Ольга
Ольга
IT Sales Manager
22.04.2024

Пошук авіаквитків та віртуальні гіди: ШІ-додатки несуть революцію в туризм

Ольга
Ольга
IT Sales Manager
22.04.2024
22.04.2024
669
0

Глобальна індустрія подорожей все ще оговтується від ковідних та геополітичних потрясінь останніх років. Але водночас нині вона відкриває для себе революційні можливості технологій. Наприклад, ШІ в додатку для туризму може виступити у ролі віртуального гіда та помічника, готового спланувати подорож користувача до дрібниць.

Саме такий досвід ми реалізували в одному з наших нещодавніх проєктів – створили для клієнта мобільний додаток з пошуком авіаквитків та повноцінним ШІ-асистентом для планування поїздки. Користувачеві достатньо лише відповісти на кілька запитань про подорож, щоб отримати персональний путівник по цікавинках, сервісу та примітним пам’яткам на своєму шляху.

Навіщо туризму потрібен ШІ?

Дуже багато чого у туристичній індустрії тримається на емоціях та зв'язках між людьми. Може здатися, що застосовувати ШІ тут ніде, і нема для чого. Однак насправді все навпаки – технології машинного навчання та нейромережі можуть взяти на себе рутинні та трудомісткі завдання, виводячи досвід подорожей на новий рівень.

Можливості ШІ в туристичному застосунку можуть бути по-справжньому революційними. Генеративні асистенти та алгоритми здатні прокладати маршрути подорожей, автоматично бронювати та переносити рейси, порівнювати різні пропозиції за десятками параметрів та багато іншого. З іншого боку, можливості data science відкривають для авіакомпаній та готельного бізнесу новий рівень прогнозування попиту, ринкових трендів та поведінки користувачів.

 Немає нічого дивного в тому, що попит на новітні технології в туризмі швидко зростає. У 2021 році звіт IndustryARC прогнозував ринку ШІ для туристичної та готельної індустрії середньорічні темпи зростання в 9,7%: вже до 2026 року обсяг ринку має перевищити позначку $1,2 млрд. Однак ці прогнози були зроблені до релізу ChatGPT та буму рішень генеративного ШІ, які явно надали ринку додатковий імпульс.

Дослідження IDC показало, що сьогодні 86% найбільших авіакомпаній у співпраці з партнерами вже запустили проєкти створення власних рішень ШІ, машинного навчання та комп'ютерного зору за різними напрямками. 39% цих авіакомпаній вже запроваджують нові технології на практиці. Готельний бізнес також робить ставку на ШІ: близько 40% технологічних інвестицій у цьому секторі спрямовано на прогностичні алгоритми.

Усе свідчить про те, що ШІ – це майбутнє всієї індустрії подорожей. Нові технології зроблять туризм яскравішим, комфортнішим і зручнішим. А для бізнесу інвестиції в ШІ - це можливість побудувати бездоганний користувальницький досвід і виділитися серед конкурентів, скоротивши при цьому витрати та неефективність.

Voyage: віртуальний помічник для туристів

Все це в теорії, а як щодо практики? Нещодавно команді WEZOM випала можливість попрацювати над подібним проєктом – це додаток Voyage, який поєднує функціонал традиційного агрегатора авіаквитків та новітні технології, щоб подарувати користувачеві максимум вражень від подорожі. Оскільки проєкт під NDA, то назва Voyage - несправжня, реальний продукт називається інакше. Але головне - це рішення і технології. Ми розповімо, як застосували ШІ в застосунку для туризму.

Про що проєкт?

Клієнт звернувся до нас з ідеєю для стартапу: він побачив можливості розвитку традиційних додатків для бронювання готелів й авіаквитків за допомогою ШІ. Таких рішень на ринку сьогодні багато: вони дозволяють зібрати в одному інтерфейсі пропозиції від різних авіакомпаній і туроператорів, аби користувач міг вибрати найкраще.

Ідея клієнта полягала в тому, щоб доповнити цей функціонал віртуальним асистентом, який допоможе користувачеві персонально спланувати своє дозвілля та активність у подорожі, заздалегідь підкаже доступність інфраструктури, сервісу, транспорту, розваг тощо. Раніше мандрівники дивилися тревел-блоги, щоб дізнатися про всі лайфхаки та “підводні камені” нової поїздки. Сьогодні ШІ може зібрати та структурувати необхідну інформацію за лічені секунди.

Завдання розробки

Перед нашою командою стояло завдання перетворити ідею клієнта на готовий продукт. Це кросплатформовий мобільний додаток для Android та iOS, який дозволить користувачеві бронювати авіаквитки та генерувати гайд для подорожі, відповівши на пару простих питань.

Ця мета вимагала вирішення низки завдань:

  • Побудувати функціонал агрегації пропозицій провідних туроператорів та авіакомпаній в одному інтерфейсі, з можливістю миттєво забронювати найкращу;

  • Розробити унікальний алгоритм ШІ для генерації гайдлайну користувача, оскільки готових рішень з потрібними можливостями на ринку сьогодні не існує;

  • Інтегрувати на рівні бекенда додатку API для туристичних компаній, щоб користувач отримував лише актуальну інформацію щодо тревел-активностей;

  • Реалізувати механізм формування гайдлайну за допомогою генеративного ШІ. Готові рекомендації мають візуалізуватися у доступній формі та зберігатися у різних форматах для зручності користувача.

Стек технологій

Для створення комплексних кросплатформових додатків наша компанія використовує фреймворк Flutter, який базується на мові Dart. Він надає розробникам безліч переваг, таких як зручний SDK і механізм Hot Reload, що прискорює роботу в рази. Крім того, Flutter наділений своїм графічним рушієм, що дозволяє створювати просунуті анімації та інші мікроінтеракції.

Для реалізації розумного механізму підбору рекомендацій ми використовували Python, бібліотеку для машинного навчання TensorFlow та високорівневий API Keras. Це модульні та гнучкі інструменти, що дозволяють будувати, налагоджувати та масштабувати алгоритми DL для більшості сценаріїв. У нашому проєкті цей стек дозволив навчити модель ШІ для бізнесу за лічені тижні, досягнувши високих показників точності та повноти.

Дизайн

Побудова користувацького досвіду та юзабіліті відіграє в подібних мобільних додатках особливу роль. Перед дизайнерами стояло завдання поєднати знайомий багатьом користувачам функціонал пошуку авіаквитків з новаторськими можливостями ШІ. Більшість екранів Voyage будуть інтуїтивно зрозумілі всім користувачам, які мають досвід використання travel-додатків.

Що стосується функціоналу на основі ШІ, то команда доклала всіх зусиль для створення максимально безшовного UX при використанні унікальних можливостей продукту. Жодних складних налаштувань: для отримання рекомендацій користувач проходить невеликий квіз в інтерактивній формі.

Створення та узгодження прототипів дизайну минуло швидко – дався взнаки досвід нашої команди у створенні мобільних додатків для туроператорів. Команда перейшла до технічного етапу розробки менш ніж за місяць.

Фішки додатку

У чому полягає унікальність та сильні сторони продукту, створеного нашою командою? Розберемо особливості додатку Voyage трохи детальніше.

  • На перший погляд, платформа мало чим відрізняється від інших топових додатків для пошуку авіаквитків і готелів. Користувач вводить запит для пошуку та отримує список пропозицій від різних авіаперевізників та туроператорів. Тут же він може відфільтрувати та відсортувати їх, а також перейти до бронювання. Цей функціонал реалізований на традиційних алгоритмах, без застосування ШІ.

  • Після бронювання авіаквитків та готелю починається "магія". Користувач може перейти на екран івентів, який покликаний допомогти йому спланувати подорож. Для цього турист дає додатку трохи контексту, обираючи формат та час поїздки, визначаючи свої інтереси та уподобання в сервісі. Заповнити цей інтерактивний квіз можна за лічені секунди.

  • Спеціальний алгоритм ШІ формує на основі отриманих даних перелік відповідних визначних пам'яток, примітних місць та активностей у локації подорожі (наприклад, екскурсії, шопінг, нічні клуби etc). Користувач може обрати те, що йому цікаво і спланувати свою відпустку в пару кліків.

Функціонал ШІ у туристичному додатку

Про розумні алгоритми Voyage хочеться розповісти більше, адже саме вони надали додатку його ключові конкурентні переваги. Як формується унікальний туристичний гайд для користувача? Зазначимо кілька ключових моментів.

  • Інформація про travel-активності підтягується не з “Вікіпедії” та застарілих джерел. У додаток на рівні бекенду інтегровано API туристичного сервісу GetYourGuide, тому алгоритм видає лише актуальні відомості, що включають ціни, маршрути, тривалість івентів та умови участі в них. Це справжній "сервіс у сервісі", який буде розширюватися за мірою розвитку додатку.

  • Коли список активностей готовий, генеративний ШІ формує особистий туристичний путівник користувача у вигляді компактного текстового документа. Для оформлення гайдлайну ми застосували ChatGPT. Готовий документ можна зберегти як електронний ваучер або PDF-файл.

Як показала практика, цей нескладний механізм відмінно "чіпляє" користувача, підштовхуючи його повертатися в додаток протягом усієї подорожі. Адже йому більше не доводиться гуглити туристичні локації чи шукати на картах найближче кафе – ШІ вже подбав про це.

Результат

На розробку цього рішення в нашої команди пішла не більше п'яти місяців. Його реліз у сторах на Android та IOS пройшов чудово: попри високу конкуренцію, платформа Voyage "вистрілила" і стабільно набирає нових користувачів. За три місяці з моменту випуску застосунок взяв планку в 50 тисяч завантажень, і це число продовжує зростати. Аудиторія сприйняла продукт тепло: його користувацька оцінка в App Store на сьогодні становить 4,9 бала, а користувачі Play Market поставили йому 5 з 5.

В цьому випадку ШІ в туристичному застосунку допоміг побудувати для користувачів унікальний та зручний досвід подорожей, який виділив продукт серед безлічі доступних на ринку агрегаторів авіаквитків.

Висновки

Приклад Voyage демонструє лише малу частину можливостей ШІ в індустрії подорожей. Вже сьогодні наш клієнт будує великі плани щодо подальшого розвитку додатку: розумні алгоритми можна також використовувати для пошуку найкращих пропозицій у реальному часі, для автоматичного бронювання квитків та турів під запити користувача, для прогнозування цін та для багатьох інших завдань туристичного бізнесу.

Штучний інтелект дозволяє з мінімальними витратами побудувати для мандрівників такий рівень сервісу, який всього кілька років тому видавався неможливим. Очевидно, що оператори та турсервіси, які опанують цю технологію першими, будуть новими королями ринку. Якщо вас цікавлять подібні можливості для вашого бізнесу – не варто гаяти час. Звертайтеся за консультацією до наших експертів зараз. Вони з радістю поділяться досвідом та допоможуть знайти практичні рішення.

Ольга
Про автора
Ольга
IT Sales Manager
Досвід роботи 7 років
Підбираю IT-рішення для зростання бізнесу клієнтів. Не допущу "злив бюджету", гарантую зрозумілість, прозорість та результат.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.