ERP-система ODOO: як можна автоматизувати виробництво з ODOO?

Євген
Євген
CBDO
06.05.2024
06.05.2024
587
8 хвилин
0

Системи автоматизації вже давно стали основним гарантом безперервності, точності та економічної ефективності виробничих процесів. Дійсно, сьогодні важко знайти середнє чи велике підприємство, яке б обходилося без систем планування та контролю виробничих операцій, консолідації робочих процесів між відділами та централізації потоків даних. У цій статті ми розглянемо окремий випадок такої системи – модульний пакет опенсорсної ODOO ERP.

Що таке ODOO ERP?

Сістема ODOO – це пакет повністю інтегрованих один з одним опенсорсних додатків, які здатні закрити потреби в автоматизації робочих процесів на підприємстві будь-якого масштабу. Тут є і CRM система, і модуль електронної комерції, і бухгалтерський облік, і інвентаризація, і електронний підпис, і модулі для цифрового маркетингу, і рішення для оптимізації HR-процесів і багато іншого.

Які завдання вирішує ODOO?

Головна мета системи ODOO полягає у консолідації рішень автоматизації бізнес-процесів без зайвої складності. Тим не менш, завдання, які покладаються підприємствами на це рішення, можна описати і більш детально.

  • Організація безперервних потоків даних між бізнес-додатками

Цілком ймовірно, що ваше підприємство вже використовує досить велику кількість додатків та сервісів, але далеко не всі вони можуть бути інтегровані один з одним. Навіть якщо ви та ваші співробітники вже звикли до того, що деякі дані доводиться копіювати і вручну переносити з однієї системи до іншої, це зовсім не означає, що така інфраструктура не потребує оптимізації. Зокрема, ця оптимізація може бути отримана через розгортання ODOO ERP системи, яка має десятки модулів автоматизації для виконання різних бізнес-задач. Ви можете організувати між ними безперервні потоки даних, щоб скоротити простої та мінімізувати кількість помилок, пов'язаних із людським фактором.

  • Централізація та прозорість бізнес-процесів

Разом з можливостями, що притаманні кожному модулю окремо, підприємства, що використовують систему ODOO, також можуть отримати переваги і від їх безшовної інтеграції. Тут мова йде насамперед про можливість централізувати бізнес-операції, що відбуваються всередині компанії, а також забезпечити їхню тотальну видимість та контроль. Все це примножується наявністю аналітичних інструментів у ODOO, які дозволяють підприємствам у мінімальні терміни скоротити тривалість та кількість простоїв через їх раннє виявлення.

  • Підвищення продуктивності працівників

Контроль, централізація даних та процесів, а також автоматизація з ODOO ERP в сукупності забезпечують підвищення продуктивності як окремих співробітників, так організацій в цілому. Позитивні зміни можуть бути помічені вже в перші тижні після впровадження ODOO, що неодноразово підтверджували численні користувачі даної системи.

Автоматизація виробництва з ODOO на прикладі виробника автомобільних запчастин

Розглянемо окремий приклад автоматизації, реалізований через використання ERP-системи ODOO у компанії, що спеціалізується на виготовленні та продажу запчастин для автопрому.

Біль клієнта

Клієнт – великий виробник запчастин для автомобільної промисловості – потребував ефективного та масштабованого рішення для автоматизації внутрішніх бізнес-процесів, яке дозволило б скоротити обсяги виробничих дефектів, мінімізувати простої та забезпечити прозорість та контрольованість виробничих етапів у режимі реального часу.

Структура підприємства клієнта має такий вигляд:

Для всіх відділів організації важливо було отримати єдину структуру управління даними, а також інструменти для зручної внутрішньої комунікації та спільної роботи над документами.

Рішення, яке було реалізовано

ERP-система ODOO була обрана в якості основного програмного інструменту для вирішення задачі, поставленої клієнтом. Як і в будь-якому окремому випадку, вона вимагала індивідуального налаштування для максимальної відповідності потребам підприємства.

Інтеграція ODOO ERP в IT-інфраструктуру клієнта відбувалася разом із додаванням деяких нових функцій, призначених для EDI (електронного обміну даними) та BPA (автоматизації бізнес-процесів). IDE була необхідна для отримання замовлень у різних формах, наприклад, електронною поштою з файловими вкладеннями різних типів (таких як PDF та DOCX), а також для перевірки обов'язкових полів. Отримані дані перетворювалися на XML-документ і потім відправлялися в ERP. Для розробки потоку BPA використовувався стандарт моделювання бізнес-процесів BPMN 2.0.

Способи взаємодії персоналу із системою

Розробники ODOO реалізували кілька способів взаємодії персоналу із системою:

  • через веб-форми зовнішнього інтерфейсу – цей варіант підходить для працівників, які працюють за столом;

  • через мобільний додаток, який надає повний набір функцій працівникам без фіксованого робочого місця;

  • шляхом сканування штрих-коду, для спрощення процесів ланцюжків поставок та реєстрації товару на складах (ця опція доступна як через мобільний додаток, так і через апаратні сканери).

Спеціалізовані ERP-модулі системи допомогли розробникам впровадити ефективну систему документообігу для зберігання, обробки та обміну даними облікових записів, замовлень, рахунків-фактур та накладних. Це знизило кількість помилок і прискорило робочі процеси. Крім того, інтеграція ODOO ERP-системи з CRM модулем надала співробітникам компанії комфортне середовище для спілкування з клієнтами та постачальниками, а також можливість для автоматичного заповнення всіх необхідних документів.

Принципи роботи системи

Діаграма варіантів використання рішення наведена нижче:

Для її реалізації розробники задіяли бакети Amazon S3, щоб забезпечити надійне та безпечне зберігання даних на внутрішніх серверах підприємства. Внутрішня база даних базується на PostgreSQL.

Розробка бекенду ODOO відбувалася наступним чином:

Зв'язок між серверним та зовнішнім комп'ютером був встановлений через HTTPS, а зв'язок із власним мобільним додатком – через запити gRPC.

Хмарне сховище використовувалося для архівування даних та масштабування з можливістю балансування навантаження на основі реплікації серверів Nginx та ODOO.

Інтерфейсна система ODOO графічно зображена нижче:

Така ж сама схема реалізації використовувалася для мобільного та веб-додатка. Система CI/CD заснована на репозиторіях Bitbucket та Gitlab. Після фіксації у репозиторії Gitlab, Bitbucket формує контейнери Docker. Потім, якщо димове тестування було успішно завершено, створюється артефакт випуску.

Використані технології

Під час розробки ODOO команда розробки використовувала наступні технології та інструменти:

Мови програмування:

  • Python
  • Node.JS
  • Bash
  • Flutter 

Протоколи комунікації між внутрішніми модулями:

  • gRPC
  • REST
  • TFTP

CI/CD:

  • Gitlab
  • Jenkins
  • Docker
Рекомендуємо почитати
Розширте можливості Вашого бізнесу з індивідуальною ERP системою

Дізнатися про можливості розробки

Детальніше

Висновок

Завдяки розгортанню ODOO, клієнт отримав комплексне рішення типових бізнес-проблем, пов’язаних з відсутністю інтеграції та автоматизації. Воно має наступний функціонал:

  • спільна робота над документацією;

  • фінансові програми;

  • автоматизований контроль продукції в режимі реального часу;

  • інвентаризація готової продукції та матеріалів, необхідних для її виготовлення;

  • спільна перевірка документації за участю роботодавців та субпідрядників;

  • CRM-система управління взаємовідносин з клієнтами.

На сьогодні, з ODOO взаємодіє близько 300 осіб на підприємстві клієнта, проте це – не межа. Завдяки балансуванню навантаження між копіями серверів, ця ERP-система може масштабуватися для обслуговування тисяч користувачів. В цілому, автоматизація виробництва з ODOO позначилася на продуктивності процесів в організації клієнта (вони прискорилися в середньому на 25%), і все це – завдяки скороченню часу простою та мінімізації числа бракованих виробів.

FAQ

Що таке ODOO?

ODOO ERP – це комплексне програмне рішення для підприємств, яке має десятки повністю інтегрованих модулів для виконання типових робочих процесів. Доступ до цих модулів може бути виконаний і через десктоп, і через мобільні пристрої співробітників підприємств.

Які задачі виконує ERP-система ODOO?

Основними завданнями, що покладаються підприємствами на ODOO, є автоматизація бізнес-операцій та всеосяжний контроль над ними в режимі реального часу. Це досягається через безшовну інтеграцію десятків бізнес-додатків, чий функціонал здатен охопити навіть нетривіальні процеси.

Євген
Про автора
Євген
CBDO
Досвід роботи 9 років
Експерт з IT-продуктів, допомагає потенційним клієнтам WEZOM підібрати оптимальні платформи і технології для вирішення завдань бізнесу.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.