SEO для облікового запису Instagram

Wezom
Wezom
Команда IT-компанії
4.0
28.01.2022
10778
0

Instagram є одним з найбільш ефективних інструментів інтернет-маркетингу на сьогоднішній день. При правильному підході він допоможе залучити трафік, підвищити продажі та зробити бренд впізнаваним. Досягти таких результатів можна за рахунок виведення облікового запису на перші місця видачі. Для цього важливо зробити профіль відповідним пошуковим алгоритмом. Іншими словами, вивести аккаунт у топ стрічки допоможе SEO у Instagram. У статті ми розповімо про тонкощі його виконання та основні інструменти, які стануть у нагоді .

Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Що таке SEO Instagram

Щоб вивести обліковий запис у топ стрічки соцмережі, необхідно, як і у разі просування сайту в Google, виконати певні роботи, спрямовані на його оптимізацію. Цей комплекс заходів включає поняття SEO в Instagram.

Якщо говорити простими словами, то потрібно привести контент профілю в стан, що відповідає вимогам пошуку даної платформи, щоб система помітила обліковий запис і виводила його на перші позиції при видачі результатів на запит.

Простий приклад. На якесь свято хочеться прикрасити приміщення повітряними кулями. Для цього вводимо у пошуковому рядку Інстаграм потрібний запит «Прикрашання кулями».

Що таке SEO просування Instagram

Відкриваємо перший результат видачі, клацаємо на пост:

Відкриваємо перший результат видачі, клацаємо на пост

З інформації можна зрозуміти, що це профіль агентства, яке на замовлення прикрашає повітряними кулями фотозони на святах.

профіль агентства, яке на замовлення прикрашає повітряними кулями фотозони на святах

Ось так виглядає профіль

Більшість фотографій на перших позиціях результату пошуку по хештегу #прикраса кулями належить цьому обліковому запису. Потрапили вони туди не випадково, а в результаті грамотно виконаного SEO у Instagram. Розглянемо детальніше, навіщо воно потрібне.

Для чого потрібна оптимізація Інстаграм облікового запису

Насамперед розглянемо, навіщо бізнесу аккаунт у соцмережі. Якщо врахувати тренди 2022 р., то можна простежити, як у digital-маркетингу стає актуальною тенденція інтеграції сайтів eCommerce та соціальних мереж. Багато користувачів воліють шукати послугу або товар на просторах даних платформ, оскільки швидше відображається результат, можна оперативніше оформити замовлення, одразу переглянути фото або відео товару/послуги, прочитати відгуки інших користувачів.

Зручний Інстаграм для бізнесу та тим, що в ньому легше збирати холодну публіку. Велику роль у цьому відіграє той факт, що дана платформа візуальна, тобто ЦА відразу бачить приклади, які її й залучають, призводять до передплати на обліковий запис. Щоб досягти такого результату, важливо виконати SEO в Інстаграмі.

Цей захід – відносно новий метод розкрутки бізнесу, який працює за рахунок залучення додаткового трафіку, тобто зацікавлених користувачів, які стають передплатниками.

Крім того, SEO в Instagram - це ще й зручна можливість для просування поза соцмережею. За рахунок грамотної оптимізації сторінка може потрапляти до топ пошукової видачі Google. Але відразу зазначимо, що це завдання не найпростіше. Для її реалізації важливо розібратися в особливостях ранжирування, що діють у соцмережі.

Як працюють алгоритми Інстаграма

Під даним поняттям розуміють метод ранжування постів у стрічці, Reels, сторіс та у розділі «Цікаве» у будь-якого користувача соцмережі. З'явилися алгоритми приблизно 2016 року. До цього часу пости демонструвалися як хронології (від нових до старих). Але із запровадженням алгоритмів ситуація змінилася. Тепер перевага в облікових записах з якісним контентом. Саме такі пости демонструються серед перших.

Цікаво, що методи ранжирування в Інстаграмі не є універсальними. Вони відрізняються для кожної частини цієї соцмережі: сториз, стрічка, розділ «Цікаве» та Reels. Розкажемо докладніше у тому, які алгоритми актуальні.

Покази у сторіс

Роботу алгоритму Instagram можна поділити на 2 етапи.

На першому соцмережа забирає, що саме демонструвати користувачам на основних позиціях. По суті це будуть нещодавні записи. На другому платформа збирає дані про дії користувачів щодо облікових записів з підписок. Сторис тих із них, із якими найбільше взаємодій (реакцій, коментарів, регулярності переглядів та інших.), будуть показані першими. І навпаки, відео тих профілів, на які користувач реагує найменше, відсуваються на віддалені позиції у Stories.

Відстежити взаємодії можна у спеціальному розділі, де відображається статистика в Інстаграм . Усім, хто збирається просувати бізнес у цій соцмережі, важливо детально розібратися, на що вона впливає.

Сортування стрічки

Користувачі Instagram напевно зазначали, що одні пости відображаються у стрічці, інші в неї не потрапляють. Чому так? Це робота «розумної» стрічки «Інстаграм». Як ми говорили, публікації тепер демонструються не в хронологічному порядку, а відбираються за частотою взаємодій користувача із профілем. Якщо говорити про ключові фактори, на яких будується SEO в Інстаграмі, то можна виділити:

  • інтерес до історичних даних;
  • залучення до контенту конкретного типу;
  • актуальність часу публікації;
  • кількість передплатників;
  • регулярність викладання постів;
  • час, який проводить користувач у соцмережі.

Збільшити шанси на появу у стрічці допомагає активність фоловерів. Потрібно мотивувати своїх передплатників, щоб вони проявляли активність: ставили лайки, писали коментарі, зберігали публікації в закладках.

Викликати таку реакцію можна різними способами: прохання, вікторини, голосування, розіграші. Але тут важливо не перестаратися. Які наслідки може спричинити надмірна активність, можна дізнатися нижче у розділі з актуальними вимогами до контенту.

Пошук в Інстаграмі

Принцип ранжування у цій частині соцмережі працює так само, як і в Google. Інстаграм реагує на ключові слова, які користувачі використовують у своїх запитах. Якщо такі ж фрази містяться в контенті профілю, то соцмережа сприймає його як найактуальніший і виводить на перші позиції видачі.

Загалом при формуванні результатів пошуку для кожного користувача Instagram враховує 3 фактори:

  • текст самого запиту . Це основний сигнал для соцмережі. Вона виводить у топ результати, що містять вказане користувачем ключове слово (воно може бути в заголовку, імені профілю, описі, хештегу, геолокації);
  • дії . Підбираються результати видачі з урахуванням того, що нещодавно дивився користувач, які облікові записи він відвідував, на які хештеги підписано;
  • популярність . Чим більше користувачів і відвідувань в обліковому записі, геолокації, хештегу, тим вище їх позиції в рейтингу видачі.

Як можна зрозуміти, вихід у топ можливий лише за умови грамотної оптимізації профілю. Тобто важливо створити релевантний контент, підібрати ключі та розподілити їх за елементами облікового запису. Іншими словами, необхідно SEO. Як все виконати, розкажемо у наступному розділі.

Чек-лист SEO в Інстаграмі

У цьому розділі ми детально розкриємо план робіт, які потрібно виконати для розкручування профілю. Отже, оптимізувати сторінку в Інстаграмі можна за рахунок роботи з 8 основними аспектами, поетапно про них ми розповімо нижче.

Відкритий профіль

SEO в Instagram насамперед спрямоване на залучення передплатників. Щоб користувачі могли швидко та безперешкодно підписатися на сторінку, важливо її відкрити. Зробити це можна в налаштуваннях профілю. Для цього потрібно натиснути на свій аватар. Після цього відкриється вікно, що випадає. У ньому потрібно натиснути на шестерню «Налаштування»:

Чек-лист SEO просування в Інстаграмі

Далі слід відкрити розділ «Конфіденційність та безпека» та прибрати галочку біля пункту «Закритий профіль»:

Відкритий профіль

Після цієї дії з'явиться віконце, де потрібно натиснути на «Ок» для підтвердження дії. Все, тепер обліковий запис відкритий. На нього зможуть безперешкодно підписуватись усі охочі.

Нікнейм

Наступний елемент, який є важливим для SEO в Інстаграм, – це оптимізація назви профілю. Важливо добре його продумати, адже по ньому обліковий запис шукають і запам'ятовують користувачі. Щоб полегшити їм це завдання, при виборі нікнейму слід керуватися такими правилами:

  • Ім'я має легко читатися та сприйматися, бути простим у написанні. Чим складніший і довший нікнейм, тим гірший він для сприйняття та запам'ятовування. Через це SEO у Instagram дається складніше. Чи потрібні додаткові турботи? Звичайно, ні, тому вигадуємо простий нікнейм;
  • ім'я має відповідати назві бренду. Це також спростить пошук облікового запису для передплатників;
  • у нікнеймі не повинно бути безліч цифр або спеціальних знаків. Такі назви дуже складно запам'ятати та знайти.

Важливо: якщо для ведення бізнесу задіяні інші соцмережі, крім Інстаграма, то краще використовувати єдиний для всіх профілів нікнейм. Тоді обліковий запис буде простіше запам'ятати і знайти. Подібний досвід практикують багато світових компаній, наприклад, Mercedes-Benz. До речі, підприємство навіть відмовилося від використання дефісу у назві, щоб спростити написання:

Нікнейм

Інший відомий бренд Johnson & Johnson взагалі вирішив скоротити свою назву до 3 літер:

Нікнейм назва до 3 букв

Ключові слова

Ми вже згадували, що SEO в Instagram виконується за схожим принципом, що пошукове просування в Google. Для розкручування облікового запису в цій соцмережі також важливі ключові слова. Хоча опис не входить у title, він все ж таки враховується пошуком. Тому важливо розподілити ключі, за якими користувачі зможуть шукати обліковий запис.

Робити це потрібно гармонійно. Якщо ключові слова введені нелогічно, безглуздо, це ускладнить просування Інстаграм. Щоб такого не сталося, треба намагатися перефразувати пропозицію. Воно має бути грамотним, зручним для читання.

Оптимізація інстаграмів за допомогою ключів передбачає ще один нюанс: не варто використовувати слова з високою частотністю. Ними користуються багато хто, тому конкуренція серед підприємців дуже щільна. Іноді вона може виявитися навіть непосильною для вашого бізнесу. Тому краще звернути увагу на слова із середньою та низькою частотністю, за якими через малий попит легше буде розкрутити аккаунт у соцмережі.

Фотоконтент

Instagram SEO передбачає роботу не лише з текстом, а й із зображеннями. Пояснюється це спеціальним форматом соцмережі. Інстаграм – візуальна платформа. Тут ключову роль для залучення користувачів та просування продукту чи послуги відіграють зображення.

Тому оптимізація Instagram включає також роботу з фотографіями, які використовуються для публікацій. До них висуваються такі вимоги:

  • унікальність;
  • чіткість. Нейросети соцмереж розуміють зміст зображень, тому має бути ясно, що на них намальовано;
  • якість. Алгоритми Ig більш релевантними вважають ті фото, які зроблено гарною камерою та оброблені.

Інстаграм має низку вимог до зображень. Зокрема, вони стосуються розмірів. Оптимальними є фото з роздільною здатністю 320-1080 px і співвідношенням сторін 1,91:1 або 4:5. Вага картинки має перевищувати 30 Мб.

Як бачимо, турбот із оптимізацією чимало, особливо якщо врахувати, що ми перерахували лише половину робіт. Можна уникнути їх, делегувавши цей процес професіоналам. Послуга просування в Instagram сьогодні доступна для власників компаній із різними тематиками бізнесу. Але, звичайно, потрібно розібратися, які методи вона включає. Тому продовжуємо наш чек-лист.

ALT текст для зображень

Під цим поняттям ховається альтернативний контент картинки. ALT-текст зазвичай містить детальний опис змісту фото. Спочатку така опція була придумана для користувачів зі слабким зором, але в наш час це «фішка» маркетологів та один із прийомів SEO у Instagram. У ALT-текст можна вкладати ключові слова, наприклад. Зображення із описом соцмережа наділяє пріоритетом при ранжируванні.

Щоб скористатися опцією, потрібно вибрати пункт «Написати ALT текст» у налаштуваннях. Це доступно для всіх зображень, у тому числі і для тих, які були додані у профіль давно.

Хештегі як ключові слова

Користувачі часто використовують спеціальний символ # при пошуку потрібного профілю, тому що SEO в Instagram грунтується також на використанні хештегов. Щоправда, порівняно з оптимізацією облікового запису, цей інструмент не такий ефективний і трудомісткіший, оскільки доводиться працювати з кожним окремим постом. Але він дозволяє залучити додатковий трафік, тому заслуговує на увагу.

Щоб виконати SEO в Instagram якісно, інструмент потрібно використовувати грамотно:

  • враховувати теги лідерів цієї ніші бізнесу, у якій виконується розкручування;
  • експериментувати із пошуками нових;
  • ставити #, які використовує ваша ЦА. На цьому етапі не завадить ознайомитися з нашою статтею « Як знайти цільову аудиторію у Instagram? »;
  • створювати власні, залучати користувачів.

Допускається ставити кілька хештегів на одну публікацію (до 30). Підбирати їх можна за допомогою спеціальних сервісів, наприклад clarifai.com, websta.me.

Хештегі як ключові слова

Оптимізація здійснюється за двома напрямками:

  • головний ключ вводиться в основному контенту;
  • додаткові ключі вказуються у хештегах під постом.

Розібравшись із цим пунктом, переходимо до наступного.

Активність у постах та сторіс

Чим активніше профіль відображається в облікових записах інших людей, тим краще для просування. Особливо добре, якщо згадують авторитетні сторінки з високими показниками відвідуваності.

Щоб досягти такого ефекту, потрібно взаємодіяти з компаніями та блогерами, чия ЦА збігається з вашою. Для цього можна відзначати інфлюенсерів у сторіс та постах. За правилами гарного тону вони можуть відповісти тим же, помітивши ваш хід.

Також можна давати рекламу у блогерів за бартером (ви надаєте свій продукт і отримуєте відгук на широку аудиторію) або платно.

Якщо говорити загалом, то успішне SEO в Instagram можливе за умови регулярної активності. Тому якщо не виходить часто писати пости, потрібно записувати сторіс. Але робіть це делікатно, без зловживання увагою користувачів.

Репости популярних акаунтів у Stories

Насамперед потрібно знайти найбільш відомі акаунти у своїй ніші та відзначати у сторіс. Це можуть бути профілі брендів, блогерів чи компаній. Є шанс, що вони, помітивши таку дію, відзначать ваш обліковий запис у себе.

У цьому розділі ми детально розглянули пункти чек-листу SEO для Instagram. Тепер потрібно розібратися з правилами, які висуває майданчик для заповнення профілів.

Актуальні вимоги до контенту Інстаграм

Ця соцмережа має загальне зведення правил, із якими потрібно ознайомитися, ніж запобігти порушенням. Інакше профіль потрапить у тіньовий бан або заблоковано назавжди. Наприклад, не можна переписувати чужий контент, не вказавши автора. Найкраще робити це за його згодою. Також соцмережа блокує зображення порнографічного змісту, публікації із закликами до тероризму, агресії та ін.

Крім склепіння правил, є і негласні вимоги до контенту. Наприклад, отримати бан цілком можливо за такі дії:

  • періодична активність . Багато підписок, часті коментарі та лайки, особливо якщо такі дії не характерні для конкретного профілю, алгоритми можуть розцінити як накрутку. Тому в спробі залучити аудиторію потрібно дуже обережно вживати таких заходів, як гіви, like-тайми та розіграші;
  • однотипні коментарі, повідомлення чи теги . Важливо, щоб контент був унікальним. Ця вимога також стосується і описів до постів;
  • часті зміни IP . Таке відбувається, якщо підключати різні послуги до профілю. Хоча при виконанні SEO у Instagram автоматизація спрощує просування, краще скоротити сторонній софт до мінімуму;
  • скарги . Натиснути на цю опцію може будь-який користувач, і Інстаграм відстежує такі реакції. Якщо вони безпідставні, то профілю нічого не загрожує. Але трапляються й випадкові блокування. У такому разі власнику облікового запису доведеться доводити свою невинність техпідтримці.

Насправді іноді трапляється, що власного контенту бракує. Але і в таких ситуаціях все ж таки не варто красти чужий, ризики потрапити під санкції алгоритмів дуже високі. Знайти контент можна на безкоштовних фотостоках, де зображення знаходяться у вільному доступі. Тексти легко замовити копірайтерам. У будь-якому випадку рекомендуємо детально вивчити, що таке просування в Інстаграм, якими основними принципами керується дана платформа. Це допоможе уникнути низки помилок та грамотно виконати оптимізацію профілю.

Висновки: як SEO в Інстаграм допоможе вашому бізнесу

Підіб'ємо підсумки всього вищесказаного.

SEO в Instagram – це дієвий та безкоштовний спосіб залучити ЦА та підвищити показники конверсії. А вони, своєю чергою, є ключовими для розвитку онлайн-бізнесу. Хоча SEO за результативністю поступається платній рекламі, цей інструмент забезпечує більш тривалий ефект. Однак він не підходить для використання як єдиний захід розкрутки бізнесу. Для потрібного ефекту слід використовувати в комплексі з іншими методами SMM.

Не знаєте з чого почати? Звертайтесь до нашої агенції. Ми складемо індивідуальну стратегію розкручування облікового запису в Insta із застосуванням актуальних інструментів маркетингу та допоможемо розвинути ваш бізнес.

Як вам стаття?
4.0
Проголосувало: 4
Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах