Ткаченко Аліна
Ткаченко Аліна
Копірайтер
26.03.2024

Як просувати мобільний додаток, і хто такий ASO-фахівець?

Ткаченко Аліна
Ткаченко Аліна
Копірайтер
26.03.2024
26.03.2024
5.0
4871
16 хвилин
0

Ви розробили мобільний додаток , і тепер тільки залишається дочекатися завантажень. Насправді не все так просто. Велика ймовірність, що ваш продукт є неунікальним, таких на ринку сотні, якщо не тисячі. Що ж, доведеться поборотися з конкурентами, і для цього йде ASO.

У цій статті ви дізнаєтеся, що ховається під цією цікавою абревіатурою, як досягти тисяч завантажень, що взагалі робити з готовим рішенням.

Що таке ASO-оптимізація?

ASO – це App Store Optimization. Тобто комплекс заходів, спрямованих на оптимізацію програми та її розкручування в магазинах App Store та Google Play. Можна провести паралель з усім відомим SEO. Тільки там ми маємо сайт як об'єкт розкрутки та пошукову систему, в якій просувається ресурс. У випадку з ASO ми оптимізуємо мобільний додаток .

Що спільного і в чому різниця між SEO та ASO

Працюючи з сайтом сеошники намагаються поліпшити його ранжування у пошуку. Це в результаті забезпечує приплив трафіку та підвищення прибутку. Мета ASO – покращити позиції програми у сторі за ключовими фразами. Це і є спільне між двома подібними інструментами.

Відмінностей все-таки більше:

  1. Пошук у сторі функціонує трохи по-іншому, тому що людина знає, яку програму їй потрібно знайти.
  2. У метадані вноситься лише певна кількість символів.
  3. Алгоритми магазину App Store та Google Play теж мають відмінності, причому чималі. Вони стосуються специфіки роботи пошуку, зорового показу результатів, типу полів, що індексуються, і т.д.

Дещо детальніше поговоримо про різницю між сторами. Наприклад, Google Play індексує за допомогою штучного інтелекту. Зазначене в назві та описі лише задає невеликий напрямок системі, а вона самостійно вибирає ключі. Крім того, Гугл здатний схиляти слова і працювати з синонімами, перекладом.

Магазин App Store примітивніший. Сервіс теж складається з окремих слів фрази, перетворює однину на множину, але зі відмінами і перекладом все складно. Ось чому при роботі з цією системою потрібно використовувати ключові слова саме в тих відмінках, в яких вони використовуються в пошукових фразах. В іншому випадку ви втратите чималу частку клієнтів.

App Store :

Що спільного і в чому різниця між SEO та ASO - App Store

Google Play :

Що спільного і в чому різниця між SEO та ASO - Google Play

Переваги App Store Optimization

Зазвичай люди шукають програми не через добірки та рекомендації, а у вікні пошуку. Отже, завантажують переважно перші у видачі. Тому фахівці з ASO намагаються вивести продукт на топові позиції. App Store Optimization дає море користі:

  1. Підвищує видимість програм у сторах. Повірте, навіть найякісніше і унікальне рішення буде нудитися десь там, якщо його не просувати.
  2. Допомагає знайти тих користувачів, які зацікавлені у скачуванні та ВИКОРИСТАННІ програми. Тобто людина не видалить його через пару хвилин після завантаження.
  3. Забезпечує зростання органічних стабільних завантажень. Це добре у довгостроковій перспективі просування продукту.

Крім того, оптимізація дозволяє знизити витрати на залучення трафіку і при цьому підвищити прибуток, що зумовлено стабільним зростанням завантажень.

Типи ASO

Фахівці виділяють 2 основні напрямки робіт в App Store optimization — це технічна чи внутрішня оптимізація та візуальна — зовнішня.

Головним завданням технічної оптимізації є підготовка такої назви та опису додатку, в якому враховано ключові запити, які споживачі використовують у своєму пошуку. Відповідно, потрібно буде провести роботу зі збору семантики, щоб зрозуміти, що цікавить користувачів. Хтось може заперечити, що за вимогами платформ Title можна використовувати обмежену кількість символів. Але навіть у такому випадку можна підкреслити проблему, яку допоможе вирішити додаток. Наприклад, назву додатка, що допомагає вивчати англійську, доповнити словами «учи англійську», а додаток, в якому можна купити й читати електронні книги, — «купівля книг онлайн». Підзаголовок також можна використовувати для додаткового розширення списку ключових слів, що індексуються.

Візуальну оптимізацію називають ще зовнішньою, тому що користувачі часто орієнтуються на зовнішній вигляд та візуальне оформлення сторінки додатка. Велике значення має зовнішня привабливість візуальних елементів: відео, графіки, рекламних банерів та іншого. Саме ці складові привертають увагу людей, але, як то кажуть, «на смак та колір товаришів немає». Фахівцеві потрібно регулярно тестувати нові варіанти, щоб стежити, яке візуальне оформлення призводить до більшої кількості завантажень і збільшення конверсії.

Паралельна робота над обома напрямками дозволяє досягти високої індексації додатка на онлайн-платформах.

Як просунути програму в App Store та Google Play

Ми дізналися, що спільного у ASO та SEO, для чого взагалі потрібна оптимізація. Тепер розглянемо конкретно алгоритм дій із розкручування. До речі, є деякі відмінності між просуванням у магазині App Store та Google Play, але основи ASO будуть однаковими.

Текстова оптимізація

Аудит конкурентів

Пошукайте програми, з якими вам доведеться змагатися за високі позиції. У цій справі допомагають спеціальні сервіси: AppFollow, ASODesk, App Annie та ін. В останньому, наприклад, є цікава опція. Система додатково дає доступ до динаміки рейтингу конкурентів:

Аудит конкурентів

Це потрібно знати, оскільки місця у видачі прямо впливають на органічний трафік.

Спочатку шукайте конкурентів із опціями, як у вашому продукті. Тоді вдасться підібрати найбільш релевантне семантичне ядро.

Пошукові запити та складання СЯ

Перелічимо кілька способів для збирання ключових ключів:

  1. Сервіси Скористайтеся системами, про які згадувалося трохи вище. Вони допоможуть оцінити конкурентів та зібрати якісні метадані для тайтлів, сабтайтлів. Для Google Play можна додатково використовувати Keywordtool.io.
  2. Рекомендації . Коли почнете налаштовувати кампанії в ASA (для магазину App Store), система даватиме вам підказки за ключовими фразами. Використовуйте їх у розширенні СЯ. При роботі з магазином Google Play також зверніть увагу на розділ рекомендованих програм.
  3. Discovery-кампанії з увімкненим SearchMatch . Спосіб доступний для платформи ASA. Система виявить корисні ключові слова для розширення семантичного ядра. Це платно, але ви поповните СЯ дуже корисними ключовими словами.

Пошукові запити та складання СЯ

Ще можна переглянути пошукові підказки. Ось так вони виглядають:

Google Play

Пошукові підказки - Google Play

App Store

Пошукові підказки - App Store

На зборі СЯ завдання не завершується. Тепер необхідно з'ясувати релевантність ключових слів, наприклад, через Search Ads Popularity. Тут є шкала популярності конкретного запиту. Мінімальна частотність або її відсутність – це 5, а 100 – гранична популярність ключа:

Релевантність ключовиків

Для перегляду цифрових показників потрібно встановити розширення для Chrome.

Далі потрібно очистити СЯ від нетрафікових ключових слів. Залишайте найрелевантніші запити, оскільки за широкими ви далеко не просунетеся.

Приклад: у вас є програма для сканування візиток. Неправильно додавати до СЯ запит «сканер» або «сканер документів». У будь-якій програмі для сканування документів буде сканер візиток. Тому серед конкурентів шукайте конкретний додаток.

Назва додатка

Підбір унікального та привабливого Title — це одна з перших дій, яку потрібно виконати, коли проводиться ASO оптимізація. Оскільки саме із заголовка потенційний клієнт дізнається про продукт, йому варто приділити особливу увагу. Для оцінки якості цього елемента задайте собі кілька питань:

  • наскільки легко прочитати та запам'ятати назву;

  • чи відображає слово або словосполучення суть вашої пропозиції;

  • чи відповідає Title вимогам майданчиків. Наприклад, в App Store довжина заголовка обмежена 30 символами, а в Google Play — 50;

  • чи додали ви до назви ключові слова.

І звичайно, необхідно простежити за тим, щоб назва була унікальною і не містила різного роду помилок.

Вимоги до description

Під час підготовки до запуску додатка, а також для того, щоб добре спрацювало ASO просування, готують 2 типи описів — короткий і докладний. Короткий варіант description користувачі побачать у результатах пошуку, а докладний — на головній сторінці додатка. Причому при першому кліку буде доступна лише частина опису, а повну версію вже можна відкрити, якщо пропозиція здалася цікавою.

Щоб опис вашого додатка був релевантним, дотримуйтесь таких правил:

  • визначте основну проблему користувача, яку вирішує ваш додаток, і розкажіть про це чітко та прямо в короткому тексті;

  • уникайте повторів та складної термінології;

  • постарайтеся зробити так, щоб формулювання були ємними за змістом, чіткими та логічними;

  • не перевантажуйте опис ключами, наприклад, для Google Play буде достатньою їх щільність до 2%.

За вимогами платформ опис може бути до 4000 символів, але в наш час інформаційної перевантаженості користувачі не читатимуть текст повністю, так що постарайтеся вкластися в розмір одного екрана смартфона — це приблизно 2 тис. знаків.

Складання метаданих

Тут будуть деякі відмінності між заповненням даних для Google Play та App Store, тому для наочності скористаємось таблицею:

Google Play

App Store

Назва

Повинне включати до 30 символів. Значні ключові слова розмістіть максимально близько до початку.

Можна написати до 50 символів, але видима частина припадає лише на 30. Спочатку вкажіть значну інформацію та пріоритетні ключові слова.

Короткий опис

Включає до 80 символів. Розкажіть про сутність програми, додаючи ключові запити.

Ні.

Повний опис

Можна написати до 4К знаків. Створіть хороший текст, що заманює, із застосуванням ключових слів, але без переспаму. Найважливіші для розкручування запити вкажіть у перших 167 знаках.

Для App Store опис сильно впливає на ранжування, тому зробіть його цікавим та корисним. Додайте ключі, структуруйте інформацію.

Категорія

Виберіть категорію, орієнтуючись на логіку та результати аналізу конкурентів.

Задайте відповідну категорію з урахуванням тематики та конкурентів.

Промо ролик

Створіть проморолик від 30 до 2 хвилин. Основну інформацію донесіть у перші 5 секунд.

Максимальна довжина проморолика становить 30 секунд. і лише для 1 регіону.

Особливості локалей в App Store та Google Play

Якщо програма призначена для людей з кількох регіонів, для Google Play потрібно перекласти назву, опис, ключі та скрині на необхідні мови. З цією метою оберіть їх у Developer Console і внесіть дані в поля.

Щоб адаптувати до різних мов програму в «Апп Сторі», потрібно увійти в iTunes Connect, відзначити необхідні поля та заповнити.

Коротко про оновлення

Сьогодні користувач стає більш вимогливим і до текстів в описах, і до зовнішнього вигляду додатків. Тому варто періодично вносити зміни — оновлювати іконки, скріншоти, описи. Це є важливою частиною ASO додатку. Але робити це слід обережно. Після кожної реновації протестуйте показники, щоб зрозуміти, як користувачі відреагували. У Google Play для такого моніторингу в консолі розробника є інструмент Google Experiments. В App Store є можливість створити альтернативні сторінки продукту та оцінити, наскільки вони ефективні.

Рекомендуємо під час проведення тестування не додавати нові канали просування. Якщо джерела трафіку залишаться незмінними, ви отримаєте релевантні результати для порівняння.

У своїй роботі з оновлення додатків не витрачайте ресурси на дрібні редагування, краще зосередьтеся на експериментах у креативному плані. Спробуйте внести коригування до заголовків, прев'ю, додайте нові скріншоти, запропонуйте нові тарифні плани. А потім оцініть, які зміни найкорисніші.

Персоналізація сторінки додатка

Оптимізація ASO може включати створення індивідуалізованих версій сторінок в App Store. Правда, ця опція доступна для пристроїв з iOS 15 та iPadOS 15. Суть таких змін у тому, що користувачеві надається можливість побачити додаткові функції додатка або контент через унікальні URL-адреси.

Такі кастомізовані версії сторінок підходять для реклами сезонних продуктів. Змінивши скріншоти, рекламні блоки та перегляди для різних груп аудиторії, ви зможете вплинути на їхнє рішення про завантаження та використання вашого додатка. Можливості App Store дозволяють налаштувати у ньому до 35 додаткових сторінок.

Просування за допомогою відео

Робота з відеоконтентом — це один із важливих напрямків для тих, хто вирішує завдання, як просунути додаток в App Store та в Google Play. Короткі відео наочно покажуть, як можна використовувати продукт та у чому його користь. Сторінки із відеоконтентом більше залучають користувачів.

Під час роботи з відео є деякі обмеження: в App Store дозволено використовувати до трьох прев'ю, тоді як у Google Play дозволено лише одне, представлене у вигляді посилання на YouTube.

При створенні відео скористайтеся нашими порадами:

  • приділіть увагу корисним функціям вашої мобільної розробки;

  • не робіть ролик надто довгим. Оптимально – до 30 секунд;

  • уважно подивіться на перші кадри відео. Вони мають бути максимально корисними та привабливими;

  • обов'язково слідкуйте за дотриманням рекомендацій Google Play та вимог App Store.

Незалежно від платформи, дотримуйтесь авторських прав: не використовуйте контент без відповідної ліцензії. Також слідкуйте за достовірністю інформації та не обіцяйте людям того, що не реалізовано у вашому продукті.

Як потрапити до рекомендованого списку

На кожному із майданчиків існують тематичні добірки чи рекомендовані списки. Процес виділення додатків, які демонструватимуться у таких добірках, називається фітчерінгом. ASO оптимізація додатків обов'язково включає дотримання вимог App Store і Google Play, щоб безплатно потрапити в такі переліки.

Критерії для відбору включають:

  • унікальність проєкту, що виражається у якісному візуальному оформленні та особливих функціях;

  • простота використання — інтуїтивна навігація, наочність в описі можливостей продукту;

  • відсутність критичних збоїв;

  • для додатків інтернет-магазинів — відсутність проблем з оформленням замовлення;

  • дотримання правил і законів країни, де передбачається продаж додатка;

  • наявність технічної підтримки;

  • оцінка користувачів не нижче 4+.

Також можна звернути увагу на регулярність оновлення додатка.

Безкоштовна модель поширення mobile app

Як пошукові роботи оцінюють швидкість роботи сайтів, і алгоритми магазинів разом із модераторами оцінюють швидкість роботи додатків. Це важливий фактор ASO. Якщо програма гальмує, зависає, довго скачується, то можливість попадання на топові позиції зводиться до нуля. Так що підвищуйте швидкість і шанси на успішне просування зростуть.

Умовно безкоштовна модель розповсюдження додатків допоможе одночасно у двох напрямках:

  1. Користувачі часто використовують фільтр «безкоштовно», коли шукають програми. Можливість скачування та тестування хоча б частини функцій приваблює більше, ніж обов'язкове придбання.
  2. Вбудовані покупки також беруть участь у видачі. Там можна вставляти ключові слова.

Не забувайте про те, що платні способи розкрутки все ж таки ефективніше. Якщо ви хочете добре заробляти на програмах , просуйте їх за допомогою реклами.

Рейтинг та відгуки про мобільний додаток

Алгоритми магазинів враховують те, що говорять про вас користувачі. Чим кращий рейтинг, тим вище у видачі виявиться додаток.

Але не це головне. Багато людей перед скачуванням уважно читають відгуки. Позитивний блок має значення для просування вашого продукту. Намагайтеся залучати реальних людей, щоб вони залишили відгуки. Наприклад, можна додати функцію запиту, коли перед користувачем спливає віконце з повідомленням у дусі «Поставте оцінку нашому додатку».

A/B-тестування mobile app

Коли ASO-оптимізація програми завершена, необхідно переконатися в ефективності прийнятих рішень. З цією метою виконують A/B тестування. Робіть його після будь-якої зміни, щоб дізнатися, що саме впливає на видимість та конверсії. До тесту не забудьте зафіксувати стартові дані, потім протягом 7 днів або до отримання потрібної кількості цільових дій відстежуйте показники. Залишиться лише провести аналіз ASO та оцінити метрики.

Що конкретно тестувати:

  • кольору;

  • текст та його розташування;

  • черговість скріншотів;

  • набори іконок та скринів;

  • наявність/відсутність проморолика.

Але не все відразу, інакше ви не зможете зрозуміти, що призвело до покращення конверсії.

A/B-тестування mobile app

Як вибрати сервіс для ASO

Для того, щоб зрозуміти, що таке ASO, та ефективно працювати у цьому напрямі, знадобиться освоїти спеціальні сервіси. Пріоритет віддавайте інструментам, які пропонують можливість відстеження статистики. Це допоможе вам оцінити, як реагують користувачі на ваш продукт та його апдейти. До найпопулярніших сервісів відносяться:

  • ASOMobile. Сервіс надає можливість вибору ключових слів. У ньому є інструменти для маркетингових досліджень, моніторинг позицій та аналіз інших показників;

  • AppFollow. За допомогою цього інструмента можна створити аналітичні звіти, сформувати семантичне ядро. Також у ньому є опції для керування фінансами.

Перед початком роботи з цими сервісами порівняйте тарифні плани, тривалість пробного періоду (якщо він передбачений). Протестуйте інструменти в роботі та оцініть, наскільки кожен з них здатний вирішити ваші завдання. Після цього ухваліть остаточне рішення про використання того чи іншого сервісу.

Можливі помилки в ASO

ASO просування — це, загалом, непросте завдання з багатьма складовими. Часто у роботі доводиться враховувати безліч параметрів, і зміна одного з них може вплинути на інші.

Серед типових помилок, яких можуть допустити ASO-фахівці-початківці у своїй роботі, зустрічаються:

  • відсутність локалізації для різних мов;

  • нерегулярність апдейтів чи їх відсутність;

  • внесення множини змін за один раз;

  • неправильна інтерпретація даних аналітичних послуг.

Зверніть увагу на ці напрямки, а при необхідності звертайтеся за порадами до фахівців.

Програми та інструменти для ASO

Існує безліч програм, які прийдуть на допомогу спеціалісту ASO. Ми згадували деякі з них, тепер розглянемо докладніше:

App Radar

Універсальний засіб із штучним інтелектом для підбору ключових слів та пошуку методів монетизації ПЗ. Має зрозумілий інтерфейс, опцію створення відповіді на відгуки та інші корисності.

App Radar

Appsflyer

Хороший сервіс для аналізу ключових показників додатків, які опубліковані у сторах. Доступна пробна версія, що дозволяє оцінити можливості інструменту.

Appsflyer

SplitMetrics

Утиліта для тестів та підвищення конверсії шляхом вибору найкращих скріншотів, іконок та іншого графічного контенту.

SplitMetrics

Висновки

ASO-оптимізація додатків – це тривала робота. Потрібно вивчати конкурентів, експериментувати із рішеннями, проводити тести, відстежувати аналітику. Готуйтеся до того, що доведеться витратити багато часу. Зате добре оптимізований додаток для бізнесу принесе велику користь. Усі зусилля окупляться.

Ткаченко Аліна
Про автора
Ткаченко Аліна
Копірайтер
Досвід роботи 10 років
Спеціалізується на створенні корисного та продаючого контенту. Має досвід написання переконливих текстів для реклами, сайтів, блогів та соціальних медіа.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 3
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.