Здавалося б, ми живемо за доби метаверсу, блокчейну та штучного інтелекту - навіщо тепер взагалі говорити про такі звичні та прості інструменти, як сайти? Та як показує практика, чим простіший інструмент - тим він ефективніший. За 20 років в цьому плані мало що змінилося - корпоративні сайти ідеально вирішують низку задач бізнесу, презентують компанію на максимально широку аудиторію мережі. Ба більше, 20 років тому комп’ютери з доступом до мережі стояли у квартирах і були доступні не усім, а сьогодні лежать в кишені у кожного. Відтак присутність компанії в мережі важлива як ніколи. Поговорімо про корпоративні сайти: що це таке, якими вони бувають, якими вони мають бути у 2024 році.
Що таке корпоративний сайт
В найзагальніших рисах, корпоративний сайт - це основний веб-майданчик окремо взятої компанії, окремо взятого бренду. Такі сайти презентують компанію - її діяльність, історію, місію, цінності. Водночас вони дають відвідувачам усю необхідну інформацію, що може зацікавити потенційних клієнтів та партнерів: географія роботи, філії, контакти умови співробітництва, наявність сертифікатів та нагород, відгуки клієнтів тощо. На корпоративному сайті може розміщуватись каталог продукції або прайс-листи на послуги. Такі майданчики обов’язково містять чат підтримки або форми зворотного зв’язку для контакту з менеджерами.
Втім обмежень у функціоналі для таких майданчиків дуже мало. Оскільки усі бізнеси в чомусь унікальні, кожен їхній сайт як правило має власні унікальні риси, структуру та можливості. Невеликим компаніям вистачає корпоративного сайта-візитівки на декілька сторінок, а потужні бізнеси тим часом потребують величезних веб-платформ з вражаючим функціоналом. Ніколи не можна забувати, що для багатьох потенційних партнерів саме сайт створить перше враження про компанію. Відтак він має бути якісним, сучасним та інформативним. Сьогодні замало просто заповнити декілька сторінок відомостями про компанію, сучасний корпоративний сайт має естетично втілювати дух та ідеї компанії, врізатися у пам’ять, бути частиною упізнаваного корпоративного іміджу.
Навіщо компанії корпоративний сайт та які функції він зазвичай виконує
Отже, сьогодні створення корпоративного сайта – це базовий стандарт для будь-якого бізнесу у будь-якій галузі. Без цього інструменту просто не обійтися. Які задачі він вирішує? Назвемо їх.
Формування та підвищення іміджу компанії
Ясна річ, імідж бізнесу - це комплексне поняття, на формування якого впливає безліч чинників: від харизми керівників до реклами та HR-політики компанії. Втім, без відповідної презентації в мережі побудувати позитивний корпоративний імідж сьогодні практично неможливо. Для безлічі людей саме сайт буде першою точкою контакту з брендом, абсолютна більшість користувачів “гуглить” цікаві їм компанії, перш ніж щось у них купити.
Яким вимогам має відповідати корпоративний сайт, аби працювати на імідж компанії? Перелічимо їх:
Високі позиції у пошуку. Якщо нагуглити сайт бренду важко, то пересічні користувачі сприймають це як “тривожний дзвіночок” щодо надійності бренду;
Сучасний UI/UX. Стильний дизайн та сучасний інтерфейс працює серед іншого й на довіру до компанії. Хто буде серйозно сприймати бренд, який веде свої справи через застарілий та вочевидь дешевий сайт?
Корисність. Якщо сайт не містить нічого зайвого, натомість легко і зручно надає відвідувачам усю практично необхідну інформацію, то це теж працює на імідж, сприяє продажам та залученню нових партнерів.
Запам'ятовуваність. В ідеалі бренд має закарбуватися у пам'яті користувача, який відвідав його сайт лише раз. Вміння зробити сторінку запам’ятовуваною, не втрачаючи при цьому естетики та відчуття стилю - справжнє мистецтво.
Розширення клієнтської та партнерської бази
Та не варто забувати, що корпоративний В2В сайт - це перш за все інструмент для вирішення практичних завдань бізнесу. Ефективний корпоративний майданчик працює як магніт для аудиторії та розширює клієнтську / партнерську базу бізнесу.
Які інструменти для цього застосовуються? Автоматизовані чат-боти, що можуть відповідати на питання користувачів, лід-форми для зворотного зв’язку, блок з актуальними контактами для зв’язку з менеджерами, інтерактивні банери - усе це допомагає компаніям збирати ліди для подальшої роботи та врешті-решт залучати нових партнерів, продавати більше. Ефект від цих інструментів можна суттєво підсилити, якщо сайт інтегрований з CRM-системою та потужними засобами аналітики.
Надання ЦА повної інформації про компанію
Вище ми говорили, що успішний корпоративний сайт має бути корисним для користувача. Це означає, що він має надати відвідувачу усю вичерпну інформацію про компанію. Передусім це стосується корисної та практичної інформації: умов співробітництва, послуг, географії філій, вартості послуг. Чимало компаній, особливо у В2В секторі, розміщують на сайтах актуальні прайс-листи та постійно оновлюють їх. Ще одна чудова можливість - створення для клієнтів особистого кабінету, де можна тримати архів операції та отримувати персоналізовану актуальну інформацію.
З іншого боку, корпоративний сайт має давати дещо більше, ніж практичні відомості. Він також має служити транслятором цінностей та місії компанії, презентувати її історію, атмосферу та стиль роботи. Це працює на довіру до бренду.
Можливість продажу товарів та послуг
Звісно, не усі корпоративні портали перетворюються на повноцінні онлайн-магазини та маркетплейси. Усе залежить від специфіки бізнесу компанії та її стратегії розвитку через диджитал. Є й такі випадки, коли компанії-імпортери поступово перетворюють свій бізнес на eCommerce, а їх корпоративні веб-портали поступово розвиваються як онлайн-магазини. Однак навіть без цього будь-який корпоративний сайт може виступати як канал продажів чи приймання замовлень - для цього принаймні є контакти та форми зворотного зв’язку.
Залучення нових співробітників
Кожна компанія має просувати себе серед іншого й на конкурентному полі HR, аби залучати найкращих спеціалістів та втримати вже наявних цінних співробітників. Як цього досягнути? Чимало корпоративних сайтів мають у своїй логіці окремі HR-блоки, де презентуються корпоративні цінності та переваги роботи в компанії. Не секрет, що розвинений HR-бренд суттєво пожвавлює пошук та наймання необхідного персоналу.
Водночас на корпоративних ресурсах розміщуються й відповідні контакти для рекрутингу - нехай кожен відвідувач має змогу розмістити на сайті своє резюме, яке збережеться у базі HR-відділу.
Види корпоративних сайтів
Отже, корпоративні сайти можуть виконувати для бізнесу безліч функцій. Чи можна з огляду на це визначити якісь їх типові різновиди? Зазвичай виділяють три основних види корпоративних веб-майданчиків.
Корпоративний сайт-візитівка
Вважається, що сайти-візитівки історично стали першим різновидом корпоративних сайтів, адже набули поширення ще за доби web 1.0. Ключова функція сайту-візитівки полягає в інформуванні користувачів: він містить загальну інформацію про компанію, її продукти та послуги. Ясна річ, візитівка має надавати користувачам контакти для зв’язку.
Сайти-візитівки мають найпростішу логіку та ієрархію вкладеності, зазвичай їх обсяг не перевищує десятка сторінок. Втім, на такому сайті можна розмістити лендінг, портфоліо, прайс-листи, відгуки клієнтів. Для невеликих бізнесів такого функціонала цілком достатньо.
Корпоративний сайт-каталог
Це вже відносно складний майданчик, що поєднує можливості “візитівки” із можливостями докладної презентації продукції. В структуру сайту-каталогу входять десятки, а іноді навіть сотні сторінок, що присвячені опису товарів та послуг. Сторінки продукції зазвичай містять фото, чи навіть відео. Втім, в каталозі немає можливостей безпосередньо оформити замовлення на придбання товару, в низці випадків на сайті навіть не зазначаються ціни (наприклад, якщо компанія працює за контрактами у B2B).
Корпоративний сайт-каталог - це сходинка до створення повноцінного онлайн-магазину чи маркетплейсу, яка може суттєво розширити клієнтську та партнерську базу бізнесу. Вона залучає ЦА та слугує і як додатковий канал комунікації, і як онлайн-вітрина.
Корпоративний інфопортал
Такі майданчики особливо актуальні для компаній, що займаються наданням певного сервісу. Інфопортал може давати всі можливості “візитівки”, але він націлений не стільки на продажі, скільки на інформування, чи навіть на дозвілля цільової аудиторії. Нащо це бізнесу? Таким чином компанія будує власний імідж, транслює власні цінності, формує власну лояльну аудиторію, що надалі й платитиме за сервіс та послуги компанії. Відомі кейси перетворення корпоративних інфопорталів на справжні самодостатні медіа та розважальні ресурси.
Що важливо для сучасних сайтів організації
Структура сайту
Йдеться про логіку веб-ресурсу, спосіб організації сторінок та розділів, іхню ієрархію. Вдала структура сайту є запорукою вдалого UX: користувачі потребують можливостей зручного доступу до контенту. Водночас від структури залежить і легкість SEO-просування сайту. Вдала організація сторінок підвищує шанси ресурсу прорватися у топ пошуку.
Оформлення сайту компанії
Детальної уваги потребує і дизайн корпоративного сайта. Сучасні користувачі звикли до стильних та зручних інтерфейсів від Apple та Google, тож очікують високих стандартів від будь-якого диджитал-продукту. Водночас візуал сайту має відповідати корпоративному стилю компанії, розвивати його ідеї онлайн.
Функціонал сайту
Вже на ранньому етапі розробки варто визначитись із метою та стратегією розвитку сайту - який функціонал має бути в ньому на старті, які можливості можна буде додати в майбутньому. Деяким бізнесам буде достатньо можливостей онлайн-візитівки, тоді як іншим потрібен функціонал каталогу, особисті кабінети тощо.
Необхідний обсяг інформації
В питанні контенту сторінок корпоративного сайта варто шукати золоту середину: інформація має бути вичерпною, але не надлишковою. В ідеалі користувач має з легкістю знаходити відповіді на будь-які свої питання завдяки вдалій структурі розділів, а для специфічних питань варто створити блок FAQ. Варто сказати й про те, що інформація має бути викладена органічною, “людською” мовою, уникати двозначних формулювань.
Адаптація до мобільних пристроїв
Будьте готові до того, що більшість заходів на ваш сайт буде здійснюватись саме з мобільних гаджетів - тож ресурс має бути структурований та оптимізований відповідним чином. Не дарма останніми роками у веб-дизайні набув актуальності принцип Mobile First, тобто проектування сайту перш за все під інтерфейс смартфонів та планшетів.
Висока швидкість завантаження сайту
Як відомо, якщо веб-сторінка не вантажиться протягом 3 секунд, то 60% користувачів просто йдуть “гуглити” потрібну їм інформацію на будь-якій іншій сторінці. Крім того, швидкість впливає на позиції сайту в пошуці. Найшвидші мають більше шансів вийти в топ.
Надійний хостинг
Варто переконатись, що ваш сайт стабільно та швидко працюватиме за будь-яких умов, витримуватиме стресові навантаження, зможе покластися на оперативну технічну підтримку в режимі 24/7. Чи варто говорити, що використовувати для корпоративних потреб безплатні та сумнівні хостинги - погана ідея?
Мультимовність
Наявність декількох мовних версій сайту - це об’єктивна потреба практично для будь-якого сучасного бізнесу. З одного боку, це питання зручності користувачів та поваги до них. З іншого - чим більше мов підтримує ваш сайт, тим простіше вам буде просуватися на іноземних ринках.
Приклади корпоративних сайтів великих та малих компаній
Як такі ресурси можуть виглядати на практиці? Розглянемо декілька прикладів корпоративних сайтів:
McDonalds
Український сайт McDonalds - хрестоматійний приклад сайту-каталогу. У вкладці “Меню” можна знайти усі позиції, що пропонуються в ресторанах мережі: усе з фото, детальним описом та показниками калорійності. Водночас зробити замовлення на сайті неможливо, для замовлень онлайн компанія покладається на інші інструменти.
Поруч з тим на корпоративному сайті можна знайти мапу ресторанів, блок для пошукачів роботи, а також розділи, присвячені цінностям та стратегії компанії.
GRATA
Корпоративний портал, що був розроблений командою WEZOM для міжнародної юридичної компанії. Являє собою приклад потужного інформаційного ресурсу, що допомагає компанії налагодити зв'язок із клієнтами на міжнародному ринку. Користувачам доступна зручна система довідників (за регіонами, юридичними галузями, командами фахівців тощо) та персоналізований контент. Сайт має зручні лід-форму та інтерактивну мапу, що дозволяє знайти контакти глобальної мережі офісів GRATA в декілька кліків.
WEZOM
Сайт, який ви читаєте просто зараз - це теж корпоративний портал, чудовий приклад сайту міжнародної IT-компанії. Наша команда доклала чимало зусиль, аби зробити його стильним, швидким та максимально корисним для відвідувачів. На своєму ресурсі ми зібрали усі ключові відомості про продукти, які створюємо; про технології, з якими працюємо. Чимало уваги приділяється презентації нашого портфоліо та кейсів розробки. Крім того, ми ведемо корпоративний блог, присвячений вебу та IT.
Висновки
Чи потрібні корпоративні сайти у 2024 році? Так, безперечно. Жодна сторінка в соцмережах не замінить бізнесу можливостей такого ресурсу. Яким має бути сайт компанії? Інформативним, швидким, стильним, сучасним, функціональним. Питання розробки корпоративних сайтів не втрачають актуальності. Такі ресурси працюють на імідж компанії, допомагають залучати клієнтів, і врешті-решт, заробляти більше.