Оптимізація сайту під голосовий пошук

13.10.2021
2.8
11514
0

- Ok, Google! Скільки людей використовує голосовий пошук замість текстового?

— Пошук голосом та голосові команди задіяно понад 25% інтернет-користувачів!

Оптимізація сайту під голосовий пошук

Це правда, за даними дослідницької групи GlobalWebIndex, зараз у світі більше 25% інтернет-користувачів користуються функціями голосового пошуку. І з кожним роком цей відсоток зростає. Питання, як виконати оптимізацію під голосовий пошук? Про це ми й хочемо сьогодні поговорити.

Для чого потрібна оптимізація сайту під голосовий пошук?

Не лукавитимемо, поки що інструменти голосового пошуку далеко не ідеальні. І цей інструмент для отримання інформації ще має пройти довгий шлях. Але навіть зараз він використовується дуже активно у всьому світі. Ось лише деякі дані статистики на даний момент:

  • близько 40% дорослих користувачів Мережі використовує пошук голосом мінімум щодня;
  • голосовий помічник Cortana обробляє понад 130 мільйонів запитів щомісяця;
  • 25% власників мобільних пристроїв віком 16—24 років віддає перевагу голосовим пошуковим запитам;
  • більше 25% запитів на панелі завдань Windows 10 – саме голосові (а це десктоп).

Ось як, до речі, виглядає динаміка зростання популярності різних голосових помічників у світі:

Для чого потрібна оптимізація сайту під голосовий пошук

Оптимізація під голосовий пошук важлива, якщо ви хочете виходити на перші позиції у пошуковій видачі та утримувати їх. Додамо також, що, обговорюючи цей формат взаємодії з пошуковими системами, ми говоримо не лише про мобільні та десктопні пристрої користувача. Йдеться також про голосових помічників у гаджетах — розумних колонках Google Home, Яндекс.Станції, Alexa від Amazon, Apple HomePod та інших. Усі ці пристрої та їх аналоги спочатку заточені саме під голосовий пошук. Взаємодія із нею відбувається виключно голосом.

Відмінності голосового пошуку від звичайного

Розробляючи та впроваджуючи стратегію SEO-просування , важливо зрозуміти, чим пошук голосом відрізняється від звичайного текстового. Глобальних відмінностей насправді лише три:

  1. Більш довгі запити.

Якщо текстовий запит зазвичай складається із 2—3 слів, то голосовий — із 3—5 слів або навіть більше. Наприклад, замість введення фрази "купити iPhone Київ" користувач проговорить "де купити iPhone у Києві недорого" або щось подібне. На наступному графіку видно, що голосові запити частіше використовуються, якщо їхня довжина перевищує 3 слова.

Відмінності голосового пошуку від звичайного

  1. Логічні питання, а чи не набір слів.

У голосових запитах користувачі частіше використовують запитання: «де», «як», «скільки», «що» та інші. Тому що саме так ми звикли спілкуватись. І замість запиту «погода на завтра Київ» ми проговоримо «яка погода буде завтра у Києві?». Запити стають «людянішими». Маркетологи вважають, що з того, які запитальні слова використовують користувачі, можна судити про їхню готовність вчинити ту чи іншу цільову дію.

  1. Запити найчастіше локального характеру.

Близько 22% голосових запитів здійснюється з мобільних пристроїв та направлено на пошук інформації про локальні бізнеси. Запити типу «найближче кафе» або «де купити продукти поряд зі мною» стають дедалі частішими. Для наочності: з 2016 до 2018 року кількість запитів зі словосполученням «поруч зі мною» зросла на 500%.

Переваги оптимізації сайту під голосовий пошук

Для власника ресурсу головні переваги - більш ефективне просування та збільшення пошукового трафіку. Та й рядові користувачі від цього лише виграють:

  1. Економія часу . За хвилину людина може вимовити близько 150 слів. А набрати на клавіатурі – близько 40. Різниця очевидна.
  2. Вільні руки . Активувати голосовий пошук або викликати голосового помічника можна без зайвих дій, а за допомогою спеціальної фрази: Окей, Гугл, Гей, Сірі і т. д. Зручно, коли руки зайняті.
  3. Мультизадачність . Наприклад, ви одночасно працюєте за комп'ютером і використовуєте пошук на смартфоні, навіть не відволікаючись на нього. Він просто лежить на столі та відповідає на ваші запити.

З позиції пошукових систем поки немає великої різниці, оптимізовано ваш сайт під пошук голосом чи ні. Жодних санкцій та фільтрів немає. Цілком можливо, що вони з'являться у майбутньому. Адже раніше адаптація сайту під мобільні пристрої не була критично важливою. Нині ж це чи не головний показник оптимізованого ресурсу.

Як оптимізувати сайт під голосовий пошук Google?

Якщо у вас добре оптимізований ресурс з погляду класичного SEO, це ще не означає, що і щодо голосового пошуку він повністю відповідає актуальним вимогам. Бувають випадки, коли для ресурсу додаткова оптимізація зовсім не потрібна. Але це, скоріше, виняток із правил. Більшість сайтів ми рекомендуємо оптимізувати:

  • сайти локального бізнесу - магазини, кафе, готелі, хостели, бьюті-салони, інше;
  • інфосайти та окремі розділи, з яких користувачі через пошук голосом зможуть отримувати відповіді на свої запитання («коли День міста в Одесі» або «як дістатися з Києва до Харкова»);
  • всілякі послуги: таксі, каршеринг, доставка їжі і так далі;
  • представники сфери розваг: кінотеатри, театри, музеї, концерт-холи та багато іншого;
  • агрегатори різного контенту: музики, кіно, аудіокниг. Грамотна оптимізація здатна дати користувачам новий досвід. Наприклад, людина говорить розумній колонці Google: Окей, Гугл! Включи 5 серію 2 сезони «Ігри Престолів» на IVI». Голосовий помічник опрацьовує запит і запускає вказану серію в онлайн-кінотеатрі IVI.

Навіть великий інтернет-магазин можна адаптувати до голосових пошукових запитів. Поки що голосом замовлення оформлюються дуже рідко, але це тимчасово. Готуватись краще вже зараз.

Ну а тепер давайте до головного — як оптимізувати ваш сайт, щоб він був у топі не лише за релевантними текстовими запитами, а й за голосовими.

Як оптимізувати сайт під голосовий пошук Google

Прискорити сайт

Голосові запити користувачі часто використовують буквально на ходу. І вони хочуть отримати потрібну інформацію якнайшвидше. Якщо сторінки завантажуються задовго, це погано з погляду просування. У цьому плані мобільні користувачі нетерплячіші, ніж десктопні. Вони рідко чекають на завантаження сайту більше 3 секунд. Для прискорення можна виконати таке:

  • настроїти кешування клієнтського коду за допомогою xCache, APC чи OpCache;
  • видалити зайві та не використовуються дані з бази або налаштувати індекс для більш правильної оптимізації;
  • оптимізувати розмір зображень, щоб знизити їхню вагу;
  • застосувати технологію AMP, завдяки якій сторінки завантажуються швидше навіть за повільного інтернет-з'єднання.

До речі, ви можете використовувати сервіс Google PageSpeed Insights, щоб проаналізувати швидкість завантаження сайту та отримати рекомендації.

Прискорити сайт

Використовувати ключові слова з довгим хвостом

Для голосового пошуку цілком нормальним вважаються запити довжиною 5—7 слів. А часом і більше. Вони навіть отримали свою назву – long tail keywords. І саме по них краще просуватися, орієнтуючись на голосові пошукові запити.

Мало хто промовлятиме фразу «путівка до Туреччини купити Харків». Наш мозок сам опирається виголошенню таких неправильних речень. Хоча подібні текстові запити ми використовуємо щодня. У результаті голосовий запит трансформується у «де купити путівку до Туреччини з Харкова» чи щось подібне. Плюс уточнюючі слова: "недорого", "сьогодні" і т.д.

Корисно використовувати у складанні списку ключових фраз голосового пошуку LSI-фрази, розмовні формулювання та жаргонні слова.

Невеликий лайфхак! Для розширення семантики можна вивчати різні сервіси питань та відповідей, такі як Buzzsumo, Яндекс.Кью , AnswerThePublic та інші. Вони допомагають краще зрозуміти, які питання задають користувачі на вашу тему найчастіше, і використовувати цю інформацію для просування.

Додати блоки з відповідями - Featured Snippets

Featured Snippets – це короткі відповіді, обрані фрагменти, які бачить користувач у результатах пошуку окремо від органічної видачі.

Додати блоки з відповідями - Featured Snippets

Featured Snippets - це можливість потрапити на нульову позицію у пошуку і тим самим потіснити конкурентів. Важливо розуміти, коли користувач отримує відповідь на своє запитання прямо з пошуку, ймовірність переходу на сайт знижується. Тому Google надає можливість відмовитись від нульової позиції. Іноді це підвищує обсяги додаткового трафіку із CTR на 20—25%.

Налаштувати FAQ-сторінки

Всупереч загальноприйнятій думці, FAQ — це корисне джерело інформації для користувача. Цей розділ, якщо він налаштований правильно, може непогано сприяти SEO просування.

Наприклад, ви хочете дізнатися, як скористатися послугою «Оплата частинами» в інтернет-магазині «Розетка». У результатах видачі через голосовий пошук з'явиться відповідь на ваше запитання, а також схожі запитання-відповіді, які можуть бути актуальними для вас.

Налаштувати FAQ-сторінки

Щоб ваш розділ FAQ потрапив у результати видачі, дотримуйтесь рекомендацій:

  1. Найважливішим питанням присвячуйте окремі сторінки, пости у блозі тощо.
  2. Використовуйте списки, підзаголовки та таблиці.
  3. Слідкуйте за актуальними рекомендаціями пошукових систем та оптимізуйте контент відповідно до них.

До речі, вам не обов'язково використовувати саме формат FAQ, щоб інформація з вашого сайту з'являлася в результатах видачі як відповідь на запитання. Достатньо оптимізувати частину контенту під формат FAQ. Наприклад, додати в текст пункт із знаком питання і відповісти на нього.

Оптимізувати сайт під мобільні пристрої

Вже багато сказано про важливість оптимізації та адаптації сучасних веб-ресурсів під смартфони та планшети. У нас навіть є окрема стаття, де ми розбираємо створення адаптивного дизайну та розповідаємо про його важливість.

У 2020 році російська пошукова система «Яндекс» відзвітувала, що більше 52% пошукових запитів вводиться саме з мобільних пристроїв. І їхня кількість продовжує зростати. Виходить, сайти обов'язково потрібно оптимізувати під смартфони.

Google має спеціальний сервіс Mobile Friendly Test, який оцінює, наскільки добре сайт адаптований для мобільних гаджетів, а далі дає рекомендації щодо оптимізації.

Оптимізувати сайт під мобільні пристрої

Збір запитів для голосового пошуку

Закріпимо: голосовий пошук – це майже завжди довші запити. А отже — низькочастотні, з хвостами. Відповідно, підхід до збору та використання семантичного ядра трохи відрізнятиметься від класичного SEO. Базовий принцип збору ключових слів та фраз схожий, але акцент робиться саме на довгі, низькочастотні Long Tale запити.

Але ж є нюанс! Ймовірно, у майбутньому різниця між пошуковими фразами текстом і голосом ставатиме дедалі менше. Поки що користувачі використовують розмовні вирази. Але згодом адаптуються і будуть виокремлювати лише основні слова для пошуку. Осмислені речення перетворяться на набір ключових слів – це лише питання часу. Отже, потрібно стежити за цими змінами та своєчасно змінювати тактику просування.

Оптимізація сайту під локальний пошук

Нещодавно у нас виходила стаття « Мультирегіональність: особливості регіонального просування сайту », але зараз йдеться про ще більш прицільний локальний пошук, заснований на геолокації користувача.

Щоб ваш ресурс потрапляв у результати локального пошуку, потрібні дві основні складові:

  1. Слідкувати за доступністю та актуальністю вашої контактної інформації.

    Оптимізація сайту під локальний пошук

  2. Використовувати інструменти Google My Business для збільшення видимості компанії в результатах локальної видачі пошукової системи. Дуже важливо своєчасно оновлювати інформацію та підтримувати актуальність даних.

Інструменти Google My Business

Усього два ці кроки допоможуть вашому ресурсу закріпитися в локальних результатах видачі та залучити більше потенційних клієнтів. Але спиратися тільки на них, забувши про базові принципи SEO-просування, безперечно не варто.

Підсумок

Збільшення кількості голосових пошукових запитів – необоротний процес. І що далі, то вищою буде їхня частка. Тому вже зараз дуже важливо підготувати свій сайт під нові реалії:

  • оптимізувати швидкість завантаження сторінок;
  • попрацювати над сторінками, які можуть демонструватися користувачам у пошуковій видачі;
  • додати компанію до Google My Business;
  • покращити розділ FAQ, використовувати списки, таблиці, заголовки H2 та H3;
  • оптимізувати сайт під Mobile-First Index.

Поки що частка текстових запитів у пошуку все ще переважає. Але рано чи пізно це зміниться. І коли це станеться, ви вже маєте бути готовими до нових реалій. Успіхів!

Як вам стаття?
2.8
Проголосувало: 14
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.