Ключові етапи створення додатка для IOS

Михайло
Михайло
Head of Mobile Department
5.0
22.12.2023
2665
0

Хоча більшість мобільного ринку сьогодні належить Android, найбільш лояльну аудиторію давно утримує платформа iOS від Apple. IPhone залишається найпопулярнішим смартфоном на світі, і в цьому немає нічого дивного. Адже його екосистема пропонує довершений UX та безпеку. Розробка додатка на iOS дозволяє звернутися до лояльної аудиторії, яка цінує якісні сервіси й готова платити за них. 

Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Як створити нативний додаток на iPhone? Ми опишемо усі етапи розробки iOS додатків: від обговорення ідей та формування концепції, до релізу й подальшої підтримки. 

Планування та аналіз

Перші кроки створення iOS додатків потребують відповідей на ключові питання: який саме продукт треба розробити? Які завдання він буде вирішувати? Хто буде ним користуватися? Як потрібно побудувати розробку? Які ресурси треба залучити? Стартовий етап планування охоплює визначення цілей, функціоналу та аудиторії додатка. Він може включати декілька напрямків.

Дослідження ринку та аудит цільової аудиторії

Початкові етапи розробки додатків під iOS платформу потребують розуміння ЦА. Аналітики визначають узагальнений портрет користувача майбутнього додатку, вивчають його запити та очікування від продукту. Водночас проводиться вивчення наявних на ринку аналогічних продуктів від конкурентів, фахівці визначають їх переваги та слабкі сторони, методи просування тощо. Усе це дозволить уникнути помилок на проєкті. 

Створення концепції

Дослідження ринку та аудиторії дозволяють сформулювати концепцію продукту. Це його основна ідея, що визначає цінність, функції, дизайн та інтерфейс нового додатку. Так розробники та дизайнери отримують чітке бачення свого продукту, яке можна деталізувати для технічної документації. 

 

Проєктування

Коли у продукту є чітка концепція, команда розробників та дизайнерів може розпочинати роботу над логікою користувацького досвіду, інтерфейсом та внутрішньою структурою додатка.

Створення макетів інтерфейсу

Дизайнери опрацьовують UI/UX додатку відповідно до визначеної концепції, створюють його візуальну реалізацію у вигляді вайрфреймів та макетів інтерфейсу. Розробка додатків на iOS вимагає дотримання стандартів дизайну Apple, визначених у його документації для розробників. Тож дизайнери мають добре володіти гайдом iOS Human Interface Guidelines та ретельно слідкувати за його оновленнями. 

Технічне проєктування

Водночас технічні фахівці визначають внутрішню архітектуру додатка, обирають шаблони й патерни проєктування, що визначатимуть структуру коду. На цьому етапі важливо врахувати можливості подальшого масштабування продукту та обрати відповідний стек технологій. 

 

Розробка

Це найскладніший і найтриваліший етап розробки, що полягає в кодуванні, налагодженні та попередньому тестуванні функціонала й інтерфейсу додатка. 

Front-end розробка

Розробка клієнтської частини додатка на iOS передбачає створення та оптимізації інтерфейсу та функціональності, з якими взаємодіє користувач. При розробці фронтенду на iOS застосовуються такі інструменти як мова Swift, середовище Xcode та бібліотеки на кшталт SwiftUI. Мета фронтенд-розробки – забезпечити привабливість, швидкість і стабільність роботи додатка, коректну роботу на різних моделях iPhone. Вони можуть відрізнятися діагоналями дисплею та залізом. 

Back-end розробка

Розробка на стороні бекенда – це створення і налаштування серверної частини додатка. Саме вона відповідає за зберігання, обробку та передавання даних. Для програмування мобільного бекенду використовують мови програмування на кшталт PHP, Python, Ruby тощо. Крім того, використовуються системи управління базами даних, такі як MySQL, MongoDB та PostgreSQL. Мета бекенд-розробки – забезпечити додатку швидкодію, надійність, безпеку та масштабованість. 

Тестування 

На етапі розробки проводяться юніт-тести окремих модулів та функцій додатка. Це дозволяє завчасно виявити та виправити помилки, забезпечити високу якість та надійність продукту, спростити рефакторинг та усе подальше тестування, а також створити документацію до коду.

Рекомендуємо почитати
Ваш власний iOS додаток чекає!

Індивідуальна розробка iOS додатків. Перетворіть ідею в дійсність з нашою командою!

Детальніше

Тестування та виправлення помилок

Комплексне тестування та контроль якості (QA) – це невід’ємна частина розробки будь-якого додатка на iOS. Тести мають гарантувати якісну технічну реалізацію, функціональність та безпеку продукту. Відтак тестування являє собою окремий етап розробки.

QA тестування

Контроль якості продукту передбачає проведення цілої низки тестів:

  • Юніт-тестування - тести коректності роботи окремих модулів та компонентів коду, що проводяться вже на ранніх етапах розробки, і за необхідності можуть продовжуватись.

  • Функціональне тестування  перевіряє відповідність функціонала додатка вимогам проєкту та очікуванням користувача. Це перевірка кожної функції ПЗ на відповідність заздалегідь визначеним специфікаціям. 

  • Інтеграційне тестування  має гарантувати коректну взаємодію окремих компонентів додатка між собою та з операційною системою пристрою. Мета цього тестування – виявити помилки, пов’язані з несумісністю, неправильною передачею даних тощо. 

 

  • UI-тестування – це перевірка візуального інтерфейсу додатка. Вони мають гарантувати, що додаток зручний та привабливий для користувачів. Тести UI покликані виявити усі дефекти та недоліки інтерфейсу, а також гарантувати відповідність дизайну стандартам Apple. 

  • Тести продуктивності  передбачають перевірку працездатності додатка у різних умовах та під різними навантаженнями. Вони мають визначити, чи відповідає продукт вимогам швидкодії, стабільності, споживання ресурсів системи тощо.  

  • Регресивне тестування  покликане перевірити, чи не призвели зміни в коді до нових проблем і багів. Воно має гарантувати загальну технічну якість продукту. 

Тести QA можуть проводитись як мануально (вручну), так і за допомогою засобів автоматизації, таких як скрипти. Тестувальники визначають набір ручних та автоматичних тестів в залежності від різновиду та спрямованості тестування. Екосистема розробки для iOS пропонує безліч інструментів для тестування. Стандартний IDE XCode має вбудований тестувальний фреймворк XCTest, що пропонує засоби модульного, інтеграційного, UI-тестування, тестів продуктивності тощо. Популярність мають фреймворки Appium та EarlGrey, що допомагають писати автоматизовані тести під iOS. 

 

Оптимізація та вдосконалення

Розробники виправляють усі помилки, виявлені під час етапу тестування продукту. Вони також визначають вузькі ланки у продуктивності додатка й оптимізують їх, аби забезпечити найкращу швидкодію і стабільність. Недоліки, виявлені на етапах функціональних тестів та тестування UI, також можуть бути виправлені до релізу. Також за підсумками тестів окремі функції додатка можуть бути суттєво перероблені чи вдосконалені. 

За необхідності тестування може мати декілька ітерацій, додаток проходить через декілька циклів тестів й досягає найкращого рівня якості. 

Випуск та підтримка

Коли додаток технічно готовий і протестований, починається його підготовка до релізу. Але й після випуску додатка проєкт не завершується, розпочинається етап пострелізної підтримки. 

Підготовка до випуску в маркетплейси

Додатки на iOS публікуються через офіційний магазин Apple – App Store, і проходять перед публікацією перевірку не відповідність стандартам і політиці платформи. Для початку варто створити акаунт розробника, станом на кінець 2023 року він коштує 99 доларів на рік. 

Профіль вашого додатка створюється в App Store Connect, на сторінці потрібно буде вказати усю необхідну інформацію про продукт. Сам він завантажується у платформу не вручну, а через XCode. Надалі залишається лише надіслати додаток на перевірку й чекати модерації.

Apple дуже суворо розглядає усі додатки, що публікуються на її маркетплейсі. При тому модерація здійснюється не за допомогою алгоритмів. За неї відповідають люди, фахівці Apple.

Аби уникнути проблем, варто ретельно вивчити усі гайди Apple для розробників. За можливості краще буде звернутися до досвідчених фахівців, що мають досвід розробки й публікації додатків на IOS. 

Підтримка та оновлення

Успішний реліз додатка в App Store – це лише початок його життєвого циклу. Далі починається етап розвитку й підтримки продукту. Якщо брати практику WEZOM, то зазвичай ми усуваємо будь-які технічні проблеми з додатком протягом місячного гарантійного терміну. Водночас вже під час релізу розробники часто працюють над оновленнями та апдейтами системи. Ця робота може включати вдосконалення інтерфейсу та функціоналу, розробку нових функцій, створення нових модулів тощо. 

Розвиток додатка після релізу має спиратися на зворотний зв’язок від користувачів та результати для бізнесу. Успішна розробка буде залишатися актуальною роками. 

 

Це базові етапи створення додатків під iOS, які так чи інакше можна виділити в будь-якому проєкті. Але кожен кейс розробки є певною мірою унікальним, тож етапи різних проєктів можуть суттєво різнитися і потребують детального розгляду.

Рекомендуємо почитати
Відмінності в створенні iOS та Android додатків

Дізнайтеся, як відрізняється розробка на iOS та Android.

Читати

Розробіть додаток для iOS разом з WEZOM 

Команда WEZOM має за плечима 24 роки досвіду створення диджитал-продуктів для бізнесу у сферах eCommerce, логістики, виробництва, девелопменту тощо. Ми знаємо, як створити онлайн-магазин, сучасний туристичний додаток або мобільний трекер для автопарку. Значну частку нашого портфоліо складають успішні кейси створення мобільних додатків: як мультиплатформних, так і нативних, створених під Android та iOS.

Мобільний додаток може принести бізнесу вкрай важливі конкурентні переваги. Він може бути потужним інструментом взаємодії з клієнтами, що допомагає завойовувати їхню лояльність та нарощувати продажі. Внутрішній корпоративний додаток може успішно вирішувати завдання менеджменту, навчання персоналу, комунікації. Практично будь-який бізнес-процес можна ефективно вдосконалити у мобільному форматі. 

Наші технічні фахівці чудово розуміють усі етапи розробки додатків для iOS і досконало володіють інструментами розробки: Swift, Objective-C, XCode тощо. Та важливіше те, що вони мають досвід розробки таких додатків з нуля: від обговорення концепції до пострелізної підтримки. Тож якщо вас цікавлять можливості такого проєкту – не зволікайте, звертайтеся по консультацію до нашої команди просто зараз. 

 

Підсумки

Створення мобільного додатку на IOS у 2024 році не втратить актуальності. Адже Iphone – це усе ще найпопулярніший смартфон у світі, що сформував навколо себе вкрай лояльну аудиторію. Користувачі iOS цінують якісні цифрові сервіси й готові платити за них. 

Які можна виділити етапи розробки додатків під iOS платформу? Ми описали такі стадії як дослідження ринку та аудиторії, планування, проєктування архітектури та UI/UX, створення коду на фронтенді та бекенді, тестування тощо. При тому реліз додатка в App Store – це не кінець проєкту, адже в цей момент розпочинається етап його підтримки та розвитку.

Чи можна сказати, які етапи розробки додатків для iOS є найважливішими? Насправді помилки на будь-якому етапі можуть серйозно нашкодити продукту. Щонайменше вони можуть призвести до додаткових витрат на доопрацювання функціонала чи дизайну. Вони також можуть створити перепони при публікації продукту в AppStore. Тож розробляти додаток на iOS варто з досвідченою командою фахівців, що має досвід створення таких продуктів з нуля. 

FAQ

Які існують етапи розробки iOS додатку?

Ми виділили такі етапи розробки ios додатків:аналіз і планування проєкту, проєктування додатка, створення коду на бекенді й фронтенді, тестування, а також реліз і подальша підтримка. 

Чи тестуються iOS додатки під час розробки?

Так, тестування – це важлива складова у процесі розробки будь-якого продукту. На етапі програмування модулів проводяться юніт-тести, які перевіряють коректність роботи кожного компонента коду. Етапи створення додатків під iOS платформу передбачають період тестування, що охоплює функціональні та інтеграційні тести, тести UI, продуктивності тощо.

Михайло
Про автора
Михайло
Head of Mobile Department
Більше статей від автора
Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 5
Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах