Як вивчити своїх конкурентів

Ткаченко Аліна
Ткаченко Аліна
Копірайтер
12.02.2024
12.02.2024
5.0
13866
0

Питання про те, хто є конкурентом компанії, дуже актуальне для бізнесмена, рекламодавця та контент-менеджера. Відбудова від інших фірм, створення свого унікального іміджу важливі для того, щоб виділитися в певній ніші, налагодити ефективну комунікацію з клієнтами. Таким чином, SEO-аналіз конкурентів дозволяє досягти головної стратегічної мети — покращити становище на ринку.

Навіщо робити аналіз конкурентів

Хтось може ризикнути і сказати, що для нього це зайва витрата часу. Цей підхід помилковий. Ось сім аргументів на користь того, щоб провести SEO-аналіз конкурентів. Ретельне вивчення суперників покаже:

  1. Нові методи залучення клієнтів.

  2. Вашу аудиторію.

  3. Власні «фішки».

  4. Досвід.

  5. Свою нішу.

  6. Найкращий контент.

  7. Власну цінність.

Є ще один маленький нюанс: SEO-аналіз конкурентів просто необхідний, тож дивитися на інших можна і потрібно.

Визначаємо ключових суперників

На цій стадії необхідно визначити своїх головних конкурентів, дії яких позитивно чи негативно впливають на хід ваших продажів. Цих суперників слід розділити на:

  • прямих. До них відносять компанії, що продають той самий товар для тієї ж групи клієнтів, що і ви;

  • непрямих. Такі фірми продають інші товари або послуги або подібні зі схожими властивостями, але при цьому їх цільова аудиторія та ж, що і у вас.

Для визначення ключових суперників потрібний конкурентний аналіз SEO. Виконати його допоможуть спеціальні послуги. Розкажемо докладніше нижче.

Сервіси для SEO-аналізу сайтів конкурентів

Існує безліч платформ, які можна використовувати для дослідження ресурсів суперників. Пропонуємо список із топ-10 найпопулярніших:

  1. Serpstat. Цей сервіс показує не тільки ключових конкурентів, а й їх топові сторінки, що дозволяє відстежувати динаміку зростання та порівнювати відомості аж по 5 базах одразу.
  2. Semrush. Ця компанія пропонує своїм користувачам цілих 5 інструментів, за допомогою яких можна зробити аналіз сайтів конкурентів. Наприклад, є опція проведення аналітики трафіку, органічних досліджень, сканування реклами. Ще користувачам доступні функції трекера соцмереж та моніторингу бренду.
  3. Ahrefs. Він поєднує три функції: досліджує органічний трафік, перевіряє зворотні посилання, аналізує платний трафік.
  4. SimilarWeb. Ця платформа, крім інструментів для аналізу, також надає інформацію про топові вебсайти всього світу, класифікуючи їх на категорії, а також дає відомості про дієві рекламні кампанії та стратегії. Для дослідження конкурентів слід застосовувати інструмент під назвою Digital Marketing Intelligence.
  5. SpyFu. Даний сервіс допомагає шукати конкурентів, аналізувати їх ключові слова, вивчати прийоми SEO та PPC. Надає докладні звіти у різних форматах: таблицях Google, PDF, CSV. За допомогою сервісу можна не лише дослідити основних конкурентів, але й шукати дрібніших суперників, що допомагає зібрати розгорнуту аналітику про щільність суперників у ніші. Великий плюс SpyFu полягає в тому, що програма акцентує увагу не тільки на вдалих прикладах, але і на невдалих стратегіях, завдяки чому можна запобігти виникненню схожих помилок.
  6. Moat Pro. Цей інструмент допомагає відстежити динаміку змін ресурсів конкурентів протягом останніх 3 років. Також у сервісі є опція миттєвих оповіщень, налаштування інструментів пошуку, які допомагають у плануванні своєї стратегії, випередженні конкурентів.
  7. ISpionage. Цей сервіс допомагає в аналізі «сірих» зон маркетингу суперника, пропонує для цього інструмент конкурентної розвідки. Під час аналізу він використовує базу ключів SEO та PPC, які були використані протягом останніх 7 років.
  8. Ontolo. Ця платформа надає широкий набір маркетингових інструментів, у тому числі для проведення надшвидких досліджень сайтів компаній-конкурентів, їх посилань, контенту та відгуків. На сайті можна ознайомитися з повним списком цифрових помічників, які допоможуть при проведенні аналізу, та вартістю їх послуг.
  9. BrightEdge. Цей сервіс допомагає визначити головних суперників, класифікувати їх за ступенем важливості, а також дозволяє вивчати їхню поведінку — наскільки агресивні стратегії вони використовують, як контент відображається на екранах різних пристроїв тощо. Також платформа зручна для визначення можливостей для конкуренції в ніші бізнесу.
  10. Screaming Frog. Ця програма має гнучкі налаштування сканування та характеризується комфортним відображенням даних. Вона містить усі необхідні для аналізу опції навіть у безкоштовній версії. Але важливо зазначити, що для нормальної роботи програми потрібний ПК із високими показниками продуктивності.

Крім аналізу SEO, варто також вивчити діяльність самих компаній. Оптимально допоможуть інформувати їх профілі у соцмережах. Щоб полегшити завдання дослідження, також можна використовувати спеціальні сервіси.

Інструменти для аналізу соціальних мереж конкурентів

Розглянемо кілька найактуальніших:

  1. Simply Measured. Це інструмент для прослуховування соцмереж, завдяки якому можна зрозуміти думку ЦА про сайти ваших конкурентів, відстежити «голос» бренду, провести аналіз та визначити проблеми у вашій кампанії. Ця платформа зручна тим, що надає широкий вибір опцій для покращеного розуміння аудиторії.

  2. Telemetr. Цей сервіс працює у ТГ і допомагає аналізувати кількість переходів у профіль конкурентів, вибрати майданчик для публікації реклами. Є можливість аналізувати, скільки і коли підписників приєдналося до акаунта, стежити за історією зовнішніх розміщень на інших соціальних платформах.

  3. FeedSpy. Цей сервіс зручний тим, що може працювати з більшістю соцмереж, ідеально підходить для дослідження найпопулярніших публікацій, сортує їх за показником залучення. У ньому можна порівнювати відразу кілька профілів, передбачено вивантаження звіту у кількох форматах.

Додатково можна знайти й інші послуги для SEO-аналізу. Головне, щоб вони давали докладну статистику про точки зростання конкурентів, кількість підписників, якість і залучення аудиторії.

Етапи комплексного аналізу сайтів конкурентів

Цей процес передбачає вивчення того, які товари та послуги пропонують суперники, а також методи, які вони використовують для досягнення цілей. Зазначимо, що аналіз сайту конкурентів не просто потрібний, а важливий для успішного розвитку бізнесу. На основі його результатів можна побудувати ефективну стратегію підвищення конверсії свого ресурсу. Збираючись виконувати SEO-просування сайту, слід розібратися в особливостях продукту, онлайн-промоції. Про вивчення цих показників розповімо нижче.

Аналіз асортименту товарів чи послуг конкурента

Важливо звернути увагу на перелік товарів, ключові пропозиції (це ті, які забезпечують найбільшу частину продажу) та хіти (те, що користується найбільшим попитом).

Детальне дослідження цього напряму часто призводить до того, що компанія знаходить незаповнену нішу та отримує можливість зайнятися постачанням нових товарів на ринок.

Аналіз сайту та SEO-аналіз ваших конкурентів

Конкурентний аналіз SEO-показників дасть можливість оцінити, чим цікавляться покупці у тій чи іншій ніші, які запити є більш результативними. Підсумком такої роботи стане вироблення пропозицій щодо покращення власного ресурсу. Далі етапи аналізу сайтів конкурентів будуть такі.

Визначаємо вік домену

Практика показує, що у пошукових системах вище ранжуються сайти з великим віком домену. Як правило, на таких ресурсах за роки існування накопичується багато інформації, що індексується пошуковими системами. Визначають вік сайту на сервісі web.archive.org.

Дивимося відвідуваність — трафік сайту конкурента

Як зробити аналіз трафіку? Збирати інформацію про кількість переглядів окремих сторінок. Дані можуть відрізнятись, тому варто підійти до процесу відповідально. З особливою уважністю слід здійснити аналіз запитів конкурентів. Отримання якісних даних за певні періоди дає можливість дізнатися те, який контент читається найчастіше, хто є користувачами вебресурсу.

Щоб розібратися в тонкощах процесу, рекомендуємо прочитати статтю «Як дізнатися про трафік сайту-конкурента».

Яка кількість сторінок в індексі

Для перевірки кількості сторінок у Google використовують команду site:. До неї додають адресу сайту у пошуковому рядку. Так можна дізнатись кількість проіндексованих сторінок будь-якого ресурсу, побачити структуру. Все це спонукає до розуміння того, чому не всі сторінки вашого ресурсу індексуються. Це може бути глибока вкладеність, нелогічність тощо.

За допомогою спеціальних сервісів можна перевірити, чи видно пошуковій системі окремі сторінки ресурсів. У цьому допоможе сервіс аналізу сайтів конкурентів Serpstat та інші схожі.

Досліджуємо семантичне ядро ​​сайту конкурента

Наступний етап пов'язаний із дослідженням семантики сайтів. Мета, яку переслідує аналіз сайту конкурента в даному напрямку, дозволить уточнити СЯ нашого ресурсу, розширити його, побачити поєднання слів, які користуються популярністю у користувачів.

Вивчаючи семантичне ядро ​​сайту-конкурента, звертаємо увагу на такі моменти:

  • скільки всього запитів із пошуку використовують суперники;

  • дивимося на семантику окремих сторінок ресурсів (тих, які прямо конкурують з вашими і є рейтинговими). Такий точковий аналіз конкурентів вебсайту допомагає виявити низькочастотні запити, які ви могли пропустити.

Комплексний аналіз трафіку конкурентів дасть змогу придумати, які сторінки на своєму сайті можна додати, як оптимізувати контент.

Аналізуємо структуру сайту

Розуміння логіки суперників, особливо успішних, спонукає до розробки способів оптимізації свого ресурсу. Корисно буде виконати такі дії:

  • порівняти структуру сайтів;

  • перевірити, під які ключові слова створені окремі сторінки, чи просуваються середньо- та низькочастотні;

  • подивитися, яким способом ведеться робота з розширення структури. Що використовується найчастіше — теги, посадкові сторінки або фільтри.

Дані комплексного аналізу сайтів конкурентів розкриють потенціал розвитку власного ресурсу.

Порівнюємо контент

Корисним буде порівняльний аналіз вашого сайту з конкурентами на рівні контентної стратегії. Для цього зіставляють матеріал на окремих сторінках різних типів та роблять висновки про типове наповнення тієї чи іншої категорії. Як правило, порівнюють:

  • на головних сторінках, сторінках категорій — кількість символів, наявність розмітки, маркованих/нумерованих списків, зображень, ключових слів, загальну читабельність;

  • на сторінках із картками товарів — обсяг, інформативність, наявність відеооглядів, відгуків та іншого корисного контенту;

  • на сторінках блогу — обсяг, кількість зображень, періодичність, тематика текстів. Найчастіше зустрічаються два тематичні напрями: публікація новин компанії та корисних порад для споживачів.

На підставі такого глибокого аналізу сторінок конкурентів оптимізують контентну стратегію свого ресурсу.

Аналізуємо метаінформацію

Порівняння заголовків, описів та ключових слів дозволяє виявити те, як використовуються синоніми. Ви побачите, чи є спамні методи. Важливо порівняти заголовковий комплекс і зробити висновок про те, чи конкурентоспроможні ваші сторінки, адже, як відомо, саме унікальні Title та Description наводять чи не наводять споживача на сторінку.

Перевіряємо наявність https

Цей показник дозволяє підняти рейтинг ресурсу при загальному ранжуванні в пошукових системах. Розуміння, чи працюють конкуренти сайту на протоколі http або вже переїхали на більш досконалий https, дозволить прийняти правильне рішення щодо свого сайту. Так, таке налаштування займе якийсь час і вимагатиме фінансів, але дозволить ресурсу коректно відображатися в сучасних браузерах, забезпечить безпечну передачу даних.

Оцінюємо мобільну версію сайту конкурента

Сьогодні більше половини трафіку припадає на мобільні пристрої, тому розвиток цього напряму є одним з найперспективніших. Тому особливо важливо виконати аналітику сайтів суперників і скласти перелік конкурентів, щоб дізнатися, хто за цим показником попереду.

Дивимося мультирегіональність та мультимовність

Одна з причин вищої позиції інтернет-ресурсу конкурентів у топі може бути пов'язана з тим, що на сайті адекватно налаштовані геозапити. Це дає змогу просунутися у певному регіоні.

Аналіз того, чи є у суперників кілька мовних версій, які завантажуються за замовчуванням, чи впливає це на швидкість завантаження в цілому, дозволяє розвивати свій сайт у даному напрямку, виправити існуючі помилки.

Перевіряємо швидкість завантаження сайту вашого конкурента

Детальний аналіз обов'язково має включати цей етап. Окремо потрібно оцінити швидкість завантаження окремих типових сторінок сайтів конкурентів. Попрацювати доведеться з мобільною та десктопною версіями. Важливим є визначення значень відсотка оптимізації та часу відповіді сервера кожному за випадку.

Аналізуємо посилальну стратегію

Один із важливих факторів ранжування ресурсу — це якісна зовнішня оптимізація, тобто беклінки на ресурс із зовнішніх джерел. Їх виявлення і є метою, яку переслідує аналіз посилальної маси конкурентів. Беклінки сприяють покращенню позиції у пошуковій видачі, у загальному рейтингу. Порівняння свого підходу зі стратегією суперників дозволяє знайти варіанти для власного просування.

Порівняння посилальних стратегій

Якісний посилальний профіль — один із ключових факторів ранжування. Тому, виконуючи SEO аналіз конкурентів, дуже важливо звернути увагу на стратегію зовнішньої оптимізації. Аналіз посилальної маси можна провести, порівнюючи на різних ресурсах такі дані:

  • скільки всього виявлено сторінок, що посилаються;

  • яка якість доменів, звідки налаштовані посилання;

  • як виглядає анкорліст;

  • чи представлені різні регіони у посиланнях/посилальній стратегії.

В результаті проведення конкурентного аналізу стає зрозуміло, чи переважає в стратегії посилання сайтів природне просування, чи використовуються спамні методи або змішаний підхід.

Аналіз перелінкування

Зрозуміти, як пов'язані між собою сторінки з категоріями та картками товарів на сайті, важливо, тому що зручне налаштування цього параметра дозволяє користувачеві затриматися на ресурсі. Вивчення логіки перелінкування на ресурсах конкурентів дасть можливість провести аналіз сайту, посилити позиції, вагу сторінок, що просуваються.

Аналіз активності конкурентів у соціальних мережах

Сьогодні не можна залишити без уваги і SMM-просування. Звідти приходить близько половини всіх відвідувачів та клієнтів, а в деяких категоріях і більше. Важливо зібрати інформацію про те, як ведуть свій діалог з клієнтами ваші суперники, у якій тональності пишуть пости, з якою періодичністю публікують контент. Отримана інформація стане надійною підмогою у створенні власної SMM-стратегії.

Як оформлена сторінка

В процесі аналізу конкурентів у мережі та порівняння показників зазвичай звертають увагу на наявність:

  • логотипу;

  • однакових шрифтів та колірних схем;

  • фото, тексту на обкладинці акаунта;

  • опису та його якість;

  • віджетів.

Гармонійне використання цих елементів дозволить створити свій ефектний образ та виділитись на ринку.

Кількість та якість підписників

Зрозуміти, чи мають конкуренти переваги, можна, якщо вивчити кількість та якість підписників. Тут важливими будуть показники порівняння за кількістю та охопленням (перегляди). Якщо ці дві цифри дуже відрізняються, це свідчить про низьку залученість, можливо, має місце накрутка аудиторії.

Зміст та якість контенту

Вивчення контенту проводять за таким планом:

  • тематика публікацій;

  • періодичність;

  • якість матеріалу;

  • реакція користувачів (наявність репостів, коментарів, лайків та ін.).

Автоматизувати свою роботу під час аналізу сторінок у «Фейсбук» можна за допомогою сервісу Fanpage Karma.

Аналіз реклами сайту конкурента

Він допоможе зрозуміти, на які сторінки інтернет-магазину ведуть посилання, який зміст оголошень, який бюджет витрачається, чи висока результативність вкладень у відповідній тематиці.

Аналіз розсилки email

Вивчення того, чи користуються конкуренти сайту цим інструментом, дасть можливість зрозуміти, чи він вам потрібен, як його ефективно використовувати. Вивчаючи розсилки, звертають увагу на такі параметри:

  • як здійснюється збирання контактів;

  • як оформлені підписні форми, чи є на них додаткова інформація про переваги компанії;

  • яка налаштована періодичність надсилання листів;

  • який листи мають зміст. Тут важливі обсяг, імідж, технічні параметри (сервіс відправки).

Така скрупульозна оцінка дій конкурентів дозволить знайти вашій компанії цікаву ідею для власного розкручування.

Структуруємо результати аналізу конкурентів

За підсумками виконаних робіт будуть наступні дані:

  • таблиці;

  • розширене СЯ (з урахуванням ресурсів-конкурентів);

  • результати активності у соцмережах;

  • зразки тексту для email-розсилок.

Тепер потрібно проаналізувати всю інформацію і зробити висновки про те, на якій позиції ваш сайт є серед інших. Полегшити це завдання допоможе проста техніка. Просто дайте відповіді на кілька запитань:

  1. Яка у вас перевага, як її зберегти?

  2. Які з ваших «хитрощів» не дають результату?

  3. Які можливості у вашої компанії, як їх реалізувати?

  4. Як виправити ваші слабкі сторони?

  5. Як у найкоротші терміни посилити бізнес?

Отримавши відповіді, можна визначити вашу відмінність від конкурентів. Ця інформація буде корисною для розкрутки сайту, допоможе вийти в топ та підвищити продажі.

Підсумок

Всім знайома фраза «хто володіє інформацією, той володіє світом» у сфері e-commerce точно відображає ключовий підхід до просування. Сучасний онлайн-бізнес змушений розвиватись в умовах жорсткої конкуренції. Тому, щоб вивести сайт у топ, важливо вивчити принципи розкручування, які використовуються конкурентами, та застосувати цю інформацію для формування власної стратегії.

Аналіз допоможе визначити ефективні методи та підходи, а також власні слабкі місця та вчасно їх виправити. Робота ця копітка, але витрачені зусилля виправдаються виходом сайту в топ та підвищенням конверсії. Як аналізувати конкурентів і що при цьому враховувати, ми детально розповіли в цій статті.

FAQ

Що таке SEO-аналіз?

Це комплексний різнобічний аудит сайту компанії для оцінки його позицій у тематичній ніші стосовно конкурентів. Також у процесі визначаються переваги та недоліки інтернет-ресурсу, що впливають на його ранжування в пошуку. Одним із важливих елементів є аналіз ключових слів, що допомагає уточнити, як користувачі шукають інформацію, пов'язану з проєктом. Результатом такого дослідження стає вироблення рекомендацій щодо покращення роботи сайту.

Як правильно провести SEO-аналіз конкурентів?

Перший крок на цьому шляху — скласти список конкурентів. На цьому етапі для об'єктивності користуються різними інструментами та сервісами. Далі важливо виконати збір даних про роботу кожного вебресурсу, аудит ключових запитів, аналіз структури сайту, контенту та посилального профілю. Грамотно проведений SEO-аналіз конкурентів — це можливість оцінити ситуацію в тематичній ніші, спланувати свою роботу з просування сайту.

Що передбачає SEO-аналіз конкурентів?

Він обов'язково повинен містити кількісний і якісний аналіз трафіку, оцінку технічних параметрів вебресурсу, аудит контенту і поведінкових факторів, дослідження ключових слів і стану посилального профілю. Аналізуючи роботу конкурентів у своїй ніші, можна створити унікальну стратегію розвитку власного проєкту.

Ткаченко Аліна
Про автора
Ткаченко Аліна
Копірайтер
Досвід роботи 10 років
Спеціалізується на створенні корисного та продаючого контенту. Має досвід написання переконливих текстів для реклами, сайтів, блогів та соціальних медіа.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 4
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.