Пандемія прискорила процес цифровізації страхових компаній. За даними Willis Towers Watson, світові інвестиції в Insurtech становили $7,1 млрд - це найвищий показник з моменту сегрегації сегменту.
Вітчизняний ринок страхування відстає від лідируючих країн за обсягами інвестицій та темпами технологічного розвитку. І поки що на Заході в ніші Insurance повсюдно впроваджують штучний інтелект, передиктивну аналітику та комп'ютерну систему розпізнавання автоушкоджень – пострадянські страховики все ще не можуть створити повноцінні mobile-friendly-сайти.
Причина проста – нестача цільової аудиторії. Традиція, що міцно укорінилася, не довіряти страхуванню призводить до того, що масштабні інвестиції не окупають себе. Щоб реалізувати свій потенціал, Insurance-компанії виходять на західний ринок: до Європи та США. Про те, як це зробити грамотно, і йтиметься у статті.
Відмінності західного просування від вітчизняного для компаній, що надають страхування
На заході Insurance-компаніям просуватися простіше та складніше одночасно. Якщо говорити метафорами, там родючіший грунт, але його доведеться розділити з безліччю сильних і розвинених компаній. У просуванні СК у країнах можна назвати кілька ключових особливостей:
-
вам більше не доведеться доводити необхідність продукту - у США купити страховку так само звично, як сходити за хлібом;
-
вам довіряють . Вітчизняний ринок перенасичений фірмами-одноденками та сумнівними агентствами, до них ставляться скептично. На Заході ж страховий бізнес схильний до суворого контролю, компаніям довіряють за умовчанням;
-
тут інше ставлення до Insurance-продуктів . Якщо для співвітчизників страховка – розкіш, то для американців – норма;
-
щоб бути в тренді, потрібно стати mobile-friendly . Всі покупки на Заході робляться через смартфон, і страховки не є винятком;
-
без регіонального представника не обійтися . Так, цифровізація досягла того рівня, коли оформлювати страховку в офіс ніхто не піде - це довго і ні до чого, простіше підібрати онлайн. Інше питання – у тому, щоб пояснити складне простими словами. Страховки – не найпростіший для аматорського розуміння продукт, тому обов'язково потрібний менеджер-носій мови.
І остання ключова відмінність – у ціні. З початку 2021 року світові тарифи на страхування зросли на 18%, що є логічним продовженням динаміки зростання, яке можна було спостерігати за останні 5 років. При цьому розцінки в США, Німеччині, Великобританії на порядок вищі, ніж у світі.
Джерело: forinsurer.com
Нюанс – у негласному законі, який діє за будь-яких умов гіперконкуренції: перш ніж отримувати солідні гроші, їх потрібно спочатку вкласти. Багато західних компаній закладають бюджет на маркетинг ще на етапі планування бізнесу. Конкурувати з ними важко, але можливо, головне – щоб не було помилок, які припускаються 90% вітчизняних сеошників: при виході на західний ринок вони намагаються застосовувати звичні методи та інструменти. Це так не працює. Про те, як грамотно вивести сайт у буржунет і не злити бюджет, розповідаємо далі.
Специфіка просування страхової компанії
Страхові компанії просуваються в інтернеті за тим самим принципом, що й інші ніші. Google має свої правила ранжування*, і вони однакові для всіх, незалежно від країни та діяльності.
*Ранжування – це порядок розміщення сайтів у пошуковій видачі.
Щоб потрапити на першу сторінку видачі, потрібно працювати у трьох напрямках: оптимізувати сайт, нарощувати посилання та наводити трафік із соцмереж. Розглянемо докладніше кожне.
Внутрішня оптимізація
Google любить зручні та правильні сайти. Саме їх він просуває по видачі. Завдання SEO-фахівця – вжити заходів щодо внутрішньої оптимізації сайту так, щоб ресурс сподобався «Гугл». А саме:
-
продумати структуру сайту . Інформація повинна бути подана так, щоб користувач у 2-3 кліки міг знайти відповіді на свої запитання;
-
прискорити завантаження сторінок . Іноді ресурс відкривається занадто повільно, і користувач просто закриває його. Щоб не упустити солідну порцію трафіку, вживають заходів щодо прискорення завантаження;
-
удосконалити технічну складову сайту . Потрібно виправити всі помилки в коді, видалити дубльовані сторінки та биті посилання, налаштувати robot.txt і т.д.;
-
переконатися у безпеці сайту . На ньому не повинно бути вірусів та шкідливого ПЗ. Найкраще, якщо буде впроваджено протокол підвищеної безпеки HTTPS.
Завдання внутрішньої оптимізації – допомогти алгоритму зрозуміти, про що ваш сайт. Це робиться за допомогою ключових фраз – тих, які користувачі вводять у пошуковий рядок, коли хочуть знайти продукт. З ключів складається семантичне ядро, з допомогою пишеться контент, проставляються теги і метатеги.
Зовнішні посилання
Чим більше джерел посилається на ваш сайт, тим легше вам довіряти. Так вважає Google. Але оскільки самі клієнти не дуже прагнуть залишати відгуки, доводиться добувати посилання самостійно. Зробити це можна двома основними способами:
-
мотивувати клієнтів залишати відгуки та коментарі . Для цього використовують маркетингові прийоми: коментар замість знижки, участь у розіграші з умовою обов'язкового відкликання тощо;
-
залишати посилання самостійно . Для цього пишуть корисний контент, органічно вставляють посилання і домовляються про публікацію з онлайн-виданням або сайтом. Це може бути, наприклад, стаття «П'ять найпоширеніших видів страхування», «Три причини застрахувати життя» тощо.
Чим більше зовнішніх посилань, тим швидше зростає вага сайту і тим більші шанси потрапити на першу сторінку видачі. Головна умова – розміщувати контент потрібно виключно на якісних, авторитетних ресурсах із високою відвідуваністю.
Трафік із соцмереж
Соцмережі – найпростіший спосіб спілкуватися з клієнтами. Тут можна швидко отримати зворотний зв'язок, знайти спільноти з цільовою аудиторією, краще дізнатися про портрет споживача. Паблік, який періодично миготить у стрічці, мимоволі підвищує довіру передплатників. Перед запуском SMM варто вивчити, які соціальні мережі є найбільш популярними в географічному регіоні, на який ви звернули увагу.
Обговоріть зі спеціалістом свій проект і разом розробте стратегію вибухового зростання продажів з органічної видачі.
Як просувати страхову компанію на Заході?
Це проект, що вимагає грошей, зусиль та часу. Але воно того варте.
Скільки грошей? Близько $10 000 під час роботи із західними підрядниками, від $2500 – із вітчизняними.
Скільки часу? Залежить від ніші. У середньому проект почне приносити суттєвий прибуток через 1,5 роки.
Внутрішнє, зовнішнє та технічне SEO
Жителі Заходу звикли до інших сайтів. Вони мають свої особливості менталітету, манера спілкування, формування замовлення. І навіть гуглять вони по-іншому. Всі ці нюанси, разюча різниця між менталітетом вимагають ретельного опрацювання Marketing-стратегії.
Метатеги, заголовки та описи
Метатеги Title та Description – це блоки, з яких складається оголошення у пошуковій видачі.
Коректно заповнені метатеги мають дві цілі: привертають увагу користувачів і підвищують рейтинг сайту в системі ранжирування.
Дослідження ключових слів
Все більше американців віддають перевагу голосовому пошуку, через що ключові фрази набувають немислимих розмірів – адже вимовити вголос легше, ніж набрати запит вручну. Щоб просуватися на Заході, використовують «довгохвости» ключі, що складаються з 5-11 слів. Але, оскільки кожна людина для пошуку одного і того ж продукту вводить запит по-різному, сеошнику потрібно зібрати якомога більше таких фраз.
Оптимізація мобільної версії
Більшість американців та європейців гуглять через смартфони. Західний інтернет часто дорогий і не надто швидкий. З цього випливає два висновки:
-
сайт має бути адаптований під мобільну версію;
-
сторінки потрібно максимально полегшити, прибираючи важкі зображення та елементи, щоб забезпечити швидке завантаження.
Такі заходи дозволять цільовій аудиторії оформлювати та продовжувати страховки, незалежно від місцезнаходження – через смартфон.
Соціальні мережі
Головне завдання SMM – стати своїм у чужій країні. Паблік у соціальних мережах дозволяє спілкуватися з аудиторією, проводити акції та розіграші, підвищуючи лояльність аудиторії. А ще тут можна замовляти рекламу у місцевих блогерів та просувати контент, опублікований на сайті.
Локальне SEO
На Заході набуває популярності локальне SEO – просування компанії строго у певній місцевості. Щоб отримати заповітну точку Google Maps, потрібно зареєструватися в Google My Business.
Локальне SEO має кілька переваг:
-
релевантність . Якщо користувач гугліт страхове агентство за допомогою опції «Поруч зі мною», при близькому розташуванні ваш бізнес опиниться на першій сторінці видачі;
-
довіра . У Google My Business можна залишати та читати відгуки клієнтів компанії;
-
інформативність . У Google Maps можна коротко розписати послуги та переваги компанії.
Інший інструмент локального SEO – розміщення на сайті корисного контенту, який відповідає цілям та потребам місцевої аудиторії.
Про що писати та говорити страховій компанії на закордонному ринку?
Контент – король західного SEO. Чим більше ви даєте корисної та потрібної інформації, тим вище піднімаєтеся у видачі. А про що, власне, може розповісти страхова компанія американцям та європейцям?
Розкажіть про ваш досвід
Розмістіть на сайті кейси, відгуки та логотипи постійних клієнтів. При цьому важливо розуміти, що звіти про роботу, виконану на пострадянському просторі, не надто котируються на Заході, а тому є лише тимчасовим підтвердженням вашої експертності. Постарайтеся якнайшвидше отримати перші кейси на новому місці, щоб «стати своїм». У просуванні страхування життя можна використовувати як статті, а й інші формати контенту: відеоролики, картинки, анімовані графіки.
Знайдіть інфозапити серед ключових слів
Контент має відповідати інтересам цільової аудиторії. Найпростіше оцінити потреби користувачів за їхніми запитами. Шукайте ідеї для блогу у ключових словах. Наприклад, із фрази «страхування вдома ціна» можна вивудити теми «З чого формується ціна на страхування вдома», «Чи вигідно страхувати будинок» і т.д. А ще це привід впровадити на сайт онлайн-калькулятор вартості полісу.
Дивіться, про що говорять ваші конкуренти
Скористайтеся чужим досвідом для збереження власного бюджету. Аналізуйте конкурентний контент, щоб виділити ідеї: вдалі та не дуже. Переймайте найефективніші інструменти.
Подбайте про своїх клієнтів
Ви добре знаєтеся на своїх послугах і можете говорити про них з використанням професійного жаргону. А ось ваш клієнт – ні. Страховка відноситься до розряду щодо складних для розуміння продуктів: її не можна помацати, так само як і не можна отримати миттєву вигоду. Клієнт регулярно віддає гроші за щось нематеріальне і не приносить задоволення. Щоб пояснити необхідність такого продукту, потрібно спілкуватися зі споживачем простою мовою.
У послугах страхування є нюанс: ви можете навіть не знати, якими словами у повсякденному житті люди описують ваш продукт. Найкращий спосіб отримати ідеї для контент-маркетингу – поставити ідеальному клієнту правильні питання. Почніть із опитування своїх нинішніх клієнтів, щоб отримати додаткову інформацію про те, хто вони, чим займаються та що думають щодо страхування.
Ваша мета – визначити якісний контент, привабливий для ідеального клієнта, який ви могли б створити.
Висновки
Ми з'ясували, що закордонне SEO страхових компаній дещо відрізняється від вітчизняних прийомів просування. Вихід на Захід вимагає інших підходів і не терпить експериментів – кожна помилка коштує занадто дорого. З цієї причини закордонне SEO для страхових компаній має проводитися командою, що спеціалізується на західному просуванні.
PS Детальніше про послугу та вартість читайте на сторінці «Створення сайту страхової компанії» .