Трохи передісторії
У свій час перед нашою компанією постала дилема: як раціоналізувати тимчасові витрати SEO-фахівців при виконанні рутинних завдань, а саме:
- з формування та доповнення семантичного ядра (СЯ);
- аналіз семантики конкурентів;
- аналіз видимості сайту в пошукових системах.
І нам попався на очі сервіс Serpstat, який тоді ще називався Prodvigator. Незважаючи на те, що в той момент сервіс ще був зовсім новий, він уже мав унікальний функціонал, який дозволяв значно зменшити тимчасові витрати на виконання цілого ряду типізованих SEO-задач. Наші сеошники гідно оцінили цей сервіс, і він міцно увійшов до їхнього арсеналу SEO-інструментів.
Переваги сервісу Serpstat, які ми гідно оцінили
Плюси сервісу:
- Дуже зручний для аналізу семантики сайту, що просувається, а також сайтів-конкурентів у ніші, що дозволяє значно розширити семантичне ядро ресурсу.
- Значно заощаджує час роботи SEO-фахівця, необхідний для формування семантики ресурсу.
- Дозволяє відстежувати зміну видимості веб-сайту в пошуковій видачі за ключовими запитами, а також зміну видимості порівняно з конкурентами.
- Виявляє проблемні місця на веб-ресурсі, що просувається (знаходить піддомени і нетематичні сторінки).
- Допомагає проводити ефективне перелінкування на сайті, що просувається (а також скласти анкор-лист для перелінкування).
- Аналізує рекламні оголошення бізнес-суперників.
- Аналізує масу посилань власного ресурсу або конкурента (динаміку зростання, посилаються домени , анкор-аркуш)
- Не має повних аналогів у Рунеті.
- Продуманий та зрозумілий інтерфейс.
- Постійне оновлення функціоналу для більш детального аналізу.
І ще один важливий плюс - демократична ціна.
До речі, про вартість. Сервіс надає широкий спектр тарифних планів. Підбирайте оптимальний варіант залежно від запланованого місячного обсягу роботи.

Лайфхак: замовляти річну передплату вигідніше. Більше того, Serpstat постійно проводить акції, інформація про які надходить на пошту.
Ще один бонус – якісний та корисний блог. На нашу суб'єктивну думку, контент у ньому не поступається корисністю матеріалам на інших іменитих SEO-ресурсах.

Також у блозі ви можете знайти інформацію про нові «фішки» сервісу, і як застосовувати на практиці. Рекомендуємо додати посилання в закладки.
А тепер трохи про недоліки
Серед мінусів:
- не завжди актуальна інформація про позиції ключових запитів, а також про їх частотність;
- у графіках видимості сайту за ключовими запитами немає можливості встановити часовий інтервал;
- конкуренти можуть аналізувати наші ресурси, як і ми їх =);
- аналіз у ПС Яндекс доступний лише по двох регіонах Росії (Москва та СПб).
Регіонів справді хотілося б більше, особливо для Яндекса, з яким ми працюємо частіше. На даний момент доступно лише три регіони (2 по РФ + 1 - Україна), але ми віримо, що найближчим часом їхня кількість зросте.

Але це все теорія, далі ми розповімо, як працювати з Serpstat на практиці.
Як використовувати Serpstat для аналізу семантики в тематичній ніші
Одна з основних переваг сервісу Serpstat.com – це можливість комплексного семантичного аналізу для
Отже, завдання: збір СЯ на serpstat.com для нового веб-ресурсу за тематикою «продаж меблів», регіон - Москва.
Крок 1: Загальний огляд семантики
Візьмемо ключове слово «меблі в Москві» та на головній сторінці сервісу введемо в поле пошуку з вибором регіону Москва (пошукова система Яндекс).

Отримуємо сумарний звіт:

У результатах звіту наведено загальну частотність фраз та конкуренцію в контекстній рекламі.
Вибираємо результат «Ключові фрази» і отримуємо список усіх ключових слів по даній ніші.
На виході ми отримуємо повний масив тематичних пошукових запитів, які просто необхідно розгрупувати, виходячи з запланованої структури сайту.
За допомогою фільтра відсортуйте непотрібні слова. Не включайте до СЯ абсолютно всі запити. Орієнтуйтеся на тематику ресурсу, що просувається, асортимент товарів або послуг.

У сервісі є розділ «пошукових підказок», які доповнюють існуючий список ключових слів і прискорюють виконання завдання зі збору максимально широкої семантики майбутнього сайту.
Крок 2: Семантичний аналіз конкурентів
Для чого взагалі збирати семантику із сайтів-суперників? Все просто. Наприклад, наша тематика «продаж меблів» – висококонкурентна та вимагає якісного підбору СЯ. Основна мета – створити ресурс краще, ніж у конкурентів. Для цього необхідно їх аналізувати.
Вибравши рубрику «SEO-аналіз», розділ «Конкуренти», вивчаємо:
- статистику за запитом «меблі в Москві»;
- оцінюємо переваги конкурентів, по можливості, реалізовуємо та вдосконалюємо їх на власному ресурсі.

Продовжуємо аналізувати семантику. Клацаємо на домен і отримуємо інформацію по всьому ядру конкурентів (фрази та релевантні сторінки, якими вони видно у видачі).
У результатах, крім ключових фраз на запит «меблі в Москві», будуть усі пошукові запити сайту в цілому.

Ця інформація якісно доповнює аналіз та показує, за якими запитами просувається конкуруючий ресурс, які позиції займає та ін.
Ми рекомендуємо відібрати зі списку 3-5 основних конкурентів, які максимально перетинаються з асортиментом вашого сайту. Зібрати всі ключі сайту та сформувати максимально повне СЯ.
Крок 3: Збір інформаційних запитів для комерційного сайту
Крім збору семантики для сторінок сайту, що просуваються, сервіс Serpstat ми використовуємо для формування інформаційного контенту. А саме актуальних статей, що базуються на пошукових запитах користувачів Інтернету.
Для збору інформаційних ключових запитів у вкладці «Пошукові підказки» вибираємо «Тільки питання».

Цей фільтр відображає питання, які задають відвідувачі при введенні конкретного ключовика, наприклад, «як купити меблі в Москві».
Переваги опції:
- Формує низку питань, відповівши на які, створюємо корисний контент.
- Дозволяє написати трафікогенеруючий матеріал, цінний для читачів.
- Відображає, які запити використовують конкуренти для контенту.

Алгоритм дій такий:
- Клікаємо по модулю «Аналіз ключових фраз».
- Переходимо в «Пошукові підказки».
- Вибираємо «Тільки питання».
- Експортуємо весь список у зручному форматі.
Serpstat збирає і комерційне, і максимально широке інформаційне семантичне ядро, що включає ключові фрази конкурентів.

Ми навели лише кілька прикладів використання Serpstat`а на практиці. Але, повірте, можливостей у нього набагато більше.
На закінчення
SEO-фахівці нашого агентства використовують Serpstat практично з першого дня його існування. Це дуже корисний, а найчастіше незамінний сервіс, який полегшує життя оптимізаторів, а саме:
- спрощує процес аналізу семантики сайту та її розширення;
- прискорює аналіз конкурентів у тематичній ніші.
Ми вважаємо, що цей сервіс просто має бути в арсеналі кожного SEO-фахівця. А недоліки, які ми згадували на початку огляду, розробники незабаром усунуть.