Що таке органічний трафік і чому він такий важливий

Сергій Міщенко
Сергій Міщенко
Chief marketing officer
5.0
12.01.2022
7111
0

У середовищі часто фігурує поняття органічного трафіку. Не всі клієнти розуміють, чому він так називається. Ця стаття прояснить, що таке органічний трафік, навіщо приділяти йому стільки уваги. Детально про все читайте далі.

Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Що таке органічний трафік (organic traffic)?

Це люди, які потрапили на сайт через пошукову систему. Точніше, ввели потрібний їм запит (наприклад, «купити ноутбук») і увійшли на ресурс, що цікавить. Органічним трафік сайту вважається у тому випадку, якщо вхід був безпосередньо з видачі пошукової системи (Google, Яндекс, Bing тощо).

Потрібно враховувати, що в результатах є і рекламні місця, звідки надходить відповідний трафік. Біля таких посилань вказується піктограма реклами. Вище чи нижче є органічна видача.

Подивимося на прикладах результатів Яндекса та Google:

Що таке органічний трафік

Переваги органічного трафіку

Сформулюємо конкретні плюси таких відвідин:

  • стабільність (трафік не зникає раптово, хоча просідання бувають з різних причин);

  • щодо невисока вартість отримання відвідувачів;

  • зростання запам'ятовуваності та впізнаваності бренду;

  • більша довіра користувачів;

  • переходи людей, зацікавлених у товарі/послугах.

Отримати органічний трафік можна практично у будь-якій ніші. Зрозуміло, необхідно враховувати високий рівень конкуренції у деяких галузях, що ускладнює завдання та потребує більше часу.

У чому різниця між органічним трафіком та рекламним?

Ми зрозуміли, що у результатах пошуку можна побачити, якого типу належить видача. Про це свідчить присутність піктограми «реклама». Але треба ще зрозуміти, у чому конкретно полягають відмінності органічного та рекламного видів трафіку.

Характеристика

Органічний

Рекламний

Ціна

Переходи безкоштовні

Необхідно оплачувати клік за посиланням або за 1000 показів (все залежить від моделі оплати)

Число відвідувань

Багато якщо ресурс вийде на топові позиції (особливо в топ-3)

Багато, якщо правильно попрацювати зі ставками

Швидкість залучення трафіку

Довго, поки не виконаються всі роботи з просування

Миттєво після запуску рекламної кампанії

Стабільність трафіку

Зберігається протягом тривалого часу, навіть у разі зупинки оптимізації

Падає після вимкнення показу реклами

Чому органічний трафік важливий?

Такий трафік цільовий. Тому важливо вивести ресурс в органічну видачу.

Коли людині потрібно щось знайти в інтернеті, вона запроваджує відповідний запит. І якщо відповіді будуть на вашому сайті, то вдасться отримати користувача у своїх клієнтів або покупців. Головне, щоб він перейшов на цей ресурс. А для цього потрібна його якісна SEO-оптимізація. Вміло опрацьовані сайти дуже цінуються пошуковими системами, і ті відводять хороші позиції. Отже, ресурс найчастіше потраплятиме на очі користувачам, і вони переходитимуть за посиланням і нарощуватимуть органічний трафік.

Відвідувачі з органічної видачі є умовно безкоштовними для компанії або магазину. Умовно тому, що витрати є на оптимізацію. За клік нічого не платять. У будь-якому випадку інвестиції в розкручування добре окупаються. Сайти на топових місцях довго наводитимуть покупців, збільшуватимуть прибуток.

Коли показники органічного трафіку можна вважати добрими? Зазвичай у разі, якщо його частку припадає 60% відвідувань. Найменші цифри нерідко вказують на проблеми із сайтом. Наприклад, наявність санкцій від пошукових систем. Потрібно обов'язково перевірити ресурс на наявність фільтрів та виправити недоліки.

Які джерела трафіку бувають на сайт?

Органічними відвідинами справа не закінчується. На сайт можна залучати людей і через інші канали:

  • платний трафік - вище ми розглянули це поняття під назвою "рекламний трафік". Люди йдуть на сайт через оголошення;

  • прямі переходи — той випадок, коли людина вводить в адресне поле запит, а конкретний урл веб-ресурсу. Сюди належить і перехід із закладок у браузері;

  • соцмережі - клік за посиланням сайту при відвідуванні соціальної мережі;

  • трафік рефералів - людина тисне за посиланням на іншому веб-ресурсі та потрапляє на ваш сайт;

  • електронна пошта — переходи за посиланням, розташованим у листі розсилки.

Всі ці види трафіку можна спокійно поєднувати, точніше комбінувати інструменти інтернет-маркетингу, які наводять відвідувачів. Але все ж таки базою варто вважати органічні переходи. Вони забезпечують величезну кількість клієнтів у довгостроковій перспективі.

Де слідкувати за органікою сайту?

Показники трафіку слід відстежувати. Це дозволить зрозуміти, чи добре працює поточна стратегія розкручування, чи потрібно щось змінити чи відкоригувати.

Розглянемо кілька найкращих способів контролю відвідуваності пошукових систем.

Органічний трафік у Google Analytics та Яндекс.Метриці

Це інструменти веб-аналітики, які є в арсеналі кожного веб-майстра та SEO-оптимізатора. У сервісі від Гугла переглянути органічний трафік на сайті можна таким чином:

  • авторизуйтесь у Google Analytics;
  • увійдіть до «Джерела трафіку»;
  • прямуйте шляхом «Весь трафік» - «Канали»;
  • ознайомтеся з групою «Органічний пошук» у звітності.

Органічний трафік у Google Analytics та Яндекс.Метриці

У Яндекс.Метриці потрібно знайти графу «Переходи з пошукових систем».

Органічний трафік у Google Search Console

Після входу в сервіс знайдіть розділи "Ефективність" - "Тип пошуку - Веб" - "Дата".

Потім у вкладці «Запити» зможете побачити, за якими ключовими словами веб-ресурс показувався у видачі Гугла, скільки трафіку ви отримали.

Органічний трафік у Google Search Console

Наскрізна аналітика Roistat

У цьому вся інструменті можна контролювати результативність реклами, ознайомитися з значними показниками. Дані підтягуються з різних каналів: веб-сайту, коллтрекінгу, CRM. Щоб переглянути органічний трафік, шукайте вкладку SEO. У звіті ви зможете перевірити навіть конкретну пошукову систему, звідки прийшли відвідувачі.

Наскрізна аналітика Roistat

Онлайн-сервіси

Проаналізувати обсяг та якість трафіку можна і через інші сторонні інструменти. До таких належать Serpstat, PR-CY, Similarweb і т. д. Але врахуйте, що багато функцій платні. Наприклад, у Similarweb безкоштовно можна переглянути відомості про трафік сайту, проте лише за останній місяць.

Вплив SEO на органічний трафік

У пошукових систем свої алгоритми, які використовуються в ранжируванні веб-ресурсів та формуванні видачі. Їх називають чинниками ранжирування. Є у кожного пошуковика в різній кількості. Наприклад, у Гугла їх понад 200.

Що це саме за фактори, точно не знає жоден сеошник. Але за роки практики багато оптимізаторів помітили великий вплив деяких з них на те, яку позицію займе сайт у результатах видачі за конкретним ключовиком. Ці відомості дозволили максимально опрацьовувати необхідні елементи, щоб вивести ресурс на топові місця.

Оптимізація безпосередньо впливає на органічний трафік. Без неї практично неможливо потрапити на добрі позиції у видачі і, отже, отримати багато відвідувань.

Як збільшити пошуковий трафік?

Існують конкретні фактори, які потрібно максимально опрацювати для виведення сайту на топові місця. А це вже дасть закономірний приріст органічного трафіку.

Докладніше ознайомимося з основними нюансами, яким слід приділити увагу.

Релевантний контент

У користувачів, які вводять у пошуковий рядок певний запит, спільна мета – отримати на запитання чітку, детальну та гранично релевантну відповідь. Ваше завдання полягає в тому, щоб надати всю інформацію.

Для цього необхідно проаналізувати ключові слова, з'ясувати, яку групу запитів використовуватиме написання контенту. Потім слід безпосередньо створення матеріалу. Він має бути цікавим, структурованим та корисним.

Ключовики у тексті та заголовках

Заголовок – це один із найважливіших факторів оптимізації. Він оцінюється пошуковими ботами, які таким чином розуміють тематику вмісту сторінки. Крім того, заголовок з'являється в результатах пошуку, по ньому людина також може визначити відповідність сторінки запиту.

У заголовку обов'язково варто використати ключ. Його пошукові системи будуть розпізнавати та визначати тематику сторінки. Ключові слова застосовуються і в текстах. Оптимізований контент приносить набагато більше користі просуванню, ніж неоптимізований.

Зворотні посилання

Цю частину роботи у SEO-середовищі називають зовнішньою оптимізацією. Фахівці знаходять авторитетні тематичні майданчики і розміщують там посилання, що ведуть на сайт, що просувається. Присутність якісних беклінків говорить роботам про те, що на вашому ресурсі міститься цінна інформація, раз на нього посилаються сайти. Отже пошуковик відводить цьому сайту хороші місця, а звідси вже виходить органічний трафік.

Юзабіліті

Зручність веб-ресурсу є одночасно і прямим і непрямим фактором оптимізації. Алгоритми пошукових систем цінують її, як і самі люди. Потрібно покращувати швидкість завантаження, оптимізувати сторінки під мобільні пристрої, позбавитися всіх технічних помилок. З добрим юзабіліті отримати органічний трафік стане простіше.

Висновки

Органічний трафік - це справді чудовий спосіб отримати клієнтів і покупців на умовно безкоштовній основі. На відміну від рекламного, вам не доводиться оплачувати кліки або перегляди. Органічний пошуковий трафік надходитиме на сайт стабільно, якщо останній якісно оптимізувати та підігнати під поточні вимоги пошукових систем.

Обов'язково пам'ятайте, що сірі та чорні методи нічого хорошого не приведуть. Використовуйте лише білі інструменти SEO-маркетингу . У такому разі пошукові системи високо оцінять якість сайту та виділять йому хороші позиції, які в результаті принесуть бажаний органічний трафік.

Сергій Міщенко
Про автора
Сергій Міщенко
Chief marketing officer
досвід 10 років
Спеціалізується на створенні та реалізації інноваційних маркетингових стратегій. Володіє глибоким розумінням ринку і цільової аудиторії, використовує сучасні інструменти і технології для досягнення поставлених цілей.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 1
Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах