Як підвищити відвідуваність інтернет-магазину

Ткаченко Аліна
Ткаченко Аліна
Копірайтер
4.7
11.04.2024
2522
0

Отже, ви замовили розроблення та запуск інтернет-магазину, робота зроблена, сторінки й картки товарів повністю наповнені. Залишається всього лише приймати замовлення та заробляти гроші. Ось тільки клієнтів немає, трафік практично відсутній, а вкладення в розроблення вашого сайту просто не окупаються. У чому ж причина?

А причина в тому, що запуск інтернет-магазину — це тільки початок!

Щоб були замовлення, потрібен трафік. А щоб отримати його, необхідно правильно просувати ваш сайт. І саме про це сьогодні підеться. Ми розповімо, як збільшити відвідуваність інтернет-магазину, розберемо причини низьких обсягів трафіку, а також перерахуємо інструменти, за допомогою яких ви можете планомірно його нарощувати разом із кількістю замовлень. Приємного читання!

Причини низької відвідуваності інтернет-магазину

Якщо ваші спроби збільшити відвідуваність інтернет магазину не дають видимих результатів, рекомендуємо почати пошуки внутрішніх факторів:

  • непродумане та банально незручне юзабіліті сайту;

  • перевантаженість сторінок рекламою й різними елементами, що відвертають увагу;

  • неправильна робота з семантичним ядром;

  • несистемна робота з контентом;

  • внутрішні технічні помилки та недоробки.

Докладніше про внутрішню оптимізацію ми вже розповідали у статті «Оптимізація інтернет-магазину».

Щоб підвищити трафік інтернет-магазину, почніть із комплексного аудиту сайту, залучіть фахівців, знайдіть помилки та недоробки, які необхідно виправити, тому що погана внутрішня оптимізація не дозволить вашому ресурсу вийти в топ пошукової видачі.

Якщо з внутрішніми факторами все гаразд, переходьте до зовнішніх. До цієї категорії належать такі можливі проблеми:

  • помилки з боку сервера;

  • недостатньо ефективний сніпет (блок даних із Title і Description);

  • попадання сайту під фільтри пошукових систем;

  • слабкий посилальний профіль.

Плюс не забувайте про рівень конкуренції. Якщо ви працюєте у висококонкурентній ніші, залучити трафік в інтернет магазин буде складніше. Особливо якщо ми говоримо про SEO-просування, де вихід у топ може займати місяці. А в деяких випадках — роки.

Детальніше про причини низького трафіку та способи його збільшення читайте в нашій статті «Як збільшити відвідуваність сайту».

Але перейдімо від теорії до практики та розберімося, як можна підняти відвідуваність інтернет-магазину. Перераховані методи ви можете застосовувати вже сьогодні.

Які канали інтернет-маркетингу використовувати, щоб підвищити відвідуваність

Ми розглянемо понад десять інструментів, які можуть забезпечити вам істотне збільшення відвідуваності інтернет магазину. Але відразу повинні уточнити: не всі з них дають швидкий ефект. Наприклад, якщо таргетована й контекстна реклама починає приводити трафік на сайт практично відразу після запуску рекламної кампанії, то SEO-просування або контент-маркетинг мають відкладений ефект і працюють скоріше на перспективу, ніж на миттєвий результат. Тому рекомендуємо поєднувати «швидкі» та «повільні» канали залучення трафіку.

SEO

Найперспективніший спосіб збільшити відвідуваність інтернет-магазину — це комплексне SEO-просування. Вихід сайту в топ-3, топ-5 або хоча б топ-10 за релевантними ключовими запитами забезпечить вам стабільний потік цільового трафіку та, відповідно, замовлень.

Ми не будемо детально зупинятися на цьому пункті й розписувати всі заходи, що вхідні до нього, оскільки в нас у блозі вже є велика стаття на тему «Просування сайтів у топ-10 пошукових систем». Настійно рекомендуємо ознайомитися! Додамо лише, що SEO — це тривалий, трудомісткий і часто недешевий процес. Але цей канал просування прекрасно себе окупає в сучасному eCommerce-секторі.

Сторінки у соцмережах

Не менш ефективним способом розповісти про свій онлайн-бізнес є просування через соціальні мережі. Досвідчені підприємці давно включили у свою стратегію розкручування через Instagram, Facebook, TikTok та інші платформи. Хтось саме із соціальних мереж розпочинав свій бізнес в інтернеті, а для когось це додаткова можливість збільшити відвідуваність сайту. Практика показує, що розвиток бізнес-акаунтів у Facebook та Instagram позитивно впливає на зростання кількості замовлень в інтернет-магазині.

Візьміть собі на замітку, що якщо у вас є інтернет-магазин, але ви досі не присутні у соціальних мережах або не звертали увагу на можливість перенаправити користувачів на сайт, то ви втрачаєте значні можливості. Реклама у соціальних мережах із переходом на вебресурс є одним з найефективніших способів підняти цільовий трафік інтернет-магазину.

Наприклад, якщо ви власник магазину з продажу косметики, то гарною стратегією буде ведення сторінки в Instagram. Розміщуйте там цікавий та корисний контент, який зацікавить ЦА. Це можуть бути фотографії та відео товарів, огляди продуктів, інформація про акції або інші матеріали, пов'язані з вашим бізнесом. Далі ви зможете направити потенційних клієнтів на сайт для оформлення замовлення чи отримання додаткової інформації. Таким чином ви зможете досягти збільшення відвідуваності сайту.

Партнерський маркетинг

Коли користувачі шукають інформацію в інтернеті, найчастіше вони користуються вже знайомими сайтами та акаунтами у соцмережах. У зв'язку з цим власникам інтернет-магазинів доводиться докладати зусиль, щоб розширити свою аудиторію, бо їм потрібно частково боротися зі звичками людей. Іноді власники суміжних бізнесів домовляються про обмін аудиторіями. Цей метод називається партнерський маркетинг. У такий спосіб можна спробувати поборотися зі стереотипами.

Партнерів можна знайти двома способами. Перший — через партнерські мережі, тобто через платформи-агрегатори, де компанія може взаємодіяти з різними партнерами одночасно. Якщо ви розмістите посилання на свої сторінки на інших сайтах, ймовірність того, що інформацію про ваш бізнес побачить потенційний клієнт, підвищується. Водночас зростає трафік інтернет-магазину.

Щоправда, такі переходи не завжди є цільовими. Але оскільки за розміщення посилань ви не витратите багато коштів, ваші зусилля окупляться. Тим більше, що оплата в партнерських мережах зазвичай здійснюється за конкретні дії, визначені замовником.

Другий варіант — самостійний пошук відповідних майданчиків. Це теж добрий спосіб підвищити відвідуваність сайту. Вам потрібно буде знайти відповідні компанії та встановити контакт напряму. При використанні цього способу переходів, швидше за все, буде менше, але якість трафіку вища. Особливо якщо ви будете уважні при аудиті партнерського майданчика та порівнянні його відвідувачів зі своїми. Крім того, звернення до людей від імені бізнесу, якому вони довіряють, може мати більший ефект, ніж стандартна реклама.

Статті у блозі

Люди заходять у пошук не лише за покупками. Вони часто просто шукають інформацію на якусь тему. Якщо ви створите на своєму ресурсі блог і наповнюватимете його якісним контентом, ви зможете підняти відвідуваність сайту шляхом інформаційного трафіку. Щоправда, варто подбати про те, щоб статті, відео, інфографіка, підкасти були актуальними, розв'язували проблеми користувачів, відповідали на запитання чи розважали людей.

Переваги інформаційного трафіку полягають у тому, що він допомагає підвищити авторитет та довіру інтернет-магазину в очах відвідувачів. Також збільшується час, проведений користувачем на вебресурсі, та знижується відсоток відмов. Своєю чергою це сприяє покращенню позицій сайту у пошуку та залученні додаткового трафіку з інших платформ.

Співпраця з інфлюенсерами

Це ще один спосіб збільшити відвідуваність інтернет-магазину. Особливість методу полягає в тому, щоб знайти блогерів, чия аудиторія відповідає вашій ніші, стилю та цінностям, і запропонувати їм співпрацю. Вони можуть розповісти про вашу пропозицію, розмістити пост на своїй сторінці або можна домовитись про інший формат.

Серед недоліків цього методу — висока ціна і не завжди необхідний ефект. Проблеми можуть виникнути тому, що аудиторія блогера, хоч і може бути великою, але не завжди відповідає вашій ЦА.

Пам'ятайте, що зараз набирають популярності нано- та мікроблогери, у яких кількість передплатників зазвичай не перевищує 10 тисяч. Часто їхня аудиторія більш лояльна та активна, що робить рекламу привабливою для потенційних клієнтів.

Контекстна реклама

Контекстна реклама — це один із найшвидших способів залучити трафік в інтернет магазин. Ви запускаєте рекламну кампанію через Google Ads, і після модерації оголошення починають демонструватися користувачам у результатах пошукової видачі у разі використання ними релевантних запитів.

 

Такий формат реклами дозволяє вам бути в топі видачі без SEO-просування. Оголошення розміщуються НАД органічною видачею, привертаючи більше уваги й, відповідно, більше трафіку. Але вони при цьому позначаються як реклама, у чому ви можете переконатися зі скриншоту вище.

Зверніть увагу! Якщо користувач використовує блокувальники реклами, він не побачить ваших контекстних оголошень. У топі для нього будуть саме результати пошукової видачі.

Таргетована реклама в соцмережах

Таргетована реклама теж може забезпечити істотне збільшення трафіку покупців. Але, щоб вона працювала ефективно, необхідно дуже добре знати портрет своєї цільової аудиторії: стать, вік, інтереси, місце розташування тощо. Помилки та неточності в налаштуванні таргетингу можуть стати причиною залучення нецільового трафіку або взагалі його відсутності.

 

Таргетинг у соцмережах багато в чому схожий на контекстну рекламу. Він може дати швидкий ефект, але теж припиняє працювати, як тільки ви перестаєте вкладати гроші в рекламу. Плюс маємо ту саму ситуацію з блокувальниками реклами: багато з них повністю блокують оголошення, і деякі користувачі їх не побачать. Відповідно, будь-які цільові дії з їх боку будуть відсутні.

YouTube-канал

В Україні понад 20 мільйонів активних користувачів YouTube. Тому всі види реклами на відеохостингу більш ніж актуальні:

  • In-Stream й Out-Stream;

  • Video Discovery

  • Bumper Ads

  • Overlay Ads та ін.

Також не забуваємо про рекламу в популярних блогерів. Це хороший, але іноді дуже дорогий спосіб збільшити відвідуваність інтернет-магазину. Головне правило — щоб аудиторія блогера максимально відповідала вашій ЦА. Інакше гроші на рекламу будуть витрачені даремно.

Розсилки через email

Email-розсилки здатні істотно збільшити відвідуваність інтернет магазину, якщо підійти до них комплексно: підготувати ланцюжки листів, попрацювати над оформленням і скласти чіткий план. Головне — не переборщити з кількістю. Інакше ваші листи дуже швидко почнуть іти в розділ «Спам», і користувачі їх навіть не побачать.

Складність у тому, що без бази електронних адрес проводити email-маркетинг неможливо. А на збір такої бази доведеться витратити чимало часу, використовуючи лід-магніти, форми зворотного зв'язку й інші інструменти збору контактів вашої цільової аудиторії.

Агрегатори та маркетплейси

Агрегатори типу e-Katalog або Hotline, а також маркетплейси типу Prom.ua або навіть Rozetka — відмінна можливість для нових і невеликих інтернет-магазинів привернути до себе увагу, збільшити впізнаваність, отримати більше трафіку й замовлень.

Ми рекомендуємо розміщуватися на агрегаторах і маркетплейсах практично всім онлайн-магазинам, незалежно від сфери діяльності. У переважній більшості випадків це дає хороші результати.

Google Shopping

Google Shopping — це фірмовий сервіс від Google, призначений саме для реклами інтернет-магазинів. Налаштувавши обліковий запис в Google Merchant Center, зв'язавши його з акаунтом Google Реклами та завантаживши фіди товарів, ви зможете розмістити більш інформативні й наочні оголошення, ніж, наприклад, у контекстній рекламі.

 

Принцип роботи Google Shopping при цьому схожий із контекстною рекламою. Оголошення демонструються згідно з пошуковим запитом користувача на різних майданчиках: у результатах пошуку Google, у контекстно-медійній мережі, на сайтах-партнерах пошуковика. Відмінне доповнення або навіть альтернатива класичній контекстній рекламі!

SMS-розсилки

Розсилки повідомлень допомагають нагадати про вас, повідомити про нові надходження товару або про акції та спецпропозиції. Сьогодні цей метод залучення трафіку використовується не так активно, як раніше, через велику кількість альтернатив. Але скидати його з рахунків, безумовно, не варто.

Однак ситуація та сама, що і з email-розсилками: вам потрібна база контактів клієнтів, без якої використовувати цей метод просування фізично неможливо.

Крауд-маркетинг

Крауд-маркетинг — це метод просування, спрямований на підвищення впізнаваності компанії або її продукту. Зазвичай він зводиться до активностей на різних майданчиках:

  • у соцмережах;

  • на тематичних форумах;

  • на сервісах питань і відповідей;

  • на сайтах-відгуковиках;

  • у блогах, профільних спільнотах тощо.

За грамотного підходу крауд-маркетинг не тільки сприяє зростанню впізнаваності, але й приносить користь з погляду SEO: збільшує кількість згадок на зовнішніх майданчиках і допомагає нарощувати посилальну масу вашого інтернет-магазину.

Контент-маркетинг

Регулярне викладання актуального та корисного для потенційних клієнтів контенту дозволяє не тільки утримувати вже наявну аудиторію, а й залучати нову. Але найголовніше — контент-маркетинг дає можливість розширювати семантичне ядро, покращувати показники SEO й ефективно нарощувати посилальну масу, якщо ми говоримо про публікації на сторонніх ресурсах.

Головне — не створювати «контент заради контенту». Ваші тексти, відео, інфографіка й інше зобов'язані бути актуальними, корисними та цікавими для ЦА, а не тільки заточеними під SEO. Тому дуже важливо працювати з досвідченими авторами текстів й іншими контент-креаторами.

Реферальний маркетинг

Це досить популярний метод просування через рекомендації вже наявних клієнтів. Реферальні посилання, по суті, працюють як сарафанне радіо. Різниця лише в тому, що користувачі рекомендують вас не з власної ініціативи, а з метою особистої вигоди.

 

Цей метод може бути досить ефективним і, найголовніше, недорогим. Але він працює, тільки якщо у вас уже є досить велика лояльна аудиторія. Запускати реферальную програму на старті роботи інтернет-магазину в більшості випадків безглуздо.

Телеграм-канал

Для багатьох українців Telegram сьогодні — це більше, ніж месенджер. Це функціональний застосунок, у якому ми дізнаємося про свіжі новини, читаємо цікаві нам блоги, спілкуємося різними способами та багато іншого. Тут можна, наприклад, купити квитки на поїзд або забронювати столик у ресторані, зарезервувати ліки в аптеці або записатися до лікаря. Варіантів маса.

Для інтернет-магазину власний Телеграм-канал — це можливість не просто бути в контакті з аудиторією, а й автоматизувати багато процесів: запустити воронку продажів або створити функціонального бота для надання базових консультацій та оформлення замовлень.

Дошки оголошень

Збільшити відвідуваність інтернет-магазину можна, зокрема, завдяки популярним дошкам оголошень:

  • OLX;

  • «Оголоша»;

  • IZI.ua;

  • RIA.com та ін.

Розмістити свої оголошення тут можна досить недорого. При цьому в більшості випадків від вас не вимагають торгувати тільки на вибраній платформі. Ви цілком можете розмістити в оголошенні посилання на свій інтернет-магазин і тим самим залучити більше трафіку. Це не заборонено.

 

Звичайно, такий канал просування підійде далеко не всім. Тут ви точно не побачите оголошень від великих інтернет-магазинів або авторитетних комерційних ресурсів. Але, з іншого боку, це навіть плюс — менше конкуренція.

Офлайн-просування

І насамкінець згадаємо, що добре працює синергія онлайн та офлайн-бізнесу. Якщо у вас є фізичні точки продажу, постарайтеся додати посилання на сайт на предмети, які завжди видно відвідувачам магазину або офісу. Наприклад, хороший спосіб збільшити трафік в онлайн-магазин — розміщення QR-коду з посиланням на головну сторінку вашого сайту, на банерах, розтяжках, флаєрах, брошурах та іншій зовнішній рекламі.

Щоправда, при цьому бажано додатково мотивувати людей перейти за посиланням, зацікавити їх чимось. Ви можете щось пообіцяти, запропонувати невелику знижку за реєстрацію на сайті. Підключіть вашу фантазію, і у вас все вийде.

Висновки

Не існує єдино правильного алгоритму і якогось секрету, як збільшити відвідуваність інтернет магазину. Необхідно аналізувати та враховувати безліч факторів, застосовувати різні методи просування й нарощування трафіку сайту, вивчати отримані результати та в міру потреби коригувати стратегію.

Наша стаття покликана дати вам загальну інформацію про те, як підвищити відвідуваність інтернет-магазину й на що варто орієнтуватися перш за все. Але, якщо ви дійсно хочете досягти хороших результатів в мінімальні терміни та без перевитрати бюджету, рекомендуємо звертатися до фахівців.

Команда Wezom до ваших послуг!

Ткаченко Аліна
Про автора
Ткаченко Аліна
Копірайтер
Досвід роботи 10 років
Спеціалізується на створенні корисного та продаючого контенту. Має досвід написання переконливих текстів для реклами, сайтів, блогів та соціальних медіа.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
4.7
Проголосувало: 3
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.