Михайло
Михайло
Head of Mobile Department
17.02.2022

Розробка геолокаційних додатків

Михайло
Михайло
Head of Mobile Department
17.02.2022
17.02.2022
5.0
3502
9 хвилин
7

Геолокація – одна з найпопулярніших функцій у мобільних додатках. Якщо ви звертали увагу, вона використовується не тільки в картах і навігаторах, навіть камера телефону використовує цю функцію. Крім того, існує багато програм, для яких геолокація – це не додаткова, а основна функція. У цій статті ми розповімо про пристрій геолокаційної мобільної програми: за яким принципом вона працює, чи складно її розробляти.

Що таке програма з геолокацією?

Що таке програма з геолокацією?

Будь-яку програму, яка працює на основі вашого розташування, можна вважати геолокаційною. Наприклад, коли інстаграм визначає ваше місце розташування та вказує його під фото, це і є геолокація. Цю технологію використовує і популярна гра Pokemon Go. Природно, карти та інші навігаційні програми працюють за аналогічним принципом.

Як працює геолокаційний додаток

Для визначення розташування користувача пристрій може використовувати різні послуги: GPS, LBS, WiFi, Cell ID, BLE і так далі.

GPS – всім нам звичний вид геолокації, заснований на супутниковому зв'язку. Ваш пристрій передає дані на супутник, і таким чином визначається ваше місцезнаходження.

Геолокація LBS – це Location Based Services або ще один вид навігації, який допоможе визначити ваше розташування. Це працює навіть у недоступних для GPS місцях, таких як метро чи підземне паркування.

Геолокація за допомогою WiFi влаштована не так просто, для цієї технології необхідно спочатку прив'язати розміщення мереж вайфай до карти супутника. Тоді ви зможете орієнтуватися ними навіть без GPS.

Cell ID визначає ваше розташування по вежах стільникового зв'язку. Точність такого визначення не надто висока, але підійде для великих міст, де багато вишок.

BLE або маяки працюють через Bluetooth та дозволяють виявляти пристрої в зоні дії маяка. Ця технологія поки що не використовується для навігації. Тим не менш, є певна категорія програм для геолокації використовує BLE.

Типи програм з геолокацією

Ми вже згадали, що геолокацію використовують абсолютно різні бізнеси, різні типи додатків, при цьому з різними цілями та завдяки різним технологіям. Давайте подивимося, які геолокаційні мобільні програми представлені сьогодні на ринку. Ми впевнені, що багато хто з них встановлений і на вашому смартфоні.

Навігація та карти

навігація та карти

Будь-яка програма, яка допомагає вам побудувати маршрут з пункту А до пункту Б заснована на функції геолокації. Такі програми, як правило, використовують GPS або LBS, щоб визначити максимально точне розташування користувача на всьому маршруті. Найпопулярніші з цього типу додатків – Google Maps, Apple Карти, Waze.

Соціальні програми

Серед соціальних програм можна виділити кілька категорій:

  • соціальні мережі, у яких можна назвати своє місце розташування на публікації;
  • check-in програми, де ви відзначаєтеся у місцях, які відвідали;
  • додатки знайомств, що показують вам інших користувачів поблизу.

Всі ці приклади спираються на геолокацію, при цьому кожен додаток може використовувати різні технології. Прикладами можуть бути Instagram, FaceBook, Badoo, Tinder та інші.

Таксі та доставка

Завдяки геолокації можна зручно викликати машину, не витрачаючи час на введення адреси. GPS надає можливість відстежувати час прибуття та поточне місце розташування водія, будь то таксі, або доставка вашого замовлення. Серед таких програм відзначимо Uklon, Amazon, Uber і так далі. Всі вони використовують геолокаційні технології для покращення досвіду користувачів.

Фітнес програми

Деякі фітнес та спортивні програми використовують геолокацію для отримання більш точних даних про вашу фізичну активність. Враховується не лише кількість кроків, а й пройдена дистанція по карті, а також швидкість руху, що дозволяє оптимально розрахувати калорії та активність.

Доповнена реальність

AR в мобільних іграх дозволяє отримувати неповторний досвід, коли об'єкти гри ніби оживають на вулицях вашого міста або у вашому будинку прямо перед вами. Однією з найпопулярніших ігор такого типу стала Pokemon Go, яка буквально висадила в повітря інтернет кілька років тому.

Прогноз погоди

Адже ви помічали, що віджет з прогнозом погоди завжди показує вам актуальні дані, виходячи з того місця, де ви знаходитесь. Програми погоди також використовують геолокаційні дані, щоб вам не доводилося шукати прогноз самостійно. Завдяки цій технології ви можете просто розблокувати смартфон отримати дані про погоду точніше, ніж виглянувши у вікно. Зазвичай такі програми геолокації вже встановлені на смартфон, а віджет виведений на головний екран.

Програми-путівники

Програми-путівники

Коли ви збираєтеся в подорож, спробуйте скористатися однією з таких програм. Вони відображають на карті всі визначні пам'ятки, а також інші необхідні об'єкти, такі як кафе, заправки, громадські туалети тощо. Завдяки цим путівникам ви можете самі продумати собі екскурсію та не заблукати у незнайомому місті. Більше того, часто вони пропонують готові маршрути екскурсій, а також інформацію про визначні пам'ятки на кліку.

Програми в рітейлі

Вигоду від додатків отримує не лише електронна комерція, офлайн рітейл також знайшов, де їх застосувати. Крім інформування користувачів і більш тісної комунікації з ними, завдяки технології маяків програми надсилають користувачам оповіщення, коли вони проходять повз магазин. Так можна залучити більше покупців навіть якщо вони не планували відвідувати його.

Які стартапи потребують додатків з геолокацією

У бізнесі існують напрямки, де без додатка з геолокацією не обійтись (сервіси таксі, доставлення їжі). Тому, якщо споживач відмовить програмі у доступі, вона або не працюватиме взагалі, або надасть лише мінімальні можливості.

Доставляння їжі та геолокація

Стартапам, що спеціалізуються на доставлянні їжі, розробка сервісів з геолокацією дозволяє значно поліпшити усі аспекти сервісу. Зокрема, такі додатки:

  • Допомагають клієнтам визначати, в яких ресторанах, що знаходяться поруч, можна замовити доставку додому.
  • Дають змогу розрахувати відстань між кур’єром – рестораном – замовником. Це дасть змогу максимально точно визначити час доставляння замовлення.
  • Оптимізують доставку. Якщо ресторан водночас отримує 2 замовлення від клієнтів, що знаходяться неподалік одне від одного, для їх виконання призначається один кур’єр.

За допомогою геолокації користувачі можуть відстежувати рух кур’єра, що дозволяє планувати свої дії.

Приклади ефективного використання геолокації службами доставляння їжі: Glovo, Zakaz.ua тощо. WEZOM мають значний досвід створення подібних платформ: М`ясторія, IKURA тощо. 

Соціальні мережі з геолокацією

Звісно, мало хто має змогу створити соцмережу з нуля. Проте існуючі соцмережі можна використати для реклами свого бізнесу. Усі соцмережі мають геолокацію, яка допомагає користувачам відстежувати, що відбувається неподалік, позначати своє місцеперебування у постах тощо.

Соцмережі мають чисельну аудиторію, тому непогано заробляють на цій функції, оскільки дозволяють компаніям розміщувати рекламу з огляду на регіон, що їх цікавить, та вподобання клієнтів. Це дозволяє привернути увагу місцевих до продукту, поліпшити продаж.

Приклади соцмереж з геолокацією, які можна ефективно використовувати в Україні для розвитку бізнесу: Facebook, Instagram, TikTok.

Геолокація в додатках для знайомств

Додатки для знайомств з геолокацією – це перш за все зручність. Система швидко визначає, де знаходиться користувач й шукає потенційного партнера неподалік - аби “живе” знайомство врешті було б реалістичним. Таким чином, геолокаційний мобільний додаток дозволяє зустрітися людям, що живуть поруч, без потреби їхати в інше місто чи країну.

Варто зазначити, що клієнти можуть не хвилюватися за безпеку. Мобільні додатки з геолокацією переважно вказують лише регіон, тому можна не боятися, що знайомий з онлайн-додатка раптом “завітає у гості”.

Приклади популярних соцмереж з геолокацією: Tinder, Hinge, Bumble, Pure.

Маркетплейси й геолокація

За статистикою, клієнти частіше здійснюють покупку, якщо магазин знаходиться неподалік від їхнього дому. Тому геолокація вкрай потрібна платформам електронної комерції. Крім того, навіть якщо товар в іншому місці, знання про його місцеперебування дозволяє приблизно розрахувати дату й вартість доставки різними перевізниками.

Розробка сервісів з геолокацією для маткертплейсів має й інші переваги:

  • Дозволяє зібрати інформацію про користувачів для таргетингу. Це дає змогу стартапам якісно проводити цільову рекламну компанію з урахуванням регіону, де мешкає клієнт.
  • Цільова реклама, що враховує дані геолокації, дозволяє швидко привернути увагу клієнта до продукту, що користується там попитом, заохотити до купівлі товару.
  • Робить маркетплейс зручним, а отже, й популярним. Клієнтів часто приваблює не лише великий вибір, але й можливість знайти найвигіднішу пропозицію неподалік від дому.
  • Дозволяє знаходити клієнтів неподалік від своїх магазинів (якщо є) та пропонувати цифрові купони з привабливими знижками.
  • Геолокація дозволяє системі одразу визначити, чи можлива доставка у певний регіон, її вартість.

Якщо компанія має склади по усій Україні, розробка мобільних додатків з геолокацією дозволяє розташовувати товар у різних містах з урахуванням вподобань місцевих мешканців. Це значно спрощує та пришвидшує логістику та доставку.

Приклади популярних маркетплейсів з геолокацією: Aliexpress, Rozetka, Prom.

Геолокація для додатків таксі

Служби таксі використовують геолокацію, щоб знайти вільного водія, який знаходиться неподалік від клієнта. Замовник може чітко побачити, як швидко водій буде на місці, де припаркувався.

Розробка мобільних додатків з геолокацією надає сервісу таксі й інші переваги:

  • Геолокація дозволяє таксисту обрати найліпший маршрут з урахуванням заторів.
  • Послуга незамінна, якщо треба їхати у невідоме місце.
  • GPS у таксі – це особиста безпека, оскільки встановити маршрут машини буде не складно. Умовно кажучи, потенційний злочинець за кермом не зможе без свідків вивезти пасажира у глухий ліс.
  • Клієнт може відстежувати його рух у режимі реального часу, тому необов’язково чекати машину на вулиці.
  • Завдяки GPS оператор чітко знає, чи є затримки, що можуть вплинути на час прибуття таксі, що дає змогу вчасно попередити клієнта.
  • Система дозволяє операторам спостерігати за діями водія, наприклад, чи не порушає він правила дорожнього руху. Під моніторингом водії ведуть машину обережно, що робить поїздку безпечнішою.

Служба таксі, що має усі ці переваги, виділяється поміж конкурентів, що сприяє розвитку бізнесу.

Приклади додатків таксі з геолокацією: Uber, Uklon, Bolt.

Карти та геолокація

Карти без геолокації здатні показати лише план міста чи іншого населеного пункту. Наявність цієї функції надає значно більші можливості:

  • визначити, де знаходиться користувач, що особливо важливо, якщо людина заблукала у безлюдній місцевості (у горах, лісі);
  • прокласти найкращий маршрут до потрібного місця;
  • дізнатися відстань між пунктами, за скільки часу її можна подолати пішки, машиною чи іншим транспортом;
  • довідатися про варіанти транспорту, що їде у потрібному напрямку.

Всі ці якості дають змогу широко використовувати карти с геолокацією у таких напрямках бізнесу, як:

  • туризм – нетипові маршрути, подорожі по містах та країнах, альпінізм, а також етнічний, рекреаційний, діловий туризм;
  • спортивні додатки – організація марафонів, програми для бігу тощо;
  • логістика – як у міських, так і національних масштабах;
  • поштові служби.

Відомі популярні карти з геолокацією: Google Maps, Apple Maps, MapsMe, Waze.

Складнощі у розробці додатків з геолокацією

Розробка сервісів з геолокацією потребує особливої уваги та підходу, адже це може виявитися непростим завданням. Щоб користувацький досвід був позитивним і додаток приносив прибуток, необхідно ретельно продумати деталі та врахувати всі можливі труднощі. Серед аспектів, що вимагають окремої уваги при розробці, виділимо такі:

  • використання ресурсів пристрою: геолокаційні програми можуть бути погано оптимізовані та працювати надто повільно. Це негативно впливає на враження користувачів;
  • автономність роботи: при підборі геолокаційних технологій необхідно враховувати "живучість" смартфона - його батарею та енергоефективність. GPS-модуль може швидко розряджати пристрій, тому потрібно передбачити можливість роботи програми без доступу до мережі.
  • подробиця інтерфейсу: оскільки деякі геолокаційні додатки, такі як карти, містять величезну кількість інформації в різних масштабах, проектування таких інтерфейсів потребує особливої уваги;
  • Перевірити роботу геолокації часто буває складно до пізніх етапів розробки. Тому тестування продовжується вже після релізу, що ускладнює роботу та комунікацію з користувачами у перші місяці.
  • Кросплатформність. Розробка універсального застосування геолокації для андроїд та IOS може ускладнюватись проблемами інтеграції з нативними API для картографії. Іноді оптимальним варіантом буде нативна технологія під кожну платформу.

Як розробити додаток для смартфона з геолокацією

Щоб геолокаційний мобільний додаток працював коректно, без збоїв, потрібно ретельно спланувати кожен етап розробки, звернутись до компетентного розробника. Переважно це команда, що складається зі спеціалістів різних напрямків – інженери-програмісти карт API, дизайнери мобільних додатків, тестувальники тощо.

Розробка мобільних додатків з геолокацією складається з кількох етапів:

  • підготовка,
  • робота над дизайном й програмування,
  • тестування,
  • запуск попередніх версій (MVP проекту),
  • запуск остаточної версії.

Треба ретельно обдумати такі моменти:

  • Бізнес-ідею, її оригінальність та унікальність. Проаналізуйте конкурентів, зокрема додатки, плюси та мінуси.
  • ОС, для якої розробляється застосунок (Android, iOS, кросплатформність).
  • Обрати API, що підходить проекту найліпше.
  • Характеристики додатка – чи потрібна наявність карти, можливість виявляти затори на дорогах, повідомляти про них інших користувачів застосунку, скільки часу треба відстежувати локацію (кілька хвилин чи годин) тощо.
  • Дані клієнтів, що потрібні вашому бізнесу, принципи їх зберігання.
  • Двофакторну автентифікацію для додаткового захисту, якщо сервіс працює з платіжними даними й передбачатиме можливість зберігання даних карти.
  • Безпеку й шифрування даних, особливо якщо працюєте з конференційною інформацією клієнтів. Після запуску регулярно тестуйте додаток на безпеку. Постійно з’являються нові віруси та шкідливе ПЗ, тож не варто забувати оновлювати протокол шифрування.

На фінішному етапі особливу увагу варто уділити рекламі додатка серед цільової аудиторії. Збирайте відгуки про свій застосунок, й на їх основі вдосконалюйте програму. Також не забудьте підписати з розробником угоду про технічну підтримку після запуску. Це потрібно, щоб регулярно перевіряти вимоги від Apple та Google до ПЗ, виправляти помилки, поліпшувати продукт.

Вартість та терміни

Вартість та терміни

Як бачите, типи додатків, а також технології геолокації, що у них використовуються, сильно відрізняються. Відповідно вартість та терміни розробки для кожного з додатків також будуть різними і залежать від багатьох факторів. Основні з них - це велика кількість і складність функціоналу, особливості структури та архітектури додатка, платформа під яку ведеться розробка, а також наявність напрацювань у замовника.

Деякі програми передбачають роботу з геолокацією в першу чергу (карти, путівники), інші включають безліч інших функцій (соціальні мережі, фітнес або доповнена реальність), тому неможливо назвати ціну і терміни без подробиць.

Якщо у вас є ідеї щодо розробки програми, залиште заявку на сайті. Наш менеджер передзвонить вам, задасть низку уточнюючих питань та зможе детально зорієнтувати за вартістю та термінами розробки.

Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 2
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(7)
К
Катя
05.02.2021
Дякую за статтю! Тепер я зрозуміла, чому мало не кожен додаток вимагає доступ до геолокації. Щоправда, я завжди відмовляю після того, як за кілька днів Google Maps з’їв купу гігабайтів.
Г
Григорій
23.07.2021
Треба ж таке, завжди думав, що мобільні додатки з геолокацією прив’язані лише до інтернету. А виявляється, новітні технології дозволяють цій опції працювати й у метро та інших місцях, де його нема.
В
Валя
13.11.2021
Цікава яка опція… Я все думала, чому мої смарт-ваги просять геолокацію, перш ніж зважити мене. А вони дані збирають! Цікаво лише, як використовують, бо жодної реклами не бачила.
К
Катя
10.01.2022
Цікава інформація, й дуже вчасно! Ніяк не можу розрахувати відстань, яку пробігаю за 30 хвилин, оскільки на ділянці, де біжу, періодично пропадає інтернет. Треба спробувати геолокаційний мобільний додаток, що працює з навігацією LBS.
В
Василь
29.07.2022
Додаток з геолокацією також зручний, коли треба відстежувати посилку. опція дозволяє завжди знати, де знаходиться вантаж, коли приїде, що не загубився.
Л
Ліза
21.10.2022
Так, дуже зручно їхати у GPS-таксі. Якось поспішала на зустріч о 9 ранку, й встигла лише тому, що система підказувала водієві, як їхати, щоб уникнути заторів у час пік.
В
Віктор
09.03.2023
Завжди користуюся додатком, що показує прогноз погоди з огляду на геолокацію. Дуже зручно, оскільки в мене сонце у вікно світить весь день, й ртутний термометр бреше, наприклад, замість 15 градусів показує 40.
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.