Wezom
Wezom
Команда IT-компанії
26.11.2021

Як правильно організувати каталог інтернет-магазину

Wezom
Wezom
Команда IT-компанії
26.11.2021
26.11.2021
5.0
3402
0

Каталог інтернет-магазину часто порівнюють із вітриною або чимось подібним. Адже він дає користувачеві уявлення про асортимент товару, безпосередньо впливає на досвід користувача, забезпечує юзерфлоу в напрямку покупки. Ми вважаємо таке порівняння надто бідним, адже каталог - це не якась вітрина магазину, це його душа.

Вдалий інтернет каталог товарів каталогу визначає долю сайту: забезпечує його позиції в пошукових системах, залучає трафік, стимулює продажі. Правильно підібрані товарні категорії можуть добре послужити як посадкові сторінки у соцмережах та контекстній рекламі.

Скласти вдалий каталог непросто: потрібно поєднати вимоги SEO з реаліями бізнесу та максимальною зручністю для користувача. Погляньмо, як вирішуються такі проблеми.

структура товарного каталогу

Чому важлива структура товарного каталогу  

Структуру каталогу інтернет-магазину можна представити як "дерево", яке вносить логіку до великого переліку товарів на сайті. Асортимент так чи інакше розбивається на категорії, групи та підгрупи – як для зручності користувача, так і для SEO просування сайту.

З погляду користувача каталог має бути доброзичливим – допомагати шукати потрібний товар серед сотень та тисяч інших позицій. Важливо, щоб покупець міг потрапити до картки потрібного товару за три-чотири кліки. Від цього безпосередньо залежать емоції, які користувач зазнає при відвідуванні сайту. Якщо магазин незручний та повільний, жодні знижки не змусять користувача оформити у вас покупку. Про лояльність покупців також можна забути.

Водночас каталог має працювати на просування сайту та генерацію трафіку. Структуру потрібно продумувати з урахуванням потреб аудиторії, спираючись на пошукову активність та ключові запити.

Робота над структурою інтернет-магазину має стартувати ще до етапу проектування та складання макетів дизайну, інакше все це, ймовірно, доведеться малювати заново. Даний етап розробки потребує маркетингової та SEO-аналітики, складання семантичного ядра, вивчення конкурентів. При цьому висновки фахівців потрібно буде узгоджувати із внутрішніми процесами та специфікою бізнесу клієнта.

В результаті команда розробки має представити базову структуру (головна сторінка сайту, категорії, підкатегорії, сторінки товарів) та додаткові сторінки (сторінки-теги, сторінки виробників). Тут можна продумувати фільтри для пошуку безпосередньо на сайті. Ми зазвичай презентуємо структуру продукту в наочному вигляді: складаємо mind map, показуємо схематичні прототипи сторінок.

Спроба обійтися без досліджень й створити каталог продукції навмання зазвичай призводить до втрати цінного часу та грошей. Каталог все одно доводиться переробляти, але потенційні позиції у видачі та трафік вже втрачені.

Семантичне ядро інтернет-каталогу

Семантичне ядро інтернет-каталогу

Скажемо одразу - тут ми не будемо поринати до глибин SEO-ремесла. Торкнемося його лише з погляду продумування логіки сайту.

Під поняттям “семантичне ядро”, що так красиво звучить, мається на увазі перелік ключових запитів, за якими користувачі гуглять потрібну їм продукцію. Розуміння цих запитів не лише допоможе просувати сайт швидше, а й зробить ресурс ближчим до реальних інтересів покупців.

Збирати семантику можна у різний спосіб. Часто для цього використовуються спеціальні сервіси як планувальник Google, Yandex Wordstat або Key Collector. Суть незмінна: потрібно підібрати основні ключові запити, розширити семантику та зачистити її від непотрібних запитів.

У зборі семантики для інтернет-магазину можна йти різними шляхами. Базові запити підбирають відповідно до товарних груп, назви категорій у каталозі формуються за ключовими фразами. Хороше рішення – залучити до створення структури клієнта: взяти у нього список товарів та проаналізувати його з точки зору пошуку. Не варто забувати й вивчення сайтів конкурентів.

Семантичне ядро допоможе вирішити низку завдань:

  1. Правильно розбити структуру каталогу за категоріями;
  2. Оптимально підібрати фільтри;
  3. Зробити просування сайту в пошукових системах дешевшим та швидшим;
  4. Спростити роботу над контекстною рекламою
  5. Створити посадкові сторінки під цільовим трафіком.

Правильна робота із семантикою надасть вам відповіді на ключові питання. Як виділити основні категорії? Які групи товарів мають найвищий попит? Які характеристики продукту цікавлять користувачів? Що утримує користувача від покупки?

Дерево категорій

Дерево категорій

Успішно підібране семантичне ядро дозволяє нам побудувати дерево категорій - воно і є основою структури товарного каталогу. Поступово це дерево обростає "гілками", тобто знаходить підкатегорії нижчого рівня.

Універсальної формули побудови дерева каталогу немає - кожен магазин, кожна ніша ринку висувають тут свої вимоги, випливаючи із запитів користувачів та особливостей асортименту.

Найпростішу модель дерева можна описати наступним чином:

  • Головне меню;
  • Основні категорії;
  • Підкатегорії першого рівня;
  • Підкатегорії другого рівня.

За ідеальних умов плодити підкатегорії швидше шкідливо, ніж корисно. Адже кожен рівень вкладеності ускладнює покупцю шлях до потрібної товарної картки. Насправді ж великий інтернет-магазин оперує асортиментом тисяч товарних позицій, й обмежитися кількома підкатегоріями стає практично неможливо.

Одним із варіантів розв'язання цієї проблеми стає розвиток структури каталогу по горизонталі, а не по вертикалі. Подивіться, наприклад, на сформований нашою командою каталог для інтернет-магазину STVOL. Вже на головній сторінці користувачеві доступні два маршрути до товарних карток: через класичне меню з категоріями та через блок брендів.

Семантичне ядро

Тут же користувачеві на допомогу приходить гнучка система фільтрів та масок для пошуку, складених з урахуванням значущих характеристик товару. З цією ж метою можна використовувати й теги.

Організація каталогу інтернет-магазину

Хорошим тоном буде додавання до каталогу інструменту сортування за ціною, наявністю в магазинах, датою надходження, рейтинговою оцінкою та відгуками.

Організація каталогу інтернет-магазину – це завжди експеримент. В міру розвитку сайту структуру потрібно буде налаштовувати, спираючись на аналітику та зворотний зв'язок. Але якщо сама основа сформована правильно, то зміни будуть невеликими та поступовими.

Як покращити товарний каталог сайту

Як покращити товарний каталог сайту

Жоден інтернет-магазин не зможе довести свою структуру до досконалості. Але зусилля у цьому напрямі можуть принести багато користі. Ось лише кілька ідей, щоб зробити каталог товарів онлайн ефективнішим.

Подивіться, що роблять конкуренти. Ви вже проаналізували сайти всіх суперників на ринку? Якщо ні – приступайте прямо зараз. Якщо так - то все одно доглядайте їх сайти. Як конкуренти виділили категорії? Які вони використовують ключові слова? Суперники можуть підкинути як цінні ідеї, так і приклади того, як не треба формувати каталог товарів на сайт.

Не плодіть сутності. Інші магазини та маркетплейси оперують каталогами з десятками, навіть сотнями тисяч товарних позицій. Найгірше, що можна зробити для такого майданчика – заплутати користувача у багатоступеневій ієрархії категорій та підкатегорій. При побудові каталогу критично важливим є вміння концентруватися на головному, не виходити за межі трьох, максимум чотирьох рівнів вкладеності. Чим більше альтернативних маршрутів руху до картки товару може надати сайт – тим краще.

Дотримуйтесь балансу. Це складно, але дерево каталогу краще скласти з урахуванням балансу між категоріями – вони мають бути порівнянними між собою за обсягом. Якщо в одній категорії знаходяться сотні найменувань товару, а в іншій - кілька десятків, то тут щось не так. Це залишає у покупця почуття мізерного асортименту. Занадто великі розділи часто можна без проблем дрібнити, а малі – об'єднувати без шкоди оптимізації.

Приділіть увагу дизайну та естетиці. Питання UX та візуального виконання виходить за межі піднятої проблематики, але важливе з погляду емоцій покупця. Практика показує, що сайти з вдало налагодженою структурою загалом виглядають органічнішими та викликають більш позитивний відгук у користувачів.

Як зробити каталог для інтернет-магазину з нуля

Чесно кажучи, будь-які поради у відриві від конкретного бізнес-завдання мають дуже обтічний характер. Якщо ви націлилися на продаж онлайн, але не знаєте, з чого почати, зверніться до нас за консультацією. Телефонуйте, пишіть, залишайте заявку у формі на сайті. Ми розкопаємо головні проблеми вашого бізнесу та запропонуємо найкраще цифрове рішення.

Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 1
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.