
Як налаштувати рекламу в контекстно-медійній мережі (КМС): докладна інструкція


У вас бувало таке, що читаєте статтю на якомусь сайті, дивіться відео, і тут показується реклама товару, яким нещодавно цікавилися? Це не збіг, а просто добре опрацьовані оголошення в контекстно-медійній мережі. Під час налаштування такої реклами уточнюються дані потенційних клієнтів. Наприклад, вік, стать, місце розташування, інтереси та ін. Це дає можливість націлювати пропозицію на зацікавлених користувачів, підвищуючи можливість переходу за посиланням і здійснення покупки.
А тепер головне питання: як запустити таку рекламу, що потрібно враховувати під час настроювання КМС? Відповімо на нього наочно покроковою інструкцією.
Що таке контекстно-медійна мережа
КМС – це понад 2 000 000 партнерських сайтів Google, програм, відеороликів, де можуть відображатися рекламні оголошення. Сюди також включені власні майданчики «Гугла» (Gmail, YouTube, Google Play та інші). Місця розміщення оголошень у КМС можна вибирати самостійно, так само як і формат реклами. Але у будь-якому разі ці завдання вимагають розуміння принципів роботи системи та тонкощів налаштування рекламних кампаній.
А тепер трохи переваг КМС Google Ads:
-
Поведінковий таргетинг. Оголошення показуються не всім поспіль, а зацікавленим користувачам. Причому враховується і тема сайтів, які людина відвідує найчастіше. Наприклад, любителю вивчати інформацію про автомобілі показуватиметься реклама з послугами СТО, з продажу шин тощо.
-
Сегментація аудиторії. Покази оголошень налаштовуються на користувачів з конкретними параметрами: вік, стать, геопозиція, інтереси та ін. Це дозволяє відсіювати нецільових відвідувачів та наводити лише потенційних клієнтів.
-
Економія коштів. Реклама в контекстно-медійній мережі Google дешевша, ніж у пошуку. Вона чудово підійде для просування продуктів, які потрібно добре вивчити перед замовленням.
-
Докладна аналітика. Зручні аналітичні послуги дозволяють простежувати ефективність рекламної кампанії, залишати лише рентабельні сегменти ЦА та виключати зайві.
Варто врахувати й недолік реклами в КМС Google. Це слабка зацікавленість користувачів. Якщо контекстна реклама у пошуку орієнтована більш «гарячу» аудиторію, то тут доводиться працювати з теплою і навіть «холодною». Тобто потрібно буде ретельно опрацьовувати оголошення в КМС Ads та продумувати налаштування, щоб мотивувати людей на цільову дію.
Приклад КМС:
З чого розпочати підготовку до створення контекстно-медійної реклами
Перед початком налаштування пройдіться такими пунктами:
- Перевірте наявність Google Analytics або Google Ads на сайті.
- Переконайтеся, що налаштовано відстеження конверсій.
- Опрацюйте цільову аудиторію або знайдіть готові матеріали з описом портретів.
- Поставте чітку мету рекламної кампанії: підвищити відвідуваність ресурсу, збільшити продажі, залучити нових клієнтів чи повернути старих, провести акцію тощо.
- Перевірте сайт на наявність помилок: чи немає непрацюючих посилань, чи додані описи до карток товару, чи правильно відображається ресурс з мобільних пристроїв.
Від якості підготовки залежить результат РК. Зрозумійте: навіть якщо чітко виконано налаштування КМС, створено круте оголошення, слабкий сайт із купою проблем не принесе нормальних продажів. Зверніть увагу на підготовку, і все вийде.
Створення та налаштування рекламного кабінету КМС у Google Ads
Якщо все робиться з нуля, знадобиться доступ до рекламного кабінету контекстно-медійної мережі. Перейдіть до Google Ads і зареєструйте свій особистий обліковий запис. Це робиться буквально за хвилину, після чого можна ставати безпосередньо до роботи з РК.
Налаштування рекламної кампанії у КМС Google Adwords
Спершу приступаємо до основних налаштувань. Щоб створити нову рекламну кампанію, знайдіть вкладку «Всі кампанії», клацніть по ній та перейдіть «Кампанія» — «Нова кампанія»:
Тепер задайте мету, яку досягатиме контекстно-медійна реклама. У нас це "Потенційні клієнти". Одразу оберіть тип кампанії. Обов'язково Google КМС, оскільки ми розглядаємо налаштування оголошень для показу в медійній мережі.
Необхідно також зазначити підтип РК. Це може бути стандартна медійна кампанія, коли оголошення демонструються на майданчиках партнерів, або кампанія Gmail (показ реклами в списку з листами). Введіть урл сайту, який рекламуватимете. Натисніть «Продовжити»:
Тепер необхідно дати назву вашій РК, вибрати місцезнаходження ЦА та мову потенційних клієнтів:
Далі виставляються ставки для показу рекламних оголошень. Ви можете задати основну мету, де є конверсії, цінність конверсії, кліки та покази у видимій області екрана. Не забудьте також вибрати спосіб призначення ставок - автоматичний, або ручний.
Останній крок основних налаштувань – вибір граничного бюджету на день та способу показу оголошень (стандартний або прискорений):
Додаткові налаштування
Не забудьте пропрацювати точніші налаштування, з якими контекстно-медійна реклама Google вийде ще ефективнішою.
Ротація оголошень
Якщо виберете оптимізацію, система сама демонструватиме найефективніші оголошення. Можете робити все вручну, вказавши рядок «Не оптимізувати»:
Розклад показів
Вкажіть дні та конкретний час, коли показуватиметься оголошення:
Пристрої
Якщо необхідно сегментувати аудиторію по використовуваних пристроях, виберіть відповідний блок. Наприклад, іноді з телефонів мало переходів, і в такій ситуації можна забрати тут галочку. Можете також вибрати операційну систему:
Обмеження частоти показів
За потреби можна обмежити покази. Реклама в КМС не буде демонструватися одному й тому користувачу протягом певного часу:
Параметри URL кампанії
Внесіть шаблон контролю ефективності рекламних оголошень на рівні кампанії або вкажіть параметри оптимізації показів:
Динамічні оголошення
Поставте галочку тут, якщо плануєте налаштовувати динамічні оголошення:
Винятковий контент
У цьому розділі ви можете вибрати контент, який не підходить для вас. Тобто оголошення за таких умов не відображатимуться:
Створюємо та налаштовуємо групу оголошень
Тепер потрібно надати групі назву. Бажано кожну їх об'єднати загальним рекламним посилом.
Аудиторія
Тут ви маєте вибрати групи користувачів, які можуть зацікавитися вашою пропозицією. Можете скористатися такими способами пошуку:
- За словом, фразами або цільовим урл. Почніть введення, і система запропонує відповідні аудиторії.
- За допомогою огляду аудиторій знайдіть людей за інтересами, звичками (регулярні покупки, взаємодія з вашою РК та ін.).
- Виберіть запропонований варіант.
Демографія
Виконайте налаштування демографічного націлювання за віком, статтю та іншими параметрами ЦА.
Таргетинг
Тепер потрібно задати майданчики для показу банерної реклами в КМС:
- за ключовиками.
Почніть ручне введення словосполучень або виберіть із пошуку на основі урла сайту та товару. Не забудьте вказати, як показувати оголошення;
- по темі.
Реклама демонструватиметься на майданчиках, що відповідають обраній тематиці;
- за місцем розміщення.
Виберіть сайти, канали відео на "Ютубі" і т.д.
Тепер рекомендується налаштувати автоматичне націлення для пошуку нових користувачів за допомогою агресивної або консервативної стратегії.
Налаштовуємо оголошення у КМС ads
Створюємо оголошення різних форматів
У контекстно-медійній мережі є лише адаптивне медійне оголошення. Такий формат відрізняється тим, що рекламнику необхідно «залити» окремі частини креативу, а система з'єднує їх, тестує та залишає для демонстрації найкраще.
Ви можете додати в адаптивне оголошення до 15 картинок, 5 відео та 5 логотипів. Можна написати до 5 коротких заголовків, 1 довгий та 5 описів.
Приклади ефективних рекламних оголошень
Подивимося на кілька прикладів оголошень, які відображаються у КМС.
Реклама додатків
Розглянемо покрокову інструкцію для роботи з такими оголошеннями.
-
Зробіть нову РК та задайте мету «Реклама додатків».
-
Вкажіть платформу мобільної програми, а потім знайдіть потрібну назву.
-
Дайте назву кампанії.
Тепер оголошення формуватимуться автоматично з урахуванням відомостей із магазинів додатків та внесених вами даних.
-
Додати варіанти текстового оголошення.
-
Якщо хочете, завантажте відео, картинку в HTML5.
-
Вкажіть місцезнаходження та мову.
-
Виберіть бюджет та ставку за інсталяцію програми.
Наприкінці залишається уточнити дату початку та завершення рекламної кампанії.
Відеореклама у КМС
Якщо ви збираєтеся рекламуватись за допомогою відео, допоможе ця інструкція:
-
Створіть нову РК, задайте мету, тип «Відео».
-
Дайте назву кампанії. Виберіть бюджет на цілий день чи всю РК. Можете також встановити звичайний або прискорений спосіб показів.
-
Укажіть стратегію ставок. Це може бути максимум конверсії, цільова вартість конверсії. На цій настройці також вибираються мережі для розміщення оголошень.
-
Вкажіть мову та положення аудиторії. Варто також виключити вміст, де не потрібно показувати ваші оголошення.
-
Дайте назву групі оголошень, виконайте налаштування демографічного націлення, аудиторій.
-
Тепер розпочніть створення рекламного оголошення. Вам потрібно скопіювати та вставити урл відео на «Ютубі», обрати формат відеооголошення. Зверніть увагу на те, що для однієї групи доступний лише один формат!
-
Вкажіть рекламований урл, відображуваний урл, заклик до дії, заголовок та найменування оголошення.
Товарні оголошення
Тут теж буде покроковий спосіб налаштування.
-
Спочатку пройдіть реєстрацію в Merchant Center.
-
Підтвердьте права на сайт у відповідному розділі.
-
Налаштуйте вигляд товарів. Це файл зі списком даних про продукт чи послугу.
-
Зв'яжіть два облікові записи — ваш у «Гуглі» і лише зареєстрований у системі.
-
Створіть РК та вкажіть мету «Торгова».
-
Уточніть прив'язаний обліковий запис та країну.
-
Вкажіть назву РК. Якщо потрібно, введіть шаблон відстеження урла.
-
Уточніть пошукові мережі, пристрої, геопозицію, дату початку та закінчення РК.
-
Дайте назву групі об'яв і встановіть ставку.
Враховуйте, що товарні оголошення будуть створюватися автоматично з урахуванням атрибутів із фіда. Перед завантаженням уважно перевірте все, щоб не було помилок.
Вилучення непотрібних майданчиків
Ефективність рекламних оголошень безпосередньо залежить від сайтів, на яких вона розміщується. Нерелевантний ресурс = марний трафік. Алгоритми вибору майданчиків у Google недосконалі, тому часом реклама показується нецільовим користувачам.
Найкраще відсівати зайві сайти вручну при налаштуванні КМС. Причому робити це можна кількома методами:
- сортувати за назвою — вивантажуйте звіти за місцями розміщення оголошень та відфільтруйте майданчики за тематиками за допомогою набору формул Excel. Але будьте готові до довгої та кропіткої роботи;
- аналізувати % відмов - це ті люди, які перейшли на сайт і одразу закрили його;
- застосовувати скрипти для видалення сайтів – за допомогою такого способу буде простіше, але ефективність виключення сумнівна.
Постає логічне питання: як з мінімальними витратами відстежувати якість сайтів, де показується реклама? Для цього є зручні системи автоматизації. Вони вміють щодня відключати ресурси за заданими параметрами. Наприклад, за відсотком відмов, відсутністю конверсій і т.д. Тобто ви задаєте умови для виключення нерелевантних сайтів, а система робить все інше.
Висновки
Контекстно-медійна мережа - це величезні можливості для просування товарів та послуг. Коректне налаштування рекламної кампанії дозволяє показувати ваші оголошення лише зацікавленим людям і тим самим забезпечити ефективність розкручування. Але пам'ятайте, що витратити бюджет марно так само легко, як і нічого не робити. Намагайтеся приділяти максимум уваги кожному налаштуванню і не допускати помилок. А якщо не впевнені у своїх силах, довірте рекламну кампанію досвідченим фахівцям.