Wezom
Wezom
Команда IT-компанії
11.11.2021

Проектування мобільного додатка

Wezom
Wezom
Команда IT-компанії
11.11.2021
11.11.2021
5.0
5894
0

Мобільні додатки стійко зайняли своє місце на ринку та завоювали увагу та любов користувачів своєю зручністю та доступністю, цим фактом вже нікого не здивуєш. Все більше і більше компаній вдаються до розробки мобільних додатків різних призначень з різними цілями: зробити роботу співробітників зручніше, завоювати лояльність користувачів, оптимізувати процеси в компанії і ще безліч інших варіантів. Але будь-які успішні проекти, які спадають на думку, поєднує одне - проектування додатків.

Навіщо потрібне проектування мобільних додатків?

Навіщо потрібне проектування мобільних додатків

Для початку давайте згадаємо, які етапи проходить будь-яка програма в процесі розробки:

  1. аналітика;
  2. Проектування;
  3. Дизайн;
  4. Розробка;
  5. Тестування;
  6. Реліз.

Це мінімальний і схематичний набір етапів розробки додатків, але вже на ньому видно, що проектування мобільного додатка займає одну з перших позицій. Чому так? Давайте розберемося.

Коли ви хочете створити досить складну програму, з безліччю різних функцій, а при цьому частина функціоналу ще й зовсім нова, вам буде досить складно утримати всі змінні в голові і побудувати чітко структуровану роботу. Як наслідок - постійні відволікання, зайві ітерації, вічні редагування, збільшення термінів розробки та підвищені витрати, а також ризик провалу всього проекту.

Проектування допомагає розібратися, що розробляти, навіщо, як і скільки. Завдяки відповідям на всі питання, істотно скорочуються ризики та полегшується організація робіт. Ви визначите:

  • хто буде задіяний у розробці,
  • завдання та сферу відповідальності основних учасників,
  • ресурси, необхідні для реалізації проекту,
  • структуру майбутнього додатку,
  • функціонал MVP.

Так, наприкінці цього етапу ви отримуєте повноцінний проект мобільного додатка, який стане чудовою основою для ТЗ та запорукою успішної реалізації вашого інструменту.

Етапи проектування мобільного додатку

Етапи проектування мобільного додатку

Якщо підходити до проектування детально, це досить складний і комплексний процес, який також можна розбити на складові. Давайте ж розглянемо його не як абстрактний етап розробки програмних продуктів, а як окреме завдання і розберемо етапи проектування мобільного додатка.

1. Маркетинг

Говорячи про маркетингові завдання проектування, важливо зауважити, що ці завдання досить різні і стосуються різних аспектів.

Насамперед важливо розібратися, яка безпосередньо мета створення програми. Які функції воно виконуватиме, які проблеми вирішуватиме, як взагалі використовуватись. Навіщо людям використати ваш продукт? Без конкретної відповіді не це і всі попередні питання розробка продуктів не має сенсу. Адже ви вкладете безліч ресурсів, а в результаті ризикуєте отримати марну програму, яку не використовуватиме аудиторія.

По-друге, на цьому етапі варто задуматися про те, як проходитиме вирішення певних проблем, а точніше, потрібно продумати сценарії користувача. Для цього ви повинні чітко розуміти, які саме завдання буде вирішувати ваш продукт, а також детально вивчити цільову аудиторію, щоб розуміти особливості їх мислення, і визначити, як саме користувачі будуть вирішувати ці завдання і як ваш продукт може допомогти. Маючи всю необхідну інформацію, ви зможете детально продумати усі сценарії взаємодії.

По-третє, маркетинг стосується і просування програми. Цей аспект застосовується не тільки на початкових етапах проектування, більша частина відбуватиметься вже після розробки, проте важливо відразу визначитися з тим, як буде просуватися додаток, адже це може вимагати певних змін у самому програмному продукті. А також, чітке планування на ранніх етапах допоможе вам грамотно спланувати та розподілити бюджет.

2. Архітектура, структура та інтерфейси

Коли ви вже визначилися з тим, які саме завдання вирішує ваш продукт і які цілі перед ним стоять, час переходити до його складових.

Насамперед продумуємо структуру, визначаємо набір елементів, які входитимуть у додаток, у тому числі виділяємо головні і другорядні, щоб полегшити процес організації розробки.

Потім переходимо до архітектури і переконуємось, що між усіма складовими є зв'язок, а також, що всі зв'язки в рамках додатку логічні та структуровані, щоб отримати чіткий алгоритм, а не набір хаотичних дій.

І лише визначившись із усіма попередніми моментами переходимо до останньої складової цього етапу – проектування інтерфейсів для мобільних додатків. Тут завдання полягає в тому, щоб продумати зовнішній вигляд кожного екрана, який бачитиме користувач на кожному кроці вже продуманого вами раніше сценарію. Це допоможе відразу побачити досить прозору цільну картинку майбутньої програми, яка дасть вам необхідне розуміння подальших дій.

3. Технології

Тепер, коли ви повністю, чітко та у всіх деталях розумієте, що саме потрібно розробити, настав час підібрати стек технологій для розробки вашої програми. Визначтеся з типом програми, адже від цього залежить кожне подальше рішення: вам потрібна нативна, кросплатформова або веб-додаток. Це рішення допоможе вам визначитися з тим, які технології варто розглядати, а які вам зовсім не підходять. Але надалі, якщо у вас немає досвіду та знань у галузі програмування, рекомендуємо звернутися до фахівців. Вони допоможуть визначити, які технології дозволяють максимально вигідно реалізувати весь необхідний функціонал, а також отримати інші нефункціональні переваги.

4. Вибір MVP

При розробці будь-якої програми, починати з мінімально життєздатного продукту завжди гарна ідея. Справа в тому, що розробляючи новий функціонал завжди є чимало питань та сумнівів, які залишаються відкритими навіть після релізу. MVP допоможе вам отримати відповіді на всі ці питання ще на ранніх етапах, а також підтримувати зв'язок з вашою цільовою аудиторією та вже почати просування продукту.

Так, ви вже знатимете, які зміни необхідно внести в подальшій розробці, які функції реалізовувати насамперед, а які залишити насамкінець. Більше того, до моменту, коли продукт буде готовий повністю, він вже буде популярним і збере свою аудиторію, і, швидше за все, вже навіть окупиться значною мірою.

5. Створення довгострокового плану розробки

Після успіху MVP слід чітко розпланувати подальшу розробку, щоб вона не обернулася клубком заплутаних та безцільних дій. Так, зверніть увагу на:

  • майлстоуни : що за чим має бути виконано і в які терміни – це допоможе побудувати чіткий план розробки та відстежувати ефективність процесу;
  • бюджет : на цей момент ви вже зможете розпланувати бюджет на реалізацію вашого проекту, його можна співвіднести з майлстоунами, а можна планувати незалежно, залежить від структури вашої роботи з підрядником;
  • компетенцію підрядника : ще на етапі розробки мінімально життєздатного продукту ви побачите, наскільки комфортно і продуктивно вам працюється з обраним виконавцем, а також зможете переконатися в якості виробленого ним продукту.

У результаті у вас буде чіткий план, який допоможе вам не збитися з курсу і, напевно, досягти своєї мети.

Проектування архітектури програми

Проектування архітектури програми

Проектування архітектури програми - досить складний, і один із найважливіших етапів проектування в цілому, тому давайте зупинимося на ньому детальніше. Саме завдяки правильній архітектурі подальший додаток отримує шанси на успіх. А будь-яка помилка може стати фатальною. Вся справа в тому, що для сучасних користувачів вже є звичним доступність всього необхідного в пару кліків, тому, якщо ваша програма вимагатиме виконання занадто великої кількості дій для досягнення мети - вона не буде зручною та приємною для користувачів, а значить - вони не будуть його використати, і, можливо, оберуть конкурентів.

З чого складається архітектура мобільних додатків

Насамперед відповідь на це запитання залежить від типу програми, яку ви оберете:

  • нативне : заточене під певну операційну систему, забезпечує гладкий досвід і безперебійну роботу, але тільки на цій системі;
  • гібридне : встановлюється і працює на багатьох системах, при цьому частина функціоналу знаходиться на серверній стороні;
  • веб-додаток : по суті, це сайт, який адаптований до роботи на смартфоні так, ніби ця програма, при цьому добре працює на різних операційних системах, але для роботи вимагає постійний доступ до мережі.

Структура кожного з додатків відрізнятиметься, а отже й архітектура теж. Це важливо враховувати, але більше для розробників, а чи не для замовників. Ваше ж завдання – чітко визначитися з вимогами та мати спільне розуміння. Для цього погляньмо на основні складові архітектури.

В першу чергу, це інтерфейс - зовнішня оболонка будь-якої програми, а також набір файлів: базових, які потрібні для правильного відображення сторінок, налаштування плагінів, веб-сервісів, обміну інформацією та конфігураційних, які використовуються системою для того, щоб після завантаження додаток максимально підлаштувалося під пристрій, на якому доведеться працювати.

Критерії гарної архітектури

Звичайно, немає універсального підручника з програмування чи діджиталізації, в якому буде розділ із такою самою назвою та всіма відповідями. Тим не менш, такі критерії інтуїтивно зрозумілі, і навіть якщо ви далекі від розробки, ви і самі могли б назвати хоча б деякі з них. Давайте розглянемо все:

  • ефективність : очевидно, система повинна вирішувати певні завдання певним чином, і навіть різні зовнішні та внутрішні умови не повинні перешкодити їй;
  • гнучкість : світ рухливий, а отже і певні вимоги до систем теж, ви повинні мати можливість легко і зручно вносити зміни в систему, і при цьому вона не повинна зламатися або видати безліч помилок у різних місцях, а вам не довелося переписувати більшу частину коду;
  • розширюваність : ви повинні мати можливість додавати скільки завгодно функцій, блоків і модулів в систему, і при цьому все ж таки бути впевненими в її коректній роботі, що логічно, з урахуванням того, що починається шлях вашого застосування з MVP;
  • масштабованість : більше людей - менше часу, система має бути спроектована так, щоб розробкою паралельно могло займатися кілька людей, адже це призведе до скорочення термінів створення продукту;
  • тестованість : важливо, щоб вашу систему можна було перевірити на якість, і в першу чергу це повинні зуміти самі розробники, покриваючи кожний рядок коду тестами, якщо цього зробити не можна, то, по-перше, якість кінцевого продукту залишиться загадкою, а по-друге , це свідчить про не надто гарний дизайн;
  • можливість повторного використання : якщо у вас є кілька досить масштабних проектів, або просто різні інструменти, але в них у всіх є певні модулі або функції, що повторюються, вам нема чого писати їх заново кожного разу, адже при правильному підході ви зможете створене один раз використовувати скільки завгодно далі ;
  • читання і зрозумілість : весь код, так само як і вся документація, пов'язана з проектом, повинна бути зрозуміла будь-якому фахівцю, який бачить її вперше, це забезпечить вашому проекту гнучкість у плані персоналу, адже завжди є ризик того, що хтось із розробників залишить проект, і його прийде замінити новий фахівець, або просто будуть підключені додаткові сили, і важливо, щоб вони змогли відразу вникнути і розпочати роботу, а не витрачати час на вивчення та розбір коду чи кейсів.

Створення архітектури програми

При проектуванні архітектури необхідно йти від загального до часткового, розбиваючи систему на модулі, модулі - на підмодулі, класи та інші менші елементи. При цьому групуючи модулі необхідно стежити за тим, щоб кожен із них був присвячений певній функції. Це допоможе уникнути каші в системі та складнощів при реалізації. А також сприятиме досягненню ще однієї важливої умови - тісного зв'язку всередині одного модуля, але при цьому високого рівня незалежності від інших модулів. Все це сприятиме чітким кордонам у системі вашого додатку, а значить - спрощуватиме взаємозв'язки, що у свою чергу істотно спрощує та прискорює розробку.

Деякі помилково вважають, що проектування потрібне лише великих і заплутаних систем. Ми не погоджуємося з цією думкою. Навіть якщо ваш додаток відносно простий, проте, якщо він передбачає більше одного сценарію взаємодії, або якщо надалі планується його розширення, краще приділити належну увагу проектування, це позбавить вас зайвого клопоту в майбутньому.

Якщо у вас залишилися питання, або вас цікавлять подробиці проектування мобільного додатка у WEZOM - залиште заявку на сайті, або зв'яжіться з нами будь-яким іншим зручним способом. Наш менеджер передзвонить вам, проконсультує та відповість на всі запитання.

Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 2
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.