Ольга
Ольга
IT Sales Manager
03.05.2024

З чого складається eCommerce-рішення для фуд-індустрії: 6 складових

Ольга
Ольга
IT Sales Manager
03.05.2024
03.05.2024
589
8 хвилин
0

Технології змінюють світ непомітно, але дуже швидко. Просто згадайте: 10 років тому для замовлення піци або суші з доставкою вам зазвичай треба було конткактувати з кол-центром ресторану телефоном, а розрахунок здебільшого здійснювався готівкою. Сьогодні ж замовлення формується та сплачується за пару кліків у смартфоні. 

Це неймовірний результат розвитку eCommerce у фуд-індустрії. Онлайн приніс нові стандарти сервісу, відкривши для бізнесу нові можливості отримання прибутку. Наразі це не просто модний тренд, а життєва необхідність для будь-якого продуктового ритейлера, ресторану чи фаст-фуду. 

Як працюють рішення електронної комерції для харчової індустрії? У цьому матеріалі ми розберемо “анатомію” та принципи роботи таких платформ. Ви також дізнаєтеся, як створити подібний продукт з нуля

Що таке eCommerce платформа для харчової індустрії?

Якщо відповідати на це питання у двох словах, то це веб- або мобільний додаток, який дозволяє вам швидко та просто купляти їжу чи продукти харчування онлайн. Такі рішення давно стали частиною нашого життя, але за доби локдауну вони пережили неймовірний сплеск популярності, наслідки якого відчуваються й досі. 

Масштаби розвитку індустрії вражають. У період з 2019 по 2022 рік напрямок фуд-ритейлу в eCommerce виріс втричі. І хоча темпи розвитку галузі  нині очікувано сповільнились, але вона продовжує зростати. Наразі аналітики оцінюють глобальний обсяг цього ринку приблизно у $85 млрд та прогнозують йому середньорічний темп зростання у 20% на найближчі 4 роки. Відтак до 2028 року індустрія має збільшитись до $180 млрд. Попит на рішення для eCommerce їжі та напоїв (F&B) буде підсилюватись зі зростанням числа користувачів смартфонів, які й становлять основну масу споживачів.

З технологічного погляду рішення електронної комерції для харчової сфери можуть виглядати геть по-різному: від елементарних сторінок в маркетплейсах та шаблонних сайтів на рушіях, до хмарних сервісів й різноманітних веб- та мобільних додатків. 

Такі платформи надають бізнесу інструменти для управління продуктами, замовленнями, продажами, відносинами з клієнтами тощо. Вони можуть включати функції, специфічні для харчової індустрії, такі як, керування термінами придатності продуктів, відстеження партій товарів, контроль якості продукції тощо. Для успішної роботи рішенням F&B eCommerce необхідні інтеграції з платіжними системами та логістичними сервісами

Стрімкий розвиток технологій Data Science та штучного інтелекту також відкриває для фуд-індустрії новий рівень ефективності продажів та персоналізованого сервісу. Нові платформи для eCommerce все частіше отримують функції на базі ШІ, такі як алгоритми прогнозування попиту, рекомендацій тощо. 

Необхідні складові eCommerce рішення для фуд-індустрії

Отже, сучасна eCommerce платформа для харчової індустрії потребує доволі складного функціоналу та інтеграцій з безліччю інструментів. Які компоненти їй потрібні? Назвімо основні. 

Каталог продуктів

Як і будь-який eCommerce, фуд-ритейл починається з каталогу продукції. Він має  бути інтуїтивно зрозумілим, зручним та інформативним для користувача. Понад те, він має слугувати онлайн-вітриною, та презентувати продукцію так, аби її негайно хотілось скуштувати. 

Товарний каталог платформи найчастіше формується під специфіку та потреби конкретного бізнесу, з огляду на його асортимент, особливості продажів, вимоги SEO тощо. Однак є певні складові, без яких не може обійтись жоден якісний каталог eCommerce для фуд-індустрії. Ось вони:

  • Медійна насиченість. Каталогу потрібно багато якомога більше якісних фото та відео. Чим “апетитнішим” буде контент, тим швидше користувач замовить продукцію.

  • Детальні описи. Дуже важливо надати покупцям повну інформацію про продукт: його інгрідієнти, дієтичні особливості, вагу, термін придатності, способи зберігання, підходи до контролю якості тощо. 

  • Прозоре ціноутворення. Користувач має чітко розуміти, як формується вартість продукції. Необхідно уникати користувацького досвіду, в якому вартість в каталозі відрізняється від цінника на сторінці чек-ауту. 

  • Зручна навігація. Покупцям варто надати можливості гнучкого дослідження каталогу, що передбачають сортування товарних позицій за категоріями, інгрідієнтами, ціною, популярністю тощо. 

  • Інтерактивність. Якісні мікроінтеракції мають величезне значення для досвіду користування платформою. Приділіть особливу увагу анімаціям та усім формам відгуку на дії користувача в каталозі.  

Сторінки новинок та “бестселерів”

Як відомо, eCommerce - це мистецтво продажів продукту через цифровий інтерфейс. Для цього треба вміти вразити користувача та гідно показати йому нові продукти, які зазвичай виносяться в окремий блок чи сторінку. 

Така сторінка має бути динамічною та привабливою, може містити інтерактивні елементи та call-to-action, аби заохотити користувача до вивчення та замовлення новинок. Спробуємо розібрати ключові складові такої сторінки.  

  • Банери. Яскраві графічні матеріали можуть розміщуватись як на головному екрані чи сторінці платформи, так і в різних екранах каталогу, замовлень тощо. Вони мають привертати увагу, підштовхувати користувача “клікнути” на них. 

  • Контент. Опис нового продукту має “продати” його покупцю: інтригувати, розкривати переваги, пропонувати нові емоції, грати на допитливості тощо. При тому сторінці не потрібно багато тексту, ставка робиться на пропозицію та візуал.

  • Легкість переходу до дії. Споживачу варто надати найкоротший шлях до продукту, що його зацікавив. Сторінка має містити вдалий CTA, щось на зразок великої кнопки “Купити зараз”. Зробити це треба так, аби користувач переходив до оформлення замовлення миттєво.

  • Трендовість. Зазвичай фуд-бізнес врешті продає користувачу не лише їжу, але й емоції. Тож важливо формувати для презентації нових продуктів певний контекст, об’єднувати їх спільною естетикою, задавати для користувача певний настрій та тренди через контент.

Нарешті, такі сторінки й блоки мають оновлюватись регулярно, бути зручними для вивчення через смартфони. Нерідко їх використовують і в цілях SEO. 

Фільтрація та пошук

Рядок пошуку в eCommerce-платформі – це вкрай важливий елемент. Він має видавати цілком релевантні результати та працювати миттєво, адже довгі завантаження під час замовлення їжі не викликають у користувача нічого, крім роздратування. Досягнути цього можна через застосування ефективних пошукових рушіїв та машинного навчання.

Що стосується системи фільтрів, то вона має бути гнучкою й пропонувати якісний UX, допомагаючи користувачам швидко знаходити саме те, чого вони шукають. Досягнути цього можна через реалізацію низки факторів фільтрування: 

  • Категорії продукції за її типом (наприклад, м’ясні вироби, молочна, кондитерська продукція тощо);

  • Ціновий діапазон з мінімальною та максимальною ціною, із можливістю визначити порядок виведення пропозицій за рейтингом чи вартістю;

  • Виробники: аби користувач міг обрати продукцію тих брендів, яким він довіряє; 

  • Специфічні характеристики продуктів, до яких у фуд-індустрії входять параметри ваги, кількості, типи пакування, сертифікації (наприклад, “без ГМО”) та багато іншого;

  • Дієтичні параметри, що дозволяють відфільтрувати веганські або безглютенові продукти, продукти без цукру, органічну продукцію тощо;

  • Рейтинги, що дозволяють виділити продукцію з найвищою оцінкою та відгуками від покупців. 

Ефективність системи фільтрів визначається її здатністю спрощувати пошук продуктів та заощаджувати час покупцям. 

Кошик

Статистика свідчить, що кошик замовлень – це “ахіллесова п'ята” усієї індустрії eCommerce. Адже до 70% користувачів йдуть з онлайн-магазинів та додатків, так і не купивши доданий до кошика товар. Фуд-ринок не є виключенням, процес замовлення на ньому ускладнюється величезним асортиментом продукції. При тому кожен продукт чи страва може мати безліч різновидів, особливостей готування, доповнень тощо.

Відтак продуктовий кошик у eCommerce для  фуд-індустрії має давати користувачам змогу чітко бачити всі деталі замовлення, включно з цінами, кількісними характеристиками (кілограми, штуки) особливостями приготування та пакування продукції. Понад те, сторінка має бути естетичною та “апетитною”, тобто презентувати продукцію так, аби її хотілося замовити. 

Добре продуманий кошик спрощує покупцям перегляд та вибір обраних товарів, дозволяє без проблем змінювати параметри замовлення, або в один клік додавати до нього суміжну продукцію. На цьому етапі користувач може застосувати свої бонуси та промокоди, які допомагають магазину утримувати клієнтів та покращувати конверсію. Мета сторінки кошика – плавно перевести покупця до оформлення замовлення та чекауту. 

Особистий кабінет користувача

Це особистий простір покупця в онлайн-магазині, що відіграє величезне значення для підтримки споживацької залученості та лояльності бренду. Особистий кабінет у платформі eCommerce для фуд-індустрії дозволяє побудувати глибокий, персоналізований та зручний користувацький досвід, за яким покупець буде повертатися в додаток знову й знову. 

Такий досвід може спиратися на низку функцій:  

  • Керування налаштуваннями доставлення та оплати – аби користувач мав змогу зберегти в базі платформи свої адреси для кур’єрів та прив’язати декілька карток.

  • Збереження історії замовлень: аби покупець міг легко знайти продукти та страви, які замовляв раніше, та повторити замовлення в один клік.  

  • Програма лояльності, що дозволить клієнту користуватися системою знижок, бонусами чи кешбеком;

  • Персоналізація пропозицій та знижок, що базується на інформації профілю та історії замовлень користувача;

  • Індивідуальна комунікація з користувачем, аби він завжди міг спертись на якісну підтримку та отримував сповіщення про нові пропозиції й сервіс.

Відтак якісний особистий кабінет – це потужний інструмент побудови UX, засіб підтримки лояльності споживачів та важливий фактор продажів, який неможливо переоцінити. 

Розумний пошук з ШІ

Сучасний користувацький досвід eCommerce висуває дуже високі вимоги до механізмів пошуку: він має бути миттєвим, універсальним та зручним для використання з будь-якого пристрою. 

Звичайного пошукового текстового рядка вже недостатньо: сьогодні онлайн-магазин потребує можливостей голосового вводу та пошуку за зображенням, що базуються на алгоритмах ШІ. В ідеалі, користувач повинен мати змогу замовити піцу за допомогою голосового асистента, або ж навести камеру на страву, і миттєво замовити таку саму. 

Розумні алгоритми також лежать в основі будь-яких сучасних рекомендаційних систем, які індивідуально формують для кожного користувача набір пропозицій, сервісу та особливих акцій. Інтеграція механізмів ШІ у платформи eCommerce для фуд-індустрії є критично важливою для створення інтуїтивно зрозумілого, ефективного та персоналізованого досвіду купівель. 

У фуд-індустрії, де вибір часто залежить від особистих дієтичних обмежень та уподобань, рекомендаційні системи можуть допомогти користувачам відкрити для себе нові страви або продукти, які відповідають їхнім потребам у здоровому харчуванні. Такі системи навіть можуть враховувати групові потреби при організації спільних та масових заходів, формуючи меню, що задовольнить усіх. 

Тож якісний eCommerce у фуд-індустрії не може задовольнитись шаблонним механізмом замовлення онлайн. Йому потрібен якісний, комплексний та продуманий функціонал. 

DelightDale: рішення електронної комерції для фуд-індустрії

Як гідно втілити усі наведені вище компоненти eCommerce в реальному продукті? Нещодавно команді WEZOM пощастило працювати над диджитал-платформою DelightDale, яка увібрала в себе найсучасніші тренди та технології для фуд-індустрії. Сам проєкт перебуває під NDA, тож це вигадана назва. Однак ми готові розказати про рішення та технології розробки. 

Йдеться про справжній маркет преміум-продукції у смартфоні, що пропонує користувачам зручність, персоналізований UX та незабутні емоції від шопінгу. Ми розкажемо, як влаштоване це рішення.

Про що проєкт?

Клієнт звернувся до нас із задумом створити онлайн-магазин вишуканих делікатесів: ексклюзивні сири, м’ясна продукція найвищого ґатунку, колекційні вина тощо. Йдеться не про звичайну гастрономію, а про простір, що може дарувати покупцям естетичну насолоду та справжні емоції від кожного продукту. Ці емоції мають спиратися на бездоганний користувацький досвід та довершену технологічну базу, яку й мала з нуля побудувати наша команда. 

Проєкт DelightDale видався по-справжньому масштабним та комплексним. Розробники мали реалізувати кросплатформовий мобільний додаток та веб-магазин на одному бекенді, а також зручну адмінпанель з функціями CRM. В перспективі також розглядається можливість появи функціоналу для B2B, тож програмний фундамент DelightDale мав бути гнучким та масштабованим. 

Реалізація 

Відтак дизайнери взялися за проєктування UX та створення прототипів, а розробники – за вибір стеку технологій та програмної архітектури. 

Базою для усього проєкту став PHP-фреймворк Laravel, що давно зарекомендував себе як ідеальна платформа для eCommerce. На ньому було реалізовано бекенд. Основою мобільного додатку став універсальний кросплатформовий фреймворк Flutter. 

Особлива увага в проєкті приділялася візуальним рішенням та користувацькому досвіду. DelightDale – це вкрай естетичний магазин, насичений мікроінтеракціями та високоякісним медіаконтентом. Його UX мав поєднати простоту пошуку та зручність замовлення з ефективним call-to-action. Дизайнери підготували низку концептів та прототипів, серед яких врешті були обрані найкращі. 

Ми рухались дуже швидко. Від першого зідзвону з клієнтом до початку технічного етапу розробки минув всього місяць. А загалом на створення ключових компонентів DelightDale в команди пішло трохи більше за пів року.

Результат

Першим в реліз пішов веб-магазин DelightDale.  Це сучасна та стильна eCommerce платформа для бізнесу в фуд індустрії, що пропонує користувачам каталог зі зручною системою категорій та фільтрів, “апетитні” картки продуктів та безшовний досвід здійснення замовлень в пару кліків. Ми приділили особливу увагу оптимізації UX під мобайл, аби будь-який користувач міг насолоджуватися шопінгом зі смартфона. 

Чим новий магазин відрізняється від інших? Розглянемо декілька його “фішок”:  

  • Блоки популярних категорій та бестселерів, що полегшують користувачу початок дослідження каталогу й спонукають до дії;

  • “Смачні” пропозиції у картці продукту: магазин пропонує підібрати до мармурового стейка відповідне вино, а до вина – відповідний сир;

  • Пошук та рекомендації на основі ШІ: платформа враховує інформацію профілю користувача, історію його переглядів та купівель, аби формувати індивідуальні пропозиції; 

  • Розвинутий особистий кабінет, що дозволяє користувачу керувати власним профілем, зберігати історію замовлень та налаштовувати сповіщення щодо оновлень асортименту й сервісу. 

Реліз веб-додатка минув цілком успішно: наразі платформа збирає перший фідбек від задоволених користувачів, а розробники готують для неї перші апдейти й новий функціонал, такий як програма лояльності. Водночас команда готує до релізу другий компонент платформи – повноцінний мобільний додаток DelightDale під Android та iOS, що надасть покупцям низку нових можливостей. 

Розробка рішень для eCommerce з WEZOM 

За плечима в нашої команди 25 років досвіду розробки цифрових рішень для бізнесу. Це кастомний корпоративний софт, диджитал-екосистеми, мобільні та веб-додатки будь-якої складності для потреб логістики, виробництва, eCommerce, ритейлу та багатьох інших індустрій. 

Наша пропозиція – це індивідуальна розробка IT-рішення з нуля, яка дозволяє врахувати усі потреби та особливості кожного окремого бізнесу. Розроблений таким чином софт стає власністю клієнта та надає його бізнесу безліч переваг, які не можуть дати пакетні рішення: гнучкість, масштабованість, безпека, незалежність тощо. 

Протягом цих десятиліть ми реалізували сотні успішних проєктів в eCommerce, тож добре розуміємо, з чого складається якісна платформа електронної комерції для харчової індустрії. Наша команда знає, як створити таке рішення з нуля. 

І якщо ви читаєте ці рядки, то, ймовірно, розглядаєте подібні можливості для вашого бізнесу. Не зволікайте, звертаєтеся по консультацію до наших фахівців просто зараз. Вони радо поділяться досвідом, зорієнтують у бюджетах та підкажуть практичні рішення під ваші потреби.

Висновки

Онлайн-продажі їжі та напоїв – це непростий бізнес, який потребує по-справжньому ґрунтовного підходу до побудови користувацького досвіду. Успішна eCommerce платформа для фуд індустрії має вирішувати безліч завдань: користувача необхідно залучити, захопити його увагу асортиментом та новинками, презентувати продукцію “апетитно” й плавно підвести до здійснення замовлення. 

Драйвером на усіх етапах цього шляху має бути зручний та простий UX, який враховує усі особливості ринку F&B: від дієтичних характеристик до контролю терміну придатності продукції. Крім того, будь-яка платформа eCommerce потребує численних інтеграцій з платіжними системами, логістичними платформами, кур’єрськими сервісами тощо. Не варто забувати й про технології пошуку та персоналізації на базі ШІ, що фактично вже стали новим стандартом для будь-яких нових IT-продуктів. 

Де фуд-бізнес може взяти таку платформу? Наш досвід показує, що реалізувати по-справжньому унікальний користувацький досвід можна лише при розробці індивідуального рішення для eCommerce з нуля. Але до такого проєкта варто залучити досвідчену та експертну команду, яка має релевантні кейси в індустрії. 

FAQ

Що таке рішення електронної комерції для харчової індустрії?

Рішення eCommerce для харчової індустрії - це спеціалізовані платформи для продажу продуктів харчування онлайн. Вони можуть включати функції управління запасами, обробки замовлень, маркетингу, менеджменту відносин з клієнтами тощо. Мета таких рішень – сприяти ефективності фуд-бізнесу та покращувати сервіс для споживачів. 

Навіщо бізнесу в фуд індустрії потрібно власне eCommerce рішення?

Власна eCommerce платформа для харчової продукції забезпечує бізнесу повний контроль над продажами, маркетингом та клієнтським сервісом. Це підвищує ефективність, дозволяє швидко реагувати на зміни ринку та надає можливість будувати унікальний користувацький досвід, що сприяє зростанню лояльності клієнтів.

Ольга
Про автора
Ольга
IT Sales Manager
Досвід роботи 7 років
Підбираю IT-рішення для зростання бізнесу клієнтів. Не допущу "злив бюджету", гарантую зрозумілість, прозорість та результат.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.