Як відкрити інтернет-магазин в Україні

Вікторія
Вікторія
IT Sales Manager
3.7
21.02.2020
7041
0

Інтернет-торгівля стала глобальною тенденцією. EVO провели дослідження згідно з якими стало відомо, що у 2019 році наші співвітчизники здійснили покупки товарів в інтернеті на суму 76 млрд грн. Це 12% усіх продажів. Щодня стає дедалі більше покупців, які відмовилися від стомлюючих походів по магазинах на користь онлайн-шопінгу. Слідом за користувачем йдуть в інтернет та торгові сервіси, тому що створення інтернет-магазину не лише забезпечує попит, а й вирішує такі бізнес-завдання як:

  • Автоматизація продаж
  • Облік товару та наявності
  • Вигідно представляє різноманітний вибір продукції
  • Повний аналіз показників та виявлення помилок.

Інтернет магазин надає можливість перевести комунікації з користувачем на автоматизований рівень, контролювати фінансові показники, дані з продажу та оцінювати за допомогою аналітики ефективність реклами. Якщо Ваша мета створити успішний бізнес з продажу товарів в інтернеті, то напевно Ви замислюєтеся над створенням свого торгового ресурсу.

інтернет магазин - складові ідеї

Інтернет-магазин — складові ідеї

Вас лякає розробка власного інтернет-магазину? Можливо причина у нестачі інформації. На початку належить визначитися з тим, хто цим займатиметься. Знайти розробників для створення інтернет-магазину – непросте завдання. Є вибір: звернутися до компанії-підрядника або скористатися послугами фрілансера.

Знайдіть можливих претендентів та оцініть їх портфоліо. Складіть список веб-студій, чиї роботи Ви вважаєте гідним. Зв'язатися з менеджером можна телефоном або написавши лист на електронну пошту. Вкажіть мету та завдання інтернет-магазину та дізнайтеся орієнтовну вартість. Якщо вас все влаштовує, можна домовлятися про зустріч. Також компанія-розробник надасть договір, який гарантує виконання зобов'язань сторін.

Фрілансер красиво презентує свої послуги та запропонує ціну нижче на 60%, але брак гарантій та усна домовленість має на увазі, що він не несе жодної відповідальності за невиконані зобов'язання. Також є висока ймовірність того, що він може виявитися дилетантом. Чи варто довіряти долю Вашого бізнесу одній людині? А якщо він перестане відповідати на Ваші дзвінки?

Після створення інтернет-магазину потрібно перейти до етапу його просування, інакше він залишиться невідомим. Найчастіше цю послугу можна замовити в компанії, яка займалася розробкою Вашого сайту.

Дізнайтеся всі юридичні та бухгалтерські питання (ці завдання «під силу» онлайн-підприємцю без професійних навичок).

Перш ніж відкрити інтернет магазин, потрібно визначитися: що ви продаватимете, та де взяти товар.

пошук постачальників - який товар реалізовувати

Пошук постачальників - Який товар продавати?

Жінки купують косметику, аксесуари та все для дітей. Чоловіки зацікавлені у цифровій техніці, чоловічому одязі та взутті. Українці шукають у мережі: низькі ціни, різноманітність асортименту та наявність вдалого досвіду покупки.

Нюанси вибору сегменту

Популярність. Якщо пропозиція буде популярною, Ви гарантовано отримаєте прибуток з великою конкуренцією. Наприклад: Ви вирішили продавати жіночі сукні. Для того, щоб бути конкурентоспроможним, зробіть тематику вужчою, нехай це будуть моделі з індивідуальним пошиттям.

Унікальність. Унікальний товар скорочує конкуренцію, але тут обов'язкові інвестиції у популяризацію через соціальні мережі, знижки, бонуси та відмінний сервіс для позитивних відгуків.

Тепер можна розпочати пошук фірми-виробника.

Де знайти постачальників

  1. Найпоширеніший і найлегший спосіб — пошукові системи. Перші позиції видачі зазвичай посередники, такі ж підприємці, які вже працюють з виробником. Як вийти безпосередньо на компанію-виробника? Обдзвонити усі контакти та запросити прайс-лист. Порівняти ціни закупівлі та відшукати найбільш вигідні пропозиції.
  2. Шукати тематичні виставки та ярмарки. На такому заході можна буде отримати повну інформацію про продукцію, побачити зразки, обмінятися контактами та обговорити умови співпраці.
  3. Бази оптових постачальників, такі як yopt.org, prom-ua, za-optom, bigopt та інші.
  4. Склади місцевих виробників у Вашому місті.

актуальне доменне ім'я та назва

Актуальне доменне ім'я та назва

При формуванні іміджу торгового майданчика його назва відіграє велику роль. Покупець на інтуїтивному рівні розуміє, що сайт із креативним ім'ям матиме: асортимент "не як у всіх", якісний товар та гарний сервіс. Ім'я має чітко та помітно потрапляти за інтересами цільової аудиторії.

Яким НЕ може бути ім'я онлайн-магазину:

  • Занадто складним та довгим.
  • Так само як у конкурента.
  • Викликає негативні асоціації.
  • Не відповідним товару, що продається.

Якщо Ви ще хочете назвати ресурс за типом свого продукту чи послуги, то цей велосипед вже винайдений. Всі домени такого типу як: kniga, vodka, holodilnik – давно зайняті. Але не поспішайте засмучуватись, використовуйте прийоми описового та географічного неймінгу: Lvovzoo, Kievfoto та ін. Або довірте роботу над ім'ям, яке стане брендом, маркетологам. Персонал брендингової агенції або SEO-компанії передбачає всі нюанси:

  • Впізнаваність
  • Відсутність негативних асоціацій
  • Легкість у написанні
  • Правова захищеність

створення сайту інтернет-магазину

Створення сайту інтернет-магазину

Створення інтернет-магазину — складний та трудомісткий процес, що складається з етапів, пов'язаних між собою. Перед тим як звернеться до фірми-виконавця, Ви маєте чітко уявляти, чого хочете, тому що перед тим як приступити до основних етапів розробки онлайн-ресурсу, виконавці складатимуть технічне завдання. Завдяки докладному ТЗ можна зробити чітку оцінку обсягу робіт, термінів виконання та вартості, щоб у майбутньому уникнути непорозумінь. Також якщо бюджет обмежений, набагато легше розставити пріоритети.

Існують два рішення онлайн-магазину: готовий шаблон та авторський проект. Якщо ви бажаєте готового шаблону, буквально за кілька тижнів у Вас буде робоча система з усіма необхідними функціями. Швидко, дешево та сердито. Але ресурс буде обмежений у рішеннях, що не надасть Вам переваг перед конкурентами. Другий варіант – інтернет-магазин під ключ. Це потужний онлайн-майданчик, створений під специфіку Вашої діяльності з комфортним, інтуїтивно-зрозумілим інтерфейсом та унікальним дизайном.

Створення дизайну

Перше враження вже не вдасться справити вдруге. Тому з'явилося таке поняття як індивідуальний дизайн. При правильному розміщенні акцентів він вирішує бізнес-завдання. Рівень дизайну Вашого майданчика у людей підсвідомо асоціюється із якістю сервісу.

Кожна деталь у зовнішньому вигляді web-сайту має повністю відповідати його тематиці. І саме тому принцип «чим більше, тим краще» недоречний. Важливо в гонитві за креативом не втратити сенсу. Оформлення має не відволікати від кінцевої цільової дії кількістю «примочок», а бути комфортним в експлуатації, викликати емоційний відгук та підвищувати довіру.

створення індивідуального функціоналу

Створення індивідуального функціоналу

Стандартна версія управління не враховує особливостей бізнес-процесів. Для того, щоб розширити різноманітність можливостей функціоналу, потрібне індивідуальне програмування компонентів системи та стандартних модулів. Більшість інтернет-магазинів візуально схожі, тому кожен онлайн-підприємець має на меті зробити свій майданчик унікальним. Це можливо, але тільки в тому випадку, якщо Ви та розробники станете командою. Навіщо це потрібно? Ви розповісте про особливості та потреби Вашої ЦА, а виконавці за допомогою професійних навичок та отриманої інформації зможуть зробити функціонал корисним.

Індивідуальний функціонал можна порівняти із креативом у дизайні. Він може бути корисним чи нашкодити. Унікальні рішення приймаються після глибокого вивчення діяльності замовника, опитування його цільового сегмента та мозкового штурму команди розробників. Один із прикладів вдалого впровадження: американська компанія з продажу дитячих автомобілів, пропонувала батькам завантажити фото своєї дитини на веб-сайт, щоб побачити, як вона виглядатиме в дитячому автомобілі. Це миле і несподіване рішення сприяло високій конверсії.

Встановлення способів оплати

Вибір та встановлення платіжної системи для інтернет магазину дозволить Вам прийняти платіж, переказати гроші та перевести в готівку. Що очікують від платіжної системи власники сучасних E-Commerce майданчиків:

  • Стабільний прийом платежів
  • Комфортні тарифи
  • Проста інтеграція
  • Інтуїтивно-зрозумілий інтерфейс

Основні системи онлайн оплати

Банківські картки. Звичний для більшості людей з України метод. Банківською карткою можна розплатитися в супермаркеті, в кафе та за купівлю продукції в мережі теж.

Перекази. Дуже надійний та безпечний спосіб, проте не користується популярністю через необхідність відкриття банківського рахунку, великих тимчасових витрат та черг.

Електронні гроші. Завдяки легкому підключенню та простоті експлуатації – це практикований вид розрахунку. Його переваги – швидка та зрозуміла реєстрація електронного гаманця та безліч засобів його поповнення.

Агрегатори платіжних систем. Мають очевидну перевагу – встановивши модуль прийому платежів, користувач отримує комплекс засобів оплати. Таким чином, немає потреби підключати кожну платіжну систему окремо. Неприємним є лише факт існування комісії.

Вибір способів доставки

Перед тим як розпочати вибір способів доставки, потрібно визначитися з охопленням території. Якщо Ви плануєте працювати в одному місті, замовникам можна запропонувати послуги кур'єра або самовивіз.

Різноманітність способів доставки сприяє більшій кількості продажів. Зокрема, це також вплине на Ваш рейтинг. Але не варто забувати про те, що організація відправлення продукції та контроль – це Ваш обов'язок. Тому найкращим рішенням буде вибір двох або трьох варіантів.

Варіанти доставки продукції

  1. Один із способів має бути дешевим, тому що існує певний відсоток людей, яких бентежить факт необхідності витрачати додаткові кошти на доставку. Тому якщо покупець готовий чекати та не переплачувати – Укрпошта ідеальний варіант.
  2. Для тих, хто хоче отримати покупку швидко, запропонуйте послуги Нової Пошти.
  3. Самовивіз. Є категорія людей, яка не хоче залежати від розкладу кур'єра та служб доставки. Тоді вони можуть самостійно приїхати до Вашого офісу або на склад, щоб забрати товар.

додавання товарів та заповнення їх карток

Додавання товарів та заповнення їх карток

В інтернет-магазині картка товару – продавець-консультант. І саме тому фахівці додають товари та заповнюють картки, створюють текст який буде коротко й зрозуміло відповідати на питання про продукцію, що продається, і наводити аргументи, чому йому вигідно купити продукцію саме у Вас, а не в іншому торговому сервісі. Текст картки товарів, створений досвідченими фахівцями, допоможе досягти таких цілей:

  • Зацікавити та утримати користувача у Вашому магазині
  • Вигідно уявити переваги
  • Переконати здійснити цільову дію
  • Забезпечити майбутній попит.

Успішні комерційні майданчики прагнуть вигідно оформити вітрину, щоб зробити постійним клієнта. Якість контенту впливає інтерес відвідувачів. Над одним проектом працює команда копірайтерів, контент-менеджерів та маркетологів. Вони створюють ідеальну картку товару, в якій буде представлено логічну, помірну, зрозумілу та послідовну інформацію. Завдяки комплексному підходу, наповнення магазину буде швидким та ефективним.

Залучення клієнтів

Інтернет-продажі стали глобальним трендом. Щодня у мережі з'являються тисячі нових сайтів. Але навіть у тому випадку, якщо дизайн створював провідний спеціаліст, а інвестори билися за право дати Вашому стартапу грошей – немає гарантій того, що проект буде успішним.

Одна з популярних помилок підприємців-початківців – спроба заощадити та самостійно провести аналіз свого ресурсу. Взявши за основу свої висновки, онлайн-бізнесмен-початківець намагається скласти рекламний план. Як правило, перший пункт – це розсилка. Розсилка може стати непоганим інструментом продажів, коли сформувалася база адрес клієнтів, які вже оформляли в торговому ресурсі покупки. В іншому випадку – це буде спам.

Перед тим як розробляти план рекламної кампанії, повернемося до аналізу продуктивності. Є кілька елементів, які працюють на залучення: форма зворотного зв'язку, та кнопка «Підпишіться та отримайте».

Форма зворотного зв'язку. Ви витратили багато грошей, щоб залучити відвідувачів на свій сайт. Тому варто подбати про те, щоб створити базу даних клієнтів, яких Ви можете періодично інформувати про всі бонуси, знижки та новинки. При встановленні форми зворотного зв'язку у Вас збережуться відомості про тих, хто будь-коли її заповнював.

Кнопка «Підпишіться та отримайте». Якщо не зацікавити людину, вона не витрачатиме свій час для того, щоб заповнити анкету. А можливість отримати якийсь бонус (знижка на передплату, книга, розіграш призу) простимулює людей залишити Вам свої контакти.

пошукове просування

Пошукове просування

Для пошукового просування Вашого майданчика підключіть команду профільних професіоналів, які працюватимуть одразу в кількох напрямках. Наші маркетологи рекомендують застосувати 4 основні напрямки.

  1. Будьте першими у ТОП-видачі.

    Більшість сучасних користувачів довіряють результатам органічного пошуку. Також, за даними статистики, 70% їх рідко переходить на другу сторінку видачі. Ваш комерційний ресурс може бути перших позиціях видачі пошукових систем. Щоб покращити ранжування, потрібні якісні, оптимізовані посадкові сторінки.

  2. Email-маркетинг дієвий механізм для автоматизованого продажу.

    Цей напрямок справедливо вважається найдешевшим маркетинговим каналом. При грамотному використанні можна гарантовано утримувати та стимулювати клієнтів, які вже купували продукцію на Вашому сайті. Як його використати? Оптимальний варіант автоматичного розсилки з інформацією про знижки та новинки. Яка користь від цього маркетингового інструмента?

    • Прямий контакт із споживачем.
    • Контролює всі етапи.
    • Низька вартість.
    • Простота експлуатації.
  3. p align="justify"> Ефективне використання тематичних майданчиків.

    Для обміну інформацією та спілкування люди «збираються» на тематичних майданчиках. Для того, щоб знайти та залучити потенційного споживача, можна використовувати їх як інструмент для просування бізнесу. Як користуватись цим механізмом? Потрібно знати про всі популярні інформаційні майданчики на тематику продукції Вашого інтернет магазину, щоб розміщувати там комерційні оголошення.

  4. Не скупіться.

    Кому повірите Ви: компанії, яка хвалить себе від першої особи, чи сусідові, який дає позитивні рекомендації? За даними статистики 2019 року, 35% нових покупців надходять за рекомендацією. Тому щедро заохочуйте користувачів приємними знижками та бонусами.

Використання цих 4-х основних напрямів позитивно впливає лояльність клієнта і, отже, зростання нової клієнтури.

контекстна реклама

Контекстна реклама

Контекстна реклама - це один із найрезультативніших видів просування в інтернеті. Реклама Вашого товару з'являється в той момент, коли людина шукає відповідну продукцію та готова до дії. Вона може бути в текстовому, графічному та відео варіанті. Цей спосіб корисний як великих підприємств, так невеликих компаній.

Переваги:

  • Направлена на Вашу цільову аудиторію
  • Приваблює трафік за короткий термін.
  • Потрапляє у топ-видачі без пошукового просування.

Недоліки:

  • Великі фінансові витрати
  • Цей інструмент неефективний і навіть шкідливий, якщо його не використовувати професійно
  • На рекламне оголошення ніхто не зверне уваги, якщо інформація про продукт не буде грамотно подана.

Існує два способи, які зроблять контекстну рекламу ефективною:

Висока якість оголошень. Текст має бути зрозумілим, коротким та привабливим для Вашої аудиторії. Також не варто забувати про ключові запити та мінус-слова.

Застосуйте ремаркетинг. Потенційні споживачі мають надлишок даних, тому завдяки ремаркетингу рекламні повідомлення нагадуватимуть клієнтській базі про вигідні пропозиції Вашого торгового майданчика.

Контекстна реклама заслужено одна із популярних методів просування, оскільки у стислі терміни демонструє хороші результати. При правильному налаштуванні та постійному контролі, торговельний сервіс отримає широке охоплення цільового сегменту та відповідно приплив клієнтів. Найбільшої ефективності можна досягти, використовуючи цей інструмент у комплексі з іншими методами просування.

таргетована реклама в соціальних мережах

Таргетована реклама у соціальних мережах

Чим відрізняється рекламна таргетована від контекстної? У націленні замість ключових слів застосовують інтереси. Таргетологи детально вивчають цільову групу: підписки на спільноти, смакові уподобання, географічне розташування та інше. Ця інформація допомагає правильно побудувати рекламну діяльність.

Сьогодні соціальні мережі стали місцем, де люди добровільно діляться відомостями про себе: інтереси, освіта та робота. Завдяки тому, що вони у вільному доступі, таргетологи створюють унікальну торгову пропозицію.

Чим цей інструмент може допомогти Вашому бізнесу? Орієнтацією на споживача та адресними повідомленнями. Застосовуючи селективний підхід, фахівці «фільтрують» потенційних покупців усередині сегменту та формують базу тих контактів, які мають потребу в цей момент у покупці Вашого продукту. Повний обсяг інформації дає змогу зосередити бюджет своєї аудиторії.

Націлювання не можна використовувати для всіх рекламних кампаній. Цей механізм ефективний у сегменті B2C. Хоча тут є винятки, все залежить від продукту, який Ви пропонуєте споживачам.

Яким має бути товар, який Ви рекламуєте за допомогою націлення?

  • Простим та зрозумілим для звичайної людини.
  • Унікальний. Чому покупець має придбати продукт у Вас, а не в іншому інтернет-магазині?
  • Мати попит серед користувачів.

Таргетинг заслужено вважається недорогим та результативним механізмом для залучення та ретаргетингу. Завдяки цьому методу Ви не лише продаєте свій продукт, але й «прив'язуєте» клієнта, коли він вступає до товариства бренду. Але варто пам'ятати, що точне попадання по цільовій групі, формування клієнтської бази та запуск рекламної кампанії в соціальних мережах вимагають спеціальних навичок та багаторічного досвіду, тому найкращим рішенням буде звернутися до SEO-компанії.

Аналітика та тестування

Користувачі сайту – люди, які купують продукт на привабливих торгових ресурсах із зрозумілим та комфортним інтерфейсом. Деякі підприємці впевнені, що найкраще розуміються на смаках і перевагах їхньої клієнтури. Для того, щоб нововведення інтернет магазину залучали, а не відлякували, зменшуючи його конверсію, варто проаналізувати дії користувачів.

Що ж тестують в інтернет-магазині? Всі! Тому що у разі помилки, негативно вплинути на конверсію може зміна товару, форми, кошика тощо. Без тестування не рекомендується впроваджувати в інтернет магазин жодного елемента. Маркетологи запевняють що з 10 тестів, лише 4 мають позитивний результат, решта 6 може або не давати результатів, або згубно впливати на конверсію ресурсу. Тестування рекомендується проводити раз на квартал.

досягнення ефективності магазину

Досягнення ефективності магазину

Кожен власник інтернет-магазину прагне збільшити конверсію. Працювати над продуктивністю онлайн майданчика вдається відстежуючи KPI. Коефіцієнт ефективності допомагає виявляти який із напрямів діяльності потребує додаткових зусиль.

Контролюйте рівень відвідуваності. Популярність онлайн майданчика вимірюється в розрізі місячної, тижневої та денної аудиторії. Ви зможете об'єктивно оцінити причини падіння відвідуваності та розпочати роботу з усунення слабких місць.

Зверніть увагу на перегляди товарних карток. Які з них є популярними серед Вашого сегменту? При аналізі відвідуваності товарних сторінок буде шанс зрозуміти як гості взаємодіють з елементами інтерфейсу. Буває так, що Ви маєте гарну торгову пропозицію, але гості можуть не знайти її через погану навігацію. Наприклад, Ви пропонуєте клієнтам товар зі знижкою, але у загальному розділі. Вирішити цю проблему можна створенням окремого розділу, який приверне увагу до новинок та знижок.

Проаналізуйте сторінки виходу користувача. На якому етапі гість вийшов із Вашого онлайн магазину? Причиною виходу стала цінова політика? Необхідність реєстрації при покупці? При аналізі торгових сторінок, з яких покупці найчастіше виходять, є шанс виявити причину низької конверсії.

Скільки покинутих кошиків на вашому сайті? Отримайте від відвідувача зворотний зв'язок, не лише надсилаючи повідомлення, що товар досі чекає в кошику, але й постарайтеся з'ясувати причину відмови від покупки.

Регулярно контролюйте показники ефективності. Щоб досягти ефективної роботи, знайте слабкі місця, працюйте над помилками та тестуйте нові ідеї. Тоді успіх буде не випадковістю, а метою.

Вікторія
Про автора
Вікторія
IT Sales Manager
Досвід роботи 6 років
Експерт з IT-продуктів, допомагає потенційним клієнтам WEZOM підібрати оптимальні платформи і технології для вирішення завдань бізнесу.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
3.7
Проголосувало: 3
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.