Як зрозуміти, що ваш сайт працює добре? Як знайти слабкі сторони ресурсу? Як сформувати найкращу стратегію для його розвитку? Ворожити на кавовій гущі не потрібно. Усі відповіді шукайте у веб-аналітиці. Ось вона тема сьогоднішньої статті.
Поїхали.
Що таке веб-аналітика?
Веб-аналітика - це сервіс для вимірювання, отримання та аналізу відомостей про відвідувачів ресурсу. Зібрана інформація допоможе оптимізувати веб-ресурс та підвищити віддачу від його роботи.
Наприклад, у процесі аналітики ви знайдете недоліки у контенті. Визначили їх, підкоригували тексти на сторінці — і люди вже краще взаємодіють із ресурсом.
Навіщо потрібна веб-аналітика?
Вона допомагає в аналізі численних параметрів:
- кількість відвідувань та унікальних входів за певний проміжок часу;
- період присутності особи на сайті;
- число та глибина перегляду веб-сторінок;
- відмови (коли відвідувач швидко йде зі сторінки);
- переходи по лінкам у межах сайту;
- заходи зі сторонніх майданчиків;
- інформація про ЦА;
- дії людей (коментарі, відгуки, участь в опитуваннях тощо);
- Технічні параметри роботи ресурсу: швидкість завантаження, види пристроїв, ОС та інше.
Добре, але навіщо це збирати? Елементарно. Уявіть, що ви різко впала відвідуваність. Ви залучили інструменти веб-аналітики та виявили багато відмов через погіршення швидкості завантаження сторінок. Покращили показники – відвідування зросли. Сайт знову працює як слід!
Це коротко. Веб-аналітика допомагає вдосконалювати та покращувати сайт. Це дозволяє вирішувати інші значущі завдання проекту: шукати слабкі місця у воронці продажів, знаходити найвигідніші точки розміщення товарів, підвищувати показники конверсії та середнього чека. Ось навіщо потрібна веб-аналітика.
Можливості web-аналітики
Інструменти для збирання та дослідження інформації допомагають фахівцям з'ясовувати ключові моменти ефективності роботи сайту. Веб-аналітик виконує величезний пул завдань:
- формує та аналізує відомості про активність користувачів;
- знаходить джерела трафіку;
- перевіряє коректність зібраного СЯ;
- розшифровує та прогнозує дії користувачів, щоб краще опрацювати комерційні фактори.
Можливості Web Analytics є величезними, а її важливість дуже висока. Багато хто, навіть серйозні гравці з великим досвідом на ринку ризикують загубитися в засіках пошукових результатів, якщо не враховуватимуть дані аналітики або неправильно їх розцінювати.
Види веб-аналітики
Розрізняють 2 різновиди Analytics. Розглянемо їх детально.
Класична
Це стандартна аналітика, яка передбачає єдиний об'єкт вивчення – сайт. Щоб збирати дані, фахівці встановлюють лічильник Google Analytics та/або "Яндекс.Метрики". Можна використовувати лог-аналізатор для отримання та зберігання даних з відвідувань.
Наскрізна
Це комплексна аналітика. Вона допомагає простежити весь маршрут відвідувача - від першого кліку за оголошенням (наприклад, Google Ads) і до здійснення цільової дії, як покупка товару. Наскрізна веб-аналітика сайту має на увазі об'єднання даних із системи управління, рекламних кабінетів та інше. Завдяки їй ви можете знайти найкращі оголошення та канали надходження відвідувачів.
Що зазвичай входить до послуги наскрізної веб-аналітики для інтернет-магазину або іншого сайту:
- формування брифу та технічного завдання;
- розбір ТЗ та складання схеми звітності;
- тестування аналітичних систем;
- створення ТЗ для систем веб-аналітики;
- формування ТЗ для внесення коригувань у CRM тощо.
Повний перелік послуг перерахують фахівці, у яких ви замовлятимете веб-аналітику.
Базові інструменти веб-аналітики сайтів
Отже, два кити веб-аналітики - Google Analytics та Яндекс.Метрика. Почнемо з основних.
Google Analytics
Найпопулярніший сервіс, що дозволяє оцінювати канали трафіку, ЦА, конверсію, відвідуваність та інші важливі метрики. Ви можете налаштувати надсилання звітності на електронну пошту, і працювати з інструментом буде зручніше.
Декілька відмінних рис системи веб-аналітики Google Analytics:
- веб-візор для відстеження дій користувачів просто зараз;
- контроль цільових дзвінків;
- СМС розсилка;
- інтуїтивний інтерфейс.
До речі, ознайомитись з особливостями використання Google Analytics ви можете у нашому блозі. Детальна стаття вже чекає.
Додаткові послуги web-аналітики
Roistat
Велика платформа з безліччю сервісів для аналізу вирв продажів і необхідних параметрів маркетингу. Це маст-хев для веб-аналітика. Є пробний період терміном на 14 днів, після чого доведеться сплачувати обраний тарифний план (від 7300 на міс.).
SimilarWeb
Входить до найпопулярніших інструментів, що допомагають проводити веб-аналіз. У сервісі оцінюють трафік з урахуванням тематики та регіону. Ще він містить корисні налаштування для оцінки конкурентів, причому і на ПК, і на мобільних пристроях. Доступний тестовий період.
Open Web Analytics
Корисний ресурс, який за можливостями майже нічим не гірший за Google Analytics. В особистому кабінеті розміщені відомості про відвідування веб-сайту, розташування користувачів. Сервіс допомагає аналізувати заходи на ресурс із різних каналів, малювати карту кліків, стежити за активністю відвідувачів.
StatCounter
Умовно безплатний сервіс з оптимальним комплектом можливостей. Підходить для збирання відомостей щодо відвідувачів, відстеження їхньої поведінки. Інструмент вміє аналізувати окремі сторінки веб-ресурсу. Ви можете збирати статистику за браузерами, пошуковими системами, ОС, пристроями користувачів, що теж зручно в роботі з ЦА.
Mixpanel
Інструмент формує відомості про поведінкові патерни відвідувачів. Він поділяє користувачів на зручні категорії, і з огляду на це складає звітність. Зручний та порівняно простий.
Clicky
Якщо стандартні системи Гугла та Яндекса надають детальну звітність щодо відвідувань із затримкою на день, цей інструмент справляється миттєво. Він дозволяє в режимі онлайн переглядати заходи на сайт, показує карту кліків та тривалість відвідувань. Але за таку швидкість доведеться платити. Можливості є у платній версії за вартістю від 14,99 долара на місяць.
Adobe Analytics
Практичний помічник для бізнесу. Пропонує ефективний аналіз відвідувачів, у тому числі й поведінковий. Сервіс знаходить підозрілий трафік, сегментує користувачів на категорії, створює звіти щодо Customer Journey.
OWOX BI
Популярний інструмент для фахівців, які шукають комплексне рішення щодо веб-аналітики. Є готові рішення збору несемпльованих даних, імпорту витрат, розрахунку моделі атрибуції з урахуванням вирви тощо.
Великий плюс інструменту – наявність 7-денної тест-версії. Базові плани коштують від 55 у. е. на місяць.
Висновок
Коли ви знаєте, що таке веб-аналітика, для чого вона потрібна, стає очевидною її важливість. Оцінка параметрів сайту допомагає його покращувати та отримувати більше прибутку від роботи ресурсу. Можна використовувати лише стандартні сервіси веб-аналітики Google Analytics та Яндекс.Метрику, але ще бажано приєднати додаткові. Чим більше даних, тим краще розуміння відвідувачів. А це вже дозволяє догоджати їм та отримувати заповітні цільові дії.