Wezom
Wezom
Команда IT-компанії
25.11.2021

Прототипування мобільного додатка

Wezom
Wezom
Команда IT-компанії
25.11.2021
25.11.2021
5.0
5915
0

Перш ніж створити мобільний додаток, необхідно продумати його ідею, зрозуміти цілі та побачити, як він працюватиме. У цьому допомагає прототип програми. Завдяки візуалізації відразу стає зрозуміло, що має вийти у результаті. Давайте розберемо, що це таке, що входить у прототипування програми та які бувають інструменти для її створення.

Що таке макет?

Якщо говорити технічною мовою, це процес створення макета програми або програми, що дозволяє визначити структуру елементів, вид інтерфейсу та функціональність. Але якщо перейти на простіше пояснення, то прототип мобільного додатка – це можливість з ідеї, домислів та фантазій створити існуючий образ, картинку, яка буде зрозуміла.

Головне завдання прототипу – показати наочно, як виглядатиме підсумкова технологія. Цю методику використовують усі компанії, що займаються розробкою додатків. Адже це дозволяє усунути непорозуміння між замовником та компанією, а також відповідати очікуванням.

Звичайно, ідею можна створити на звичайному аркуші паперу. Це вже може вважатися дуже непоганим зразком. Але працювати з ним не вдасться. Тому що дизайнеру потрібне чітке розуміння, де розміщуватимуться елементи. Розробник повинен розуміти, які функції впроваджувати, як виглядатиме програма і скільки компонентів потрібно розробити. Тому прототипування програм робиться за допомогою спеціальних програм.

Навіщо потрібен прототип мобільного додатка?

Крім візуалізації ідеї, він дозволяє виконувати конкретні завдання:

  • допомагає перевірити працездатність ідеї та оцінити її перспективи, зрозуміти, наскільки програма буде затребувана для користувачів;
  • значно економить час розробки дизайну, спрощує технічну розробку, що у результаті призводить до зменшення вартості всього проекту;
  • прототип допомагає швидше запустити стартап та знайти інвесторів, адже вони наочно зможуть побачити, куди вкладають гроші;
  • одразу можна виявити проблемні області та внести зміни, а не відстежувати їх у ході розробки та витрачати час із грошима на виправлення;
  • прототип додатка є «документом», яким замовник звіряється з виконаною роботою, а результат обов'язково має відповідати затвердженому проекту;
  • таке рішення дозволяє провести попередні тести та проаналізувати поведінку цільової аудиторії, щоб зрозуміти, які функції зручні, а які – не дуже;
  • допомагає оцінити вартість реалізації проекту, тому що відразу стає видно, який потрібен стек технологій, скільки знадобиться фахівців і як швидко вони можуть реалізувати ідею.

Це не обов'язковий, але дуже важливий крок у розробці. Він дозволяє уникнути дорогих помилок. Тому рекомендується робити прототипування мобільних додатків перед основною розробкою. Ця послуга коштує грошей, але ж вона допомагає заощадити колосальні витрати у разі прорахунків, неправильного підходу або просто не затребуваності ідеї. Більшість стартапів провалюються лише тому, що вони цікаві лише їхнім власникам. Прототипування дозволяє одразу зрозуміти, наскільки ідея реалізована та доречна.

Що входить до етапу прототипування?

Що входить до етапу прототипування

Розробка прототипу мобільного застосування описана досить просто. Фахівці створюють макет, який оформляють належним чином та репрезентують його клієнту. Після затвердження він віддається дизайнерам та розробникам, які за цим макетом роблять додаток. Але на практиці етап прототипування влаштований набагато складніше. Давайте розберемо, як він виглядає.

Спочатку аналітики проводять низку консультацій та зустрічей, щоб зібрати всю інформацію щодо майбутньої розробки. Проводиться дослідження, що дозволяє визначити цінність ідеї, її перспективи та можливості. Розбирається концепція майбутнього застосування, складаються ідеї. Потім створюється перший ескіз, розробляється «скелет» програми. Ескіз формує візуальну частину, а «скелет» показує, як користувачі будуть взаємодіяти з інтерфейсом програми.

На основі зібраних даних ідея починає «обростати» зовнішнім виглядом. Можна виділити 2 види прототипу програми: інтерфейс та робочі процеси. Інтерфейс дозволяє зрозуміти, як користувач взаємодіятиме з додатком, відображає властивості готового продукту. Прототип процесів показує дії, які задовольнять потреби клієнта. Це може бути різні бізнес-процеси, видача результатів запитів, логістика, інструменти комунікації.

За допомогою програм формується робочий прототип. Він може бути статичним, просто оформленим візуально. Наприклад, кожна сторінка програми представлена окремо, на них розміщені елементи. Або це може бути інтерактивний прототип, де користувач отримує елементи клікабельні і може взаємодіяти з ним. Другий варіант коштує дорожче, але дозволяє наочно бачити, як відбувається взаємодія.

На цьому технологія прототипу мобільного додатка не закінчується. Проект показується замовнику та проводиться тестування. Завдяки тестам стає зрозумілим, що можна поліпшити. Вносяться редагування, і ці кроки циклічно повторюються до необхідного результату. Після цього проект стверджується, укладається договір, і розробники з дизайнерами приступають до реалізації та створення працездатної програми.

Що важливо врахувати під час створення прототипу мобільного додатка

Що важливо врахувати під час створення прототипу мобільного додатка

Під час розробки прототипу мобільного додатка потрібно враховувати низку нюансів. Це дозволить не просто створити макет, а створити ефективний проект, за яким розробники зможуть створити якісний продукт. 50% успіху запуску програми залежить від якості прототипу. Тому варто приділяти особливу увагу його розробці. Зокрема деталей. Давайте розберемо, на що звертати увагу і що врахувати під час розробки прототипу.

Проводьте тестування в контексті ситуації, і якнайчастіше

Звертайте увагу на життєві ситуації, за яких використовуватиметься майбутня програма. Якщо ви розробляєте програму для навчання англійської мови, потрібно враховувати, коли людина ним користується. Здебільшого це вільний час перед сном, у транспорті, у перерві між роботою. Це допоможе сформувати потреби та знайти способи, як «вгамувати голод» клієнта.

Допоможе цьому регулярне тестування на етапі розробки прототипу. Намагайтеся охопити якнайбільше цільової аудиторії, зрозумійте потреби, тестуйте за умов «реального» життя.

Почати потрібно зі скетчу, а не з редактора

Використання професійних програм для прототипування програм необхідне. Але треба починати не з них. Найкращий помічник дизайнера – олівець та папір. Спочатку накидайте скетчі, зробіть кілька ескізів. Вони допоможуть зібрати думки і перетворити на видиму картинку. Вже потім набір скетчів можна переносити до редактора, або ж на їх основі розробляти повноцінний прототип програми.

Використовуйте реальний контент, а не шаблони

При додаванні контенту до інтерфейсу прототипу часто використовують шаблони. Насамперед це стосується тексту. Зображення також бажано використовувати орієнтовні до тематики або реальні, які будуть використовуватися в готовому додатку. Це дозволить оцінити реальну користь продукту, зрозуміти, за що «чіпляється око», а що відштовхує.

Додавання оригінального контенту дозволяє краще продумати навігацію та розташування елементів, побачити, як виглядають шрифти, який розмір літер потрібно використовувати.

Використовуйте нарощування дизайну шарами

Краще показати клієнту повноцінний чорно-білий макет, ніж зробити яскраве меню, красиво розмістити всі елементи, але підготувати лише одну сторінку. Не потрібно заглиблюватися в деталі, ця помилка призводить до втрати часу та зациклювання на елементах. Спочатку потрібно зібрати «скелет», додати до нього функціонал, можливості і лише потім займатися одягом.

Коректне розміщення елементів, вибір текстур, підбір шрифтів та робота з тінями проводяться на останньому етапі. Іноді здається, що прототипування мобільного додатка йде по колу та просування немає. Тому що щоразу доводиться повертатися і працювати з одним і тим самим елементом. Але цей підхід дозволяє працювати з дизайном шарами. Коли потрібно пофарбувати паркан, ви не фарбуєте кожну дошку окремо у 4 шари. Ви фарбуєте весь паркан одним шаром, даєте йому висохнути, наносите другий шар. Потім повторюєте, доки не буде потрібного результату. У дизайні прототипу відбувається такий самий процес.

Використовуйте дизайн-мислення

Суть дизайн-мислення полягає в тому, що фахівець, який розробляє прототип, повністю перемикає увагу на потреби клієнта. Він не враховує, як це буде реалізовано технічно. Завдання полягає в тому, щоб врахувати всі запити та бажання користувача.

Вже потім вирішується технічне питання: як це розробити і який стек технологій використовувати. Далі вирішується питання економічних можливостей та доцільності. Здається, що такий нераціональний підхід. Але він іде від більшого до меншого. Спочатку створюється прототип програми, який повністю задовольнятиме потреби клієнта. Потім, якщо не вдається його реалізувати технічно, поступово виключаються частини у порядку найменшої ваги. Навіть якщо не вдається запровадити всі ідеї, відкидаються ті, якими можна пожертвувати насамперед. У цьому зберігається план подальшого масштабування та розвитку продукту.

Які інструменти для створення прототипу?

Які бувають інструменти для створення прототипу

Найнадійніший і найголовніший інструмент, що дозволяє виконати прототипування мобільних додатків – олівець та папір. Все починається з ескізу, який миттєво заноситься на папір. Є навіть спеціально розроблені блокноти та скетчбуки з екранами телефонів, щоб одразу розміщувати елементи. Також є спеціальні лекали, що дозволяють швидко малювати елементи програми на папері. Але це, хоч і важливий, але все ж таки не основний інструмент.

Професійне прототипування програми проводиться у спеціальних програмах. Вони дозволяють створити прототип швидко, якісно та врахувати безліч нюансів. Головне, це не просто ескіз або загальна вистава, а чіткий план дій для розробників та дизайнерів, підкріплений технічним завданням. Ось які інструменти можна використовувати:

  • Glide . Це платформа для створення мобільних програм, в якій можна створювати прототипи. Є велика кількість шаблонів, які легко адаптувати під потреби, одразу додається оригінальний контент, клікабельні елементи. У результаті виходить інтерактивний зразок, який можна протестувати.
  • Proto.io . Це досить сучасний конструктор для створення прототипів, який працює через браузер. Бібліотека елементів дуже велика, є вбудовані шаблонні рішення, а прототип можна одразу вивантажити та протестувати.
  • Justinmind . Програмне забезпечення, яке підходить для розробки прототипу мобільного додатка. Можна імпортувати файли з графічних програм, є спільнота реальних користувачів, які дають коментарі, а це додатковий тест.
  • Moqups . Додаток, що поєднує велику команду. Над одним проектом із різних комп'ютерів працюють кілька людей. Враховано всі етапи прототипування програми, від логічних зв'язок до створення інтерактивного варіанта прототипу. Можна відразу підключати сторонні послуги.
  • Bravostudio . Підходить для дизайнерів, які працюють у Figma. Програма відразу імпортує дані та створює інтерактивний прототип. Але при цьому сам базовий прототип розробляється у Figma.

Насправді інструментів для створення прототипів – десятки, якщо не сотні. Важливо не просто використати якийсь інструмент. Молоток у руках майстра та недосвідченого новачка даватиме різний результат у роботі. Важливо, як створюватиметься прототип, і який підхід використовується.

Компанія Wezom пропонує послугу прототипування мобільних програм для вашого бізнесу. Ми враховуємо всі фактори та детально занурюємося у створення проекту. Якщо вам потрібний приклад програми, напишіть або зателефонуйте нам, щоб обговорити деталі. Давайте разом зробимо якісний продукт.

Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 2
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.