Останнім часом нові апдейти Google все частіше пов'язані з «олюдненням» пошукової системи. Більшою мірою звертається увага на те, як реагують користувачі на контент, як поводяться на сторінках: чи переглядають текст повністю, чи оформлюють замовлення тощо. Сьогодні ми пропонуємо вам поговорити про те, як вивести сайт у топ за допомогою поліпшення поведінкових факторів.
Що таке поведінкові фактори ранжування?
Поведінкові фактори — це сукупність параметрів, які характеризують поведінку користувачів інтернет-ресурсу. Послідовний аналіз цих показників пошуковими системами дає можливість зробити висновок про якість контенту, розміщеного на сайті, зручність та «корисність» вебресурсу. Наприклад, буває так, що людина заходить на сторінку і, не знайшовши там потрібної інформації, швидко залишає її. Коли такий алгоритм поведінки часто повторюється, пошукові системи роблять висновок, що сайт не дає відповіді на пошуковий запит, і знижують його у видачі. І, навпаки, якщо користувачі проводять на ресурсі досить багато часу і потім не повертаються до результатів видачі, це вказує на те, що інформація потрібна, релевантна для цільової аудиторії, тому такий вебресурс має більше шансів вийти в топ.
Сьогодні під поняттям «поведінкові фактори Google» зазвичай мають на увазі:
-
глибину перегляду;
-
час, проведений на вебресурсі;
-
показник відмов;
-
повернення до пошукової системи після перегляду сторінки;
-
додавання її до закладок;
-
тип прокручування на сайті;
-
коефіцієнт клікабельності сніпету.
При цьому враховується, що для різних тематичних ніш ці показники можуть значно відрізнятися, — універсальних критеріїв не існує.
Внутрішні та зовнішні поведінкові фактори
Залежно від того, де користувач зустрічається з посиланням на вебресурс і як поводиться на сторінці, ці фактори поділяються на внутрішні та зовнішні.
До зовнішніх належать реакції людини при першій зустрічі з посиланням на пошук. У цьому випадку важлива клікабельність заголовка та сніпету. Також має значення для ранжування повернення до результатів видачі після перегляду сторінки та час між кліками.
Внутрішні критерії набагато різноманітніші. Вони проявляються під час переходу користувача на сайт, залежать від поведінки на ньому. Фахівці здебільшого опрацьовують фактори саме цієї групи для підвищення ранжування вебресурсу. Найважливішими показниками вважаються переходи всередині сайту, час, проведений тут, якість скролінгу, кількість відмов та відсоткове співвідношення, цільові дії на посадкових сторінках.
Як поведінкові фактори ранжування впливають на SEO
Як ми вже говорили, апдейти алгоритмів пошукових систем часто пов'язані зі збільшенням уваги до користувача. Отже, гарні поведінкові показники позитивно впливають на позиції сайту у видачі та SEO-просування загалом.
Дуже узагальнено принцип роботи алгоритмів пошукових систем приблизно такий. На старті Google намагається точно визначити, що саме має на увазі споживач, формулюючи свій запит, що є для нього кінцевою метою – придбання товару чи отримання інформації про продукт. Далі оцінюється якість контенту на відібраних сторінках з урахуванням актуальності, новизни та релевантності.
Здається, процес можна вважати завершеним. Але це не зовсім так. На фінальному етапі у гру вступають показники поведінки користувачів на відібраних сайтах. Тому часто саме останній фактор є вирішальним для потрапляння на першу сторінку пошукової видачі.
Докладніше про те, як відбувається ранжування сайту, ми розповідали в іншій нашій публікації.
Тому намагайтеся все-таки вирішити для себе, як покращити поведінкові фактори, і тоді показники сайту стабільно зростатимуть.
Поведінкові фактори в Google
Пропонуємо разом розглянути показники, які відповідають цій пошуковій системі.
Рейтинг кліків
Це один із найбільш значущих критеріїв для Google. Те, наскільки часто користувачі клікають саме на вашу сторінку, демонструє їхню зацікавленість. Тобто кожен перехід означає, що відвідувач знайшов відповідь на своє запитання, отже, такий ресурс варто ранжувати вище.
Крім того, Google використовує рейтинг кліків як визначальний фактор платного просування для розрахунку показника якості. Вищий коефіцієнт підніме рекламне оголошення вгору при одночасному зниженні ціни за клік (CPC).
Шлях навігації
По суті, це вивчення точки входу на сайт і моменту, на якому ви його покинули. Пошукові роботи хочуть знати, як користувач потрапив на ту чи іншу сторінку. Власник сайту може зібрати таку інформацію в Google Analytics. Наприклад, там можна дізнатися, які сторінки частіше відвідуваються користувачами та звідки потім споживачі переходять до інших розділів.
Для отримання даних увійдіть до свого облікового запису Google Analytics, потім перейдіть в > Поведінка > Огляд:
Відомості про сторінки входу, тривалість сеансу видно в наступних вкладках.
Зібравши таку інформацію, ви зможете побачити, що більше цікавить ваших користувачів: головна сторінка, посадкові або розділи блогу.
Дві важливі метрики, які варто враховувати, коли йдеться про шлях навігації, — це точки виходу та цільові сторінки, для опрацювання котрих важливо визначити, які з них основні, за якими ключовими запитами вони будуть показані користувачам. Чим більше цільових сторінок відвідувачі виявлять на вашому сайті, тим більше зросте трафік.
Також необхідно вивчити, на якому етапі споживачі залишають ресурс. Можливо, на сайті знадобиться форма зворотного зв'язку, кнопка додавання до обраного або інший компонент.
Час, проведений на сайті
При аналізі цієї метрики враховується тип запиту. Зокрема, для комерційного запиту не дуже важливо, щоб користувач знаходився довгий час на сторінці, у цьому випадку достатньо отримати інформацію про товар і замовити послугу. А ось для задоволення інформаційних потреб людина зазвичай затримується на сайті довше, знайомиться з його змістом докладніше. З цим пов'язаний ще один показник — глибина перегляду.
Поведінкові фактори в Bing
Основними показниками, важливими для цієї пошукової системи, вважаються:
-
релевантність. Враховується, наскільки вміст цільової сторінки відповідає наміру пошукового запиту;
-
якість та правдивість. Bing оцінює сам вебресурс, репутацію автора чи сайту, навіть рівень викладання;
-
залучення цільової аудиторії. У цьому разі Bing досліджує кілька параметрів. Зокрема, збираються відповіді на такі запитання: чи натискали користувачі на інші результати пошуку за заданим запитом, чи витратили люди час на ті сторінки, на які вони перейшли, чи швидко повернулися до Bing, відвідувач скоригував чи переформулював свій запит;
-
новизна. Bing зазвичай надає перевагу контенту з сайтів, які постійно оновлюють інформацію;
-
місцеперебування. Пошукова система враховує, де знаходиться користувач (країна та місто), на кого орієнтований сайт, яка використовується мова;
-
час завантаження. Перевага надається більш швидким вебресурсам, оскільки повільні сторінки погіршують роботу користувачів.
Коли справа доходить до факторів ранжування в Bing, власники сайтів повинні бути обережними з мовою, яку вони використовують. Нецензурна лексика та принизливі висловлювання можуть призвести до зниження рейтингу контенту. Це також стосується сайтів, де продаються товари, які вважаються образливими. Bing знизить рейтинг сторінок із контентом, потенційно здатним завдати шкоди людям.
Як покращити поведінкові фактори на сайті?
Для опрацювання цього напряму варто відразу налаштуватися на довготривалу роботу, тому що поведінка користувачів не завжди передбачувана, вона залежить від величезної кількості факторів. Тут важливими є і дизайн, і технічна складова проєкту, і інтуїтивна простота інтерфейсу. Для досягнення успіху намагайтеся підійти до завдання комплексно.
Деякі фахівці обирають легший шлях і вирішують, що накрутка поведінкових факторів викорінить усі проблеми. Але це не так. Штучне покращення статистики може призвести до тривалих штрафних санкцій із боку пошукових систем та блокування сайту.
Поліпшення поведінкових факторів у пошуку
У цьому напрямку ми рекомендуємо звернути увагу на клікабельність сніпету та якість заголовків. А тепер трохи детальніше:
-
Щоб заголовок (Title) зміг залучити цільову аудиторію, бажано вказати на користь, яку отримає людина після відвідування сайту. Наприклад, говорячи про рецепти, можна додати слова «страва за 15 хвилин», «з простих продуктів» та ін. Заголовок картки товару має бути максимально інформативним, а для новини головне — інтрига, але без клікбейту.
-
Не ігноруйте опис (Description), у цьому блоці коротко розкажіть, що чекає на користувача на сторінці.
-
Застосовуйте зрозумілий для людини URL. Для цього можна транслітерувати латиницею заголовок статті або назву товару для онлайн-магазину.
-
У пошуковій видачі також показують фавікон — значок сайту. Спробуйте придумати помітний символ, який відрізнятиме вас від конкурентів.
-
Зверніть увагу на мікророзмітку на сайті. Тоді в сніпет підтягнеться багато іншої корисної інформації. Це може бути рейтинг для статті, ціна, інформація про наявність товару, рядок пошуку продукту для інтернет-магазину та інші дані. Мікророзмітка виконує дві основні функції: робить привабливішим і клікабельним сніпет, допомагає пошуковим роботам розрізнити інформацію.
Увага до цих деталей точно окупиться в перспективі.
Поліпшення поведінкових факторів на сайті
Після того як користувач вже клікнув на вашу сторінку, показану в пошуку, важливо зробити так, щоб він затримався на ній і зробив цільову дію. Щоб цього досягти, радимо сконцентруватися на таких напрямах:
-
створіть корисний та унікальний контент. Якісна актуальна інформація, добре структурований матеріал затримають користувача на ресурсі, спонукають його залишити потрібну сторінку в закладках;
-
регулярно перевіряйте та удосконалюйте технічні параметри сайту. Якщо користувач зустрічається тут із мінімальними складнощами, він іде до конкурентів, а це сприяє зростанню показника відмов;
-
попрацюйте над юзабіліті. Чітка структура ресурсу, наявність додаткових блоків з інформацією, форми зворотного зв'язку – все це збільшує час перебування користувачів на сайті та підводить до цільових дій.
Хороші поведінкові показники окремих сторінок та розділів допоможуть покращити ранжування вебресурсу загалом.
Як відбувається збір даних щодо поведінки користувачів у пошукових системах?
Коли перед фахівцем поставлена мета підвищення поведінкових факторів сайту, то йому необхідно чітко розуміти, як відбувається збір даних щодо поведінки відвідувачів вебресурсу. Серед основних способів отримання можна виділити такі:
-
служби аналітики. Насамперед це безплатний інструмент Google Analytics, а також є багатофункціональні платформи MixPanel, Heap Analytics та інші. Вони збирають детальну інформацію про взаємодію користувачів із сайтом, яка буде доступна фахівцю в персональному обліковому записі;
-
cookies. Пошукові системи використовують файли cookie для відстеження активності користувачів на сайтах. Так можна отримати дані про запити пошуку, відвідані сторінки, час, проведений на сайті та т. д.;
-
різні вебтрекери, які інтегруються на сайт та аналізують час знаходження на ресурсі, переглянуті розділи та інші параметри. Вони допомагають оптимізувати вирву продажу та підвищити якість контенту. Побачити зібрані дані можна за допомогою інструментів Hotjar, Adobe Analytics, Matomo;
-
віджети реакцій. Ці інструменти, що дозволяють користувачам висловлювати своє ставлення до продуктів та послуг, також можуть бути цінним джерелом інформації щодо поведінки клієнтів.
У своїй роботі з просування краще використовувати кілька джерел даних, щоб бути впевненими у їхній достовірності.
Чи можна просувати сайт за допомогою накрутки факторів поведінки?
Деякі фахівці, перед якими поставлена мета — поведінкове просування сайту, замислюються над штучною накруткою показників. З одного боку, можливо, на короткий період і покращиться становище сайту у видачі. Але з іншого, пам'ятайте, що за такі дії можна отримати бан.
Пошукові системи активно борються з накруткою поведінкових факторів та регулярно сканують вебресурси. Якщо робот запідозрить, що дані були штучно накручені, то штрафів не уникнути. І в результаті позиції відкочуються назад, а в найгіршому випадку сайт взагалі виключається з видачі. І тоді доведеться витрачати багато зусиль, щоб добитися зняття санкцій, і просування потрібно буде розпочинати спочатку.
Тож ми рекомендуємо не йти на обман пошукових систем. Використовуйте лише «білі» методи, і тоді ваша оптимізація поведінкових факторів буде результативною.
Висновки
Підсумовуючи нашу розмову про те, що таке поведінкові чинники і як їх оптимізувати, хочемо помітити, що робота в цьому напрямі має бути системною. Тобто треба пам'ятати, що у Всесвітній мережі все дуже швидко змінюється, зокрема позиції вебресурсу. Отже, регулярно збирайте аналітику про поведінку користувачів на своєму сайті або довірте його просування фахівцям.