Розробка IT-рішення для нерухомості: етапи, типи та функції

Василій
Василій
IT Sales Manager
28.12.2023
1668
0
8хвилин

Коли справа доходить до розробки платформи для ринку нерухомості, важливо розуміти, що ця сфера характеризується унікальними потребами ЦА, особливою метою і завданнями всіх учасників. Тож окрім розуміння всіх нюансів розробки, майстерності в дизайні й володіння провідними технологіями, ваша команда розробників також потребуватиме чіткого розуміння особливостей ринку real estate.

Нижче ми опишемо, які аспекти потребуватимуть особливої уваги у подібному проєкті. Як увідповіднити продукт до вимог користувачів і до ваших унікальних бізнес-завдань? Розкажемо, як розробити платформу для нерухомості з нуля. 

Чому вашому бізнесу з нерухомості потрібна індивідуальна платформа?

У часи zero-code та no-code було б дивно не розглянути можливості простого й швидкого шляху розробки платформи для бізнесу в ринку нерухомості – вдатися до використання шаблонних рішень.  

Однак якщо ваша ідея полягає в тому, аби вибрати конструктор веб-сайтів чи додатків для потреб вашого бізнесу, ви йдете хибним шляхом. Адже такі рішення працюють добре лише в найпростіших завданнях (наприклад, для створення лендингів чи найпростіших онлайн-магазинів). Для більш серйозних завдань можливості шаблонних рішень занадто обмежені. Звичайно, ви завжди можете вдатися до розробки кастомного плагіну чи API, під такий ресурс, аби вирішити певні унікальні завдання. Однак постійне нарощування функціонала платформи у такий спосіб  генерує безліч вразливостей та робить її ледь придатною для підтримки.

 

Коли йдеться про рішення, які потребують багатого та унікального функціонала, (що типово для ніші нерухомості), доцільним буде розглянути індивідуальну розробку з нуля. Так ви зможете не лише гідно реалізувати всі необхідні вам фічі (набагато краще, ніж у будь-якому конструкторі), але й досягнете найвищого рівня персоналізації та юзабіліті, що практично неможливо з використанням коробкових рішень та рушіїв.

Нарешті, кастомна розробка платформи для бізнесу в ніші нерухомості забезпечить їй потужний фундамент для подальшого масштабування. Адже розробники будуть від початку розробляти архітектуру, яку можна легко вдосконалювати, оптимізувати та розширювати. Так ви захистите себе від сценарію, в якому ваш шаблонний ресурс втратить актуальність на певному етапі розвитку бізнесу. Адже в ньому не можна буде реалізувати нові сервіси й дизайн, зберігши при цьому швидкодію, стабільність та кібербезпеку.  

У довгостроковій перспективі кастомна розробка IT-рішення для нерухомості дозволяє надати користувачам найкращий досвід та сервіс, водночас заощаджуючи кошти бізнесу. Адже з часом вам не доведеться відмовлятися від старого ресурсу й створювати новий з нуля. 

Типи платформ для нерухомості

Загалом в індустрії real estate виділяють чотири основних типи диджитал-платформ. Технічно такі сервіси можуть бути виконані у вигляді веб-рішень або мобільних додатків. Зазвичай вони адаптовані під будь-які пристрої (десктоп, мобайл тощо). Визначмо їх нижче.

 

Платформи лістингу нерухомості

Це рішення, що об’єднують орендарів та орендодавців в одному онлайн-просторі. Вони надають користувачам інформацію про характеристики, ціни й розташування об’єктів нерухомості, містять відгуки, фото- та відеоматеріали тощо. 

Деякі майданчики пропонують більш складний функціонал на кшталт VR та 3D турів, містять інструменти комунікації та презентації об’єктів тощо. Варто зазначити, що для запуску такої платформи з нуля вам імовірно знадобиться допомога агенції нерухомості або ж професіоналів галузі. Звісно, ваш бізнес і сам може бути гравцем на цьому ринку – це суттєво спрощує запуск. 

Агрегатори нерухомості

Такі платформи збирають пропозиції продажу чи оренди від зовнішніх майданчиків нерухомості, таких як агенції, лістинги, брокери, власники тощо. У такий спосіб користувачі отримують широкий каталог наявних пропозицій із можливістю фільтрувати й сортувати їх за безліччю параметрів: площа, ціна, розташування, особливості й стан будівлі тощо. 

При цьому агрегатори нерухомості не займаються проведенням угод, а лише надають контактну інформацію про продавців або орендодавців. Нерідко вони монетизуються через комерційне просування об’єктів в топ пошуку та рекламу супутніх послуг. 

Майданчики для управління нерухомістю

Це рішення для менеджменту об’єктів нерухомості, які використовуються власниками, управлінцями, орендарями та іншими зацікавленими сторонами. Вони дозволяють вирішувати низку завдань: контроль зайнятості, автоматизація оренди, обслуговування, бухгалтерського обліку, сплати рахунків тощо. 

Такі платформи не лише підвищують ефективність менеджменту й сервісу, але й забезпечують безпеку транзакцій, конфіденційність та комплаєнс у роботі з документами.

Більш просунуті системи також можуть інтегруватись з IoT-пристроями смарт-будинку й дозволяють контролювати їх роботу віддалено, слідкувати за станом об'єкта в реальному часі. 

 

Маркетплейси нерухомості 

Ці майданчики дозволяють продавцям, покупцям, орендарям та інвесторам знаходити, порівнювати й укладати угоди з нерухомістю. На відміну від лістингів і агрегаторів, вони зазвичай мають функціонал для проведення транзакцій й дозволяють закривати угоди онлайн. Крім того, вони надають низку додаткових послуг: онлайн-оцінка вартості нерухомості, підбір програм кредитування і пакетів страхування, підписання договорів, онлайн-консультації з фахівцями, аналіз ринку та можливостей для інвестицій тощо. 

Мета таких платформ – полегшити та прискорити процеси купівлі-продажу, оренди або інвестування в нерухомість, забезпечити прозорість і безпеку усіх операцій. 

Це лише базові різновиди рішень для real estate, які в чистій формі сьогодні зустрічаються усе рідше. Адже кожен потужний гравець на ринку нерухомості прагне розробити платформу для нерухомості під власні унікальні потреби. Такі рішення часто поєднують дуже різний функціонал для різних категорій користувачів. 

Необхідні функції веб-платформи для нерухомості

Сьогодні будь-яка розробка веб-платформи для ніші нерухомості має відповідати базовим стандартам якості й мати низку характеристик юзабіліті:

  • зрозуміла навігація, що заснована на добре продуманому макеті;

  • адаптованість до будь-яких пристроїв;

  • інтеграція із соцмережами;

  • безпека використання користувацьких даних.

Якщо ж говорити про специфічні можливості платформ нерухомості, наступні шість функцій можуть допомогти вам досягнути успіху: 

 

Доступи до мультилістингу

Системи мультилістингу (Multiple Listing Service, MLS) спрощують процес укладення угод між брокерами нерухомості, допомагаючи лістинговим брокерам співпрацювати з агентами, що мають справу безпосередньо з покупцями. З практичної точки зору, MLS – це приватна база даних. Тож якщо ви самі не надаєте жодних сервісів для оренди/продажу нерухомості, але потребуєте доступу до неї, вам потрібно буде докласти додаткових зусиль. 

Зокрема, ви можете знайти ресурс приватного рієлтора та законтактувати з ним напряму, знайти в мережі когось, хто може надати вам доступ (зазвичай це платна послуга). Або ж  ви можете зв’язатися з агентом нерухомості. 

Пошук з фільтрами

Ринок нерухомості щодня поповнюється десятками, сотнями чи навіть тисячами нових об’єктів (залежно від розміру регіону, у якому ви працюєте). Пошук найкращого варіанта для користувачів може бути складним завданням, якщо у вас немає відповідних допоміжних інструментів. 

Зокрема ви можете звузити пошук за допомогою фільтрів, вбудованих у пошукову панель. Цей шлях надасть вашим користувачам можливість сфокусуватися на одному-двох десятках варіантів, замість перегляду сотень пропозицій.

Ви також можете оптимізувати пошук у вашій платформі через інтеграцію інтерактивної карти з тегами нерухомості. Як приклад, допомогти із цим вам може Google Maps. Завдяки подібній інтеграції можна обмежити пошук для ваших користувачів у регіоні, який цікавить їх найбільше. 

Набір зображень для кожного активу нерухомості

Вочевидь навіть наймайстерніша робота копірайтера не зможе зробити жодну пропозицію по-справжньому привабливою для клієнта, якщо вона не містить деталізованих зображень високої якості. Ось чому будь-яка розробка платформи для агенції нерухомості передбачає створення компонентів, що будуть визначати вимоги завантаження медіа й забезпечувати його виведення в інтерфейсі належним чином. 

 

Відео та віртуальні екскурсії

Віртуальні тури можуть позбавити ваших клієнтів потреби відвідувати об`єкт особисто. Крім того, ви отримуєте змогу прискорити закриття угод та підвищити показники їхньої успішності. Зазвичай ця функція реалізується за допомогою 3D-технологій або панорамного фільмування у високій роздільній здатності. Перспективним напрямком також є використання VR для презентації об’єктів. Рендеринг дозволить показувати клієнтам навіть ті проєкти, яких ще не існує “в камені”. 

Месенджер

При створенні ресурсу для нерухомості доцільно буде реалізувати можливості обміну повідомленнями безпосередньо у платформі, без сторонніх месенджерів. Це дозволить забезпечити просту, миттєву та безпечну комунікацію між власниками/орендодавцями та покупцями/орендарями. 

Нещодавно ми розповідали про наш досвід створення мікросервісу чату для мобільних додатків. Подібне рішення може стати ідеальним доповненням до будь-якого продукту для ринку нерухомості. 

Блог 

Нарешті, для ефективного SEO-просування вашої платформи є сенс створити блок зі статтями на релевантну тематику. Так ви матимете змогу підвищити вашу конверсію через органічний пошук. Перспективи SEO мають бути уважно враховані вже на етапі дизайну, інакше веб-платформа імовірно буде містити сторінки, які або неможливо, або дуже важко просувати в пошукових системах.

Однак блог створюється не лише для пошуковиків. При відповідному підході до контенту він може стати джерелом цінної експертної інформації для ваших клієнтів. Так ваш бренд отримає додаткову вагу й репутацію, що працюватиме на закриття угод. 

 

5 кроків розробки платформи для нерухомості

Як втілити усі ці функції в життя? Як розробити платформу для агенції нерухомості з нуля? Наявність добре продуманого плану допоможе вам уникнути необґрунтованих витрат й допоможе створити конкурентоздатне, масштабоване рішення. Розгляньмо п’ять головних кроків цього плану. 

Прототипування дизайну й розробка

Перш за все для старту розробки платформи необхідне прототипування. Ясна річ, на цьому етапі у вас вже має бути готовий перелік бізнес-вимог та інструментів, що дозволять втілити їх в життя. 

Прототип фактично являє собою візуалізовану структуру кожного екрану чи сторінки, які входять у вашу платформу. Деталізований прототип поступово перетворюється на вайрфрейм. Це базова модель, що слугує базою для побудови повноцінного дизайну. 

Щодо стилю, він має бути цілком унікальним, і не лише вирізняти ваш продукт серед сотень інших, але й відображати культуру й цінності вашого бренда. 

Зовнішні інтеграції

Вище ми згадували важливість інтеграції у вашу платформу рішень від третіх сторін, API зовнішніх сервісів, які недоцільно, або неможливо створювати самостійно. Як приклад, синхронізація ресурсу нерухомості із соцмережами та MLS буде особливо корисною. Завдяки цьому ваші користувачі зможуть отримувати доступ лише до актуальних даних і матимуть змогу логінитись у платформі безпечно й миттєво, без потреби вручну створювати обліковий запис із паролем.

 

Налаштування CMS

Оскільки обсяги даних, з якими працюватиме ваша платформа, буде поступово зростати, необхідно буде завчасно приділити увагу налаштуванню її системи управління контентом (CMS). Так ви зможете забезпечити привабливість ресурсу в очах його ЦА і спростити завантаження й управління інформацією (блоги, пропозиції, реклама тощо).

Створення CRM системи

Якщо ви надаєте послуги на ринку нерухомості, вам знадобиться інтегрувати у вашу платформу CRM-систему, що забезпечить відповідний рівень користувацького досвіду. Зокрема, ця система буде відповідати за автоматизацію й спрощення ваших рутинних завдань, а це врешті покращить рівень сервісу для ваших клієнтів. За допомогою CRM ви також будете спроможні оптимізувати процеси взаємодії з користувачами, надаючи їм нові цифрові засоби онлайн-комунікації (від гарячої лінії, до чатів на основі генеративного ШІ).

Тестування 

Нарешті вам треба буде перевірити ваш продукт на наявність багів і вразливостей, використовуючи ручне й автоматизоване тестування. Вам також треба буде переконатись, що ресурс забезпечує безпеку роботи з даними, відповідає усім вимогам юзабіліті, має пристойну продуктивність та швидкість завантаження сторінок. 

 

Розробіть платформу для нерухомості разом з WEZOM

Якщо ви шукаєте партнера для розробки платформи нерухомості, то опинилися на правильній сторінці. Адже за роки свого існування команда WEZOM реалізувала понад десяток рішень в індустрії real estate й продовжує розвивати свої навички та знання. Зокрема – завдяки роботі з підтримки й розвитку вже створених проєктів. 

Ми завжди ретельно аналізуємо цілі бізнесу наших клієнтів та досліджуємо ринок як такий. Прагнемо створювати не просто конкурентоспроможні рішення, а продукти, що охоплюють максимальну частку щоденних робочих процесів клієнта. Як результат, наші партнери отримують змогу вивести бізнес на новий рівень вже за декілька місяців після релізу нового рішення, без потреби збільшувати штат. 

Понад те, обираючи нас, ви можете бути впевнені, що ваш проєкт буде реалізовано на найактуальніших технологіях. Він повністю відповідатиме поточним вимогам ринку, якою б жорсткою не була конкуренція.

На додачу до цього, ми завжди приділяємо особливу увагу безпеці продуктів, які створюємо. Для цього, поряд із задоволенням ваших унікальних бізнес-вимог, необхідне дотримання загальноприйнятих стандартів і політик кіберзахисту.

 

Висновки

Тепер ви в загальних рисах розумієте, як розробити IT-рішення для нерухомості, і навіть можете продумати план такого проєкту. Однак, коли ви дійдете до практики, то зрозумієте, що цей процес набагато складніший, ніж могло здатися спочатку. Наприклад, проєкт може потребувати найглибшого розуміння ринку нерухомості й відмінного володіння специфічними технологіями на кшталт VR.

Тож вам безсумнівно знадобиться команда фахівців, які оцінять ваші бізнес-вимоги зі своїм професійним досвідом і зможуть реалізувати їх у диджиталі. Звертайтеся до нас по консультацію. Ми завжди пропонуємо нашим клієнтам оптимальний баланс технологій та грамотних бізнес-рішень. З нами ви отримуєте гарантію якості, безпеку та ефективність. 

FAQ

Які переваги розробки платформи для бізнесу нерухомості?

Індивідуальна розробка продукту з нуля дозволяє врахувати унікальні особливості окремого бізнесу, побудувати будь-який функціонал (навіть той, що недоступний у готових рішеннях) та створити по-справжньому унікальний дизайн, що допоможе виділитись серед конкурентів. Кастомне рішення також буде простим у подальшому масштабуванні й підтримці. 

Чи потрібна платформа агентству з нерухомості?

У світі, що стрімко переходить у диджитал, вести бізнес без цифрових інструментів неможливо. Тож агенціям з нерухомості доводиться користуватися готовими платформами для лістингу й роботи з клієнтами, миритися з їх вартістю та обмеженнями. Якщо агенція з нерухомості прагне подолати ці обмеження, запропонувати найкращий сервіс та виділитись серед конкурентів, без власної платформи впоратись неможливо.  

Василій
Про автора
Василій
IT Sales Manager
Досвід роботи 6 років
Експерт з IT-продуктів у галузі логістики та девелопменту, допомагає потенційним клієнтам WEZOM підбирати оптимальні платформи і технології для вирішення завдань бізнесу.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.