Підвищення фінансової грамотності, розвиток цифрового ринку та доступність інформації створили тренд на приватне інвестування. Якщо раніше в торгах могли брати участь навчені фахівці, то сьогодні будь-хто може вкладатися як у стартапи, так і у великі компанії та світові бренди. Для цього використовуються програми для інвестицій. Це діджитал продукт, який дозволяє проводити операції прямо зі смартфона. Ми розповімо, як створюються мобільні програми для інвестицій і наскільки складно запустити такий проект.
Опитування Bankrate показало, що 63% користувачів смартфонів у США мають мінімум один фінансовий додаток. З них 17% – інвестиційні продукти. При цьому 31% користувачів віком 18-34 років мають додаток для інвестицій. В Україні ці показники менші, але тенденції показують величезний потенціал ніші та стрімке її зростання.
З розвитком крипторинку традиційні інвестиції також почали зростати. Чимало доступної інформації, підвищення фінансової грамотності та нові технології відкривають нові можливості для приватних інвесторів. Тому ніша активно розвиватиметься. Додаток для інвестицій в акції – це чудовий інструмент, який можна монетизувати. Його можуть використовувати як фінансові компанії, так і приватні підприємці, які хочуть створити власний діджитал продукт. Давайте розберемо процес створення програми для інвестицій.
Вибір ніші та цільової аудиторії
Перед створенням продукту необхідно визначитися, в якій ніші розвиватиметься програма. Звичайно, можна створити універсальне рішення, яке підходить для будь-яких видів інвестування. Якщо у вас є 1-1,5 млн. доларів, будь-яка професійна компанія зробить вам такий продукт. Ще стільки ж потрібно активне просування. Якщо ж бюджет трохи менший, то варто підібрати вужчу нішу.
Існує багато напрямів у інвестуванні. Цінні папери та акції, ф'ючерси, венчурні фонди, дорогоцінні метали, нерухомість, валюти. А ще активно розвивається блокчейн-ринок. Визначте свій напрямок, у якому ви розвиватимете продукт. Чим спрямованішою буде ніша, тим простіше створюється якісний ефективний додаток з інвестицій. У разі стає зрозуміло, що необхідно зробити, які технології використовувати і які функції впроваджувати.
Вибір ніші дозволить визначити точніше цільову аудиторію. Якщо ви обираєте напрям інвестицій у віртуальну реальність – це молодша аудиторія. Зрілі люди вважають за краще інвестувати у соціальні проекти, нерухомість, метали. Власники компаній можуть захоплюватися стартапами та сучасними технологіями в галузі штучного інтелекту. Кожна ніша має свою цільову аудиторію. Це стартовий крок, необхідний для базового розуміння, яким буде додаток для інвестицій та як ідею перетворити на інструмент.
Дізнайтеся, як ми розробляємо додатки для криптовалют від ідеї до запуску.
Концепція, каркас та функції
Після визначення ніші та зразкового розуміння цільової аудиторії необхідно розробити концепцію. Вона дозволить «побачити» ще існуючий продукт і зрозуміти, що вийде в результаті. Важливо оцінити перспективу, щоб відповісти на запитання: «Чи варто вкладатись у додатки для обліку інвестицій?». Крім концепції необхідно продумати каркас, архітектуру та функціональність. Для цього етапу ви можете виконати такі кроки:
- Докладне визначення цілей. Детально вивчається цільова аудиторія, ставляться завдання, вивчаються потреби користувачів, їх проблеми та шляхи вирішення, можливості та переваги.
- Аналітика існуючих рішень. Напевно, подібні інструменти вже реалізовані. Вивчіть майбутніх конкурентів, оцініть їх сильні та слабкі сторони, подивіться, як вони вирішують проблеми клієнтів. У чому унікальність продукту, що ви можете запропонувати. Аналітики компанії WEZOM в ході комплексної розробки програми для інвестицій, проводять докладну аналітику та збирають усі необхідні дані. На основі розробляється прототип і формується функціонал продукту.
- Створіть профіль користувача. Уявіть, що ви клієнт клієнта власного продукту. Опишіть себе, визначте потреби та складіть докладний сценарій взаємодії з потенційним додатком. Як воно допоможе задовольнити ваші потреби? Як вона вирішить вашу проблему? Чому ви використовуватимете саме цей продукт? Збираючи відповіді ці питання, повністю сформується концепція і стане зрозуміло, що і як впроваджувати.
- Розробка функціоналу. Це один із складних етапів, але важливо зрозуміти, які функції потрібні. Порада: спочатку опишіть усі функції, які можна використовувати. Потім їх варто розставити у порядку важливості. Так стане зрозуміло, на що наголошувати. Наприклад, якщо у вашому додатку буде можливість спілкування з консультантом, має бути форма або інструменти голосового зв'язку.
- Прототип. Після розробки функціоналу програми для інвестицій необхідно «побачити» його візуально. І тому використовується прототип. Будується архітектура програми, створюється інтерфейс користувача. Можна використовувати спеціальні програми або від руки на аркуші паперу намалювати інтерфейс програми. Важливо, щоб ви розуміли, як виглядатиме програма.
Виконуючи ці кроки, ви почнете перетворювати ідею на продукт. Візуалізація, докладний план та розробка функціоналу дають «тіло» вашим думкам.
Використовуйте всі переваги мобільних програм: автоматизуйте рутину, скорочуйте витрати. Наші експерти підберуть найкращі рішення безпосередньо для вашого бізнесу.
Дизайн інтерфейсу
Самостійно створити дизайн дуже важко. Потрібні навички UI/UX дизайну. Крім того, фахівці мають бути досвідченими та чітко розуміти, що від них хочуть. Ми рекомендуємо звертатися до професійної компанії. У WEZOM ми підбираємо персональну команду для вашого проекту, залежно від складності завдання.
Щоб правильно створити дизайн, необхідно врахувати низку моментів:
-
інтерфейс має бути доброзичливим та зрозумілим;
-
стиль має кілька років залишатися актуальним та привабливим;
-
простота та лаконічність – вірні друзі додатки для обліку інвестицій, творчі амбіції варто залишити для більш простих продуктів;
-
адаптивність обов'язкова, тому що у користувачів різні за розміром пристрої;
-
в ідеалі дизайн має бути адаптивним і до інших операційних систем, але в такому випадку потрібно робити кросплатформну програму.
Чи не завадило б проводити опитування серед потенційних користувачів, щоб максимально задовольняти їхні потреби? Важливим є як зовнішній вигляд, так і розташування компонентів. Мобільні програми для інвестицій мсають мати зручне розташування меню, кнопок, щоб випадково не натиснути на них під час роботи. Тому враховуйте як зовнішній вигляд, так і юзабіліті.
Особисті кабінети
Відстежувати ефективність інвестицій, стежити за змінами капіталу допомагає особистий кабінет. Його можна назвати "портфелем" інвестора. Функціональність кабінету відрізняється дуже сильно, залежно від поставлених завдань. Це може бути просте рішення з мінімумом функцій або складний механізм, де відстежуються конкретні активи, підтягуються новини зі світових джерел, формуються звіти.
У кабінеті знаходиться гаманець, з якого користувач може виводити кошти або вносити їх. Це в тому випадку, якщо функціонал передбачає внесення платежів та купівлю активів безпосередньо з вашої програми. Адже додаток для інвестицій може бути інформаційно-аналітичним. Можливості особистого кабінету обмежуються поставленими завданнями на початкових етапах.
Онлайн-консультанти
Головна тенденція сучасного ринку – отримання своєчасної інформації. Тому процес автоматизації необхідний. Допомагають у цьому онлайн-консультанти. Це робот, який здатний автоматично виконувати певні функції для користувача.
Які це завдання:
-
фінансова консультація;
-
відповіді на запитання, що часто ставляться;
-
оцінка ризиків;
-
проведення технічного аналізу;
-
здійснення торгів на фондових ринках;
-
підбір новин на запит користувача;
-
пошук закономірностей;
-
формування звітностей;
-
розрахунок податків та інших фінансових процесів.
Це лише мала частина завдань, які можуть виконувати автоматизовані онлайн-консультанти у додатку для інвестицій.
Безпека даних
Оскільки продукт взаємодіє з грошима користувачів, необхідно подбати про максимальну безпеку. Адже у вашому розпорядженні будуть не лише персональні дані, а й реальні кошти та доступи до банківських рахунків. Такий додаток для інвестицій в акції стає потенційно привабливим для атак хакерів.
Необхідно реалізувати функції двофакторної аутентифікації, сканування відбитка пальця, використовувати стандарти шифрування для фінансових записів. Безпеці треба приділити максимальну увагу.
Спливаючі оповіщення
Повідомлення є не найголовнішим, але дуже корисним інструментом. Коли на ринку відбуваються зміни, і користувач у режимі реального часу дізнається про них, він стає зацікавленим у вашому додатку, бо той приносить користь. Оповіщення клієнтів про зміни на їхніх рахунках також буде корисним. Це дозволить інвестору зберегти свій капітал та приймати своєчасні рішення.
Зміна ціни активу в портфелі клієнта дасть йому більше можливостей для торгів. Оповіщення незвичайної активності допоможуть захистити дані користувача у разі прориву системи безпеки.
Варто подбати про персоніфікацію та дати клієнтам можливість налаштовувати параметри оповіщення. Це додаткова розробка та вкладення, але клієнт побачить турботу. Такий додаток для інвестицій виділятиметься серед багатьох конкурентів.
Цілодобова підтримка та допомога
Чат-боти та роботизована підтримка – це добре, але кваліфікована допомога від реальних фахівців гарантує успіх продукту. Тому одразу продумуйте, як організувати роботу менеджерів, щоб вони могли цілодобово надавати підтримку користувачам та оперативно відповідати на запитання.
Частину завдань візьме на себе чат-бот. Він дозволить «тут і зараз» отримати відповіді на запитання та дасть час реальному менеджеру вийти на зв'язок. Адже головна проблема комунікації із клієнтом – повільні канали зв'язку. Тому продумайте, як реалізувати цілодобову підтримку.
Вартість розробки
На вартість розробки мобільного додатка впливають різні фактори, про які не завжди знають замовники.
До цифр. Вони не можуть бути точними, тому що на вартість розробки програми для інвестицій впливає багато факторів. Насамперед – кількість функцій. Чим складніший і насиченіший додаток, тим дорожче він обійдеться.
Як визначається вартість розробки? Кожен спеціаліст має ставку за годину роботи. У WEZOM ми підбираємо персональну команду на кожен проект, залежно від поставлених завдань. Також визначається кількість розробників, починаючи з аналітиків, закінчуючи проект менеджером, тестувальниками. Необхідний дизайнер, кілька програмістів. Їх кількість визначається складністю завдання та підбором стека технологій.
Далі створюється план робіт, що допомагає визначити приблизний час реалізації проекту. На розробку може знадобитися 2-3 місяці на створення простого додатку для обліку інвестицій. А може потрібно витратити 6-10 місяців і більше для створення багатофункціонального продукту для інвесторів.
Що більше функцій, то довше вони розроблятимуться. Відповідно, це впливає вартість товару. На консультації ми обговоримо ваші ідеї та зможемо зрозуміти, які цілі та завдання перед нами ставляться. Тоді вдасться приблизно порахувати вартість розробки. У середньому, простий мобільний додаток для інвестицій з базовим набором функцій обійдеться від 10 000 $, складніший продукт вже коштуватиме від 30 000 $. Точніші цифри ми зможемо озвучити лише після обговорення та розуміння завдань.
Монетизація
Головна мета створення програми для інвестицій – його монетизація. Це інструмент отримання доходу, тому необхідно заздалегідь продумати, як ви монетизуватимете ваш продукт. Як правило, використовується гібридна модель монетизації, що включає одразу кілька напрямків. Серед них:
-
одержання відсотка за проведення транзакцій;
-
реклама у додатку;
-
персональні консультації;
-
плата за управління активами інвестора;
-
можливість преміум-підписки з розширеними функціями;
-
обов'язкова підписка для роботи у додатку;
-
надання додаткових послуг;
-
проведення освітніх курсів;
-
підписка на індивідуальну збірку новин під потреби клієнта.
Це приклади напрямів, що допомагають монетизувати ваш продукт. Ви можете розробити власні засоби залучення коштів. Але найчастіше використовуються збори невеликих відсотків за транзакцій. Можна стягувати плату за виведення коштів із гаманця на банківський рахунок. Так мобільні програми для інвестицій залишаються безкоштовними для користування, але при цьому заробіток йде за рахунок проведення угод.
Докладніше варто зупинитися на персональних консультаціях та управлінні активами. Така модель монетизації потребує залучення професійних трейдерів та фінансових менеджерів. Також варто розробити систему гарантій, при розробці потрібно наголосити на інвестиційних та аналітичних інструментах. Частину завдань трейдера можна автоматизувати, наприклад, створюється бот, який проводить технічний аналіз у автоматичному режимі і становить прогнози. Далі трейдеру залишається ухвалити рішення, чи використовувати отримані дані для торгів.
Монетизація програми для інвестицій має бути зрозумілою для користувачів. Ваші клієнти мають розуміти, як працює додаток, на чому заробляє його творець і оцінити, чи вигідно співпрацювати з таким продуктом. Вам же доведеться продумати це ще на етапі аналізу цільової аудиторії.
Розробка власного додатка обліку інвестицій обходиться досить дорого. Але продукт при грамотному запуску швидко окупається і приносить гарний прибуток. Оцініть ризики, чи вигідно вам вкладатися у цей напрямок. Приходьте до нас на консультацію до компанії WEZOM. Ми спеціалізуємося на створенні діджитал інструментів для бізнесу. Обговоримо ваш проект, ідеї та допоможемо оцінити перспективу розвитку продукту.
Наші аналітики зберуть дані, підготують пропозицію і ми зможемо розпочати розробку. WEZOM надає комплексні послуги, починаючи від ідеї до повного запуску, просування та технічної підтримки продукту. Давайте разом створимо додаток з інвестицій.