301 редирект для SEO: як правильно його налаштувати

13.08.2021
4.3
12838
0

301 редирект

При роботі з будь-яким інтернет-майданчиком, незалежно від тематики та спрямованості, рано чи пізно доводиться видаляти сторінки, переносити або змінювати УРЛ або навіть повністю переміщувати весь ресурс на нову адресу. Якщо діяти, як то кажуть, в лоб, то при перенесенні ви втратите вагу посилань. Позиції сайту різко впадуть. Щоб цього не сталося, потрібно використати редиректи. Це інструменти для перенаправлення пошукових систем та звичайних користувачів на URL, який відрізняється від запитуваного.

Припустимо, ви вставляєте до пошукового рядка свого браузера URL https://google.com.ua/maps/ та натискаєте Enter. Ви потрапляєте на сайт мап Google. Якщо подивитися на URL, то ви побачите, що на адресі з'явилася додаткова абревіатура: https://www.google.com.ua/maps/ . Це один із найпростіших прикладів редиректу. Є й більш специфічні, які застосовуються з урахуванням завдань та виниклих ситуацій.

Сьогодні ми детально розповімо, для чого використовується 301 редирект, у яких ситуаціях його використовують, які є альтернативи, чому переадресація – це важливо у контексті SEO-просування. Буде цікаво та пізнавально. Починаємо!

Що таке 301 редирект?

301 redirect - це скрипт, що перенаправляє користувача з одного УРЛ на інший, наприклад, після зміни URL сайту або веб-адреси окремо взятої сторінки. Користувач вводить URL-адресу або переходить за посиланням, система моментально перенаправляє його за вказаною адресою. При цьому, залежно від виду редиректу (302 або 307), він дозволяє передавати вагу посилання або не передавати. Про це ми також розповімо нижче.

Що таке 301 редирект

Для чого використовується 301 редирект

Хоча 301 редирект – інструмент нескладний, він вкрай важливий як для підвищення юзабіліті сайту, так і для SEO-просування. Серед найпопулярніших варіантів застосування такої переадресації можемо назвати:

  1. Адаптація сайту для мобільних пристроїв. Редирект перенаправляє користувача з десктопної версії на мобільну.
  2. Ренеймінг. Після переходу на нове доменне ім'я або у випадку зміни назви бренду редирект переводить користувача на актуальний домен.
  3. Перехід з http на https. Сьогодні дуже важливо задіяти https замість http.
  4. Покращення ранжування за наявності веб-сайтів або сторінок-дублів. Наприклад, ви перенесли контент зі старого ресурсу на новий, створивши тим самим дублі. А це погано для ранжування. Редирект на інший сайт перенесе вагу на нову адресу і повідомить пошукачам, що попередній URL більше не слід враховувати при ранжируванні.
  5. Редирект з версії "без www" на версію "з www", і навпаки. Пошуковики оцінюють УРЛ з www і без www як різні сторінки, хоча вони однакові. Тому необхідно обов'язково налаштовувати редиректи, щоби не створювати дублі.

Ще одна часта причина використання redirect 301 - перехід сайту на новий двигун. Справа в тому, що різні CMS мають свої принципи створення URL-адрес. Через це новий УРЛ може відрізнятись від попереднього. Відповідно, під час зміни CMS без редиректу не обійтися.

Види редиректів

Як і було сказано на початку, 301 редирект - це не єдиний варіант переадресації на інший URL. Існують і альтернативні, їх потрібно знати, щоб уміти використовувати за прямим призначенням.

Види редиректів

301 Redirect

Постійний (перманентний) редирект, який повідомляє пошуковим роботам, сторінка остаточно переїхала на іншу веб-адресу. Він передає новому УРЛ до 99% ваги від старого та повідомляє пошуковикам, що останній треба виключити з індексації. При налаштуванні редиректу слід бути уважним, тому що може виникати помилка 404, яка погіршує індексацію сторінок.

302 Redirect

Тимчасовий редирект, який принципово відрізняється від попереднього. Він не передає новому URL ваги старого, а лише перенаправляє користувачів за іншою адресою. Як правило, 302 редиректи використовують під час проведення технічних робіт на сайті. Пошуковики при цьому продовжать індексувати стару сторінку, а не нову.

307 Redirect

Ще один тимчасовий редирект, який схожий на 302, але має важливу відмінність. Він показує пошуковим системам, що кешувати сторінки, куди веде redirect. Такий варіант варто використовувати короткочасно, наприклад, під час незначних технічних доробок сайту.

Meta Refresh

Це специфічний вид редиректу, у якому процес переадресації відбувається на сайті, а чи не на сервері. Як правило, виникає п'ятисекундна затримка до перенаправлення. Google не рекомендує використовувати цей редирект, оскільки він часто негативно позначається на поведінкових факторах і, отже, на SEO-показниках.

Redirect rel = "canonical"

Даний редирект дозволяє зберегти доступ користувача до сторінок-дублів. Пошуковцям він сигналізує, що потрібно індексувати тільки ту сторінку, на якій є позначка canonical.

301 редирект - canonical

Випадки використання rel=«canonical»

Існує ряд ситуацій, коли використання rel=«canonical» найрозумніше:

  1. У статті є дублі, які потрібні користувачам. Наприклад, картки товарів, що відрізняються за кольорами або іншими базовими характеристиками. Це актуально, наприклад, для смартфонів, планшетів, ноутбуків та ін.
  2. Якщо з об'єктивних причин використовувати редирект 301 складно чи неможливо.
  3. Є кілька крос-доменів із схожими текстово-візуальними матеріалами.
  4. Якщо один і той же контент має різні адреси (наприклад, якщо ми говоримо про сортування каталогу).

В інших випадках рекомендується використовувати перманентний 301 редирект або тимчасовий (302, 307) залежно від ситуації.

Як налаштувати 301 редирект в .htaccess?

Щоб налаштувати 301 редирект, потрібно використовувати файл конфігурації .htaccess. Його можна знайти через FTP або через адміністратор хостингу.

Важливо! Щоб знайти файл .htaccess, спочатку потрібно дати дозвіл на показ прихованих файлів. Інакше ви його просто не побачите. Якщо файлу немає, його потрібно створити. Також необхідно виконати команду RewriteEngine On.

Отже, як налаштувати редирект для ваших цілей? Розберемо на конкретних прикладах.

Склейка дзеркал сайту (з www і без www)

Вище ми вже сказали, що для Google або Яндекса сайти з www та без www в URL - це різні сторінки. Вони сприймаються як дублі. Тому необхідно коректно налаштувати редирект з www на без www, й навпаки. Тут все залежить від того, яке відображення URL потрібне.

Редирект з http на https

Редирект з http на https

Використання незахищеного з'єднання http наразі не рекомендується. Воно негативно позначається на SEO-показниках. Браузер при відвідуванні сайту з http повідомляє користувачеві про незахищене з'єднання. Тому потрібно налаштувати переадресацію з http на https. Щоб зробити правильне налаштування 301 редиректа, впишіть .htaccess правило:

Одне з налаштувань точно спрацює й переадресовуватиме на захищене з'єднання https всіх відвідувачів.

Редирект з https на http

Редирект з https на http

Посторінковий 301 редирект

Посторінковий 301 редирект

Редирект для однієї сторінки

Редирект для однієї сторінки

Редирект з одного домену на інший

Редирект з одного домену на інший

301 redirect на піддомен

301 redirect на піддомен

Редирект для URL (без параметрів)

Редирект для URL (з параметрами)

Редирект з index.php на головну

301 редирект зі сторінки помилки 404 Not Found

Якщо сторінку видалено або не існує, користувач при спробі перейти на неї побачить помилку 404. Зазвичай рекомендується підключити редирект. Наприклад, у великих інтернет-каталогах та магазинах, на інформаційних сайтах з неіснуючих сторінок можна налаштувати переадресацію на одну з головних веб-сторінок за допомогою наступного коду:

301 редирект зі сторінки помилки 404 Not Found

Але зверніть увагу, що надто активно такі редиректи краще не використовувати. Це може негативно вплинути на SEO-показники сайту.

Переадресація на мобільну версію

Переадресація на мобільну версію

Коли користувач заходить на сайт із смартфона, необхідно перенаправити його на мобільну версію. Це нескладно зробити за допомогою інтеграції до .htaccess додаткової команди:

Переадресація на мобільну версію

Масовий redirect для категорій

Уявіть, що ви перейменували категорію із сотнями або навіть тисячами позицій. Налаштовувати редирект для кожної окремої сторінки – марнування часу та сил. Набагато простіше використовувати масовий редирект для категорії, застосувавши код:

Масовий redirect для категорій

Створення переадресації 301 за допомогою налаштувань та плагінів CMS

Більшість сучасних CMS мають комплекс інтегрованих інструментів для зручного налаштування перенаправлення. Але правила редиректів у кожному конкретному випадку відрізнятимуться.

Якщо ваш веб-ресурс побудований на WordPress, рекомендуємо використовувати наступні плагіни:

  • Redirection. Це один із найпопулярніших плагінів для WordPress. З його допомогою також можна збирати вичерпну статистику з редиректів, відстежувати помилки 404 на сайті та ін.;
  • Safe Redirect Manager. Це досить простий плагін, завдання якого полягає у підтримці регулярних виразів. Одна з головних переваг SRM у тому, що він майже не впливає на швидкодію сайту;
  • Quick Page/Post Redirect Plugin. Дозволяє налаштовувати редиректи та додавати до URL атрибут nofollow, що корисно для SEO. Але він має недолік – регулярні вирази у ньому не підтримуються;
  • Simple 301 Redirects. Це зручний у використанні плагін. Але в ньому доводиться вказувати URL для редиректу власноруч, що забирає багато часу.

Якщо ви з якоїсь причини не хочете використовувати плагіни, а волієте редагувати файл .htaccess, підключіться до нього через FTP-клієнт й дотримуйтесь інструкцій, описаних вище.

Щоб налаштувати редиректи в CMS Joomla, необхідно увійти до адміністративної панелі, перейти до розділу «Компоненти» – «Перенаправлення». Там ви зможете налаштовувати переадресацію. Велика перевага в даному випадку в тому, що система сама відстежує сторінки з битими/неробочими URL-адресами й дозволяє перенаправляти користувачів на коректні веб-адреси.

Створення переадресації 301 за допомогою налаштувань та плагінів CMS

Важливе доповнення! Якщо ваш ресурс створений за допомогою конструктора сайтів, можуть виникнути труднощі з налаштуванням переадресації. Наприклад, WIX взагалі дозволяє створити файл .htaccess. Це серйозне обмеження. Тут доведеться або змиритися, або шукати альтернативу.

Інші способи створення переадресації

Існують інші способи створення переадресації 301, які ви можете використовувати. Розглянемо найпоширеніші з них.

Через PHP

У першому рядку необхідно прописати стару URL, а в другій – нову.

ASP-редирект

ASP-редирект

ASP.NET редирект

ASP.NET редирект

JSP редирект

JSP редирект

Редирект у Nginx

Редирект у Nginx

HTML-редирект

HTML-редирект

Зверніть увагу! HTML-редирект – це варіант лише для порівняно невеликих сайтів, де немає потреби в пакетній переадресації, можна налаштовувати редиректи по черзі. Зауважте, що в частині коду "content="5" цифра 5 означає час затримки в секундах. Ви можете змінити це значення.

Рекомендації щодо налаштування 301 redirect

Мабуть, головна рекомендація – детально вивчити види редиректів, щоб не помилитись із вибором. Для постійного перенаправлення потрібно використовувати 301, а для тимчасового – 302 чи 307.

Рекомендації щодо налаштування 301 redirect

Якщо ми говоримо про 301 редирект, слід дотримуватися трьох простих правил:

  1. Слідкуйте, щоб контент на сторінці, куди ви перенаправляєте користувачів, відповідав контенту на сторінці, звідки ви їх перенаправляєте.
  2. Не можна встановлювати кілька редиректів поспіль. Це може дуже сильно навантажити сервер, що позначиться на SEO-показниках сайту.
  3. Не поспішайте шукати помилки та коригувати файл .htaccess, якщо одразу не побачили результати SEO. Пошуковики обробляють редиректи протягом кількох тижнів.

Є ще кілька важливих нюансів, про які зазвичай не говорять, описуючи налаштування редиректів. Однак вони можуть виявитися важливими у вашому випадку. Розглянемо ці ситуації:

  1. Налаштування переадресації через файл .htaccess працює виключно на серверах під ОС Linux із встановленим сервером Apache та з підключеним модулем Mod-Rewrite. А якщо ні, то всі ті методи переадресації, які ми описали вище, просто не спрацюють.
  2. Використовуючи файл .htaccess, ви збільшуєте навантаження на сервер. Якщо дивитися з позиції ефективності, то раціональніше прописувати команди у файлі hpptd.conf. Але в більшості випадків у вебмайстра просто немає доступу до нього. Відповідно переадресація 301 може бути налаштована лише через .htaccess.
  3. У деяких випадках процес склеювання та передачі PageRank може тривати кілька місяців. Тому рекомендуємо не поспішати з видаленням старої сторінки або сайту. Дочекайтеся, доки перенесення остаточно завершиться.
  4. "Яндекс" вимагає обов'язкового прописування директиви host у файл robots.txt. Тому вивчіть вимоги пошукових систем до параметрів redirect.

З одного боку, зробити правильне налаштування 301 редиректу не так складно. З іншого, навіть досвідчені вебмайстри нерідко припускаються елементарних помилок через неуважність або незнання нюансів. У результаті переадресація не працює, або процес відбувається зі збоями. Тому важливо діяти дуже уважно. Оптимальний варіант – звернення по допомогу до добрих фахівців.

Як перевірити 301 редирект?

Існує кілька способів перевірки коректності налаштувань 301 редиректу та інших варіантів переадресації. Перший і найпростіший – вручну. Ви просто вводите в рядок браузера URL, з якого йде перенаправлення, й дивитеся на результат. Якщо редирект спрацьовує, все зроблено правильно. Перед ручною перевіркою рекомендуємо очистити кеш браузера, інакше можуть підтягуватись старі дані.

Однак ручна перевірка підходить лише для випадків, коли ви переадресовуєте одну або кілька сторінок. Що робити, якщо переадресацій багато, як перевірити 301 редирект швидше?

Для цього можна використовувати спеціальні послуги:

  1. Онлайн-платформи bertal та Header Checker Tool . Вони мають гнучкі налаштування, пропонується комплексна перевірка. Проте перевіряти редиректи тут можна лише по черзі.

  1. Screaming Frog Seo Spider . Це вельми функціональний сервіс, за допомогою якого можна перевіряти редиректи, знаходити непрацюючі посилання та дублікати контенту, аналізувати заголовки сторінок та метадані, створювати XML-структуру сайту, виконувати інтеграцію з GA, GSC та PSI.

Зверніть увагу! Виявлення редиректу та присвоєння ваги новій сторінці – це процеси, які триватимуть певний час. Якщо ви налаштували переадресацію, вона коректно працює, це ще не означає, що вся вага вже перейшла новій сторінці. Пошуковим алгоритмам зазвичай потрібно 2-3 тижні, щоб завершити процес.

Поширені помилки під час налаштування переадресації

Навіть досконало вивчивши, що таке редирект, як його правильно налаштовувати, завжди є ризик припуститися помилки. Особливо якщо реального практичного досвіду налаштування переадресації у вас немає.

Пропонуємо розглянути кілька помилок, що найчастіше трапляються:

  • застосування редиректів між сторінками, коли УРЛ на посиланнях залишається незмінним;
  • використання 302 або 307 замість перманентного варіанта 301;
  • помилка під час вибору редиректа. Нерідко плутанина виникає саме між 302 та 307;
  • переадресація файлу robots.txt;
  • відсутність чіткого розуміння відмінностей між редиректом 301 та rel=«canonical»;
  • переадресація на нерелевантні сторінки та/або нерелевантний контент;
  • редирект, який не призводить до 200 сторінки.

Поширені помилки під час налаштування переадресації

Одне з найгрубіших порушень правил редиректів – це створення ланцюжків переадресації, що згодом порушує роботу сайту, викликає помилку, яка сповіщає про надто велику кількість перенаправлень. Причин виникнення проблеми може бути кілька:

  1. Некоректне налаштування переадресації.
  2. Вірусна атака на сервер.
  3. Використання надмірно довгого ланцюжка перенаправлень.

Якщо у вашому редиректі понад п'ять адрес, це погано. Оптимально, коли є лише дві ланки: старий та новий URL. Решта зайве.

Висновки

Redirect 301 – порівняно простий, але потужний інструмент пошукової оптимізації сайту. Якщо його використовувати грамотно, дотримуючись всіх правил, які ми перерахували вище, це лише зміцнить позиції ресурсу в пошуковій видачі, підвищить обсяг трафіку. Іноді кілька незначних помилок призводять до протилежних наслідків.

Ваше завдання – переконатися, що на сайті немає жодних проблем із переадресацією, відсутні биті посилання. Інакше позиції ресурсу в пошуковій видачі можуть просто впасти. На їхнє відновлення доведеться витратити чимало грошей, сил та часу. Настійно не рекомендуємо налаштовувати редиректи самостійно, якщо у вас немає належного досвіду. Довірте роботу професіоналам!

Як вам стаття?
4.3
Проголосувало: 9
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.