Технологічні тенденції, що формують електронну комерцію

Євген
Євген
CBDO
14.12.2022
14.12.2022
4.7
1314
0

Складні часи завжди прискорюють розвиток суспільства, науки та економіки. Пандемія коронавірусу та подальша криза не стали винятком з правил, назавжди змінивши логістичні ланцюжки та ритейл в усьому світі. Зокрема, карантини та самоізоляція загнали в онлайн навіть той бізнес, який не поспішав цього робити. Відтепер вибрати, замовити та оплатити товар можна навіть не виходячи з кімнати. Електронна комерція, яка і до цього вражала темпами свого зростання, протягом останніх років перевершила всі найсміливіші прогнози зі свого розвитку. Справа дійшла до того, що якщо бізнес не представлений в онлайні, то для ринку його просто не існує.

Інакше кажучи, якщо у вас немає онлайн-магазину, то зараз ідеальний час в нього інвестувати. А якщо він у вас є, то не буде зайвим переконатися у власній готовності йти в ногу з часом, гідно витримуючи наплив покупців та зростання конкуренції.

Для цього пропонуємо розглянути актуальні технологічні тренди онлайн-торгівлі, які будуть визначними для розвитку галузі протягом найближчих років.

В eCommerce домінуватимуть мобільні гаджети

На користь цієї тенденції свідчить зростання продажів: зокрема, у 2021 році дохід від світової роздрібної торгівлі через смартфони зріс до 3,57 трильйона доларів у порівнянні зі “скромними” 2,91 трильйона доларів роком раніше. Це й не дивно, якщо брати до уваги, що у світі вже 5,3 мільярда користувачів смартфонів, що становить переважну більшість населення планети.

Електронний гаманець стане необхідністю для кожного

Можливість використовувати eWallet або ж “мобільний гаманець” під час розрахунків за покупки вже стала обов'язковою й не підлягає обговоренню. На користь цього сервісу говорить й мова цифр: протягом останніх 4 років загальна сума цифрових платежів зросла більш ніж вдвічі, з 3 трильйонів до 6,6 трильйона доларів. 

Окрім збільшення продажів та коефіцієнтів конверсії для продавців, eWallet забезпечує своїм клієнтам простоту використання та високий рівень безпеки.

Набуде популярності підписка на послуги eCommerce

Підписка стає дедалі поширенішим способом онлайн-придбання товарів та послуг. За прогнозами, ринок електронної комерції за передплатою до 2025 року продемонструє зростання майже на 70% та сягне 478 мільярдів доларів доходу.

Загалом існує 3 типи сервісів підписки на eCommerce:

  • Єдиний доступ - підписка необхідна для послуг чи товарів, отримати які без підписки просто неможливо. 
  • Додаткові опції - у моделях з вільним членством підписка надає клієнтам доступ до додаткових функцій, які недоступні для звичайних користувачів платформи.
  • Пільгова доставка - підписка надає право на безплатне доставляння. Строк пільгового періоду може бути різним й залежить від розміру абонплати.

Вибір та впровадження однієї з цих моделей підписки прискорить зростання бізнесу.

Збільшиться персоналізація продукту під покупця

Споживачі дедалі частіше потребують індивідуального продукту. Зараз бренди легко це  роблять завдяки виробничим та цифровим технологіям, що дозволяють налаштовувати та персоналізувати продукт ще на етапі пропозиції в Інтернеті. Дозволяючи клієнтам взяти участь у процесі створення готового продукту, бренди покращують користувальницький досвід та підвищують лояльність покупців, що безпосередньо впливає на зростання прибутку.

Зросте кількість продажів на підставі індивідуальних рекомендацій

Персоналізація рекомендацій товарів згідно зі смаками та інтересами клієнтів, які вже перебувають на вашому сайті, підвищує ймовірність здійснення ними покупки.

Маркетологи вже давно визнають важливість персоналізації для покупців. Зокрема, 92% з них зазначили, що їх клієнти очікують на персоналізований досвід, та продемонстрували помітні результати своїх зусиль з персоналізації. Одночасно 97% з опитаних маркетологів підкреслили позитивний вплив на свій бренд після персоналізації користувальницького досвіду для потенційних клієнтів.

Поширення доповненої та віртуальної реальності у продажах

Доповнена (AR) та віртуальна (VR) реальність допомагають ритейлерам онлайн-комерції подолати одну з найбільших проблем - той факт, що покупці не можуть приміряти чи перевірити продукти до їх придбання. Завдяки технологіям AR та VR клієнти можуть віртуально вивчити товари, наприклад, “розмістити” меблі у кімнатах своєї оселі та багато чого іншого.

Зросте роль інтеграції бізнес-процесів з CRM-системами

Інтернет-торгівля взаємодіє з покупцями завдяки багатьом каналам, включно з онлайн-ринками, сайтами онлайн-комерції, е-мейлами та соцмережами. Всі ці канали потребують ретельного менеджменту для забезпечення найкращої якості сервісу для клієнтів. Щоб витримувати цей темп, онлайн-ритейлери впроваджують інтегровані системи електронної комерції, скорочено - CRM. 

Окрім покращення обслуговування клієнтів, інтеграція з CRM забезпечує електронній комерції наступні вигоди:

  • Централізоване зберігання клієнтських даних, які можна використовувати для підвищення якості маркетингу.
  • Накопичення даних по продажах, які будуть корисними для покращення планування запасів та прогнозування попиту.
  • Синхронізація даних підвищить загальну ефективність бізнесу завдяки покращенню виконання замовлень та своєчасному зворотному зв'язку.

Актуальний контент стане головним рушієм бізнесу

Релевантний та корисний контент допомагає розвивати бізнес залучаючи потенційних покупців, заохочуючи їх купувати та збільшуючи конверсію. Існує кілька видів контенту, які можна ефективно змішувати та поєднувати. Вони включають інтерактивні розповіді про стиль життя, товар та контакти.

Як правило, найефективніший контент передбачає поєднання розповіді історій та створення незабутніх вражень.

Набудуть поширення PWA для полегшення здійснення шопінгу

Прогресивні веб-додатки (PWA) - це сайти, доступ до яких надається у веб-переглядачі, що забезпечує нативному додатку висококонвертаційні можливості.

Хоча вебсайти й оптимізовані для отримання користувачами контенту, проте PWA спеціально розроблені для допомоги клієнтам у здійсненні покупок. Їхнє безпосереднє завдання - забезпечити користувачам привабливий досвід покупок.

Соцмережі стануть головною рушійною силою онлайн-продажів

Платформи, які дозволяють онлайн-магазинам продавати безпосередньо через їхні сторінки у соцмережах, дуже сильно стимулюють продажі. Це й не дивно, адже одним кліком на посиланні покупці одразу потрапляють на сторінку продукту, де вони можуть здійснити покупку. Очікується, що до 2024 року світові продажі через соцмережі сягнуть рекордних 80 мільярдів доларів.

Розвиток когнітивного управління ланцюжками постачання

Компанії eCommerce дедалі частіше впроваджують системи дистриб'юції та управління запасами - передбачувані, адаптивні, розумні сервіси, які здатні до самонавчання та відомі під назвою когнітивних ланцюжків постачання. Вони покращують персоналізований клієнтський сервіс та полегшують облік складських запасів. Ці системи також зменшують ризики, покращують швидкість та продуктивність, а також збільшують прозорість процесів.

Гейміфікація сильно пожвавить покупки в інтернеті

Деяким онлайн-магазинам може бракувати інтерактивного досвіду здійснення покупок у звичайних магазинах. Гейміфікація збільшує задоволення від онлайн-покупок, мотивуючи покупців діяти певним чином в обмін на додаткові “плюшки”.

Найпоширеніші методи гейміфікації такі:

  • рекламні конкурси із подальшим залученням;
  • безплатні розіграші призів серед учасників;
  • багаторівневі програми лояльності.

Впровадження чат-ботів для персоналізації eCommerce

Чат-бот - це веб-сервіс для імітації розмови між людьми. Він може швидко спілкуватися з клієнтами та відповідати на їхні питання одночасно на кількох платформах. Ще однією особливістю чат-ботів є використання ними штучного інтелекту - він визначає вподобання клієнтів та створює персоналізований досвід онлайн-покупок. Тому не дивно, що популярність таких інструментів лише зростатиме. Зокрема, Business Insider очікує, що побутові витрати споживачів завдяки чат-ботам до 2024 року сягнуть неймовірних 142 мільярдів доларів.

Яке майбутнє чекає на електронну комерцію?

Якщо узагальнити, майбутній розвиток eCommerce визначатимуть вже впроваджені у галузь технології, які найближчими роками лише набиратимуть обертів. І хоча не всі технології ще стали масовими, загальні тенденції вже більш ніж зрозумілі. Зокрема, наголос у сучасній онлайн-торгівлі робиться на мобільності, легкості та індивідуальності здійснення покупок. Користувач прагне здійснювати покупки з будь-якої точки земної кулі у будь-який час доби, причому робити це швидко, невимушено та цікаво. І сучасна електронна комерція має всі можливості це йому забезпечити, адже попит визначає пропозицію. А правильна та своєчасна пропозиція для клієнтів гарантує, що бізнес не залишиться на узбіччі в наш висококонкурентний час. Одним словом, найближчі роки онлайн-комерція не втомиться нас дивувати, стаючи дедалі ближчою до кожного покупця, з півслова вгадуючи його вподобання та миттєво пропонуючи нові товари та послуги.

Як вам стаття?
4.7
Проголосувало: 3
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.