Статистика пошукових запитів. Навіщо дивитися і які послуги використовувати

Ткаченко Аліна
Ткаченко Аліна
Копірайтер
5.0
12.12.2021
15139
0

Зі зростанням конкуренції у мережі підвищується вартість пошукової реклами, все важче вивести сайт у топ. Проте для просування веб-ресурсу, зростання органічного трафіку та підвищення продажів необхідно знати кількість запитів у Google за вашою темою.

Щоб максимально ефективно використовувати сайт, оптимізувати його під видачу, показуватись на перших сторінках, необхідно провести аналіз пошукових запитів. Зібрати частотність ключових фраз можна за допомогою сервісів статистики, а потім впровадити найпопулярніші та найрелевантніші для вашої аудиторії ключовики на сторінки сайту.

Навіщо збирати статистику за ключовими словами?

Статистика пошукових запитів потрібна, щоб зрозуміти, що гуглять ваші потенційні клієнти, оцінити, які ключові слова найпопулярніші, з якою частотністю варто додавати їх до контенту, щоб цільова аудиторія прийшла до вас з органічного пошуку.

Наприклад, якщо у вас сайт школи англійської мови, але там немає сторінки «Навчання англійської для школярів», а дана послуга у вас є і запити щодо неї теж, потрібно додати цей розділ на сайт, щоб не втрачати потенційних клієнтів.

Оцінити популярність запиту необхідно і в тому випадку, якщо ви бажаєте запустити новий продукт чи послугу. Такий ресерч допоможе дізнатися, чи є в них потреба на ринку зараз.

Як дізнатися кількість запитів у Google?

Google залишається одним з найпопулярніших пошукових систем у світі, тому для фахівця необхідна статистика пошукових запитів Google. Її можна дізнатися, проаналізувавши запити користувачів через цю систему. Для цього вам знадобляться:

  • Google Тренди;
  • Google Ads;
  • Google Analytics.

Ми детально розповімо про кожен сервіс, щоб ви вибрали для себе найзручніший та найкорисніший.

Google Тренди

Дізнатися кількість запитів у Google найлегше за допомогою безкоштовного аналітичного сервісу Google Trends.

Google Тренди

Це простий у використанні інструмент, який на вашу вимогу будує графіки популярності запиту. Він не повідомить точно, скільки запитів в Google є за цим ключем, але зразковий сезонний пошук покаже. Ще сервіс корисний, щоб переглянути регіони, де є ваші передбачувані клієнти.

Як ним користуватися? У рядку пошуку "Аналіз трендів" введіть слово або ключову фразу, які хочете перевірити. На графіку буде чітко видно аналітика запитів у Google за такими критеріями, як сезонність, статистика пошукових запитів за місяцями, кореляція їх збільшення чи зменшення залежно від місяця, дня тижня тощо.

Як дізнатися кількість запитів у Google

Якщо ви тільки знаєте, що таке ключові слова , як і навіщо використовувати їх на сайті, радимо ознайомитися з нашою докладною статтею.

У налаштуваннях можна вибрати регіон, періодичність, з якою ви хочете бачити зведення, категорію та тип пошуку: за веб-ресурсом, відео, картинками, товарами.

Налаштування Google Тренди

Дуже зручна "фішка" - можливість порівняти один варіант пошуку з іншим, що дозволить вибрати відповідний тип контенту.

Однак точну кількість запитів у Google цей інструмент не продемонструє, він може тільки показати популярність у відсотковому співвідношенні. Пікова точка буде у той момент, коли шукали слово чи фразу найчастіше. Тобто запит могли вводити сотню разів, але у певний період він буде піковий, а якийсь стане просідати.

Аналітика запитів Google Ads

Докладніша статистика запитів Google доступна у Google Ads. Це не просто сервіс, а велика система налаштування контекстної та банерної типів реклами. Тут є інструмент планування ключових слів – Google Keyword Planner, який буде корисним для оптимізації сайту.

Щоб зібрати статистику, потрібно завести Google обліковий запис, а потім авторизуватися в Google Ads. Там потрібно знайти пункт «Планування» (у правому верхньому куті меню «Інструменти»).

Аналітика запитів Google Ads

При роботі з сервісом важливо пам'ятати кілька нюансів, щоб статистика пошукових запитів Google аналізувалась правильно:

  1. Якщо у вас не відображається реклама, то інструмент не покаже, скільки разів вводили ключове слово. Сервіс дасть діапазон використання слова чи фрази, що продемонструє частотність.
  2. Програма орієнтована насамперед працювати з контекстної рекламою. Тому і статистика йде за рекламними оголошеннями, а не пошуковими запитами.
  3. Ключі підбираються за широким входженням, тому потрібно додатково працювати з семантикою, видалити з підсумкової таблиці запити, що не відповідають вашим вимогам. Наприклад, якщо у вас сайт з налаштування пошукової реклами з остаточного варіанта ключів, потрібно буде прибрати ті, що містять слово «навчання» або «курси».

статистика пошукових запитів Google

Зручно, що у планувальнику є багато додаткових інструментів, використовуючи потенціал яких, нескладно зібрати найрелевантніші пошукові запити. Наприклад, налаштувати мінус-слова, щоб не потрапляти у нерелевантну видачу. Вивантажити результат можна в таблицю або створити файл CSV.

Вивантажити результат можна в таблицю або створити CSV-файл

Статистика ключових слів Google Analytics

Ще один корисний інструмент, яким рекомендується користуватися для оптимізації сайту під пошукову видачу – Google Analytics. Це безкоштовний сервіс, за допомогою якого можна дивитись статистику поведінки користувачів на вашому сайті.

Google Analytics вміє збирати дані з веб-ресурсу, аналізувати аудиторію, її інтереси та дії, відстежувати конверсії та надавати інформацію у зручному для спеціаліста форматі.

Точну кількість запитів у Google у ній відстежити не можна, але можна подивитися, з якого саме каналу до вас приходять користувачі. Для цього необхідно знайти в лівому бічному меню пункт «Джерела трафіку», перейти в Search Console і там вже визначити «Запити».

Статистика ключових слів Google Analytics

Також ці дані можна використовувати для оптимізації сайту під голосовий пошук .

Статистика запитів Google Analytics допоможе очистити семантичне ядро від нерелевантних ключів та доповнити його тими фразами та словосполученнями, які популярні для ваших користувачів.

Як переглянути кількість запитів в Яндексі?

Якщо ви більше працюєте з Яндексом, частоту запиту можете дивитися через сервіс цього пошуковика.

Аналіз ключів в Яндексі проводиться через Wordstat, куди слід зайти з рекламного кабінету Яндекс.Директ або авторизуватися всередині.

При роботі з програмою Вордстат важливо правильно вказати регіон, оскільки за умовчанням сервіс видає аналіз пошукових запитів Яндекса по всьому світу, що вам не потрібно, якщо ви надаєте товар чи послугу в обмеженому регіоні.

Шукати можна за словами регіону чи історії. Щоб переглянути точну кількість запитів за фразою, її потрібно взяти в лапки.

Ми докладно розповідали, як працювати з Wordstat Yandex у цій статті.

Статистика пошукових запитів Mail.ru

Якщо ви працюєте з Mail.ru, то, напевно, цікавилися, як подивитися статистику запитів у цьому пошуковику.

Сервіс Mail.ru дозволяє працювати з ключовими словами, досліджувати поведінкову інформацію. Також веб-майстер може проаналізувати середню привабливість документа та рівень задоволеності вашого користувача за певним запитом.

Статистика пошукових запитів Mail.ru

Зручно, що працювати зі статистикою запитів можна без реєстрації на сервісі, просто заходьте в онлайн-кабінет веб-майстра Mail.ru. Це полегшить завдання, якщо ви хочете вести не основний пошук, а підстрахуватися.

Статистика пошукових запитів Bing

Аналіз частотності запитів через Bing ми виконуємо рідко, оскільки ця пошукова система орієнтована США. Але Bing також має професійну панель, яка допомагає:

  • зібрати органіку пошуку;
  • переглянути статистику запитів за півроку;
  • відфільтрувати інформацію з мов та країн.

Потрібно мати обліковий запис у Bing Веб-майстер або зареєструватися через обліковий запис Microsoft, щоб переглянути аналітику запитів.

Додаткові інструменти для аналізу статистики пошукових запитів

Отже, ми пояснили, як подивитися кількість запитів в Google, коротко пройшлися іншими популярними пошуковими системами. Тепер поговоримо про інструменти, які також стануть у нагоді інтернет-маркетологу, якщо він захоче проаналізувати потреби аудиторії повніше, легко і швидко.

Serpstat

Зручний сервіс веб-аналітики, де є чимало функцій, які допомагають дізнатися про кількість запитів за словом, глибоко проаналізувати веб-ресурс конкурентів і знайти ще багато інформації, яка допоможе оптимізувати свій сайт.

Serpstat

Через Serpstat можна:

  • аналізувати веб-ресурс (як свій, і конкурента);
  • проводити аналіз семантики, ключовиків;
  • аналізувати зовнішні посилання, технічну оптимізацію.

Це далеко не всі можливості сервісу, але багато з них обмежені у безкоштовній версії. Мінімальний тариф – $69 на місяць, але він необхідний тільки для великих агентств та великих фахівців, які ведуть кілька проектів та потребують автоматизації ручної роботи.

Keys.so

Keys.so

Keys.so – сервіс, що дозволяє переглянути кількість запитів по певному регіону по налаштованому вами пошуковику. Інструмент корисний, щоб аналізувати конкурентів, але стане в нагоді і для SEO-оптимізації. Завдяки сервісу сеошник може намітити список конкурентних компаній, прорахувати, як вони ранжуються у пошуку, за якими словами та фразами їх знаходять споживачі.

Ubersuggest

Щодо нескладний сервіс, щоб проаналізувати популярність запиту. Особливість роботи інструменту полягає в тому, що він складає аналітику на основі фрази, яку ви запровадили в панель. Сервіс показує, скільки разів слово шукатиметься за місяць, оцінює конкурентоспроможність у SEO та платній рекламі, а також визначає ціну за клік.

Ubersuggest

Букварікс

Букварікс - ще один російськомовний сервіс, через який ви можете виконати аналіз пошукових запитів. Програма швидко підбирає ключові слова, їй варто дати тільки вихідне слово або список. Букварікс шукає фрази та слова в базі із сотень мільйонів актуальних ключів. Там же ви можете виключати певні слова або фрази з видачі, комбінувати та дивитися популярність, на основі чого фільтрувати для себе найрелевантніші ключові слова. Ви можете вивантажити вибірку в .txt і .csv.

Букварікс

Slovoeb

Сервіс завоював любов сеошників не лише своєю оригінальною назвою, а й тим, що є безкоштовною спрощеною версією популярного Key Collector, про який поговоримо трохи нижче.

Програма завантажується на комп'ютер, працювати онлайн із нею не можна. Вона оптимізує та автоматизує пошук, але в основному тут є ті самі функції, які ви можете знайти в Google Ads.

Key Collector

Key Collector – це багатофункціональний сервіс, у якому доступна не лише статистика запитів. Через нього можна вирішувати безліч завдань, пов'язаних із ключовими фразами, оптимізацією сайту.

Сервіс ліцензійний і платний, але річна підписка, що становить приблизно $30, доступна навіть для новачка, який тільки починає працювати з SEO.

Key Collector

Keyword Tool

Keyword Tool – ще один інструмент, який допоможе в тому випадку, якщо ви не знаєте, як подивитися статистику пошукових запитів та оптимізувати її максимально розширивши під свої потреби. Перевага програми полягає в тому, що вона підбирає синонімічні ключові слова. Для цього використовується функція автозаповнення в Google, тому сервіс точний у своїй оптимізації.

Він є умовно безкоштовним: у Free-версії тільки покаже вам пошукові запити, але не дасть частотності, ні інших показників (вам доведеться перевіряти їх вручну через підбір ключових ключів).

Крім того, у безкоштовному режимі обмежена кількість мінус-слів, які ви бажаєте відсіяти. У базовому та професійному тарифах програма робить це за фахівця.

Keyword Tool

Перелічені сервіси не лише допомагають у роботі над своїм сайтом та пошуковою видачею, а й служать для того, щоб приблизно проаналізувати активність на веб-ресурсі конкурента. Докладніше про це можна прочитати у статті « Кому і для чого може знадобитися дізнатися кількість відвідувачів чужого сайту ».

Висновки

Дізнатися кількість запитів у Google за вашою тематикою та підібрати правильні ключові слова критично важливо для того, щоб підняти ваш сайт в органічній видачі та приводити клієнтів. Оптимізація неможлива без повноцінного, всебічного аналізу та підбору через різні додатки. Багато хто з них повторює функціонал основних безкоштовних сервісів від Гугла та Яндекса, але описані нами «помічники» автоматизують роботу, що важливо, якщо ви працюєте над кількома проектами.

Ткаченко Аліна
Про автора
Ткаченко Аліна
Копірайтер
Досвід роботи 10 років
Спеціалізується на створенні корисного та продаючого контенту. Має досвід написання переконливих текстів для реклами, сайтів, блогів та соціальних медіа.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 3
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.