У розробці дейтингових додатків важко вигадати щось нове. За минуле десятиліття досвід користування продуктами на кшталт Tinder для пересічного користувача практично не змінився: це все ті ж свайпи, усе ті ж профілі з фото, чати тощо. Наш клієнт вирішив змінити це та здійснити у мобільному дейтингу власну маленьку революцію. Ми реалізували його задуми в життя і готові розказати про цей досвід. Як створити дейтинговий додаток нового покоління? Яким він має бути?
З чим до нас прийшов клієнт
Бізнес нашого клієнта – це IT-стартапи, його команда здійснює повний цикл розробки, просування та підтримки цифрових продуктів. Власне, новий дейтинговий додаток став одним із таких перспективних стартапів, та для його створення клієнту була потрібна досвідчена команда розробників. Тож він звернувся до WEZOM.
Як саме клієнт хотів освіжити формулу дейтингу? Не секрет, що подібні додатки страждають від неймовірного дисбалансу у гендерному складі користувачів. За даними маркетингового провайдера Ogury, на одну жінку у Tinder припадає 9 чоловіків. Аналогічні пропорції спостерігаються у всіх подібних майданчиках. Навіть у female-friendly додатку Bumble 80% користувачів – чоловіки. Ця давня проблема шкодить аудиторії та ламає саму ідею онлайн-дейтингу. Тож перше завдання полягало в тому, аби дещо вирівняти цю асиметрію.
Друге завдання пов’язане з першим. Воно полягало в тому, аби надати спілкуванню в додатку певний контекст, прив’язати його до захоплень та хобі аудиторії. Додаток треба було “оживити” ігровими елементами та яскравою тематикою – кумедною та знайомою усім. Так виникла ідея поєднати дейтинг з астрологією. Адже яким би скептиком ви не були, ваше око все одно іноді чіпляється за гороскопи.
Цілі та завдання розробки
На момент звернення до нас у клієнта була лише ідея, тож проєкт розпочався з повноцінної discovery-фази. Етап дослідження охоплював послуги проджект-менеджменту, бізнес-аналізу та дизайну. Наша команда разом з клієнтом розробила техзавдання на реалізацію додатка. Дизайнери опрацювали макети UX і затвердили їх.
Мета проєкта полягала в тому, аби з нуля створити сучасний кастомний дейтинговий мобільний додаток, доступний на будь-яких смартфонах. Для досягнення цієї мети команді потрібно було вирішити низку ключових завдань.
-
розробити унікальний UX-дизайн та візуальні рішення для додатка;
-
реалізувати кросплатформовий мобільний додаток, який буде працювати на iOS та Android;
-
реалізувати веб-адмінпанель для управління платформою.
На додачу, для релізу проєкту в сторах потрібно було реалізувати веб-лендінг. Відтак проєкт був масштабним. Робота над ним вимагала залучення великого кола фахівців: дизайнерів, мобайл-розробників, фахівців з фронтенду та бекенду, QA тощо.
Які технології ми обрали
Для втілення додатка в життя команда застосувала найкраще на сьогодні рішення для кросплатформової мобільної розробки – це фреймворк Flutter, що базується на мові Dart. Наші розробники реалізували на Flutter безліч проєктів. Він користується підтримкою Google та дозволяє без проблем створювати в додатках унікальний візуал з плавними анімаціями.
Мікросервіс онлайн-чату в додатку побудовано за допомогою фреймворку NestJS, системи управління базами даних PostgreSQL та JS-бібліотеки Socket.io.
Для реалізації бекенду був обраний PHP-фреймворк Laravel та синтаксис для запиту даних GraphQL. Ці технології гарантують платформі швидкодію, стабільність, безпеку, а також простоту подальшої підтримки та масштабування.
Нарешті, для створення веб-адмінпанелі управління додатком ми обрали ReactJS – цей фреймворк дозволяє вирішувати подібні завдання із мінімальними видатками, надає все необхідне для побудови зручної та надійної адмінки.
Як ми побудували роботу та звітність
Основою менеджменту на проєкті стала agile-методологія scrum, що базується на ітеративності та коротких спринтах. Розробка велась двотижневими спринтами та передбачала регулярні демонстрації результатів для клієнта. Крім того, команда постійно аналізувала свою ефективність. Кожен спринт передбачав пленінги, грумінги (уточнення беклогу завдань) та ретроспективи.
У нашій практиці усі спринти на проєкті ретельно документуються. Клієнти отримують звіти, в яких зафіксовані фінансові витрати, відпрацьовані трудові години та здійснені роботи. Та в цьому проєкті ми трохи не вперше запропонували клієнту нові стандарти фінансової звітності. PM за власної ініціативи підготував документ, в якому візуалізуються витрати по кожному спринту. Окрім цифр, файл містить діаграму “згоряння” бюджету із кожним спринтом. Ви можете бачити приклад такої діаграми нижче. Жовта лінія показує, як планувались витрати. Водночас фіолетова лінія показує актуальну динаміку витрат на проєкті, різниця між планами та реальністю може бути дуже суттєвою.
Крім того, нова форма звітності містить точні оцінки проведених робіт на спринтах. Наприклад, команда бекенду загалом витратила 670 годин, але здійснила роботи, заплановані на 910 годин. В окремій таблиці клієнт бачить різницю у годинах, і звісно, у фінансах. Нова практика звітності дозволяє чітко бачити, як розробка просувається по бюджету, тож ми розглядаємо можливості її запровадження у всіх інших проєктах.
Чим пишаються наші розробники
Дейтинговий додаток неможливо уявити без швидкого та зручного онлайн-чату. Однак пакетні рішення для інтеграції функціонала чату не відповідали вимогам проєкту: вони не дозволяли реалізувати унікальний дизайн, не гарантували безпеку даних, мали обмежені можливості для кастомізації. Крім того, в перспективі, зі зростанням кількості користувачів, використання зовнішніх платних модулів могло стати для клієнта невиправдано дорогим. Адже монетизація в готових рішеннях для чатів часто прив`язана до обсягів трафіку.
Відтак наша команда пішла шляхом створення нового мікросервісу для побудови онлайн-чату в додатку. Це кастомне рішення, що допомагає забезпечити продукту масштабованість та врахувати у ньому будь-які бізнес-вимоги. Мікросервіс легко налаштовується під актуальні потреби бізнесу, дозволяє вжити всіх необхідних заходів для захисту персональних даних користувача і безпеки листування.
До цього проєкту у нашої команди не було значного досвіду розробки кастомних мобайл-чатів. Тож розробники побудували під такі завдання власну перспективну архітектуру, яку можна буде застосовувати в майбутніх проєктах. Це рішення не конкурує із повноцінними месенджерами, але воно може бути корисним для будь-якого бізнесу, який потребує комунікації між людьми: онлайн-сервіси, ритейл, внутрішні корпоративні комунікації тощо. Дізнатися всі деталі цієї розробки можна за посиланням. Нещодавно ми детально розповідали про технології та етапи створення мікросервісу у нашому блозі.
Що ми розробили
Результатом зусиль нашої команди став цілком новий дейтинговий додаток, що відрізняється від загальновідомих аналогів стилізованим «астрологічним» дизайном та низкою незвичайних функцій. Чим LYNQ відрізняється від конкурентів? Розберімо його основні «фішки».
-
Календар побачень. В цьому модулі користувачі можуть обрати будь-яку дату та отримати «допомогу від зірок». Невелика довідка підкаже їм, наскільки цей день буде вдалим для зустрічей і нових знайомств. Користувачі також можуть побачити тут рекомендації та ідеї для запланованого побачення.
-
Кришталева куля. Для користувачів зі статусом Pro відкривається механізм Great Crystal Ball. Це ігрова механіка, яка може надавати користувачу маленькі передбачення, поради та підказки щодо знайомств та зодіакальної сумісності.
-
Знаки зодіаку. На головній сторінці додатка можна бачити не лише фото інших користувачів, але й зодіакальні знаки, під якими вони народилися. У профілі кожного користувача можна знайти опис його знаку зодіака – у роботі, дружбі, стосунках тощо.
-
Опис сумісності. Крім того, в користувацькому профілі можна знайти й інфографіку сумісності за знаками зодіаку. У Pro-версії користувач на додачу матиме змогу отримати детальний опис зодіакальних союзів, що цікавить саме його (наприклад, “Телець” + “Близнюки”).
-
Зодіакальний фільтр. Одна з найважливіших фішок додатку: користувачі отримують змогу фільтрувати видачу профілів за знаком зодіаку. Тобто, налаштувати його можна так, аби на головну сторінку випадали лише “Леви”, або лише “Скорпіони”.
Всі ці ігрові елементи роблять звичний для всіх онлайн-дейтинг більш захопливим, дарують враження маленької містичної пригоди. Та водночас користувач не почувається розгубленим. Адже в основі додатка усе ще лежить знайома всім механіка – свайпи та матчі.
Результати проєкту
За декілька місяців наша команда з нуля реалізувала інноваційний дейтинговий додаток із кастомним онлайн-чатом та веб-адмінпанеллю. Проєкт успішно стартував у Google Play, зібрав позитивний фідбек від користувачів, залучив значну аудиторію. Найближчим часом має відбутися його реліз на iOS.
Для команди WEZOM проєкт LYNQ став певною мірою поворотним, адже дозволив запровадити декілька важливих змін у наших внутрішніх процесах. Ми не лише надали нашому партнеру продукт найвищої якості, але й реалізували важливі архітектурні напрацювання на майбутнє, запровадили більш прозорі та наочні форми фінансової звітності.
Та це не фінал, адже життєвий цикл продукту лише починається. Наразі розробники вже працюють над покращеннями UX та новим функціоналом додатка. Ці зміни дозволять LYNQ закріпитися на ринку після успішного старту. Немає жодного сумніву в тому, що цей стартап з часом може скласти гідну конкуренцію монополістам на кшталт Tinder.