавими функціями. А може, гра. Думаєте, вона не приносить користі? Навпаки. Багато ігор допомагають розвиватися, але, як мінімум, просто займають дозвілля і допомагають скоротити час у чергах.
У більшості випадків мобільний додаток розробляється як додатковий інструмент для бізнесу. Або може бути самостійним стартап-проектом. Говорити, що кожен продукт злітає, ми не будемо. Умовно – зі 100 додатків лише два-три розвиваються до рівня, на якому можуть приносити стабільний дохід.
У разі запуску стартапу, монетизація мобільних програм є головною метою. Але для досягнення цього результату потрібно вибрати спосіб монетизації та правильно обрати й налаштувати трекер мобільного додатка для аналітики. А головне - визначити, яку користь даватиме ваш продукт клієнтам.
Дізнайтеся, як створити кросплатформний додаток для монетизації вашого бізнесу.
8 способів монетизації програми
Давайте розберемо види монетизації додатків. Ви повинні визначитися, як ви отримуватимете дохід зі свого продукту, і як залучатимете користувачів. Кожен із способів має свої особливості, переваги та недоліки.
1 – Реклама у додатках
Найдоступніший і найпростіший спосіб монетизації програми – запуск реклами сторонніх продуктів. Більшість розробників вдаються саме до такого способу. Чому? Це дозволяє залишати продукт безкоштовним для користувачів, що збільшує кількість завантажень. Реклама може бути банерною, нативною, повноекранною, у відео форматі, або інтерактивною.
Велика різноманітність дозволяє акуратно використовувати рекламу, тим більше, що в більшості випадків вона суміжна з вашим продуктом (таргетована). Не всі способи монетизації додатків підходять кожному за продукту, і реклама – виняток. Наприклад, для вузькоспрямованої ніші, такої як додаток для виклику таксі або внутрішній продукт компанії, вона не підійде.
Точніше, поставити рекламу можна куди завгодно. Але якщо користувач не перейде по ній, то програма не принесе дохід. До речі, дохідність від цього монетизації не надто висока. З 1 млн показів реклами виходить заробити близько 400 доларів. Але сам спосіб монетизації додатків простий і доступний.
2 – Монетизація рахунок вбудованих покупок
Вбудовані покупки – ще один спосіб отримати дохід. У грі це може бути внутрішня ігрова валюта, яку купують за реальні гроші. Ризик дуже низький, користувачам звична така пропозиція. Але відсоток покупців невисокий, тому розраховувати на хороший дохід можна лише у разі хорошого рейтингу продукту та великої кількості завантажень.
Важливо, щоб процес купівлі не впливав на ключовий функціонал мобільного додатку, не нав'язувався, і натомість давав додаткові переваги. Користувач готовий купити щось усередині програми, якщо відчує реальну вигоду для себе.
3 – Фріміум – природна модель монетизації
Якщо ви не знаєте, як монетизувати програму, завжди можна вибрати формат «Фріміум». Це найбільш природна модель, яка має великий попит. Суть проста: програма безкоштовна, але кількість функцій обмежується базовим набором. Для розширеного доступу необхідно завести обліковий запис і оплатити передплату або купівлю.
Такий формат раніше називався Shareware - умовно-безкоштовний додаток. Цей спосіб монетизації легко реалізувати, він зрозумілий для користувачів, не лякає, клієнт реально бачить, за що платить.
Лояльність аудиторії залишається високою завдяки безкоштовному доступу. Але базові функції повинні задовольняти потреби клієнта. Не можна обіцяти монтаж відео, а за фактом ставити водяний знак на весь екран. Таку програму відразу видалять. А ось обмежити довжину відео до 2 хвилин, або надати лише невеликий базовий набір переходів та інструментів монтажу – цілком можливо. Безкоштовні функції повинні бути дуже хорошими, тоді користувач буде готовий купити платний доступ до кращих можливостей.
4 – Передплата
Сучасний спосіб монетизації додатків – платна передплата. На регулярній основі користувач платить невелику суму грошей та отримує якісний продукт. При цьому він може користуватися програмою безкоштовно, але з обмеженим функціоналом. Але контент має постійно оновлюватись, зібрати аудиторію досить складно. Цей метод підходить для тих, хто регулярно викладає велику кількість інформації. Наприклад, онлайн журнал або програма для розробки програми харчування та тренувань.
5 – Оплата за скачування
App Store та Google Play надають можливість виставляти платні продукти прямо на платформі. Це «давня» монетизація мобільних додатків, яка працює погано, але все ж таки здатна приносити дохід. Ви відразу кажете користувачеві, що за скачування потрібно заплатити. Як правило, такий спосіб монетизації додатків не поєднується з рештою. Було б дивно показувати рекламу у продукті, за який сплачено гроші.
З плюсів: швидка можливість монетизації, а кожне завантаження приносить дохід. А ось мінусів дещо більше:
-
продати додаток, що не має належної рекламної кампанії складно, користувач не захоче платити за кота в мішку;
-
дохід зумовлений одноразовою покупкою, на постійній основі, як з підпискою, заробляти не вдасться;
-
піратство ніхто не скасовував, сьогодні ваша гра або програма унікальні, а завтра така ж з'являється у безкоштовному доступі з іншими способами монетизації додатків.
Тому спосіб хоч і перевірений, але не найнадійніший. Продавати програму доречно, якщо вона виконує одну функцію і не має альтернатив у безкоштовному доступі.
6 – Платний функціонал
Цей спосіб трохи нагадує фріміум. Його суть у тому, що за оплату користувач отримує або додатковий функціонал, або спрощує взаємодію з програмою. Наприклад, вимкнення реклами. З одного боку ви отримуєте монетизацію за рахунок показу реклами. Але користувач може сплатити послугу відключення. Або програма дозволяє ставити власні мітки на карті. Але обмежується одним обраним містом. За оплату надається глобальна картка.
7 - Відсоток від угоди
Модель, яка здатна працювати самостійно. Ви створюєте програму, до якої додаються інші учасники. Вони взаємодіють з клієнтами, ви отримуєте відсоток угоди. Як приклад — маркетплейси, що дозволяють продавцям розміщуватись безплатно, але отримують відсоток з кожного продажу. За таким принципом також можна створити мобільний сервіс онлайн-оплати чи кеш-бек додаток.
Монетизація мобільних програм за допомогою отримання відсотків дуже вигідна, особливо, якщо продукт набуде популярності. Але треба знайти нішу, розвинути її, забезпечити інфраструктуру роботи додатку, впроваджувати системи оплати та контролю за фінансовими операціями. Крім того, з таким додатком ви невільно стаєте "обличчям" чужого бізнесу. Якщо у продавця чи контрагента щось піде не так, користувачі запишуть це на ваш рахунок.
8 – Змішаний тип монетизації
Логічно – поєднувати кілька типів монетизації. Реклама в маркетплейсі, з якого ви отримуєте відсоток, фріміум за передплату, вбудовані покупки додатків, які ви спочатку продаєте. Враховуйте, які способи монетизації додатків підходять для вашої ніші, підбирайте варіанти, але пам'ятайте, що продукт має бути корисним та затребуваним. Інакше монетизувати його просто не вдасться.
Дізнайтеся, як ми розробили NutriTrack – вашого цифрового дієтолога у смартфоні.
Висновок
Тепер ви знаєте, як монетизувати мобільний додаток, як заробити на створенні власного продукту. Проводьте аналітику, вивчайте маркетинг, розробляйте стратегії розвитку власного продукту. Спочатку він має здобути аудиторію, лояльність. Дотримуйтесь трендів, вибирайте правильне позиціонування продукту, і він набуде популярності і зможе принести дохід.
Ви можете приїхати в офіс компанії Wezom, щоб обговорити розробку мобільної програми. Ми підберемо варіанти монетизації, обговоримо ідею та зробимо усі розрахунки. Давайте разом створюватимемо якісні продукти.