Олександр
Олександр
Head of Front-end department
02.12.2021

Як маркетплейси додатків (App marketplaces) відкривають бізнесу нові можливості

Олександр
Олександр
Head of Front-end department
02.12.2021
02.12.2021
5743
14 хвилин
0

На софтверному ринку налічуються тисячі інструментів під будь-які завдання. Як обрати серед них справді корисні, ефективні та безпечні? Мало хто готовий вручну перебирати додатки методом спроб та помилок — бізнесу просто бракує на це часу. Але цільові маркетплейси додатків допомагають звузити коло вибору й надають базу з найзручнішими можливостями пошуку, відгуками користувачів або оглядами експертів. Поговоримо про те, які переваги надає маркетплейс додатків, кому потрібні такі платформи та як їх використовувати.

Що таке маркетплейс додатків?

Маркетплейси додатків - це онлайн платформи, на яких представлені різні софтверні рішення для виконання різних завдань. Маркетплейс додатки зазвичай об'єднані, присвячені певним тематикам, побудовані навколо певного софту, або детально розбиті на категорії, аби користувачам було зручніше знайти необхідний їм інструмент. Свої популярні маркетплейси додатків мають Shopify, Slack, Salesforce, Google Chrome, Atlassian та багатьох інших.

Інформація про додаток у маркетплейсі зазвичай містить такі дані:

  • Назва та загальна категорія;
  • Короткий опис мети додатка;
  • Опис можливостей додатка;
  • Інструкція з використання додатка;
  • Типи підприємств та галузі, в яких додаток може бути успішно впровадженим;
  • Опис версій (мобільні, десктопні, сумісні пристрої та системи);
  • Відеоролик, що демонструє додаток в дії.

Мало того, при виборі певного програмного продукту маркетплейс може автоматично запропонувати вам сумісні додатки, щоб зробити ваш підхід комплекснішим та надати переваги в інших суміжних задачах. За правильної організації такого майданчика користувач може зосередитися лише на необхідних типах додатків, які максимально відповідають його бізнесу.

Які можливості для бізнесу надають маркетплейс додатки?

Marketplace додаток завжди можна монетизувати. Тобто ви розробляєте програмне забезпечення для себе та вирішення своїх завдань (як правило, тому що наявні на ринку сервіси не закривають ваші потреби), а потім відкриваєте доступ до свого додатка в маркетплейсі — платно, умовно безкоштовно, або за підписковою моделлю.

Наприклад, популярний сервіс для створення діаграм Draw.io залучає більшу частину своїх користувачів через Atlassian маркетплейс. Завдяки йому Draw.io заробляє мільйони, продовжуючи вести бізнес невеликою командою з п'яти осіб. 

Монетизація використання таких додатків може будуватися різними способами: за кліки, за завантаження, завдяки вбудованій рекламі чи рішенню конкретних завдань. Критерії ви встановлюєте самі, головне – відповідність умовам маркетплейсу.

Таким чином, маркетплейс-додатки допомагають вбити одразу двох зайців: вирішити певне бізнес-завдання та знайти джерело додаткового доходу. До того ж ви можете розробити кілька таких рішень, отримуючи дедалі більше прибутків.

Кому потрібний такий marketplace?

Запуск нової операційної системи, софту або платформи для бізнесу починається з малого — новий продукт (часто в стані бети або MVP) набуває аудиторії та популярності. Нові користувачі прагнуть розширити функціонал продукту й починають писати до нього додатки, розширення чи плагіни. Згодом ці нові рішення утворюють ринок, і цей ринок стає складним. 

Величезне різноманіття нових рішень починає збивати з пантелику користувачів, а поряд з якісними інструментами в сторах починають з'являтися різноманітні клони популярних рішень й навіть шкідливий софт. Виникає потреба очистити та систематизувати ринок, зокрема під потреби бізнесу. Так і з'являється концепція маркетплейс.

Мета ретельно підібраного торгового майданчика додатків – допомогти компаніям побачити, як вони можуть використовувати програмні рішення окремо та разом для підвищення ефективності та збільшення доходів. На маркетплейсах додатків, як правило, представлені готові програмні рішення, які можна завантажити та застосувати негайно. Ця прямолінійна простота спрощує та прискорює пошук ефективних рішень.

Онлайн-торговельний майданчик повідомляє про такі варіанти вибору, які будуть корисними для компаній. Таким чином, маркетплейс полегшує життя всім компаніям на ринку. Але якщо ви вже маєте власний софт або SaaS продукт, ви можете створити маркетплейс навколо нього. У такому разі вже сторонні розробники розроблятимуть для нього доповнення та плагіни, що піде вам лише на користь та принесе додатковий прибуток.  

Як успішно запустити свій маркетплейс додаток?

Який би красивий дизайн не мав ваш додаток, він не матиме попиту, якщо бізнес не бачитиме в ньому користі. Під час створення торгового майданчика додатків немає місця для дій навмання, формулу успіху потрібно шукати перевіреним шляхом.

Основна причина невдач стартапів полягає в тому, що вони не вивчають ринок, аби прорахувати реальний попит на їхню ідею чи продукт. Крім цього, існують ще кілька кроків, необхідні для створення успішного маркетплейс-додатка:

  1. Оцінити попит. Оцінка попиту потребує оцінки софту, аби переконатися, що він справді розв'язує проблему, для якої його було розроблено. Крім цього, потрібно визначити портрет користувачів цього рішення, позначити переваги, які вони отримають. Ключове питання, яке слід поставити: чи дійсно ваш додаток розв'язує проблеми користувачів. Чи може користувач відчути серйозні зміни у своїй роботі, використовуючи ваше рішення?

  2. Поступово масштабуватися. Коли ваш додаток вже має базу задоволених клієнтів, наступним кроком буде масштабування. Коли цільова аудиторія зрозуміла, а додаток довів свою ефективність, можна його розвивати, залучаючи нових користувачів та додаючи нові функції. Зростати завжди краще поступово, й чіткі KPI вам у цьому допоможуть.

  3. Сегментувати ринок. Користувачі додатка можуть працювати в різних галузях й використовувати додаток по-різному. Успішний магазин додатків просуває переваги додатка для кожного варіанту використання.

  4. Виділити варіанти використання. Кейси та варіанти використання допомагають користувачам уявити, як додаток може їм допомогти. Блоги залучають користувачів та допомагають їм ознайомитися з додатком.

  5. Прислухатися до відгуків клієнтів. Ваша аудиторія найкраще розуміє, що їй потрібно, заохочуйте її залишати фідбек та уважно вивчайте його. Це чудовий спосіб продумувати інновації.

Що потрібно знати?

Завдання маркетплейсу додатків - забезпечити середовище, в якому компанії можуть легко знаходити рішення для бізнесу. Як показує практика, торгові майданчики додатків мають бути простими та зручними у використанні.

Маркетплейс додатків має бути вигідним як для користувачів, так і для постачальників додатка. Розглядайте його як місце для універсальних покупок додаткових інструментів, плагінів та розширень для софтверних рішень.

Успішний маркетплейс дозволяє відвідувачам побачити, як різні інструменти працюють разом, щоб сформувати комплексні бізнес-рішення.

Щоб допомогти користувачам та скерувати їх, рекомендуємо впровадити у маркетплейсі такі функціональні опції:

  • Про компанію - напишіть коротку інформацію про постачальника маркетплейс додатків та їх призначення.
  • Розділ для розробників - багато розробників відвідують торгові майданчики додатків, і багато хто з них може бути зацікавлений в участі. Їм має бути зрозуміло, де знайти додаткову інформацію.
  • Списки додатків - вони можуть йти в рядок або стовпець, але головне там має бути короткий опис з посиланням на сторінку, де відвідувачі можуть отримати докладну інформацію.
  • Рекомендовані додатки - розділ, який допоможе знайти компліментарні рішення або побачити нові доступні додатки в маркетплейсі.
  • Категорії на бічній панелі - відвідувачі можуть шукати додаток, який виконує певну функцію. Категорії варіантів використання та функцій направляють відвідувачів до необхідних додатків.
  • Інструмент чату - відвідувачі маркетплейсу можуть ставити запитання, й одразу отримувати на них відповіді, доки вони зацікавлені.
Рекомендуємо почитати
Як створити власний маркетплейс із нуля?

Увірвіться до світу eCommerce з власною платформою для продажу товарів чи послуг! Ми готові поділитися досвідом та допомогти у розробці

Детальніше

Переваги маркетплейс додатків

Маркетплейс додатки надають користувачам переваги та користь, яку не замінити іншими рішеннями. Конкуренція на ринку велика як ніколи, компаніям необхідно бути гнучкими й адаптуватися до різноманітних обставин, щоб не втратити свої конкурентні переваги. Правильні програмні рішення необхідні для ефективності та зростання.

За рідкісним винятком, кожен відділ компанії тією чи іншою мірою використовує технології. Правильні програмні рішення допоможуть вам діяти швидко та отримувати результати. Пропозиції на ринку додатків дозволяють невеликим компаніям працювати ефективніше й отримувати ті самі технічні переваги, що й великі конкуренти.

На додаток, ви отримуєте цілу низку інших переваг:

  • Довіра – відкриття магазину додатків підвищує довіру до компанії. Це означає, що компанія слідує галузевим тенденціям і залишається в курсі трендів технологічного ринку. Маркетплейс додатків також свідчить, що розробники розглядають власника маркетплейса як лідера галузі, який має хорошу репутацію.
  • Збільшене охоплення - торговий майданчик додатків приваблює на веб-сайт компанії ширшу аудиторію. Для бізнесу це означає розширення можливостей використання програмної інтеграції.
  • Партнерство – маркетплейси забезпечують взаємовигідне партнерство з іншими компаніями. Партнери схильні розміщувати свої додатки лише на платформах з гарною репутацією, і це дає користувачам чіткий сигнал, що партнери та власники торгових майданчиків додатків дотримуються кращих стандартів якості та безпеки.
  • Безпека - отримавши новий додаток, маркетплейс обов'язково перевіряє його на предмет проблем, пов'язаних з безпекою та конфіденційністю. Для бізнес-користувачів така перевірка має особливе значення.
Отримайте безкоштовну консультацію експерта WEZOM
Євген відповість на всі питання, допоможе оцінити вплив проекту на бізнес, запропонує варіанти рішення для Вашого проекту, поділиться кейсами та результатами.

Майбутнє майркетплейсів додатків

Майданчики App marketplaces надають безліч можливостей. Для власника маркетплейсу це чудовий засіб розвитку власного продукту та бренду, для розробників – можливість ефективно монетизувати свої рішення, а для користувачів – це майданчик, де можна знайти ефективний та безпечний інструмент вирішення своїх завдань. Якісний та популярний marketplace додаток часто стає надійною опорою для всього торгового майданчика, і навіть може дати початок принципово новому продукту. 

Сьогодні ринок маркетплейсів додатків досить вільний. Якщо в eCommerce такі майданчики вже сформувалися навколо продуктів великих вендорів (наприклад, Salesforce), то в нішах на кшталт Real Estate чи логістики досі є місце. Ці індустрії стрімко диджиталізуються, а отже скоро їм теж знадобляться власні платформи та маркетплейси. 

Технічно такі майданчики можуть формуватися навколо популярних CRM-систем, платформ бухгалтерського обліку та софту для вирішення бізнес-завдань вузької спрямованості (наприклад, нещодавно власний маркетплейс запустив Zoom). Адже кожному такому продукту часто потрібна особлива кастомізація, якої можна досягти саме через плагін чи окремий конкурентоспроможний додаток. Питання в тому, як створювати такі платформи та продукти, та як їх правильно монетизувати.

Команда WEZOM може дати відповіді на ці питання, адже має за спиною тисячі успішних кейсів диджиталізації бізнесу. Розробка кастомного ПЗ, ERP-рішень, B2C та B2B-маркетплейсів – це лише частина нашого досвіду, отриманого за 23 роки на IT-ринку. Якщо хочете дізнатися більше – звертайтесь до нас за консультацією. Телефонуйте, пишіть, залишайте заявку у формі на сайті.

Рекомендуємо почитати
Секрети запуску успішного B2B-маркетплейсу

Робота в сегменті B2B здійснюється за своїми законами, перетворити її на eCommerce не так просто. Ми підсумовували наш досвід створення B2B-продуктів у нашому блозі.

Читати далі
Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.