Ольга
Ольга
IT Sales Manager
08.11.2023

Створили екосистему для Україна.info - масштабної мережі цифрових медіа

Ольга
Ольга
IT Sales Manager
08.11.2023
08.11.2023
914
10 хвилин
0

Як стати лідером на сучасному медіаринку, з усією його шаленою динамікою, жорсткою конкуренцією та різноманіттям каналів комунікації? Ми наблизилися до відповіді на це питання, з нуля побудувавши діджитал-екосистему для перспективної мережі новинних порталів Україна.info. У цій системі редактори та журналісти отримали комплексне та ефективне цифрове середовище для роботи. А читачі тепер мають змогу споживати новини в зручному та повністю персоналізованому форматі. Розповімо про цей проєкт детальніше.

З чим до нас прийшов клієнт

На початку 2022 року до нас звернулася команда новинного порталу «Вінниця.info». Клієнт придбав цей ресурс декілька років тому й успішно розвинув його, перетворивши в найвідвідуваніший локальний новинний портал Вінниці. І цей успішний досвід клієнт мав намір повторити вже в масштабах усієї країни, створивши низку нових продуктів.

Йдеться не просто про нові новинні сайти. Клієнт «палав» ідеєю створення комплексної інформаційної мережі, що складається із цілого набору афілійованих між собою ресурсів. Це локальні новинні портали («Вінниця.info», «Київ.info», «Дніпро.info» тощо), загальнонаціональний портал Україна.info та мобільний додаток новин. Останній мав не просто повторювати функціонал мобільної версії сайту, а і пропонувати унікальний функціонал персоналізованої видавання контенту. Тобто, додаток має аналізувати, які новини найчастіше переглядає користувач, та підбирати для нього найрелевантніший контент.

Варто сказати, що старт проєкту ледь не був зірваний через початок повномасштабного вторгнення Росії в Україну. Але незабаром стало зрозуміло, що актуальність ідеї на цьому тлі лише зросла. Адже якщо раніше новини читали чимало користувачів, то сьогодні їх читають усі без винятку.

Проблема клієнта

Клієнт ставив перед собою дуже великі завдання, але в його команди просто не було жодної технічної бази для реалізації проєкта таких масштабів, та й загалом, не було досвіду розробки власного продукту.

Сайт «Вінниця.info» був створений дуже давно, це звичайний шаблонний ресурс на WordPress, який із роками досяг успіху насамперед завдяки якості контенту. Для масштабування та подальшого розвитку потрібно було переходити на сучасний технологічний стек, створювати з нуля новий бекенд. Потрібна була досвідчена команда розробників, здатна втілити всі ці ідеї в технічних рішеннях.

Розв’язання проблеми

Ідея ​клієнта щодо створення 20+ взаємопов’язаних інформаційних порталів та мобільного додатка може здатися надто складною. Підтримка та розвиток такої кількості проєктів можуть виявитися надмірно дорогими та складними, що позбавляє проєкт будь-якого практичного сенсу.

Але ми мали певний досвід у проєктах такого рівня, тому запропонували практичне рішення — створення мульти-адміністративної панелі, яка дає змогу керувати безліччю ресурсів централізовано та забезпечувати обмін контентом між ними.

Аналогічним шляхом ми пішли, наприклад, у проєкті для забудовника «Ріел». Йому також потрібно було адмініструвати безліч сайтів різноманітних ЖК по всій країні, які могли суттєво різнитися між собою з боку фронтенду.

Так визначилася ключова мета проєкту: створити програмний комплекс для екосистеми з безлічі новинних медіа-ресурсів:

  • розробити новий бекенд та мульти-адміністративну панель;

  • створити нові веб-портали, що відповідають актуальним трендам UX/UI та потребам клієнта в масштабуванні бізнесу;

  • Реалізувати мобільний додаток під Android та IOS з персоналізацією видавання новин під інтереси та потреби користувача.

Позначивши ці завдання, ми могли переходити до підбору технологічного стека й безпосередньо до запуску проєкту.

Як обиралися технології

Перед нашою командою стояло велике завдання з переходу від невеликого сайту на WordPress до масштабної новинної екосистеми. Потрібно було побудувати нову платформу для мульти-адмінпанелі, створити новий логотип та дизайн, забезпечити всім ресурсам екосистеми єдину брендову ідентичність та впізнаваність.

Для створення бекенду та адмінпанелі ресурсів команда обрала PHP-фреймворк Laravel, який поєднує в собі простоту, універсальність та широкі можливості в галузі швидкодії, відмовостійкості та кіберзахисту системи.

Для фронтенду на стороні порталів було обрано JS-бібліотеку React, що надає чудові можливості побудови веб-інтерфейсів.

Для роботи над додатком ми вибрали кросплатформовий фреймворк Flutter. Його віджети та особливості мови Dart дають змогу розробляти стильні кросплатформові мобільні додатки, які запускаються на будь-якій ОС і не поступаються нативній розробці у швидкодії та візуальних рішеннях.

Клієнт розглядав можливості використання засобів ШІ для «розумної» персоналізації видавання новин користувачам. Але цей функціонал ми вирішили реалізувати без ШІ або сторонніх сервісів — з нуля, через алгоритми на стороні бекенда. У майбутньому до теми ШІ можна буде повернутися — коли буде відшліфовано основний функціонал продуктів.

Як ми побудували роботу

Клієнт чітко розумів, чого хоче досягти в цьому проєкті. Його мета — побудувати самобутню екосистему з новинних медіаресурсів. Тому ми не проводили етап discovery — лише зорієнтували його щодо попередньої оцінки робіт та термінів реалізації (близько 6 місяців розробки). Наша команда швидко перейшла до питань дизайну, створення нового логотипу та прототипів продуктів.

Розробка велася за aglle-методологією scrum. Ми сформували невелику команду спеціалістів, прописали завдання проєкту в беклозі та почали виконувати їх у рамках двотижневих спринтів.

Кожні два тижні ми презентували клієнту підсумки минулого спринта, демонстрували виконану роботу. Також ми погоджували план робіт на найближчі два тижні, щоб завдання розробки завжди були актуальними.

У ході проєкту наші фахівці вигадували та пропонували клієнту різні нові фічі та функціонал — як на етапі дизайну, так і на етапі розробки. З іншого боку, клієнт і сам генерував безліч ідей щодо розвитку продуктів. Ми проаналізували ринок, вивчили тренди в ніші й рішення провідних світових гравців цього ринку. А потім вибрали найпридатніші для нашого проєкту рішення. У результаті проєкт значно розширився і пішов досить далеко від первісних задумів. Але результат того вартий.

Рекомендуємо почитати
Які переваги надає індивідуальний софт?

Інвестувати у власні технології набагато вигідніше, ніж у чужі продукти. Лише індивідуальне рішення зможе задовольнити усі унікальні потреби вашого бізнесу

Дізнайтеся більше про розробку ПЗ

Що ми розробили

Результатом нашої роботи стала велика екосистема для управління та розвитку новинних ресурсів клієнта: новий бекенд із мульти-адмінпанеллю, два нових веб-портали та мобільний додаток. Розглянемо ці продукти докладніше.

Мульти-адмінпанель

Вона дає змогу централізовано керувати всіма ресурсами новин клієнта. На сьогодні через єдину адмінпанель працюють дві редакції: окремі команди порталів ukraina.info та vinnitsa.info. Єдина платформа дає змогу працювати в синергії, безшовно обмінюючись контентом.

У майбутньому новий бекенд надасть клієнту змогу без проблем масштабувати цей досвід, запускаючи нові портали та продукти. Продумана система ролей користувача дозволить ефективно адмініструвати десятки ресурсів, працювати з позаштатними авторами, уникати плутанини, забезпечувати на всіх ресурсах єдиний інформаційний порядок денний і розвивати екосистему як єдине ціле.

Нові веб-портали«Україна.info» и «Вінниця.info»

Вони прийшли на зміну старому вінницькому сайту WordPress, яким спочатку користувався клієнт. Відмова від старих рішень була виправдана як міркуваннями сумісності з новим бекендом, так і актуальними вимогами щодо дизайну та функціоналу.

Наша команда реалізувала сучасні ресурси новин індивідуальної розробки. Вони медійно насичені, зручні, враховують поведінкові патерни користувачів та відрізняються цікавими фішками в UX. Наприклад, система «У тренді», що надає користувачеві вибірку новин за найактуальнішими тегами. Крім того, тепер ресурси клієнта пов’язані: на головній сторінці кожного з них доступне меню з переліком усіх порталів мережі.

Додаток Україна.info

Це кросплатформовий софт, доступний як на Android, так і на iOS. На відміну від веб-ресурсів, він надає користувачам можливість споживати контент на основі індивідуальних уподобань.

Як це працює? Після встановлення додатку користувачеві пропонують самостійно вибрати рубрики новин, які його цікавлять. Персональна стрічка новин будуватиметься саме на основі цих рубрик, а користувач за необхідності отримуватиме новини й у вигляді пуш-повідомлень.

Та навіть якщо читач не обирає рубрики самостійно, додаток враховує його статистику перегляду новин у рубриках і визначає найпопулярніші категорії. Він коригує персональну стрічку новин навіть без втручання користувача.

Цей функціонал працює на алгоритмах, реалізованих із нуля на бекенді — без витрат за сторонні послуги. Умовно кажучи, якщо в користувача набралося 10 відвідувань новин у рубриці «Політика», то ця рубрика додається до особистих преференцій. З додаванням нових улюблених рубрик особиста стрічка користувача змінюється.

Додаток загалом організовано так, щоби бути для користувача не лише джерелом новин, а і зручним помічником вроботі з інформацією. Читачі здобувають низку можливостей:

  • можна помічати статті стрічки в «збережене», щоб читати їх пізніше;

  • є механізм рекомендацій: під час перегляду новини користувачеві пропонують аналогічні новини;

  • реалізовано механізм фільтрації новин за датами. Наприклад, користувач може відфільтрувати та переглянути новини за вчорашній день, за минулий тиждень, за минулий місяць;

  • перегляд прикріплених до новин відео доступний прямо в додатку;

  • реалізовано окремий блок для перегляду новин у відеоформаті;

  • механізм налаштування рекомендацій доступний на екрані стрічки новин, а пуш-повідомлення завжди можна налаштувати в особистому кабінеті.

Які виклики ми подолали

На етапі запуску нового веб-порталу команда зіткнулася з проблемою реалізації аналітики кліків із банерної реклами: її потрібно було якнайшвидше перенести зі старого сайту на новий без втрат і проблем. Від цього залежали стосунки клієнта із рекламними партнерами. Команда налаштовувала та тестувала аналітику в стресовому режимі, але в результаті змогла вчасно досягти належного відображення статистики. Важливо наголосити, що відвідуваність ресурсу під час переходу на новий сайт не постраждала. Вона просіла на якийсь час, але незабаром швидко відновилася.

Чимало уваги в таких проєктах потрібно приділяти розвитку навичок команди клієнта. Навіть якщо інтерфейс системи вдалий, передбачити неможливо. На практиці в редакторів та журналістів однаково виник мільйон питань щодо роботи з новою мульти-адмінкою. І ми методично допомагаємо їм долати будь-які складнощі освоєння системи.

Результати

Наша команда з нуля реалізувала комплексну діджитал-екосистему для національної мережі медіаресурсів. Це готова до масштабування система з новим бекендом та мульти-адмінпанеллю, яка дала змогу централізовано керувати та розвивати декілька десятків продуктів: портали новин, галузеві ресурси, мобільні додатки. Побудована розробниками інфраструктура стійка до відмови, її ретельно протестували на предмет пікових навантажень і кібератак.

Сьогодні наша команда займається технічною підтримкою системи та дрібними покращеннями. Проєкт перебуває на етапі «шліфування», а надалі зможе масштабуватись як у «глибину» — через реалізацію нового функціоналу, так і «в широту» — через запуск нових медіаресурсів мережі.

Для клієнта нова екосистема — це гігантський крок уперед, ривок із локального медіаринку на загальнонаціональний. А для команди WEZOM проєкт став першим великим кейсом у новій для себе ніші: ми раніше ніколи не розробляли таких масштабних рішень для медіаринку. Проєкти в цьому секторі мають низку особливостей та вимог у галузі швидкодії, кіберзахисту та відмовостійкості. Ми змогли не лише дати клієнту якісні рішення, але також примножити свій досвід та експертизу для створення ще більш складних продуктів.

Ольга
Про автора
Ольга
IT Sales Manager
Досвід роботи 7 років
Підбираю IT-рішення для зростання бізнесу клієнтів. Не допущу "злив бюджету", гарантую зрозумілість, прозорість та результат.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.