Як використовувати Google Analytics

Сергій Міщенко
Сергій Міщенко
Chief marketing officer
07.04.2023
07.04.2023
4.6
13506
0

Які показники є найважливішими для сучасного комерційного ресурсу? Число унікальних відвідувачів, кількість заявок/замовлень, рівень доходу та інші показники ефективності. Але одразу виникає інше питання: «Чи можна відстежувати всі ці показники за допомогою одного сервісу — зручно, точно і без утримання величезного штату фахівців з цією метою?». Можна, можливо! І це робиться за допомогою інструментів Google Analytics.

Сьогодні ми детально розповімо, що таке Google Analytic, як і навіщо його використовувати сучасному бізнесу, які можливості він відкриває і чому це один із найкращих інструментів web-аналітики з існуючих.

Що таке Google Analytics?

Google Analytics - це фірмовий інструмент web-аналізу від пошукового гіганта Google. Впровадивши його, можна отримувати вичерпні дані про джерела трафіку, поведінкові фактори користувачів на вашому ресурсі та багато іншого. Так, у Google Аналітиці ви можете:

  • відстежувати поведінкові чинники відвідувачів сайту;
  • аналізувати конверсію;
  • фіксувати та відстежувати ключові для бізнесу події;
  • виконувати А/В тестування;
  • отримувати вичерпну інформацію щодо ефективності різних рекламних каналів;
  • у realtime-режимі бачити, що відбувається на сайті, і в разі потреби вживати термінових заходів.

І це лише невелика частина можливостей сервісу. Їх насправді набагато більше. Про принципи роботи Google Аналітікс та його безкоштовні інструменти — далі.

Що дає використання Google Analytics

Щоб ефективно просувати свій продукт в інтернеті та будувати успішний бізнес, без аналітики не обійтися. Google Analytics надає вам вичерпну інформацію про ефективність сайту, специфіку взаємодії аудиторії з ним, а також про особливості цієї аудиторії.

Google Analytics — один із провідних сервісів аналітики у світі, що має цілу низку переваг:

  1. Функціональна безкоштовна версія, якої у більшості випадків більш ніж достатньо.
  2. Величезна та вичерпна довідкова документація про Google. Так, вона трохи громіздка і не завжди зрозуміла, але її наявність це в будь-якому випадку плюс.
  3. Велика спільнота користувачів - фахівців, які працюють у Google Analytics і за необхідності можуть допомогти.

    велика спільнота користувачів

  1. Зручна інтеграція з іншими фірмовими рішеннями Google. Ви можете підключити Google Adwords, Google Tag Manager, Google Optimize та інші платформи. До речі, радимо ознайомитися з нашою статтею Google Tag Manager - посібник для початківців .

    зручна інтеграція з іншими фірмовими рішеннями Google

  1. Регулярні оновлення та розширення функціоналу для ще зручнішої роботи.

регулярні оновлення та розширення функціоналу

Тепер давайте поглянемо, чим саме буде корисний Google Analytics для вас, і яку важливу інформацію ви можете отримати у звітах Google Analytics.

Відстеження трафіку сайту

Всі відвідування вашого веб-ресурсу відстежуються в Google Analytics. Відповідно, ви можете вивчати весь трафік, який отримує сайт. А це одна з першочергових складових оцінки ефективності.

При цьому можна не просто побачити загальні обсяги трафіку, але й налаштовувати формування звітів залежно від того, яким чином ви волієте аналізувати дані. Працюйте з різними аудиторіями, вказуйте часові рамки для аналізу та відстежуйте трафік максимально точно.

відстеження трафіку сайту

Географічні звіти

Важливо не лише те, скільки користувачів приходить на ваш сайт, а й звідки вони приходять. Адже якщо у вас, наприклад, сайт ресторану, а значна частина відвідувачів сайту з інших міст, цей трафік навряд чи буде для вас корисним. Отже, важливо знати, з якої країни, регіону чи міста до вас переходять користувачі.

Вивчення джерел трафіку на сайт

Інтегрований код лічильника Google Analytics дозволяє не тільки дізнатися про обсяги трафіку, але й з високою точністю визначити, звідки цей трафік виходить. Одні користувачі прийшли безпосередньо з пошуку, інші з контекстної реклами, треті перейшли за посиланням з партнерського ресурсу.

Завдяки Google Analytics можна точно дізнатися, скільки користувачів, і з якого каналу приходить до вас на сайт. А це, своєю чергою, дозволяє переглянути свій підхід до просування різних каналів — на одні зробити більший акцент, інші виключити або знизити вкладення в них.

вивчення джерел трафіку на сайт

Поведінка ваших відвідувачів на сайті

Звіт «Карта поведінки» дозволяє зрозуміти, як користувачі рухаються вашим сайтом і взаємодіють із ним. Цей звіт чітко демонструє, який контент або елементи сторінки залучають відвідувачів і стимулюють їх зробити цільову дію, а які не сприймаються ними і вимагають доопрацювання.

До речі, щоб краще вивчити поведінку користувачів на сайті, можна також використовувати послуги зі створення теплових карток активності. Це дуже наочна демонстрація того, як відвідувачі взаємодіють зі сторінкою та окремими її елементами.

Відстеження конверсій

"Конверсії" - це велика група звітів в "Гугл Аналітиці", куди входять звіти:

  • "Цілі";
  • "Многоканальні послідовності".

У цій групі ви можете перейти у вкладку «Огляд» та вивчити базову інформацію про конверсії. Але це найпростіший і не надто інформативний спосіб.

відстеження конверсій

Для отримання більш вичерпної інформації рекомендуємо аналізувати конверсії комплексніше за різними категоріями:

  • Асоційовані конверсії — ті, котрим поточний канал не був останньою взаємодією.

    асоційовані конверсії

  • Основні шляхи конверсії — список каналів, які привели відвідувача сайту до конверсії, а також кількість конверсій та їхню цінність (якщо ви її вказали).

основні шляхи конверсії

які привели відвідувача сайту до конверсії

До речі, у вас є можливість переналаштувати параметри, якими вибудовується шлях. Це залежить переважно від поставлених завдань.

  • Час до конверсії — кількість днів із моменту першого сеансу до здійснення конверсії. Якщо ідентифікатор лічильника Google Analytics був впроваджений пізніше, ніж користувач здійснив першу конверсію, інформація не буде репрезентативною.

    час до конверсії

  • Довжина послідовності - звіт, практично ідентичний попередньому. Різниця лише в тому, що в першому стовпці вказано не кількість днів до цільової дії, а взаємодію користувача з сайтом.

довжина послідовності

Як просто налаштувати Google Analytics

Google Аналітика – досить складний та функціональний інструмент. Але початковий запуск та налаштування не викликають особливих труднощів навіть у новачків. За великим рахунком, налаштування Google Analytics здійснюється в три етапи.

Створюємо обліковий запис Google Analytics та додаємо свій сайт

створюємо обліковий запис Google Analytics та додаємо свій сайт

Для початку вам потрібно створити унікальний обліковий запис на сторінці Google Analytics . Натисніть кнопку «Створити обліковий запис», дайте назву своєму обліковому запису, налаштуйте доступ до даних, проставляючи галочки у відповідних пунктах (можна залишити без змін).

створити унікальний обліковий запис

Тепер потрібно вказати основну інформацію про ресурс: назву, часовий пояс звітів, валюту.

основна інформація про ресурс

Після цього треба вказати відомості про компанію: сферу діяльності, кількість співробітників, а також цілі, які ви ставите під час використання «Гугл Аналітики» — збір даних про взаємодію користувачів з веб-ресурсом, збільшення кількості конверсій, аналіз онлайн-продажів та інше.

відомості про компанію

Клацніть на «Створити» та прийміть умови Угоди. Якщо все зроблено правильно, ви потрапите до свого облікового запису Google Analytics.

умови Угоди користувача

Встановлюємо код відстеження Google Analytics

Щоб «Гугл Аналітика» почала працювати повною мірою, вам потрібно встановити ідентифікатор відстеження та глобальний тег на кожній сторінці, що цікавить. Спочатку в обліковому записі перейдіть до пункту «Адміністратор», виберіть потрібний обліковий запис (якщо їх кілька) і далі — «Ресурс». Тут перейдіть до «Відстеження» > «Код відстеження».

Після цього ви побачите унікальний ID та код:

після цього ви побачите унікальний ID та код

Щоб код відстеження почало працювати, потрібно скопіювати його та вставити після тегана всі сторінки вашого веб-сайту. Якщо ви все зробили правильно, відстеження одразу почне працювати. Але рекомендуємо перевіряти ще раз.

Перевіряємо коректність коду

Використовуйте режим відстеження реального часу та натисніть «Огляд». Таким чином ви зможете побачити, що відбувається на вашому веб-сайті зараз. Далі алгоритм гранично простий:

  1. Не закриваючи сторінку відстеження, відкрийте веб-сайт у новій вкладці або іншому браузері. Можете навіть використовувати режим інкогніто – різниці жодної.
  2. Зачекайте, доки Google Analytics зафіксує ваш візит. Це відбувається дуже швидко, буквально за пару секунд, а у вікні ви побачите щось подібне:

перевіряємо коректність коду

Якщо показники не змінюються, ви припустилися помилки при додаванні коду або на одному з попередніх етапів. Рекомендуємо все перевіряти ще раз. Особливу увагу зверніть на те, чи код ви скопіювали і чи правильно його розмістили в тегу.

Найкорисніші звіти Google Analytics

Можливості Google Analytics дуже великі. У звітах можна подивитися практично будь-яку статистику сайту, встановити цілі для аналізу та підрахунку конверсії, сформувати вичерпні зведення, інше.

У Особистому кабінеті ви знайдете кілька розділів, а в них додаткові підрозділи. Деякі з підрозділів у свою чергу поділяються на підрозділи.

Тобто, статистичної інформації про веб-ресурс тут можна отримати справді багато. Але ми хочемо сконцентруватися на найкорисніших звітах Google Analytics.

Аудиторія

Ця категорія звітів дозволяє вам отримати максимум цінної інформації про аудиторію користувача - геолокацію користувачів, пристрої, з яких вони заходять на сайт, звідки вони приходять (з пошуку, контекстної або таргетованої реклами, зовнішніх посилань і т. д.) і багато іншого.

Використовуючи вбудовані інструменти Google Analytics, ви можете не тільки вказати інтервал часу для аналізу, але й сегментувати аудиторію для більш точної аналітики. Це корисно, наприклад, під час проведення рекламної кампанії. Так ви зможете оцінити її ефективність та зрозуміти, яку аудиторію вам вдалося залучити.

аудиторія

У пункті «Аудиторія» ви можете отримати вичерпну статистичну інформацію щодо кількох підрозділів:

  1. "Огляд" - загальні дані статистики по користувачам: кількість сеансів та відвідувачів, середній час сеансу, відмови, інше.
  2. «Активні користувачі» – кількість відвідувань сайту за вибраний період – від 1 до 30 днів.
  3. "Когортний аналіз" - інструмент для об'єднання користувачів у когорти за певною ознакою. Такі групи можна додавати до сегментів та відстежувати більш прицільно.
  4. «Статистика по користувачам» — досить вичерпна звітність щодо кожного відвідувача вашого веб-ресурсу або користувача програми. Зі звіту можна дізнатися, коли він вперше зайшов на сайт, з якого гаджета заходив, з якою частотою. І навіть якийсь дохід він приносить вам.
  5. «Демографія» — звіти про користувачів на основі їх демографічних показників: стать та вік.

Збір демографічних відомостей відбувається за допомогою cookies. Не забувайте розміщувати відповідне повідомлення про збирання cookies на сайті.

Плюс до всього можна аналізувати користувачів за інтересами, географією, мовою, поведінковими особливостями та іншими параметрами. Зрозуміло, не обов'язково враховувати кожен із параметрів у Google Analytics. Але чим ретельніший аналіз, тим більше користі ви отримаєте від зібраних даних і тим ефективніше зможете використовувати їх надалі.

Оптимізуйте свій сайт за допомогою Google Analytics!

Бажаєте отримати максимум від свого сайту? Використовуйте потужний інструмент Google Analytics! Дізнайтеся, як відстежувати та аналізувати поведінку ваших користувачів, оптимізувати воронку продажів та приймати обґрунтовані рішення для розвитку вашого бізнесу.

Джерела трафіку

У цьому розділі ви можете отримати більш вичерпну інформацію про те, звідки аудиторія надходить на ваш веб-ресурс. Основні джерела трафіку - це:

  • пошуковики (органічний трафік);
  • прямі заходи;
  • соц мережі;
  • зовнішні посилання;
  • Email-розсилки;
  • контекстна реклама.

джерела трафіку

Вивчення каналів трафіку дозволяє зрозуміти, які з них найефективніші, а які вимагають доопрацювання. Наприклад, якщо у вас багато переходів з контекстної реклами, але майже немає органічного трафіку, це привід серйозно зайнятися SEO-просуванням та оптимізацією сайту. Про SEO та інші методи просування ми вже розповідали у статті «Як розкрутити сайт у Google?» .

вивчення каналів трафіку

До речі, зверніть увагу, що всі канали трафіку в таблиці є клікабельними. Натиснувши на відповідний пункт, ви отримаєте ще більш вичерпну статистику. Плюс тут можна переглянути так звані карти ефективності — більш зрозумілі звіти, які демонструють, наскільки одні канали ефективніші за інші.

всі канали трафіку в таблиці клікабельні

карти ефективності

Якщо ви проводите рекламні кампанії AdWords, ви можете скористатися розділом аналітики Google Ads. Тут містяться дані про рекламні кампанії, ключовики, з яких йдуть переходи на ваш сайт, та інша важлива інформація.

рекламні кампанії AdWords

Поведінка

Один із ключових звітів Google Analytics для початківців та досвідчених фахівців – це поведінкові фактори. У цьому розділі міститься вичерпна інформація у тому, як користувачі взаємодіють із контентом і взагалі із сайтом. Наприклад: які розділи та сторінки найбільш відвідувані, де занадто багато відмов, як швидко завантажуються сторінки в різних веб-браузерах, та багато іншого.

Базова інформація про поведінку користувачів розміщена у розділі «Огляд». Тут вказано загальну кількість переглядів, список найбільш відвідуваних сторінок, що глибоко переглядаються, використання пошуку по сайту, та інше.

поведінка

До речі, рекомендуємо приділити особливу увагу підрозділу "Час завантаження сторінок". Тут ви не тільки побачите, з якою швидкістю завантажуються сторінки, але й зможете отримати комплекс рекомендацій щодо усунення проблем.

час завантаження сторінок

з якою швидкістю завантажуються сторінки

Конверсії

Велика кількість відвідувачів та їхня спільна активність — це добре. Але значно важливіше те, чи досягають вони мети, чи роблять цільову дію. Наприклад, оформляють замовлення, залишають заявку на сайті, заповнюють форму зворотного зв'язку тощо. І в Google Analytics є розділ з детальним аналізом конверсій. При цьому ви самі вказуєте, яка цільова дія зараховуватиметься як конверсія.

Щоб отримати інформацію про конверсії у сервісі Google Аналітика, спочатку необхідно задати ціль. Без цього необхідних даних ви просто не отримаєте.

У розділі «Конверсії» ви можете бачити вичерпні звіти по сторінках, де були досягнуті поставлені цілі, візуалізувати послідовність дій відвідувачів сайту, дізнатися про ефективність певних товарів чи послуг, оцінити середній час до покупки та довжину послідовності — кількість точок дотику до цільової дії.

Дуже цікавою іноді виглядає статистика у пунктах «Вхід» та «Вихід». Особливо друга – та, на якій користувач пішов із сайту або закрив вкладку. Іноді це чудовий сигнал, що якась із сторінок потребує доопрацювання. А якщо людина зайшла на сайт і закрила його, не переходячи на наступну сторінку, це вважається відмовою і може згодом негативно впливати на ранжування.

статистика у пунктах Вхід та Вихід

І це далеко не весь список даних, які розташовані в розділі «Конверсії».

Режим реального часу

Можливості Google Analytics дозволяють будь-коли подивитися, що відбувається на веб-сайті в даний момент. Інформація про відвідування сторінок та інші дії додається до бази буквально через кілька секунд після їх здійснення. Тут ви можете побачити, скільки людей на сайті або в додатку прямо зараз, де вони територіально розташовані, звідки перейшли, на яких сторінках вони знаходяться і скільки з них здійснили конверсійні дії.

режим реального часу

Тут є один дуже важливий момент — ви не зможете переглянути цю інформацію за певний період, щоб порівняти показники. Дані в режимі реального часу доступні через півгодини, а експортувати поточні показники штатними засобами Google Analytics не можна. Але незважаючи на всі обмеження, це просто незамінний інструмент оцінки відвідуваності Google Analytics.

інструмент оцінки відвідуваності Google Analytics

Створення подій

Ви можете задати будь-яку подію — від відвідування вказаної веб-сторінки до здійснення певної дії: натискання кнопки, завантаження файлу/документу і так далі.

Можна не тільки «змусити» систему зараховувати потрібні вам події, але й надавати цим подіям ярлики та цінність. Робити це необов'язково. Але так ви зможете краще актуалізувати важливі для вас дані.

Зверніть увагу, що робота над створенням подій вимагає хоча б мінімальних знань та навичок роботи зі скриптами та HTML-кодом. Якщо у вас не вистачає досвіду та знань, не рекомендуємо займатися створенням подій самостійно.

Створення цілей

Однією з важливих переваг налаштування Google Analytics є наявність готових шаблонів цілей, доступних без будь-яких обмежень. Однак зупинятися тільки на них не варто - вони не так відрізняються налаштуваннями, а дані від них не дуже репрезентативні. Краще створювати власні цілі через спеціальну форму.

створення цілей

створювати власні цілі через спеціальну форму

Вибравши пункт «Власна», ви зможете вказати тип мети: відвідування вказаної сторінки, середній час на сайті, глибина перегляду та інше. Щоб відстежувати події, також доведеться додати спеціальні скрипти до html-коду сторінки. У решті випадків це не потрібно.

Також ви маєте вказати, що необхідно здійснити для досягнення поставленої мети та встановити цінність конверсії. Це корисно в основному для зручності та допомагає надалі коректніше сортувати звіти.

Наскрізна аналітика

Зрозуміло, недостатньо прикрутити лічильник Google Analytics і очікувати, що даних буде достатньо для розвитку сайту і зростання прибутку. Набагато ефективніше в цьому плані працює наскрізна аналітика. Про неї ми хочемо поговорити докладніше.

Наскрізна аналітика - це, говорячи простою мовою, оцінка ефективності вкладень у просування у грошовому еквіваленті. Коректне налаштування наскрізної аналітики дає можливість зрозуміти, чи отримає ваша компанія прибуток у наступному періоді чи зазнає збитків, які канали залучення клієнтів найефективніші, а які — збиткові. Таким чином, можна суттєво раціоналізувати вкладення реклами, отримуючи при цьому бажані результати.

Для бізнесу наскрізна аналітика має кілька важливих переваг:

  1. Дозволяє налаштувати автоматичне керування рекламною кампанією. При цьому у вас, природно, залишається можливість будь-якої миті вносити певні коригування в схему просування.
  2. Має гнучкі інструменти сегментування цільової аудиторії, у тому числі можливістю розбивки ЦА на окремі підгрупи та взаємодії безпосередньо з цими групами. А індивідуальна пропозиція кожної такої групи — це додаткові можливості.
  3. Дає можливість проводити комплексне А/В тестування рекламних кампаній, знаходити найбільш ефективні та прибуткові з них. Плюс ви можете проводити ROPO-аналіз з метою встановлення зв'язку онлайн-активності цільової аудиторії з кількістю продажів у офлайн-магазині (якщо він у вас є).

Але головна перевага наскрізної аналітики — це можливість реально співвіднести витрати на кожен із рекламних каналів із їхньою ефективністю. Нерідко буває так, що компанія спрямовує величезні бюджети на канал просування, який найбільш ефективний, залишаючи поза увагою всі інші. Але в результаті через обсяг вкладень прибутковість не така вже й велика. А можна було спрямувати кошти на менш ефективні канали, які при цьому вимагають у десятки разів менше вкладень. Профіт у другому випадку буває незрівнянно вищим. Наскрізна аналітика таки дозволяє зрозуміти, чи в правильне русло ви направляєте рекламний бюджет. Жодний лічильник «Гугл Аналітикс» вам такої інформації сам по собі не надасть.

Тут важливо розуміти, що процес налаштування та впровадження наскрізної аналітики (і особливо інтеграції її з різними системами) набагато складніший, ніж підключення лічильника Google Analytics. Тому ми наполегливо не рекомендуємо експериментувати та діяти на свій страх та ризик. Звертайтеся до наших фахівців - вони виконають всю роботу під ключ, а ви зможете без зайвих зусиль користуватися інструментами наскрізної аналітики.

Де шукати якусь інформацію про ваш сайт — шпаргалка за звітами

Важко не погодитися, що інсталяція Google Analytics на сайт часом виявляється простішою, ніж його подальше використання. Велика кількість розділів, підрозділів, інструментів та звітів можуть швидко заплутати недосвідченого власника сайту або маркетолога. Щоб спростити пошук і подальше застосування найбільш актуальної інформації, ми підготували для вас невелику шпаргалку за звітами. З нею буде набагато простіше зорієнтуватися.

де шукати якусь інформацію про ваш сайт - шпаргалка за звітами

FAQ

Скільки коштує Google Analytics?

Базові інструменти сервісу доступні безкоштовно всім як для некомерційного, так і для комерційного використання. Встановлення Google Analytics на сайт також абсолютно безкоштовне. Але є й платне комплексне рішення – GA 360 Suite. Його вартість безпосередньо залежить від масштабів вашого бізнесу – від 120 000 доларів на рік та вище. Мінімальний тарифний план — $115 доларів на місяць, але далі він налаштовується згідно зі специфікою вашого бізнесу.

Скільки коштує сертифікація Google Analytics?

По суті, будь-хто може пройти тест на індивідуальну кваліфікацію «Гугл Аналітікс» і отримати сертифікат. Це абсолютно безкоштовно. Рекомендуємо отримати докладнішу інформацію на відповідній сторінці: Analytics IQ FAQ .

Як часто оновлюється Google Analytics?

Google не дає чітких термінів оновлення інформації, але згідно зі спостереженнями та загальною тенденцією, оновлення статистики відбувається в середньому раз на 1–2 доби. Зрозуміло, це не стосується інформації, що оновлюється в реальному часі, про що йшлося раніше у статті. В даному випадку інформація є актуальною тут і зараз.

Що таке ідентифікатор відстеження властивостей Google Analytics?

Це унікальний ID, підв'язаний до вашого обліку. Він використовується Google Аналітикою для збирання всіх необхідних даних про веб-ресурс. Ви можете будь-коли переглянути свій індивідуальний код в адмін-панелі, вибравши відповідний пункт.

Як працює Google Analytics?

Якщо описати принцип роботи Google Analytics максимально коротко, він інтегрує на сайт фрагменти коду. І коли відвідувач переходить на сайт або здійснює на ньому певну (задану Вами) дію, код зчитує його та передає дані. А ви, у свою чергу, отримуєте вичерпну інформацію щодо дій користувачів на вашому сайті.

Як вам стаття?
4.6
Проголосувало: 12
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.