Для інтернет магазину важливо створити власний корпоративний стиль. Він допоможе зробити бренд упізнаваним. Зелений усміхнений смайлик асоціюється з компанією Rozetka, інтернет-магазини компаній Ельдорадо та Алло мають власний шрифт, а літера "А" зі стрілкою знайома любителям покупок з американського магазину Amazon. Фірмовий стиль допомагає виділити компанію серед інших і зробити незабутньою.
Що таке фірмовий стиль інтернет магазину
Фірмовий стиль інтернет магазину – це набір елементів дизайну, які роблять магазин унікальним та впізнаваним. Використовуються спеціальні шрифти, колірні елементи, графічні елементи та інші інструменти. Їх застосовують у соціальних мережах і на друкованої продукції.
Що входить у фірмовий стиль:
- Логотип с. Використовується в інтернет-магазині, друкованій продукції, сувенірах.
- Корпоративні кольори. Набір палітри кольорів, яка застосовується в дизайні сайту. Вона ж використовується і на друкованій продукції.
- Шрифт. Власні шрифти допомагають підвищити впізнаваність. Вони використовуються у будь-яких матеріалах, пов'язаних з компанією. Як це працює? Згадайте, як виглядає шрифт логотипу компанії Coca-Cola, Adidas, Pepsi Co. Вони відразу викликають асоціацію із продуктом.
- Слоган. Це також частина фірмового стилю. Достатньо придумати простий слоган, що запам'ятовується, і він не вийде з голови покупців. Компанію можна дізнатися по слогану, ось приклади: «Не гальмуй, Снікерсні!», «Зроби паузу – з'їж Твікс», «Ви все ще кип'ятите? Тоді ми йдемо до вас!".
Елементи фірмового стилю розробляються дизайнером. Спочатку проводиться дослідження ринку, вивчаються конкуренти та цільова аудиторія. Аналіз дасть зрозуміти, як правильно розробити ФС, щоб відвідувачу було комфортно перебувати на сторінках магазину.
Навіщо потрібен фірмовий стиль
Корпоративний стиль виконує кілька завдань для інтернет-магазину:
- Зміцнення позитивного іміджу магазину. У відвідувачів складається думка, що створити унікальний стиль можуть лише серйозні компанії, які надовго прийшли на ринок. Це підвищує лояльність клієнтів.
- Впізнаваність. На тлі високої конкуренції треба виділятися, і ФС дозволить це зробити. Користувачі почнуть пізнавати ваш магазин серед десятків чи сотень компаній-конкурентів. Фірмовий стиль легко масштабується і в діджитал просторі (соціальні мережі, онлайн реклама і т.д.), і в офлайн (торгові точки, фірмові пакети, сувеніри та інші).
- Зниження витрат за рекламу. Інвестування у розробку фірмового стилю інтернет-магазину дозволить знизити витрати на рекламу надалі.
Вам потрібно створити фірмовий стиль інтернет-магазину, якщо:
- ви тільки відкрили магазин, і хочете обігнати конкурентів та увійти до вищої ліги;
- ви багато років на ринку, відчуваєте, як молоді компанії наздоганяють вас, хочете зміцнити імідж;
- відбувається прогрес у бізнесі, ви виходите на новий рівень та розширюєтеся.
Багато компаній, пропрацювавши довгий час, все одно приходять до того, що їм потрібно створити інтернет магазин. Це дозволяє розширити аудиторію, познайомити відвідувача зі своєю продукцією докладніше та зробити замовлення у будь-який час. Однією з таких компаній є Roshen. Відкривши велику кількість магазинів, компанія прийшла до нас на розробку інтернет-магазину. Інтернет-магазин вже працює, а завдяки дотриманню фірмового стилю, він став відомим і популярним.
Приклад фірмового стилю магазинів Roshen
Компанія Roshen давно представлена на міжнародному ринку. Але завдяки створенню фірмового стилю інтернет-магазинів впізнаваність бренду підвищилася.
Спочатку проблема була така:
Клієнти заходили на сайт і губилися, оскільки каталог був не тільки для кінцевого споживача, а й для дистриб'юторів та представників компанії. Тому важко було зрозуміти, які ціни пропонує компанія для споживача, який асортимент представлений. Завдяки розробці окремих роздрібних магазинів вдалося розділити цільову аудиторію та надати їм докладну та зрозумілу інформацію.
Але щоб компанія зберегла впізнаваність, було визначено концепцію фірмового стилю. Підібрані кольори та шрифти, а також стилістика, що передає атмосферу компанії. Ви звертали увагу на вітрини фірмових магазинів? Одним із варіантів було створення онлайн вітрини, де завдяки анімації іграшки оживали та передавали атмосферу.
Корпоративний стиль дозволив зробити магазин легко впізнаваним. Навіть якщо ви потрапляєте на сторінку вперше, одразу розумієте, що це компанія Roshen. Але, крім ФС, потрібно розробити дизайн систему. Вона допоможе зберегти індивідуальність та спростити роботу всередині компанії. Іноді дизайн систему плутають з фірмовим стилем, але є різниця.
У чому різниця між дизайн системою та фірмовим стилем
Дизайн система – це певний набір інструментів, який дозволяє спростити створення та оновлення продуктів, спираючись на цінності бренду та ідеї, що переслідуються. Хороший приклад діючої системи – дорожні знаки. Вирушайте в будь-яку країну, і ви дізнаєтесь про пішохідний перехід по знаку. Ще один приклад: неважливо, в якій країні ви купили смартфон і якою він мовою. Кнопку плеєра ви завжди знайдете по впізнаваному трикутнику.
Але в чому ж різниця між дизайн системою та фірмовим стилем інтернет магазину? Насамперед дизайн система розробляється для внутрішнього середовища компанії. Вона потрібна дизайнерам, маркетологам, рекламникам. Фірмовий стиль необхідний кінцевого споживача – клієнта.
Дизайн система здатна вирішити відразу кілька завдань:
- дозволяє створювати кілька інтернет-магазинів в єдиному стилі;
- значно економить час дизайнерів, оскільки включає бібліотеки, макети та патерни;
- при передачі проекту іншим дизайнерам не втрачаються дані.
Для порівняння ось як виглядає дизайн система та фірмовий стиль:
Дизайн-система маркетплейсу Rozetka
Фірмовий стиль компанії Roshen
Те, що входить у фірмовий стиль, входить і в систему дизайн. Але основна відмінність – різні призначення. Щоб фірмовий стиль дотримувався точності, компанії потрібен брендбук.
Що таке брендбук і для чого він потрібний
Уявіть, що у вас є фірмовий стиль інтернет магазину. Готовий логотип, шрифти, підібрані кольори. Ви вирішили зробити поліграфічну продукцію: блокноти, візитки, рекламні буклети. Але є можливість, що під час друку логотип змінить форму. З кола вийде овал, а з рівнобедреного трикутника – витягнута постать. Ще можуть відрізнятися фірмові кольори. Щоб уникнути цього, потрібний брендбук.
Брендбук – це інструмент, який допомагає легко вибудувати стосунки з рекламними компаніями, партнерами та клієнтами. Це своєрідне зведення правил, куди спирається компанія, позиціонує себе над ринком. Брендбук є частиною корпоративного стилю.
Брендбук потрібен для:
- розуміння цільової аудиторії;
- розуміння концепції бренду, його позиціонування над ринком;
- визначення ключових ідей та цілей;
- визначення цінностей підприємства;
- створення фірмового стилю;
- визначення концепції просування бренду;
- створення необхідної комунікації усередині компанії.
У брендбуку відображаються передумови проекту, завдання, цільова аудиторія з їхніми потребами та вирішенням завдань споживача. Також представлені креативні ідеї реалізації проекту з визначенням кольорів, шрифтів та інших графічних елементів.
Брендбук CocaCola
Висновок
Фірмовий стиль для інтернет магазину – невід'ємна частина, якщо компанія хоче рости та розвиватися. Він включає безліч елементів, що дозволяють підвищити впізнаваність бренду та збільшити довіру відвідувачів. Розробка фірмового стилю інтернет-магазину складається з комплексної роботи дизайнерів, маркетологів та інших фахівців. Компанія Wezom пропонує послуги зі створення корпоративного стилю для компаній. Зробіть свій бренд успішним та знаменитим.