Інтеграція ШІ в продукти для електронної комерції: актуальність, переваги, перспективи

Євген
Євген
CBDO
28.05.2024
28.05.2024
586
10 хвилин
0

Електронна комерція завжди була високотехнологічним бізнесом. Тож немає нічого дивного в тому, що eCommerce суттєво випереджає інші галузі за темпами практичного впровадження новітніх можливостей штучного інтелекту. Глибока автоматизація процесів, персоналізовані рекомендації, клієнтська підтримка – ШІ вплинув практично на всі аспекти онлайн-продажів. 

У цій статті ми докладно розглянемо роль ШІ в eCommerce-продуктах, вивчимо його вплив на їхню ефективність та проаналізуємо шляхи підвищення продуктивності онлайн-комерції за допомогою новітніх технологій. Ви дізнаєтеся, як продуктивно та рентабельно застосувати ШІ в рішеннях електронної комерції. 

Актуальність інтеграції ШІ в eCommerce індустрії

Технології ШІ помірно розвивалися десятиліттями, однак за останні декілька років стали достатньо простими, масовими та ефективним, аби перетворитись на могутній інструмент для бізнесу. Вплив ШІ на світ вже сьогодні порівнюють з винайденням електрики – адже він так само може вкласти величезну додану вартість до продукту практично у будь-якій сфері. Нещодавнє дослідження IBM показало, що 42% середніх та великих компаній (зі штатом понад 1000 співробітників) вже активно застосовують засоби ШІ в бізнесі, або ж впроваджують їх.

Онлайн-комерція, що завжди спиралась на автоматизацію та аналітику даних, опинилась в авангарді ШІ-революції. Про це свідчать цифри.  

  • За оцінками Gartner, наразі засоби ШІ використовує понад половина (51%) компаній в eCommerce. Загалом 84% бізнесів в цій галузі або вже зараз інтегрують рішення на базі ШІ, або визначили це як пріоритет розвитку. Ринок рішень ШІ для eCommerce має досягнути позначки у 16,8 млрд доларів вже до 2030 року. 

  • Market.us оцінює сучасний глобальний ринок рішень ШІ для eCommerce у $7-8 млрд та прогнозує йому неймовірні середньорічні темпи зростання у 24%. Тож вже до 2033 року обсяги ринку подолають позначку у $50.98 млрд. 

  • За даними Gitnux, вже у 2021 році 75% епізодів взаємодії користувачів з бізнесами в eCommerce супроводжувались інструментами ШІ. Технології ШІ дозволяють підвищити продажі на 59%, а їх використання в eCommerce приносить на 10% більше прибутку, ніж в інших індустріях. 

Цю статистику можна було б продовжувати. Але й без того очевидно, що штучний інтелект в ecommerce рішеннях – це вкрай затребуваний та перспективний напрямок розвитку eCommerce. І він лише починає набирати обертів. Ритейлери активно інвестують у рішення для обробки природної мови, машинного навчання, Data Science та нейромереж. 

ШІ дозволяє eCommerce-бізнесу ефективно вирішувати завдання автоматизації, аналізу логістичних даних, прогнозування попиту, мерчендайзингу, персоналізованого маркетингу, клієнтської підтримки тощо. Численні ШІ-продукти та стартапи в цій царині сьогодні з’являються мало не щодня, розгортаючись у вигляді хмарних сервісів, On-Prem рішень або кастомного софту. 

В наведеному дослідженні IBM зазначається, що організації усе ще стикаються із суттєвими викликами на шляху провадження ШІ. Зокрема, розвиток цього напрямку обмежується браком кваліфікованих кадрів, складністю підготовки даних та етичними пересторогами. Але вже цього року чимало бізнесів зможуть вийти з “пісочниці” тестування технологій та реалізувати практичні рішення. Відтак поширення ШІ в ecommerce рішеннях прискориться.

Яку роль виконує ШІ в eCommerce продуктах

Нещодавно ми вже розбирали у нашому блозі типові кейси застосування ШІ в онлайн-комерції. Тож зараз лише визначимо чотири ключових напрямки застосування цієї технології для потреб бізнесу. Їх чотири:

  • Персоналізація

Онлайн-комерція давно спирається на таргетований та персоналізований підхід, що передбачає побудову користувацького досвіду з урахуванням потреб та уподобань покупців. Таргетована реклама в соцмережах, алгоритми підбору пропозицій на базі історії пошуку – усе це приклади персоналізації в eCommerce. 

Штучний інтелект відкриває новий етап у розвитку інструментів персоналізації. Алгоритми машинного навчання дають змогу обробляти величезні обсяги даних в режимі реального часу, тож онлайн-магазини можуть формувати стратегію продажів не просто для окремих категорій споживачів, а для кожного окремого користувача. Цей підхід отримав назву гіперперсоналізації: він дозволяє знайти індивідуальний підхід буквально до кожного клієнта, надаючи максимально релевантні та своєчасні пропозиції.

  • Автоматизація

В чому криється головна перевага eCommerce перед традиційним фізичним ритейлом? Онлайн-магазин не прив’язаний до графіку роботи та фізичних площ. Він може обробляти замовлення, надавати сервіс та здійснювати користувацьку підтримку в режимі 24/7. Це стало можливим завдяки перенесенню операцій в диджитал та глибокій автоматизації всіх процесів. 

Штучний інтелект дозволяє перейти від автоматизації до глибокої роботизації eCommerce, що може надати бізнесу величезні переваги. Адже з розумними алгоритмами автоматизувати можна навіть комплексні та ресурсомісткі процеси: консультування споживачів, обробка замовлень, маркетинг, збір користувацького фідбеку, післяпродажний сервіс та підтримка тощо. Технології обробки природної мови дозволяють побудувати повністю роботизований процес комунікації з користувачами. Вже сьогодні сучасні генеративні чат-боти можуть замінити собою цілі кол-центри. 

  • Підвищення точності

Якість роботи бізнесу в eCommerce значною мірою залежить від точності й швидкості роботи з даними. Традиційно онлайн-комерція роками покладалась на різноманітні засоби для структуризації та обробки інформації: від звичайних електронних таблиць, до спеціалізованого облікового софту й аналітичних систем, що спрощували бухгалтерський облік, логістику, планування, маркетинг тощо. 

Застосування ШІ в рішеннях електронної комерції відкриває низку небачених можливостей для точної та оперативної роботи з даними. Зокрема:

  • предиктивна аналітика, прогнозування попиту;

  • Моніторинг ланцюжків постачання в режимі реального часу;

  • фінансовий та фрод-моніторинг для забезпечення безпеки транзакцій;

  • аналіз поведінки аудиторії, дослідження ринкових трендів тощо. 

Якісна робота на цих напрямках врешті визначає конкурентоспроможність будь-якого eCommerce-бізнесу. 

  • Підвищення продуктивності

Штучний інтелект може безпосередньо застосовуватись для впливу на ефективність процесів та операцій в eCommerce. Приміром, алгоритми можуть бути безмежно ефективними в оптимізації управління запасами та менеджменті ланцюжків постачання. З ним можна побудувати систему динамічного ціноутворення на базі десятків параметрів й максимізувати продажі.

Ринкові дослідження Gitnux свідчать, що ШІ в eCommerce рішеннях допомагає онлайн-магазинам знизити частку “покинутих кошиків” на 30% та підвищити конверсію втричі. І це лише початок. З подальшим технічним розвитком технологій та появою більш довершених бізнес моделей рентабельність ШІ для онлайн-комерції буде лише зростати. Немає жодних сумнівів у тому, що вже за 4-5 років онлайн-ритейл неможливо буде уявити без цих рішень. 

Врешті, штучний інтелект допомагає онлайн-бізнесам зберігати гнучкість, скорочувати видатки та заробляти більше. Саме на цьому й ґрунтується його популярність. 

Які можливості відкриває ШІ для eCommerce продуктів

Вже сьогодні штучний інтелект посів важливе місце у сфері eCommerce. Однак комерційний розвиток технологій ШІ ледве розпочався, тож бізнес лише починає відкривати для себе нові перспективи цього напрямку. Ми спробуємо навести головні можливості та переваги ШІ для бізнесу у довгостроковій перспективі. 

  • Революція користувацького досвіду

Ми звикли до стандартної формули eCommerce: інтерфейс з каталогом продукції, система фільтрів, кошик для замовлень тощо. Ця схема формувалась десятиліттями. Однак ШІ може змінити її, зробивши пошук та замовлення товарів абсолютно простим та доступним. Приміром, Вже сьогодні близько третини споживачів у США здійснюють онлайн-замовлення за допомогою голосових асистентів. Наступним кроком на цьому шляху стануть віртуальні ШІ-консультанти, які зможуть рекомендувати користувачу продукцію та приймати замовлення в форматі живої бесіди. 

  • Підсилення бренду

Користувачі жваво цікавляться технологіями ШІ. За даними Curiosity at Work, 52% споживачів зацікавлені у ШІ для роботи з диджитал-продуктами та функціоналом. А серед покоління зумерів ця частка досягає 66%. Це означає, що бренди, які пропонують інновації на базі ШІ, можуть легко привернути до себе увагу та виділитись серед конкурентів. Крім того, штучний інтелект дозволяє автоматизувати маркетинг та використовувати data-driven підхід. Тож ритейлер може швидко здобути перевагу від індивідуальних рекламних та маркетингових стратегій, які найкраще відповідають потребам та інтересам аудиторії. 

  • Інтеграція з технологіями майбутнього

Штучний інтелект з його можливостями обробки природної мови, генерації контенту та аналізу даних, відкриває ритейлерам шлях до впровадження передових технологій майбутнього. Зокрема це віртуальна та доповнена реальність (AR/VR), просунута робототехніка, Інтернет речей, дрони, метавсесвіт тощо. Наприклад, за допомогою ШІ можна створювати персоналізовані AR/VR візуалізації продуктів, керувати роботами та дронами в ланцюжках постачання тощо. Такі технології можуть змінити eCommerce до невпізнаваності й надати користувачам абсолютно безшовний, омніканальний досвід шопінгу. 

  • Cвобода у генерації контенту та продуктів

Вже сьогодні моделі генеративного ШІ дозволяють практично миттєво генерувати текстовий, аудіо- та відеоконтент під будь-які потреби. Тож сучасний онлайн-магазин з інструментами ШІ має максимальну свободу у роботі з контентом. Текстові описи, зображення, анімації, будь-яке аудіо та відео і навіть цілі готові веб-сторінки – усе це можна створити під власні потреби максимально швидко й з мінімальними витратами. 

Наступним кроком для онлайн-ритейлу може стати генерація дизайну продукту. Уявіть, що в недалекому майбутньому користувач отримає змогу генерувати під свої запити персоналізований продукт, з індивідуальним, характеристиками та функціоналом.

Відтак штучний інтелект в рішеннях для eCommerce відкриває новий етап у розвитку всієї галузі, пропонуючи користувачам цілком новий досвід онлайн-шопінгу. Водночас ритейлери отримують ринкову гнучкість та можливість відірватися від конкурентів за допомогою інновацій. 

Оптимізація ефективності eCommerce продуктів зі ШІ

Вище ми згадали про можливості засобів ШІ у підвищенні продуктивності eCommerce. Але як саме ці технології дозволяють магазину заробляти більше? Розглянемо шляхи оптимізації ефективності операцій онлайн-магазину. 

Оптимізація цін та попиту

Штучний інтелект дозволяє на недосяжному раніше рівні реалізувати механізм динамічного ціноутворення. Алгоритми машинного навчання можуть в реальному часі аналізувати дані ринку, пропозиції конкурентів та попит, враховуючи при цьому весь контекст ринку та галузі. Відтак ціноутворення онлайн-магазину можна повністю автоматизувати – воно буде залишатись конкурентним завжди.  

Аналогічним чином алгоритми ШІ дозволяють побудувати систему прогнозування попиту на продукцію, з урахуванням сотень факторів: історичні дані, сезонні фактори, прогноз погоди, соціально політична ситуація, тренди пошуку в мережі тощо. Відтак ритейлер отримує змогу ефективно оптимізувати запаси, уникаючи надлишків та дефіциту. Предиктивна аналітика попиту дозволяє скоротити витрати на складські площі, і водночас максимізувати прибутки від продажів найзатребуваніших позицій. 

Покращення якості сервісу

Штучний інтелект дозволяє вирішити низку практичних проблем сервісу та користувацької підтримки в eCommerce. Алгоритми обробки природної мови дозволяють повністю або частково автоматизувати обробку звернень клієнтів. Як приклад, в одному з кейсів ми інтегрували ШІ в онлайн-телефонію нашого клієнта – виробника кондиціонерів Cooper&Hunter. Розумні алгоритми суттєво прискорили швидкість обробки звернень користувачів, тож навантаження на менеджерів компанії скоротилось, а якість сервісу – підвищилась. 

Вже сьогодні ШІ-чатботи та віртуальні помічники масово впроваджуються в eCommerce для побудови найкращого користувацького досвіду. Вони можуть надавати користувачам цілодобову підтримку, відповідаючи на питання та запити не гірше за оператора-людину. Реакція ШІ на запит значно перевершує людську. Він може в реальному часі отримати доступ до усієї історії звернень користувача й миттєво зрозуміти контекст та причини його запиту. 

Персоналізація досвіду користувача

Вище ми згадували про можливості ШІ для подальшого розвитку рекомендаційних систем, які використовуються в eCommerce. Алгоритми дають можливість формувати персоналізовані пропозиції, рекомендації, розсилки та маркетинг для кожного окремого користувача – з огляду на його демографічні параметри, історію купівель та пошуку, поведінкові фактори тощо. Дослідження свідчать, що просунуті механізми рекомендацій на базі ШІ в найуспішніших кейсах дозволяють підвишити конверсію магазину на 300% та скоротити обсяг “покинутих кошиків” на третину.

Наступним кроком в розвитку персоналізованого досвіду може стати індивідуальна генерація контенту під кожного окремого користувача. Уявіть, що алгоритми будуть персонально генерувати заголовки, матеріали та описи продуктів під кожного окремого покупця, аби робити пропозиції максимально привабливими й релевантними. 

Підвищення операційної ефективності

Застосування ШІ в ecommerce продуктах – це також шлях до оптимізації операцій бізнесу в частині логістики, управління ресурсами й активами, обробки та здійснення замовлень. 

Зокрема, штучний інтелект можна успішно застосовувати для оптимізації транспортних маршрутів, аби мінімізувати витрати часу й коштів на доставлення. 

Розумні алгоритми можуть ефективно прогнозувати затримки у ланцюжках постачання та доставленні, аби діяти проактивно й щонайменше завчасно попереджати клієнтів про затримку, або за необхідності залучати до замовлення додаткові ресурси. 

Аналогічним чином штучний інтелект дозволяє оптимізувати складський менеджмент та управління запасами, аби використовувати простір складу ефективно й мінімізувати видатки на зберігання товару. Нарешті, ШІ дозволяє автоматизувати такі завдання як обробка замовлень та робота з поверненнями. 

WEZOM допоможе вам розробити eCommerce продукт зі ШІ

Ми створюємо цифрові рішення для бізнесу вже чверть століття. Це означає, що команда WEZOM була свідком та активним учасником cвітової eCommerce-революції. Протягом усіх цих десятиліть ми створили сотні успішних онлайн-магазинів для українського та світового ринку. Часто це були інноваційні продукти, рішення для яких розробникам доводилось шукати з нуля. 

Так в нашій команді склалась культура R&D – ми постійно вивчаємо нові технології та оцінюємо їх комерційні можливості. 15 років тому це були можливості web 2.0 та поява смартфонів, а сьогодні це можливості Data Science та штучного інтелекту. Ми вже маємо у своєму портфоліо перші кейси застосування ШІ, тож знаємо, як успішно інтегрувати його в продукти для онлайн-комерції.  

Якщо вас цікавлять такі можливості, ви читаєте цей блог не дарма. Звертайтеся по консультацію до наших фахівців просто зараз. Вони радо поділяться досвідом та запропонують оптимальні рішення саме для вашого бізнесу.

Висновки

Штучний інтелект вже сьогодні змінив світ електронної комерції до невпізнаваності, і це лише початок. Він глибоко впливає на всі аспекти eCommerce, забезпечуючи глибоку роботизацію процесів, персоналізований досвід покупців та покращення якості сервісу на всіх рівнях. Понад те, інструменти ШІ безпосередньо працюють на підвищення продажів онлайн-магазину та закладають базу для інтеграції у бізнес новітніх технологій, на кшталт VR та робототехніки. 

Як правильно застосувати ШІ в продукті для eCommerce? У бізнесу є два шляхи: пошук готових рішень та сервісів, або ж розробка індивідуального рішення з нуля. Наш багаторічний досвід свідчить, що з погляду гнучкості, ефективності та безпеки оптимальним варіантом є саме індивідуальне рішення. Але для такої розробки в проєкт необхідно залучити по-справжньому фахову і досвідчену IT-команду. 

FAQ

В чому полягає важливість ШІ для продуктів електронної комерції?

Електронна комерція стрімко модернізується завдяки ШІ. Штучний інтелект в eCommerce продуктах дозволяє автоматизувати процеси, максимально персоналізувати взаємодію з клієнтами та аналізувати великі обсяги даних для покращення користувацького досвіду й підвищення ефективності бізнесу.

Яку роль виконує ШІ в  eCommerce рішеннях? 

Штучний інтелект в eCommerce рішеннях забезпечує автоматизацію процесів, персоналізовані рекомендації для клієнтів та глибоку аналітику даних для підвищення ефективності та конкурентоспроможності. Дослідження свідчать, що застосування ШІ в онлайн-магазині може потроїти конверсію та скоротити частку “покинутих кошиків” на 25-30%.

Євген
Про автора
Євген
CBDO
Досвід роботи 9 років
Експерт з IT-продуктів, допомагає потенційним клієнтам WEZOM підібрати оптимальні платформи і технології для вирішення завдань бізнесу.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.