Як перетворити ідею клієнта на mind map

Wezom
Wezom
Команда IT-компанії
4.8
19.10.2021
5343
0

Поринемо трохи в історію. Перші мобільні телефони з сенсорним управлінням з'явилися на ринку ще в дев'яностих, але ера смартфонів почалася лише у 2007 році з подачі Apple. Творці iPhone, як відомо, не винайшли нічого нового – просто ефектно втілили у своєму пристрої давно дозрілі ідеї.

Цей загальновідомий хрестоматійний приклад показує, що бізнесу недостатньо просто озброїтися чудовими ідеями. Не менш важливо красиво упакувати та презентувати їх. Особливо важливо дотримуватися цього принципу у сфері IT та високих технологій, де геніальні ідеї йдуть пліч-о-пліч зі складними концепціями.

У своїй двадцятирічній практиці розробки IT-продуктів ми твердо усвідомили, що хитромудрі презентації з потоком технічних термінів не справляють на замовника належного враження. Швидше навпаки – клієнт почувається відчуженим від свого проекту. До того ж така подача ідеї просто викликає у всіх у нудьгу.

Стало очевидно, що запит клієнта потрібно ретельно розібрати, візуалізувати, оцифрувати та запакувати у наочному вигляді, показати прототип, або смисловий образ прототипу – mind map. Без цього забезпечити залучення замовника до розробки просто неможливо.

Що таке mind map

Що таке mind map

Інтелектуальна карта, діаграма зв'язків, карта думок, асоціативна карта, ментальна карта або mind map – це різні назви однієї й тієї ж практики «малювання думок».

Ключова ідея тут у тому, щоб візуалізувати концепцію не у вигляді лінійних списків (хоча й без них не обійтися), а вигляді ієрархічно організованої системи. Як і в живому людському мисленні, поняття та категорії в mind map існують не самі по собі. Вони чимось спричинені й до чогось ведуть. Залишається лише висловити це графічно.

Така карта часто схожа на деревоподібну діаграму, яка зростає одразу на всі боки. Але строгих правил тут немає, організувати mind map можна у будь-якій зручній формі. Головне – легкість сприйняття.

Будівництво карти думок починається з ключової ідеї чи центральної теми. Навколо неї формуються найважливіші категорії та поняття, які надалі набувають власного розвитку та деталізації.

За допомогою mind map креативні команди займаються мозковим штурмом, студенти ведуть конспекти, аналітики та керівники планують проекти, дизайнери продумують UX, менеджери складають техзавдання.

Ми ж дійшли висновку, що така форма дуже зручна під час наочної демонстрації архітектури сайту або цифрової екосистеми. Страшні списки перетворюються на інтуїтивно зрозумілі «дитячі малюнки».

У чому сила mind map

У чому сила mind map

Карти мислення незамінні, коли потрібно наочно уявити щось складне, або вловити головне у потоці смислів.

  • Асоціативність. Навіть люди, які бачать карту інтелекту вперше, зазвичай швидко вловлюють її суть. Все тому, що mind map репрезентує нові ідеї через вже знайомий людині досвід.
  • Покроковість. Простота сприйняття карти випливає з того, що її ідеї та поняття формують своєрідні "сходи". Вибудовування дерева mind map йде поетапно, максимально зручним для людського мозку способом – від загального до часткового.
  • Зосередженість. Побудова mind map змушує фокусуватися на головному та зв'язувати між собою роз'єднані елементи. Так у хаотичному творчому процесі виявляється система.
  • Гнучкість. На відміну від багатосторінкових списків та документів, mind map легко піддається модифікації. Знайти та прибрати зайве на ній не складно, так само як і додати нові елементи.

Як ми використовуємо mind map

Для нас карти мислення – лише один з інструментів у спілкуванні із замовником. На етапі переговорів mind map можна використати, скажімо, для презентації наших сильних сторін у порівнянні з конкурентами.

Перед тим, як взятися до роботи, ми формуємо разом із клієнтом загальне розуміння всього проекту, знаходимо ключові потреби його бізнесу. Іноді це цілісний процес – повний шлях від сирої ідеї до добре продуманого плану. Лише після цього з'являється можливість вибудовувати структуру нового продукту, проводити дослідження UX, створювати прототипи.

У цьому етапі народжується концепція нового продукту. Наприклад, опрацьована схема сайту, за якою можна зробити перші висновки про його структуру та дизайн. Розробникам у цей час вже неважко уявити собі підсумковий результат роботи. На жаль, того ж зазвичай не можна сказати про клієнта. Виникає проблема комунікації – як донести результати складної творчості спеціалістів до фантазії замовника?

Практика показує, що найкращий засіб для цього – візуалізація. Mind map дозволяє візуально висловити логіку сайту: від головної сторінки – до окремих розділів; від окремих розділів – до окремих сторінок. Щоб було наочніше, ключові сторінки краще представляти у вигляді прототипів. Ми намагаємося показати замовнику кілька варіантів дизайну та отримати максимум фідбеку на старті роботи.

Візуалізація запиту клієнта підвищує інтерес до розробки, допомагає підтримувати його залучення. Без цього створити дійсно корисний для бізнесу продукт дуже складно, замовник та розробник мають стати однією командою. Максимальна наочність вирішує масу питань та допомагає сформувати у роботі довірчу атмосферу.

Як ми використовуємо mind map

Логіка сайту

У ході розробки проект може змінюватися, причому дуже істотно. Тут карта проекту також корисна, адже вносити до неї правки набагато простіше, ніж до дизайн-документів. Mind map дає розуміння того, куди рухається проект й на якій стадії він перебуває. Це важливо як для замовника, так і для розробників.

Зрозуміло, mind map – це зовсім не чаклунство. Ця практика добре показує себе, коли має предметний характер – служить для демонстрації суті ідей, а не для маркетингових трюків.

Як вам стаття?
4.8
Проголосувало: 4
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.