click fraud detection
0 800 755 007
(Безкоштовно по Україні)

Що таке трафік сайту та як його подивитися?

1587

Навіть найкрасивіший і функціонально приємний інтернет-магазин матиме нульову ефективність, якщо на нього не приходитимуть відвідувачі. Залучення трафіку – окрема робота над сайтом, який не можна ігнорувати. І сьогодні ми розповідаємо, як максимально ефективно залучати відвідувачів за допомогою платних та безкоштовних способів.

Що таке трафік сайту

Трафік - це кількість користувачів, які відвідали сайт за певний час. Зазвичай за добу, місяць чи рік.

що таке трафік сайту

Наприклад, якщо за день на web-ресурс зайшло 100 користувачів, то добова відвідуваність становить 100 осіб (ще їх називають уніками). При цьому 1 відвідувач враховується лише один раз, навіть якщо він відкритий сайт кілька разів.

Кожен гість – потенційний покупець. Тому чим вища відвідуваність – тим краще, адже люди заглядають до вас не просто так, їм цікаві ваш товар, послуга, пропозиція.

Що таке цільовий трафік

Насправді, залучити відвідувачів без прив'язки до якості трафіку дуже просто. 15–25 грн за 1000 переглядів – і ви маєте відвідуваність. Але це не те, що нам потрібне. На сайт зайдуть люди, різні за віком, інтересами, потребами і, головне, абсолютно не зацікавлені у вашому продукті. Тому трафік має бути цільовим. Що це означає?

Цільовий трафік – це прихід на сайт людей, які:

  • зацікавлені у тому, що ви пропонуєте;
  • можуть принести дохід.

Щоб привернути увагу таких користувачів спочатку їх необхідно вивчити. Перший етап роботи з відвідуваністю – це розробка портрета цільового відвідувача. Ви знайомитесь ближче зі своєю аудиторією: вивчаєте їхній біль та потреби, бажання та мрії, вік, достаток, стать, інтереси.

Отримати прогноз трафіку Вашого сайту
Докладніше

Навіщо потрібно регулярно аналізувати трафік?

Розуміння кількості відвідувачів, їхня поведінка на сайті – хто заходить, як часто, що саме робить на сторінках ресурсу, яка частина з них робить замовлення – допомагають оцінити ефективність просування та вчасно скоригувати маркетинг-стратегію.

Крім власних показників фахівці Wezom рекомендують аналізувати відвідуваність конкурентів. Це допоможе зрозуміти їх сильні та слабкі сторони, дізнатися про орієнтовну конверсію та канали просування. Якщо ви плануєте відкривати проект, аналіз конкурентів дозволить протестувати нішу, а також орієнтуватися в майбутньому обсязі робіт і бюджеті, необхідному для просування.

Які бувають типи трафіку

Відвідуваність умовно ділиться каналами надходження. Може бути платним та безкоштовним. Виділяють 5 основних способів залучити трафік.

Пошуковий (органічний) трафік сайту

Це користувачі, які перейшли на сайт із пошукової видачі.

Приклад : людина глухить "купити взуття Харків", бачить посилання на ваш сайт і переходить.

пошуковий (органічний) трафік сайту

Органічна відвідуваність – найефективніший вид трафіку. Його можна назвати умовно безплатним. Однак, щоб залучати відвідувачів із пошуку, потрібно як мінімум просунути сайт на першу сторінку видачі за ключовими запитами, як максимум – добити ресурс у топ-3. Для цього використовують SEO-просування. Воно не дасть миттєвого результату - потрібно кілька тижнів (а у висококонкурентних нішах - місяців або навіть років), зате після закінчення цього часу користувачі потраплятимуть на ваш сайт безкоштовно.

Платний трафік

Це користувачі, які потрапили на сайт, натиснувши на рекламу в інтернеті. В Україні найбільшою платформою контекстних оголошень є Google Adwords.

платний трафік

Плюси платного трафіку: практично миттєві результати, багато опцій щодо настроювання параметрів аудиторії, можливість самостійно обирати бюджет. Найчастіше контекстна реклама дешевша за SEO.

Мінуси: відвідувачі йдуть на сайт, доки ви платите за рекламу. Відразу після відключення Google Adwords вона перестає працювати на відміну від SEO.

Соціальний трафік

Трафік із соцмереж – результат роботи SMM. Бізнес-аккаунти на Facebook і Instagram можна перетворити на канал залучення, якщо створювати дійсно корисний та унікальний контент, який люди будуть репостити.

Переваги – у ефекті вірусу. Придатний контент розповсюджуватиме себе сам – не без допомоги передплатників, звичайно. Облікові записи в соцмережах позитивно впливають на репутацію компанії, формуючи емоційну прив'язку до бренду.

Прямий трафік

Користувачі, які переходять на сайт, вводять його адресу в рядку браузера або натискаючи на збережену закладку. Це невеликий, але дуже важливий відсоток відвідуваності - він говорить про лояльність аудиторії, яка повертається до вас знову і знову.

Впливати збільшення прямого трафіку можна з допомогою маркетингової активності: медійної реклами, акцій і спеціальних програм лояльності. Це можна робити як в онлайн, так і в офлайн-сфері, наприклад, шляхом роздачі флаєрів або розміщення білбордів у місцях безпосередньої близькості до цільової аудиторії.

Реферальний трафік

Це люди, які перейшли на сайт за посиланнями на інші ресурси. Наприклад, ви розмістили статтю на авторитетному тематичному майданчику, де мешкає ваша цільова аудиторія.

реферальний трафік

Стимулювання реферального трафіку корисне не лише для продажу, але й для SEO просування. Пошукові алгоритми бачать: на сайт посилається безліч зовнішніх джерел, і це добре. Як результат, веб-ресурс автоматично просувається по видачі, прагнучи в топ-5.

Як дізнатися про трафік сайту

Є платні та безкоштовні сервіси перевірки трафіку сайту. Найчастіше підійде система аналітики Google Analytics. Щоб охопити всі канали відвідуваності, варто підключити сайт до системи колтрекінгу (наприклад Ringostat, Adsaver, Binotel) і інтегрувати дані з CRM.

З Google Analytics ви дізнаєтесь:

  • відсоток відмов – скільки відвідувачів переглянули 1 сторінку та залишили сайт;

    відсоток відмов

  • показники конверсії – яка частина гостей здійснить покупку чи іншу цільову дію;

    показники конверсії

  • джерела трафіку – які канали приносять більше відвідувачів, які – менше;

    джерела трафіку

  • поведінкові чинники – куди частіше клацають користувачі, до якого екрану скролять сайт;

    поведінкові фактори

  • докладні характеристики цільової аудиторії – люди якого віку, статі та георозташування частіше заходять до вас;

    докладні характеристики цільової аудиторії

  • як часто відвідувачі повертаються на сайт. Ці дані можна побачити в опції "Когортний аналіз";

    як часто відвідувачі повертаються на сайт

  • яка частина відвідувачів приходить на сайт із мобільних пристроїв.

    частина відвідувачів приходить на сайт із мобільних пристроїв

Аналізуючи відвідуваність, ви зрозумієте, який контент, канал та способи маркетингової комунікації приносять вам більше конверсії та, виходячи з цих даних, зможете коригувати стратегію просування.

Як дізнатися трафік своїх конкурентів

Популярні майданчики можуть самі розміщувати інформацію про відвідуваність у вигляді лічильника або окремої сторінки з даними, щоб залучити рекламодавців. Така інформація не завжди вчасно оновлюється, тому не є на 100% точною.

Ще один варіант відстежити трафік – безпосередньо запросити цифри, вдавши рекламодавця. Але цей спосіб також не гарантує високої точності, оскільки власники сайтів можуть навмисно завищувати показники, щоб виглядати солідніше в очах потенційних замовників.

Тому краще використовувати спеціальні сервіси – вони платні, але швидкі і точні. Докладно про те, як переглянути трафік сайту конкурента, читайте у нашому великому огляді.

Висновки

Аналіз трафіку сайту є важливим інструментом контролю стратегії маркетингу. Моніторинг відвідуваності допомагає вчасно виправляти слабкі місця і робити акцент на сильних.

Оптимізація трафіку балансує на межі між добром та злом. Тут легко переборщити та отримати бан пошукової системи. Фахівці Wezom допоможуть правильно скласти стратегію збільшення відвідуваності та підвищити показники конверсії.

У вас залишились запитання?

Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.

5/5
Корисність
Проголосували 1
Як вам стаття?
Давайте почнемо розмову!
КОМЕНТАРІ0
Можливо
Диджиталізація сфери фітнесу – це можливість для клієнтів підвищити результативність та стати кращою. Мобільний фітнес-додаток…
Wezom
Wezom
Лід-магніт - дебютний товар у матриці, що є початком будь-якої ефективної вирви продажів
Wezom
Wezom
Як редизайнити корпоративний сайт у сфері харчової промисловості, пройти всі етапи, не дивлячись на факапи,…
Wezom
Wezom
ПІДПИСУЙТЕСЯ НА РОЗСИЛКУ АЙТІБЛОГ
Бажаєте отримувати 
цікаві статті?