Крауд-маркетинг: посилання, які приносять трафік

30.04.2021
4.6
21191
0

Розповідаємо, навіщо власникам інтернет-магазинів крауд-маркетинг, кому він потрібен обов'язково, а комусь не підходить категорично. Пояснюємо простими словами, чим крауд відрізняється від лінкбілдингу, і даруємо зрозумілий алгоритм використання.

Що таке крауд-маркетинг?

Крауд-маркетинг – це технологія просування бізнесу в Інтернеті. Береться посилання на продукт, вписується в текст коментаря чи посту та публікується там, де його побачить цільова аудиторія: на тематичних форумах та майданчиках, у соціальних мережах, на порталах новин.

Що таке крауд-маркетинг

Розміщення крауд-посилань це ціле мистецтво, яким займається крауд-маркетолог. Він знає, де, коли та в якому вигляді розміщувати публікації. Чинить так:

  • знаходить форуми та обговорення з найбільшим охопленням цільової аудиторії клієнта;
  • виділяє актуальні, відповідні галузі обговорень;
  • пише відгук про компанію/продукт;
  • додає посилання в текстове тіло.

Відкликання має органічно вписатися в загальне обговорення і не викликати відчуття реклами.

Відгук має органічно вписатися у загальне обговорення

Простий приклад крауд-маркетингу

Дівчина в Instagram просить відгуки про крем «Зволоження». Пишемо їй: «Засіб, звичайно, добрий, але є бюджетна альтернатива – крем «Харчування». Нічим не гірше, ще й знижка на нього саме зараз, самі подивіться». І додаємо посилання.

Що ми отримуємо в такий спосіб від крауд-маркетингу:

  • переходи на сайт; підвищення трафіку;
  • конверсії;
  • накопичення маси посилань, зростання рейтингу в пошуковій видачі;
  • впізнаваність бренду, покращення репутації.

Приклад поганого крауд-маркетингу:

Простий приклад крауд-маркетингу

Які завдання дозволяє розв'язати crowd marketing?

Крауд-маркетинг комбінує в собі переваги для піару та SEO:

  • поширює інформацію про продукт у колі цільової аудиторії;
  • сприяє впізнаваності бренду, підвищує репутацію;
  • має в своєму розпорядженні потенційного покупця, готує грунт для продажу;
  • збільшує трафік – кількість відвідувачів на сайті;
  • покращує поведінкові чинники.

Пошукові алгоритми вважають крауд-посилання природними та не відрізняють такі публікації від звичайних коментарів. Тому рейтинги сайту в пошуковій видачі зростають максимально безпечним способом. Чим більше якісної маси посилань у сайту, чим більше людей посилається на інтернет-магазин, тим вище довіра пошукових систем.

Крауд-маркетинг: кому категорично не підходить

Якщо використовувати крауд-маркетинг для SEO як інструмент нарощування маси посилань, то такий спосіб підходить майже всім нішам. Єдиний нюанс – необхідно стежити за якістю майданчиків, де розміщуються посилання. Занедбані паблики та спамні портали – правильний шлях злити бюджет.

Якщо ж основною метою є PR, підвищення впізнаваності бренду, крауд-маркетинг – це не найкращий варіант для наступних категорій бізнесу:

  1. Інтернет-магазини з великим середнім чеком . Дуже навряд, щоб хтось захотів купити будинок, ґрунтуючись лише на відкликанні з інтернету.
  2. Малий офлайн-бізнес . Зазвичай орієнтований вузьке коло споживачів, які у одному місті і навіть районі. Імовірність, що саме вони побачать посилання на паблику, дуже маленька.
  3. Сфера В2В . Тут діють зовсім інші правила продажу, про них можна почитати в нашій статті про B2B-продаж .

У цих галузях стратегія крауд-маркетингу розглядається виключно в аспекті нарощування маси посилань.

Кому підходить крауд-маркетинг?

Якщо не враховувати вищезгадані категорії, крауд-маркетинг підходить усім:

  • компанії, що надають послуги . Підвищує довіру до фірми ще до переходу на засланні, за рахунок чого збільшується конверсія;
  • інтернет-магазини – для точкового залучення клієнтів за певними категоріями;
  • event-агентства та організатори заходів – для посилення інформаційного шуму та підвищення зацікавленості аудиторії;
  • стартапи – для поінформованості про інноваційні товари чи послуги.

Особливо корисним є крауд-маркетинг, якщо у компанії негативна репутація в інтернеті.

Кому підходить крауд-маркетинг

Крауд-маркетинг VS лінкбілдинг: у чому відмінності?

Часто ці поняття плутають, хоча різниця між ними така сама, як між сиром та сиром. Лінкбілдинг – це більше SEO-шне поняття, тут крауд-посилання фігурують як інструмент для нарощування маси посилань. Це працює таким чином: чим більше посилань із зовнішніх ресурсів веде на сайт, тим більша у нього посилальна вага (PageRank), тим вищий рейтинг у пошуковій видачі.

Крауд-маркетинг – це частина лінкбілдингу. Один із способів наростити масу посилань, але на цьому його функції не закінчуються. Також крауд-посилання допомагають у піарі, впізнаваності бренду.

Лінкбілдинг - це ширше поняття. До нього входять:

  • крауд-маркетинг;
  • контент-маркетинг – публікація корисних матеріалів на зовнішніх сайтах, які залучають цільову аудиторію та збільшують «ауру» експертності компанії. Люди довіряють професіоналам;
  • купівля посилань у платних донорів беклінків.

Відповідно, крауд-маркетинг та лінкбілдинг – це два різні інструменти, кожен з яких виконує низку унікальних функцій.

Види крауд-маркетингу

Коментарі з активним посиланням . Крауд-маркетолог розміщує пости та відгуки з клікабельним лінком, який веде на сайт.

Посилання може бути подане у прямому вигляді, наприклад, «Радою компанію wezom.com.ua», або замасковано в тексті гіперпосиланням: «Раду компанію Wezom ».

Коментарі з активним посиланням

Пости на сайтах-відгуків . Це спеціальні ресурси, на яких будь-хто може поділитися враженнями про продукт/послугу. Тут варто публікуватися всім, особливо за наявності негативних відгуків в інтернеті.

Пости на сайтах-відгуків

Згадки без активних посилань . У пості немає лінків, але є назва продукту/компанії, контактні дані. Це не виглядає рекламою, тому часто працює набагато ефективніше. Єдиний нюанс – такі згадки ніяк не впливають на масу сайту.

Згадки без активних посилань

Залежно від цілей розрізняють такі види крауд-маркетингу:

  1. Репутаційний. Направлений на підвищення іміджу та довіри до компанії. Належить до методу «партизанського» маркетингу. Інформація про бренд розміщується від імені нейтрального користувача.

Місце: ресурси із відгуками.

  1. Продавець. Підвищує трафік та конверсії за допомогою розміщення інформації про продукт у локаціях максимально залученої ЦА.

Місце: тематичні галузі обговорень, сайти «Питання/відповідь» з постами, пов'язаними з придбанням продукції з вашої ніші.

  1. Нарощує масу посилань.

Місце: авторитетні сайти з великою відвідуваністю та рейтингом.

Незалежно від виду та обраної стратегії крауд-маркетингу, перед впровадженням методу необхідно ретельно вивчити цільову аудиторію, щоб вибрати майданчики з максимальною увагою потенційних клієнтів.

Інструменти крауд-маркетингу

Найдоступніший спосіб пошуку тематичних ресурсів – це Google або "Яндекс". Вводимо у пошуковий рядок ключовий запит, у меню «Інструменти пошуку» вибираємо «За місяць» або «За тиждень» та отримуємо свіжі, актуальні матеріали.

Наприклад, потрібно розмістити посилання на інтернет-магазин із тенісними ракетками. Можна гуглити за такими фразами:

  • форум теніс;
  • теніс Київ;
  • тенісні корти Київ;
  • все для тенісу;
  • спортсмени Київ.

Інструменти крауд-маркетингу

Пошук відповідних майданчиків для крауд-маркетингу потребує часу. Якщо його немає, можна освоїти спеціальні послуги та програми (вони бувають платні та безкоштовні) або делегувати ведення професіоналам.

Інструменти для крауд-маркетингу:

  • Google Alerts – надсилає на пошту свіжі матеріали за заданими пошуковими ключами;
  • BuzzBundle – знаходить у соціальних мережах контент, релевантний запитам, а також згадки та обговорення вашого продукту, компанії;
  • Disqus – імпортує інтернет-обговорення та коментарі на сайт користувача;
  • Mention – відстежує згадки бренду у соціальних мережах, допомагає контролювати роботу маркетологів, самостійно оцінювати результати SMM-просування, стежити за репутацією, вчасно реагувати на негативні коментарі;
  • «Крібрум» – збирає згадки про бренд у соцмережах, на форумах, у блогах та інших російськомовних інтернет-ресурсах. Автоматично сортує публікації на негативні та позитивні.

Інструменти для крауд-маркетингу

Популярні майданчики для крауд-маркетингу

Для кожної ніші будуть свої оптимальні варіанти майданчиків для крауд-маркетингу. Це можуть бути соціальні мережі, форуми, відгуки, блоги, преса. Якщо глобальному постачальнику брендових колясок підійдуть посилання на всеукраїнському порталі новин, то невеликому магазину спорттоварів у Тернополі без здійснення доставки раціональніше шукати місцеві тематичні форуми.

Є загальна низка вимог, які висуваються до всіх майданчиків для крауд-маркетингу, незалежно від ніші. Так, сайт має бути:

  1. Відвідуваним – не нижче ніж 50 тисяч користувачів на місяць.
  2. Тематичним – на ньому має мешкати ваша цільова аудиторія.
  3. Жвавим – з багатьма коментарями. Інакше заслання під постом ніхто не помітить.
  4. Незаспамленним – наявність спаму знижує можливості ресурсу як сайту-донора. Більше того, він має всі ризики потрапити під бан пошукових систем.

Крім того, сайт має бути видимим за конкретними ключовими запитами. Нижче ми розповімо, де розміщувати крауд-посилання найефективніше.

Форуми

Тут користувачі діляться проблемами, шукають рекомендації та однодумців, сперечаються та миряться, тим самим надаючи благодатний ґрунт для крауд-маркетингу. Залишилося кинути «зерно» у вигляді грамотно представленого посилання, тоді ви отримаєте трафік і додаткову вагу.

Форуми

Недоліки форумів для крауд-маркетингу:

  1. Щоб знайти актуальне та жваве обговорення з потрібної теми, доведеться витратити багато часу.
  2. Щоб залишати відгуки, на більшості форумів потрібно спочатку зареєструватися.
  3. Потрібно зуміти органічно влитися в бесіду і вправно підсунути посилання так, щоб ніхто не помітив каверзи. Для цього потрібний певний талант.
  4. Модератори часто видаляють будь-які, навіть завуальовані посилання.

Для більшого маскування краще спочатку зареєструватися на підібраних форумах і почекати кілька місяців, перш ніж приступати до реалізації стратегії крауд-маркетингу.

Новинні та тематичні статті

На новинних та інформаційних сайтах часто є можливість коментувати контент. Серед жвавого спілкування можна спробувати замаскувати посилання на крауд-маркетинг.

Новинні та тематичні статті

Сайти, що спеціалізуються на рекомендаціях

«Відгук», iRecommend, Zoon – ТОП-3 найпопулярніших майданчиків із рекомендаціями. Там кожен може залишити думку щодо будь-якого продукту, послуги, співпраці. Такі платформи можуть серйозно вплинути на бренд.

Сайти, що спеціалізуються на рекомендаціях

Стратегія крауд-маркетингу на таких сайтах полягатиме у публікації відкликання від імені споживача. Також варто зареєструвати компанію на відгуках, щоб мати велику зворотний зв'язок від покупців.

Прайс-агрегатори

Це сайти, які дають змогу порівняти ціни на конкретний продукт від різних продавців. Тут покупці також діляться враженнями від скоєних угод. Найчастіше потенційні клієнти вибирають продавця з найбільшою кількістю відгуків.

Стратегія крауд-маркетингу полягає у реєстрації на подібному майданчику та наповненні товарних сторінок відгуками з різних IP-адрес. Серед найпопулярніших українських прайс-агрегаторів – Price.ua, Hotline.ua, Nadavi, Sravni.ua.

Соц мережі

Один із найефективніших майданчиків для крауд-маркетингу. Тут активно коментують, читають, «живуть» годинами користувачі, серед яких є і цільова аудиторія. Варто залишити коментар у потрібний час під потрібною темою, спровокувати активну дискусію – і можна насолоджуватися чудовою рекламою.

Соц мережі

Тематичних груп у соціальних мережах дуже багато, тому знайти свою аудиторію не становить труднощів. Для підбору пабліків зручно користуватися формою пошуку соцмережі або спеціальними сервісами, що становлять список сторінок.

Як працює крауд-маркетинг – простий алгоритм

3 кроки у реалізації стратегії крауд-маркетингу:

  1. Пошук авторитетного тематичного майданчика та обговорень продукту вашої категорії. Важливо, щоб піст був свіжим, а коментування – жвавим.
  2. Написання природного тексту повідомлення без прямого продавця. Для кожного обговорення – свій унікальний відгук, один на всіх не підходить. Текст повинен бути написаний мовою аудиторії, можливо, з використанням термінів та жаргонізмів, властивих виключно вашим потенційним клієнтам. Найбільш природно вписуємо посилання.

Важливо! Тут не завжди доречним є використання техніки CTA. Заклику до дії не повинно бути.

  1. Публікація коментаря/поста. На цьому не закінчуємо, а жваво відповідаємо на коментарі, фільтруємо негатив, розташовуємо до себе.

В середньому оцінювати результати крауд-маркетингу можна вже через 2–4 місяці. Ефективність залежить від обраної тактики, кількості публікацій та ніші. Наприклад, щоб отримати помітні результати, інтернет-магазин одягу необхідно публікувати близько 100 посилань для кожної групи товарів на місяць.

Хто може надати послуги крауд-маркетингу?

Крауд-маркетинг своїми руками вимагає багато часу, навичок та відповідних знань. Завдання можна делегувати фрілансерам, крауд-біржам, агенціям або відкрити свій відділ. Розберемо плюси та мінуси кожного варіанту.

Послуги фрілансерів

Фрілансери – найбюджетніший і найшвидший варіант, але при цьому найнепередбачуваніший. Найчастіше вони працюють нелегально. Знайти їх у разі форс-мажору буває складно. У більшості випадків вони не дорожать своєю репутацією. Крауд-маркетинг – слизький інструмент, який у невмілих руках може замість очікуваного трафіку призвести до антиреклами.

Звичайно, далеко не всі фрілансери можуть наламати дров. Але у випадку з крауд-маркетингом краще не ризикувати чи перевіряти перед публікацією кожен підготовлений коментар, а цей час і втрачені можливості, адже постити потрібно швидко, доки інтерес читачів не втрачено.

Крауд-біржі

Деякі біржі спеціалізуються з продажу посилань для крауд-маркетингу. Це Linkum, Pr.Sape, Лінкбілдер. Там можна зручно замовити крауд-маркетинг, самостійно вибирати ціну, але потрібно уважно придивитися до крауд-біржі. Оптимально, якщо разом із пакетом послуг сервіс надає партнерську програму та гарантії.

Недоліки: відсутність індивідуального підходу, низьке залучення до суті бізнесу, ризик зливу бюджету не таку ЦА.

Сервіси

За певну плату виконують частину або всю роботу з крауд-маркетингу: створюють тексти та пости з посиланнями, розміщують їх на форумах, у блогах та соцмережах.

Недоліки: потрібні ретельний контроль та час, щоб розібратися у роботі сервісу.

Маркетингова агенція

Цей варіант відрізняється комплексністю. Команда маркетологів індивідуально підходить до кожного проекту:

  • вивчає цільову аудиторію, її потреби, біль, емоції;
  • підбирає тематичні майданчики самостійно з огляду на найбільше охоплення цільової аудиторії клієнта;
  • пише тексти за всіма правилами маркетингу;
  • своєчасно реагує на відгуки, нейтралізує негатив.

У процесі реалізації стратегії з крауд-маркетингу відділ Marketing Wezom залучає SEO-фахівців та копірайтерів, що збільшує ефективність, позитивно позначається на показниках трафіку та конверсії.

Відкриття свого відділу

Завжди можна реалізувати рекламну кампанію самотужки, але видатки створення відділу може бути нерентабельними. Такий спосіб підходить для великих компаній із висококонкурентних ніш із широким асортиментом товарів та регулярними новинками, які вимагають просування.

Відкриття свого відділу

Підведемо підсумки

Крауд-маркетинг це ефективний, але іноді небезпечний інструмент. За недостатньо ретельно продуманої стратегії та реалізації можна просто злити бюджет і нарватися на негативні відгуки в Мережі. Це сфера, що вимагає мистецтва в написанні органічних постів, вміння подати рекламу так, ніби інформація і реклама зовсім. Тому тут, як ніде, важливим є досвід виконавця.

FAQ

Що таке крауд-маркетинг?

Це поширення ненав'язливих відгуків про продукт/бренд на просторах інтернету. Для цього вибирають тематичні майданчики, паблики, на яких мешкає найбільше цільової аудиторії.

Навіщо потрібен крауд-маркетинг?

Він потрібний як для SEO-просування, так і для піару. У першому випадку крауд-маркетинг збільшує масу сайту. Він підвищує його рейтинг у пошуковій видачі. Також підігрівається інтерес цільової аудиторії, збільшується впізнаваність бренду, покращується його репутація.

Як працює крауд-маркетинг?

З допомогою комунікації з цільової аудиторією. За рахунок поширення відгуків та рекомендацій у соціальних мережах, на форумах та майданчиках-відгуків із продуктом знайомиться велика кількість користувачів з цільової аудиторії.

Чого очікувати від крауд-маркетингу?

Грамотна реалізація крауд-стратегії вже через 3–4 місяці дає результати у вигляді підвищення трафіку, лояльності аудиторії та збільшення конверсій.

Як вам стаття?
4.6
Проголосувало: 12
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.