Просування та розкрутка YouTube каналу: методи та стратегії

Wezom
Wezom
Команда IT-компанії
4.3
31.03.2023
11938
0

YouTube — дуже потужний канал залучення трафіку та відмінний майданчик для просування практично всіх напрямків бізнесу. Наразі кількість унікальних користувачів, що використовують Ютуб, — понад 2 мільярди осіб на місяць. Це величезна аудиторія, серед якої ви можете ефективно просувати свої товари та послуги. Питання лише в тому, як зробити просування каналу Ютуб результативним і які інструменти для цього використовувати.

Давайте обговоримо Ваш проєкт
Заповніть Ваші особисті дані.
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Отже, наша сьогоднішня тема — розкрутка на YouTube. Ми розповімо, для кого цей напрямок найбільш актуальний, як підготувати канал до просування, як створювати й налаштовувати відео для ефективнішого просування, які формати реклами можна використовувати та багато іншого. Приємного читання!

 

Навіщо бізнесу потрібно просувати свій канал на YouTube

Понад 70% сучасників купують товари середнього та високого цінового діапазону тільки після перегляду огляду або презентаційного ролика бренду. Це особливо актуально для різних гаджетів, техніки, автомобілів і всього того, що можна ефектно презентувати у відео.

 

В Україні близько 40% інтернет-користувачів сидять на YouTube щодня. І це ваша потенційна цільова аудиторія, яка охоче буде дивитися ваш контент, якщо він буде якісним, корисним і релевантним її інтересам.

Ну й не будемо забувати, що публікація роликів на YouTube — це безплатно. Тобто у вашому розпорядженні функціональний відеохостинг, який не просто надає майданчик для просування, але й рекомендує ваш контент користувачам, застосовуючи вбудовані алгоритми. Дуже зручно!

Чи потрібна вам розкрутка каналу на YouTube

Хоч YouTube і універсальний інструмент, варто сказати, що для деяких напрямків бізнесу розкрутка каналу Ютуб буде більш ефективним рішенням, ніж для інших.

Ми можемо назвати декілька сегментів, яким обов'язково варто використовувати такий вид просування:

  1. Будь-який бізнес із привабливим візуальним контентом. Наприклад, модельна індустрія, б'юті-бренди, продаж одягу, аксесуарів, сучасної електроніки тощо. У такому разі YouTube прекрасно підійде для демонстрації товарів, прикладів їхнього використання, публікації туторіалів тощо.
  2. Бізнес у сфері освіти. Сюди належать всілякі онлайн-курси, тренінги, мовні школи, інше. Ютуб може бути відмінним інструментом для залучення студентів і демонстрації якості навчання.
  3. Бізнес, націлений на молоду аудиторію. Молодь активно використовує YouTube і переглядає різноманітний контент. Особливо добре серед такої аудиторії поширюються ролики від ігрових студій, новинних порталів і багатьох топових брендів, як-от Apple, Samsung, Sony тощо.

Але це зовсім не означає, що іншим напрямкам розкрутка Ютуб каналу не підходить і в принципі не потрібна. На практиці майже будь-який бізнес може використовувати YouTube для просування своїх продуктів і послуг. Але важливо розуміти, що ефективність такої розкрутки залежить від багатьох факторів, зокрема якості контенту, аудиторії та цілей компанії.

 

Цілі, яких може досягти бізнес завдяки каналу на YouTube

Якщо говорити максимально коротко, то просування каналу у YouTube дозволяє досягти відразу декількох важливих завдань:

  • підвищити впізнаваність компанії онлайн та офлайн;
  • збільшити кількість конверсій;
  • ефективно просувати товари та послуги;
  • працювати з болями клієнтів;
  • підвищити лояльність аудиторії;
  • ефектно й наочно презентувати свої товари та послуги.

І це далеко не весь список цілей і завдань! Їх насправді набагато більше. YouTube — це насамперед інструмент. А як ви його використовуєте — питання індивідуальне.

Як потрапити у тренди Ютуб: рекомендації

Це розділ YouTube, куди потрапляють найпопулярніші наразі відеоролики, які особливо активно набирають перегляди та з якими аудиторія всіляко взаємодіє. Попадання у тренди Ютуба — це потужний бустер для просування каналу. Однак, щоб ваше відео потрапило в цей розділ, необхідно наполегливо над ним працювати.

Якогось єдиного «золотого правила» для виходу у тренди не існує. Однак ми готові дати вам декілька корисних порад:

  1. Викладайте якісний контент. Найважливіше — це створювати цікаві авторські ролики, які будуть залучати глядачів. Якщо ваше відео не захоплює увагу людини в перші 10 секунд, то він, швидше за все, перейде до іншого. І шанси на вихід у тренди істотно знизяться.
  2. Використовуйте ключові слова. Додавання їх до заголовків, тегів та описів допомагає YouTube зрозуміти, про що йдеться у вашому відео. Це теж може допомогти вам потрапити у тренди, але не є головною вимогою. Просто корисне доповнення.
  3. Співпрацюйте з іншими каналами. Це може допомогти вам залучити більше підписників і глядачів. Якщо ви співпрацюєте з каналом, який уже вийшов у тренди YouTube, то й у вас може бути більше шансів потрапити в цей розділ.
  4. Підштовхуйте глядачів до дії. Попросіть їх підписатися на ваш канал, поставити лайк, залишити коментар під відео й увімкнути повідомлення про вихід нових роликів. Що більше людей взаємодіють із вашим відео, то більше шансів потрапити у тренди.
  5. Оптимізуйте час публікації. Це важливо, оскільки може вплинути на кількість переглядів і реакцій. Існують різні інструменти для визначення оптимального часу публікації на основі аналізу вашої аудиторії. Але найкраще дивитися статистику переглядів каналу, щоб зрозуміти, коли ваші глядачі дивляться відео найчастіше.
  6. Не зловживайте тегами та заголовками. Не використовуйте ті, які не відповідають вашому ролику. Це може призвести до неприємних наслідків, оскільки YouTube використовує алгоритми, які можуть заблокувати відео або покарати канал.

Ну і, звичайно ж, не забувайте про базові правила публікації. Відео може втратити монетизацію або «випасти» з рекомендацій через використання чужого контенту (наприклад, музики), порушень правил майданчика або інших дій, що суперечать політиці YouTube.

Підготовка до просування каналу на YouTube

Розкрутка Ютуб каналу вимагає досить ретельної попередньої підготовки. Не можна просто створити його, взяти в руки камеру, наспіх зняти та змонтувати відео, залити його на хостинг та очікувати, що ви за тиждень зберете свій перший мільйон переглядів. Це не працює так!

Сьогодні просування Ютуб каналу під ключ передбачає низку обов'язкових підготовчих етапів ще до моменту початку роботи над контентом. Про них і поговоримо!

 

Визначення цілей і концепції каналу YouTube

Запитайте себе, який контент ви хочете створити та яку цінність ви можете запропонувати своїй аудиторії. Крім того, визначте нішу, тон і брендинг вашого каналу. Немає сенсу публікувати «відео заради відео». Які цілі ви переслідуєте? Це може бути підвищення впізнаваності, продажів, залучення аудиторії та багато іншого. Від цих факторів залежить і концепція вашого каналу — чи буде він пізнавальним, розважальним, інформативним тощо.

Визначення цільової аудиторії YouTube-каналу

Наступним кроком буде визначення цільової аудиторії. Розуміння вашої ЦА має вирішальне значення для створення контенту.

 

Деякі важливі статистичні дані, які слід враховувати у визначенні цільової аудиторії:

  • 81% глядачів на YouTube — люди у віці від 15 до 25 років;
  • 57% користувачів Ютуба заходять на платформу кожен день;
  • найпопулярнішими категоріями контенту є музика, ігри та краса.

Враховуйте це, коли будете аналізувати свою цільову аудиторію та «накладати» її на аудиторію YouTube.

Складання стратегії просування

Стратегія просування Ютуб каналу необхідна для підвищення його видимості та залучення нових підписників. В ідеалі вона повинна охоплювати маркетинг у соціальних мережах, пошукову оптимізацію та платну рекламу.

 

Ось декілька корисних порад, які слід враховувати у складанні стратегії просування:

  • співпрацюйте з іншими користувачами YouTube і впливовими особами у вашій ніші;
  • використовуйте відповідні ключові слова та теги в назвах та описах відео;
  • взаємодійте зі своєю аудиторією, відповідаючи на коментарі під роликами;
  • запускайте платні рекламні кампанії у Ютубі й на інших платформах.

Звичайно, можна коригувати стратегію надалі, змінювати формати відеороликів і комбінувати різні методи просування.

Підготовка контент-плану для YouTube-каналу

Контент-план — один із ключових інструментів для просування Ютуб-каналу. Він дає можливість планувати й організовувати контент так, щоб він відповідав інтересам цільової аудиторії та вашим власним цілям.

 

Складання плану допомагає вам:

  • підтримувати регулярність публікацій. Це є одним із ключових факторів успіху на YouTube. Ви зможете планувати свої відео заздалегідь і публікувати їх своєчасно;
  • підтримувати якість контенту. Завдяки плану ви можете переконатися, що створюєте оригінальні ролики без самоповторів;
  • збільшувати кількість переглядів і підписників. Вийде викладати контент, який буде цікавий вашій цільової аудиторії та залучить нових глядачів.

У цьому плані просування каналу Ютуб мало чим відрізняється від розкрутки в соцмережах в принципі. Без контент-плану — нікуди!

Як почати просувати YouTube-канал

Розкрутка Ютуб каналу з нуля — це комплексний процес, що поєднує в собі як різні «дрібниці», так і досить глобальні завдання, які необхідно розв’язати. А сама підготовка до просування починається ще задовго до публікації вашого першого відеоролика. Тому почнемо з простого й далі перейдемо до більш «технічних» аспектів.

 

Як оформити YouTube-канал: значок та обкладинка

Значок — це аватар вашого каналу. Він показуватиметься безпосередньо на вашій сторінці, під відео, у результатах пошуку, у ваших відповідях на коментарі та взагалі скрізь, де ви так чи інакше проявляєте активність.

Рекомендований розмір значка — 98x98 пікселів.

Якщо ви просуваєте бренд, оптимальним рішенням буде використання його логотипу. Враховуйте, що він буде показуватися в невеликому розмірі, тому в ньому не повинно бути дрібних елементів, що погано читаються.

 

Обкладинка каналу — це банер, розташований у шапці вашого профілю. Користувачі бачать його лише тоді, коли переходять на ваш канал. Але зате на обкладинці можна розмістити куди більше інформації про ваш бренд. Але не перестарайтеся — перевантажувати її текстом не варто.

Рекомендований розмір обкладинки — 2028x1152 пікселі.

 

Також можна додати вотермарк — зображення 150x150 пікселів, яке буде показуватися у правому нижньому кутку всіх відеороликів.

Для підготовки обкладинки, значка та вотермарка можна використовувати будь-який графічний редактор: Figma, Photoshop, Pixelmator та інші.

Як оптимізувати відео перед завантаженням на Ютуб

YouTube — досить «всеїдний» відеохостинг, який працює з більшістю популярних форматів: MOV, MPEG4, MP4, AVI, WMV, MPEGPS, FLV, 3GP, WebM, DNxHR, ProRes, CineForm, HEVC (H.265). Тому вам, швидше за все, не доведеться конвертувати ролик перед завантаженням.

Щодо дозволу, YouTube уже підтримує навіть 8К. Однак на практиці цілком достатньо такої роздільної здатності:

  • 2160p (4K) — 3840×2160 пікселів;
  • 1440p (2K) — 2560×1440 пікселів.

Використовувати роздільну здатність менше за 1080p (1920х1080 пікселів) не рекомендуємо, оскільки на великих і середніх екранах зображення буде «піксельним». Дивитися таке відео у 2024 році як мінімум неприємно.

 

Як налаштувати відео безпосередньо на YouTube

Розкрутка Ютуб каналу передбачає досить тонку роботу не тільки з самими роликами, але й із їхніми параметрами, налаштуваннями та додатковими інструментами. Якраз про них і підеться далі.

Розкрутимо ваш бізнес в YouTube!

Бажаєте збільшити впізнаваність свого бренду та залучити нових клієнтів через YouTube? Наша команда експертів із просування соціальних медіа допоможе вам успішно розкрутити ваш бізнес на цій популярній платформі.

Назва відео

Заголовок повинен бути залучальним, цікавим, але при цьому не дуже «жовтим», тому що аудиторія YouTube не любить гучних назв. Постарайтеся передати суть відео, але обійдіться без надмірно кричущих фраз.

Щодо довжини назви, у вашому розпорядженні 100 символів. Але радимо вкластися в 60 знаків, тому що саме така довжина буде повністю показуватися в пошукових системах. Якщо за сенсом можна додати до назви ключове слово або фразу, це теж варто зробити.

Опис

Опис дає вже набагато більше свободи. У ньому постарайтеся надати корисну інформацію:

  • коротко розповісти, про що ролик;
  • показати зміст і використати таймлайн для довгих відео;
  • вказати авторів і спонсорів (за наявності);
  • вставити посилання на ваші соцмережі й сайт;
  • додати заклик до дії;
  • вписати лінки на продукти, про які ви говорите в ролику.

Постарайтеся подати інформацію стисло. Користувачі приходять на YouTube не для того, щоб багато читати. Але як мінімум перераховані пункти варто додати.

 

Стандартні налаштування завантаження відео

Якщо ви публікуєте відео часто, є сенс підготувати шаблон, у якому будуть теги, посилання на соцмережі, коротка інформація про вашу компанію й інше. Це заощадить вам просто масу часу в майбутньому.

Підготувати такий шаблон можна в окремому текстовому файлі, але можна зробити все набагато простіше. Перейдіть у налаштування YouTube Studio, виберіть пункт «Завантаження» й налаштуйте стандартні параметри: опис, категорію, теги, налаштування конфіденційності й інше. Після цього натисніть «Зберегти». Надалі під час завантаження нового відео будуть використані саме ці параметри. Але їх у будь-який момент можна змінити.

Прев'ю відеоролика

Як прев’ю (обкладинку) можна використовувати кадр із відео. Але краще підготувати зображення, яке буде привертати увагу та якісніше покаже суть і наповнення ролика. Якщо ви зараз перейдете на головну сторінку YouTube, то побачите, що майже всі автори використовують прев’ю.

 

Субтитри

Ютуб може самостійно зчитувати звук із відео та додавати субтитри, але працює це не завжди коректно. Тому якщо у вас є час і можливість — додайте текст вручну. Аудиторія буде вам вдячна. Та й алгоритми хостингу краще зрозуміють суть вашого ролика та будуть активніше його рекомендувати.

 

Теги

Вибирайте теги, релевантні не тільки конкретному відео, але й вашому каналу загалом. Їх можна додати до 20 штук, але пам'ятайте, що багато — не завжди добре. Головні теги рекомендуємо ставити на початку списку.

Плейлисти

Плейлисти допомагають структурувати контент на каналі, спрощують навігацію для користувачів і стимулюють їх переглядати інші ролики. Звичайно, працювати з ними раціонально тоді, коли у вас уже досить велика бібліотека відео.

 

Категорії

Щоб користувачам було легше знаходити ваш ролик, під час завантаження виберіть категорію, яка відповідає вашій тематиці.

Коментарі

Радимо дозволити коментування ваших відео в налаштуваннях під час публікації. По-перше, фідбек корисний для вас. А активність аудиторії — це плюс для просування. По-друге, глядачі переважно лояльніше ставляться до відео з відкритими коментарями.

Вбудовування відео

Дозвольте користувачам вбудовувати ваш контент на інших сайтах. Це допоможе у його розповсюдженні та приведе нових глядачів на ваш канал. Забороняти вбудовування в більшості випадків не має сенсу.

 

Ефективні способи просування каналу на YouTube

Тепер пропонуємо коротко розглянути актуальні способи розкрутки Ютуб каналу. Деякі з них абсолютно безплатні, а інші можуть виявитися дорогими. Тому робіть вибір виважено.

 

Анонси в соціальних мережах

Соціальні мережі, як-от Facebook, Twitter та Instagram, є чудовими інструментами для просування вашого каналу YouTube. Діліться своїми останніми відео, щоб ваші підписники знали, що нового на Ютуб-каналі.

Розсилки про оновлення на каналі

Робіть розсилки своїм підписникам через електронну пошту, щоб тримати їх в курсі оновлень і заохочувати ділитися вашими роликами зі своїми друзями. Але ще краще — мотивувати фоловерів підписуватися на оновлення каналу («дзвіночок»), щоб YouTube сповіщав їх про вихід відео.

 

Взаємодія з аудиторією

Заохочуйте глядачів ставити лайки, коментувати, ділитися вашими роликами та всіляко взаємодіяти з акаунтом. Відповідайте підписникам, спілкуйтеся з ними, обговорюйте тему відео тощо. Це зміцнить ваше ком'юніті та зробить фоловерів ще більш лояльними до вас і вашого каналу.

Ютуб-реклама

YouTube пропонує різні варіанти реклами, зокрема ту, що показується на початку та в середині ролика, банери тощо. Ви можете налаштувати таргетинг оголошень на основі місця розташування, інтересів і демографічних даних, щоб охопити свою цільову аудиторію. Але тут уже доведеться трохи витратитися, тому що для великого охоплення ЦА необхідно вкласти в рекламу чималі гроші.

 

Колаборації з іншими каналами

Співпраця з іншими авторами на YouTube може допомогти збільшити кількість глядачів і залучити нових підписників. Вибирайте канали зі схожою аудиторією та разом працюйте над відео або проєктами для перехресного просування один одного. Але не робіть колаборацій із прямими конкурентами. Таке просування каналу Ютуб здатне дати зворотний ефект. Частина вашої аудиторії може піти до конкурентів.

Реклама на інших каналах YouTube

Ви можете розміщувати рекламу на каналах інших користувачів YouTube для просування свого контенту. Це може бути ефективним способом залучити нову аудиторію, але враховуйте, що це може бути дорого. Одна інтеграція з популярним каналом цілком може коштувати кілька тисяч доларів.

Публікація Ютуб-відео на сайті

Розміщуючи ролики з YouTube на своєму сайті, ви можете залучити додаткову аудиторію. Зокрема, ту, яка прийшла з органічного пошуку. Це не гарантує великий приплив нових фоловерів, але зате часу та сил вимагає мінімум.

 

Як оцінити ефективність просування Ютуб-каналу

YouTube надає досить зручні інструменти для аналізу ефективності каналу та залученості аудиторії. Навіть без допоміжних сервісів можна отримати цілком вичерпні відомості.

Внутрішня аналітика відеохостингу

Одним із найкращих способів оцінити успіх просування вашого каналу YouTube є перегляд даних, наданих самою платформою. Інформаційна панель аналітики надає вам доступ до великої кількості інформації про ефективність просування, зокрема кількість переглядів, підписників і показники залучення. Відстежуючи ці дані, ви можете визначити тенденції та закономірності у просуванні, що дозволить приймати більш обґрунтовані рішення про свою рекламну діяльність.

 

Час і число переглядів відео

Кількість переглядів — це важливий показник, який необхідно відстежувати. Однак також важливо знати, як довго глядачі переглядають ваші відео. Середня тривалість перегляду дасть вам уявлення про те, наскільки цікавим є ваш контент і наскільки добре ваші рекламні зусилля резонують із ЦА.

Показники залученості

Лайки, дизлайки, репости та коментарі можуть багато розповісти вам про те, як аудиторія реагує на ваші відео. Якщо ви бачите зростання залучення, це хороший знак того, що ваші акції резонують із глядачами. Обов'язково аналізуйте реакцію аудиторії, щоб поліпшити якість контенту та зробити просування каналу Ютуб ефективніше.

 

Число фоловерів і плейлисти

Ще один спосіб оцінити, наскільки ефективна розкрутка на YouTube, — відстежувати кількість підписників і додавання ними ваших відео до плейлистів. Якщо ви бачите збільшення цих цифр, це означає, що аудиторії подобається ваш контент. Глядачі вважають його досить цінним, щоб підписатися та розмістити його у власних плейлистах.

Допоміжні сервіси аналітики

Попри досить вичерпну статистику в самому YouTube, іноді авторам каналів потрібно отримати більше інформації. Особливо якщо ми говоримо про комплексне просування, у якому якісна аналітика критично важлива. Для цих цілей є декілька корисних інструментів.

 

VidIQ

Це онлайн-сервіс і розширення для браузера Google Chrome, яке надає безліч можливостей для оцінювання та керування вашими відео на YouTube. VidIQ може допомогти вам досліджувати ключові слова, оптимізувати заголовки й описи, а також пропонує інструменти для аналізу конкурентів.

 

TubeBuddy

Ще одне розширення для браузера Google Chrome, яке допомагає YouTube-каналам оптимізувати свій контент. Воно надає інструменти для пошуку найкращих ключових слів, аналізу метаданих, створення красивих мініатюр та автоматизації деяких процесів.

 

SocialBlade

Це онлайн-сервіс для відстеження даних за YouTube, Twitch, Instagram і Twitter. SocialBlade дозволяє переглядати статистику й рейтинги каналів і стримерів, а також аналізувати їхнє зростання та прогрес із часом.

 

Підсумки: розкрутка на YouTube — важливий інструмент для бізнесу

Просування каналу Ютуб може бути вкрай ефективним для бізнесу, але вимагає ретельної підготовки та комплексного підходу. А одним із ключових факторів є створення контенту високої якості, який буде зацікавлювати вашу аудиторію й утримувати її увагу.

Необхідно навчитися комбінувати різні методи просування Ютуб каналу, як-от оптимізацію відео для пошуку, розкрутку через соціальні мережі, співпрацю з іншими каналами та використання інструментів аналітики. І тоді результати вас обов'язково порадують!

FAQ

Як просувати свій канал на YouTube?

Комплексне просування Ютуб каналу передбачає створення якісного авторського контенту, оптимізацію заголовків, описів і тегів, використання соцмереж та інших платформ для розкрутки, співпрацю з іншими каналами та блогерами, під’єднання інструментів аналітики для відстеження досягнутих результатів та оптимізацію вибраної стратегії.

Скільки коштує розкрутити канал на YouTube?

Технічно розкрутка каналу на YouTube може бути безплатною (якщо ми не беремо до уваги платне розміщення реклами на платформі). Однак важливо розуміти, що створення якісного контенту та його поширення — це процес складний і часто недешевий. З іншого боку, ви самі вирішуєте, скільки коштів готові виділити на наповнення й розкрутку каналу. Є як досить бюджетні, так і витратні варіанти.

Які найпопулярніші теми на Ютубі?

Найпопулярніші такі теми та категорії відео: розваги та гумор, музика, навчання й освіта, краса та мода, спорт і фітнес, ігри, кулінарія та їжа, подорожі й туризм, технології та гаджети, а також відео на політичні, соціальні й культурні теми.

Як вам стаття?
4.3
Проголосувало: 6
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Заповніть Ваші особисті дані.
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах