Вартість впровадження CRM системи

Василій
Василій
IT Sales Manager
5.0
01.03.2022
3155
0

CRM система - незамінний помічник сучасного бізнесу, про можливості та переваги якого написана не одна стаття. Якщо диджиталізація хоч трохи торкнулася вашої компанії, ви знаєте, наскільки подібні системи спрощують роботу, знижують ризики і підвищують ефективність, а разом з нею - прибуток компанії. Але що обходяться компаніям такі трансформації? Давайте подивимося, скільки коштує використання CRM.

Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Скільки коштує використання CRM-системи?

Скільки коштує використання CRM-системи?

Як відомо, вартість розробки індивідуальної системи залежить від необхідного функціоналу. Справа в тому, що якщо йдеться не про купівлю готового рішення, а про кастомну розробку, то вартість розраховується виходячи з двох основних параметрів - кількості витрачених на розробку годинника та вартості години.

Кількість годин - це загальний час розробки, це фактичне кількість годин, витрачене кожним учасником команди розробки. І оскільки команда складається з кількох осіб, які, в основному, працюють паралельно, кількість витраченого годинника часто в рази перевищує загальний час розробки продукту.

Вартість години - це також не єдиний показник, робота кожного співробітника оцінюється незалежно від інших, але в залежності від його навичок та досвіду, а також технологій, які він використав на проекті.

Обидва ці показники так чи інакше залежать від тих функцій, які ви хочете реалізувати, а також структури та архітектури вашої CRM, а значить і вартість впровадження CRM системи залежить від особливостей самої системи.

Що необхідно врахувати перед використанням?

Крім розробки самої системи, на вас можуть чекати інші супутні витрати. Наприклад, багато компаній наймають спеціаліста, який допомагатиме в диджиталізації і представлятиме сторону замовника при розробці. Послуги цього фахівця ляжуть на плечі вашої бухгалтерії окремо. Також часом доводиться перебудовувати певні процеси у роботі компанії, що також може вести у себе певні витрати.

Ми рекомендуємо скласти чіткий план цифрової трансформації. Так ви ще спочатку зможете визначити, які кроки вам необхідно зробити, що для цього потрібно, і скільки це буде коштувати. Тоді ви зможете подужати весь процес без неприємних сюрпризів та з правильно виділеним бюджетом. Для цього гарною ідеєю буде проконсультуватися і дізнатися про розцінки всіх фахівців, яких плануєте задіяти, заздалегідь. Коли у вас будуть усі дані, ви зможете проаналізувати їх та ухвалити зважене рішення.

У цій же статті поговоримо конкретно про вартість застосування CRM і витрати, пов'язані безпосередньо з системою.

Основні витрати

пункти витрат при впровадженні CRM

Найзначніші пункти витрат при впровадженні CRM - це певні модулі системи, точніше розробка. Це головні елементи, без яких система зможе виконувати свої функції, отже без них не можна обійтися. Але саме вони займають найбільше часу та зусиль, а отже, стають основною статтею витрат. Розглянемо їх докладніше.

Модуль продажів

Насамперед, це база даних клієнтів, історія ітерацій та інша інформація, необхідна для успішної взаємодії з вашою аудиторією та перетворення лідів на клієнтів. Більше того, система збирає та дозволяє аналізувати дані всього процесу, що часто є дуже корисним для покращення існуючих чи розробки нових стратегій продажів. Ви завжди бачите, який підхід працює, а який ні, можете коригувати портрет цільової аудиторії та відстежувати роботу співробітників відділу продажів.

Маркетинговий модуль

Маркетингові завдання також вимагають високої уваги до користувачів та персоналізованого підходу. Завдяки впровадженню CRM ви можете ділити аудиторію на сегменти, розсилати та відстежувати персоналізовані листи, контролювати рекламу в соціальних мережах та інших джерелах, відстежувати, звідки до вас приходять клієнти та загалом прозоро простежувати весь шлях взаємодії з вашою компанією. Аналітичні дані також допоможуть визначити сильні та знайти слабкі місця, а також удосконалити вашу кампанію. Більш того, цей модуль дозволяє автоматизувати безліч процесів та прискорити проходження вирви продажів, що підвищує ККД вашої компанії. Але, як знаєте, і розробка цього модуля займе певний час.

Модуль підтримки

Ще один незамінний елемент вашої системи CRM - це підтримка існуючих клієнтів. Завдяки цьому модулю ви завжди зможете фіксувати звернення на підтримку, їх причини та усунення. У результаті це дасть вам можливість виявити слабкі місця у своєму продукті, а також контролювати роботу відділу підтримки, отримуючи інформацію про його ефективність із відгуків ваших клієнтів. А це призводить і до підвищення ефективності компанії, і підвищення задоволеності клієнтів завдяки підвищенню якості їх обслуговування.

Ми описали базові модулі, але навіть кожен з них може містити різний набір функцій, залежно від того, що саме потрібно вашій компанії. А від цього, звичайно, залежатиме, скільки коштує впровадити систему CRM.

Додаткові витрати

Крім основних модулів, розробка яких є очевидною необхідністю, є інші супутні витрати при впровадженні CRM, про які, на жаль, багато хто забуває на етапі планування. Ми ж вважаємо, що необхідно передбачати всі статті витрат, а тому описали й витрати, які пов'язані безпосередньо з розробкою системи управління відносинами з клієнтами, але є невід'ємною частиною її впровадження у процеси компанії.

Навчання персоналу

Після впровадження CRM вашим співробітникам доведеться працювати з інструментом, який раніше був незнайомим. Більше того, раніше цей інструмент навіть не існував під час розробки кастомних рішень. І хоча деякі частини можуть бути аналогічними, а інтерфейс програм ми намагаємося робити максимально інтуїтивним, проте співробітникам необхідно ознайомитися з новим програмним забезпеченням для коректної подальшої роботи з ним. Компанії з розробки програмних продуктів надають також послуги з навчання цих продуктів, але ці послуги оплачуються окремо. Якщо ви не готові витрачати час, поки ваші співробітники самостійно освоїть систему, а хочете розпочати її експлуатацію з максимальною користю якомога раніше, врахуйте цей пункт при плануванні бюджету.

Технічна підтримка

Технічна підтримка

Відразу після розробки вашої системи CRM практично будь-яка компанія пропонує гарантійну технічну підтримку. Зазвичай, це перший місяць після початку експлуатації. Проте підтримка потрібна протягом усього використання системи, адже помилки можуть виникати з різних причин, у тому числі через необережні дії або некоректну експлуатацію. У таких випадках ви не зможете повернути систему до ладу без технічних фахівців. Вирішується ця проблема двома способами - найняти в штат фахівців, які будуть відповідати за підтримку вашої CRM, або ж продовжити послуги технічної підтримки розробників вашої системи. Другий варіант ефективніший, оскільки компанія, яка розробляла продукт, не витрачатиме зайвий час на те, щоб розібратися як він улаштований, де несправність і як її усунути. Проте обидва варіанти матимуть певну вартість, яку необхідно також врахувати.

Поліпшення CRM-системи

Цей крок, на відміну від усіх вищезгаданих витрат, не є обов'язковим, проте ми вирішили включити його до списку витрат на впровадження CRM.

Справа в тому, що завдяки диджиталізації багато для вашої компанії зміниться: трансформуються певні процеси, збільшиться дохід, відкриються перспективи зростання та нові можливості, а також можуть виявитися недоліки старої системи роботи. Тому вам може захотітися трансформувати вашу систему, удосконалити її: видалити функції, які на практиці не використовуються або приносять мало користі, додасть нові функції, які виявилися затребуваними, вносити невеликі зміни, виправлення та покращення.

Поліпшення цифрових інструментів - це невід'ємний процес зростання та розвитку компанії, адже не завжди можна передбачити все заздалегідь, а іноді нові функції та технології з'являються вже після впровадження. Витрати на вдосконалення можна закладати у вартість впровадження системи CRM, проте їх варто припускати, передбачати та очікувати. Адже немає межі досконалості.

Щоб дізнатися конкретну вартість впровадження системи CRM - зв'яжіться з нами будь-яким зручним для вас способом. Наша команда вже 25 років розробляє індивідуальні digital рішення для нерухомості, виробництва, eCommerce, логістики, медицини та багатьох інших напрямків бізнесу.
Відтак менеджери WEZOM мають унікальні знання та досвід диджиталізації. Вони з радістю оцінять ваші запити та ідеї, зорієнтують у питання строків та вартості розробки, і допоможуть підібрати оптимальні практичні рішення. Залишайте заявку на консультацію просто зараз! Це може повністю змінити ваш бізнес та відкрити дорогу у майбутнє.

Василій
Про автора
Василій
IT Sales Manager
Досвід роботи 6 років
Експерт з IT-продуктів у галузі логістики та девелопменту, допомагає потенційним клієнтам WEZOM підбирати оптимальні платформи і технології для вирішення завдань бізнесу.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 1
Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах