Автоматизація бізнес-процесів продовжує кардинально змінювати транспортні та логістичні системи, від точки походження товару до точки його споживання, від виробництва до кінцевого споживача.
Пандемія COVID-19 виявила вразливі місця глобального ланцюжка поставок й водночас прискорила впровадження автоматизованих логістичних технологій, що забезпечують безпечніше та ефективніше транспортування вантажів, а також безконтактну доставку. Засвоївши уроки, логістичні компанії почали дедалі більше інвестувати в автоматизацію, аби залишатися конкурентоспроможними.
У чому полягає автоматизація транспортної логістики?
Багато процесів у сфері логістики потребують детального обліку, тривалих розрахунків та підвищеної уваги. У цьому людський чинник не сприяє точності, а навпаки, підвищує ризик помилок. І чим більші обсяги компанії, тим більше навантаження лягає на її співробітників — ризик помилок зростає ще більше. Але якщо довірити машинам трудомісткі процеси, які потребують точності?
Штучний інтелект, машинне навчання, технології автономного управління, інтерфейси користувача та інтелектуальні мультимодальні комунікаційні системи інтегруються і доповнюються одне одним, забезпечуючи безперервну роботу й усуваючи недоліки в процесах.
Логістичні програми дозволяють вести облік усієї необхідної інформації без втрат, але з підвищеною ефективністю, що означає економію часу, а отже, і збільшення прибутку. Розробивши цілу систему автоматизації процесів, логістичні компанії можуть задовольняти потреби, що зростають.
Які переваги приносить автоматизація транспортної логістики?
Технології створені для того, щоб спростити людині життя. Системи автоматизації транспортної логістики створено, щоб спростити людині роботу. А ще підвищити ефективність, знизити ризики, заощадити час, підвищити прибуток і не лише.
-
Зниження вартості певних операцій : для деяких дій людині потрібно кілька годин, а машині лише кілька хвилин. Сконцентруйте людські ресурси на важливих стратегічних завданнях, а рутину довірте програмам.
-
Мінімізація людського фактора : є багато причин, чому люди припускаються помилок, і жодна з них не властива машинам.
-
Підвищення швидкості доставки : ви завжди точно знаєте, скільки часу потрібно машинам на виконання певних дій, отже ваші доставки завжди прибувають точно в строк.
-
Зростання обсягів постачання : машини можуть обробляти значно більше даних, передбачаючи всі кроки для практично необмеженої кількості замовлень.
-
Максимізація продуктивності : ви можете працювати із більшими обсягами й швидше, ніж до того, отже ви можете встигнути набагато більше за той самий час.
-
Підвищення точності : мінімальна кількість помилок, наявність всіх наявних даних в одному місці, ПЗ для логістики врахує все необхідне.
-
Вимірювання продуктивності в реальному часі : якщо у вас є доступ до всіх даних, то ви можете отримати будь-яку статистику в будь-який момент. Досліджуйте ефективність своїх процесів, знаходите слабкі місця та вдосконалюйте їх.
-
Скорочення впливу зовнішніх факторів : наприклад, співробітник може не потрапити на роботу через погану погоду, пробки або пандемію. Автоматизуючи процеси, ви отримуєте цифрового співробітника, який на роботі завжди, а керувати ним можна з будь-якої точки доступу до інтернету.
-
Збирання практичних даних : IoT подарував нам можливість отримувати інформацію про все навіть без особистого втручання завдяки датчикам, встановленим у потрібних місцях.
-
Спрощення ланцюжка поставок : вся інформація про склади, автопарк, маршрути, вантажі та клієнти зібрана в одному місці та інтегрована, взаємодію з іншими учасниками процесу також можна побудувати в цифровому середовищі, що значно спростить та прискорить вашу роботу.
Кому підходять рішення з автоматизації транспортної логістики
Кожна система створена під ту чи іншу компанію та має ті функції, які цій компанії необхідні. І це основний плюс. Розробити ТМС можна як для великої транспортної корпорації, так й для компанії-перевізника. При цьому будуть реалізовані ті функції, які необхідні саме вам, щоб система вирішувала поставлені перед нею завдання й була вигідною інвестицією для бізнесу.
До того ж система може мати кілька версій для різних користувачів: для власників вантажу, для водіїв, для менеджерів компанії. Кожен учасник має свій рівень доступу, який безпосередньо дозволяє вирішувати всі необхідні питання в системі. При цьому найкращий варіант — створення програми, щоб доступ був безперервним, з будь-якої точки, де є інтернет, що особливо зручно для водіїв у дорозі.
TMS-система дозволяє отримувати дані про кожну машину в реальному часі та аналізувати їхню ефективність, автоматизувати ручну роботу, спростити обробку замовлень і не тільки.
Автоматизація — це рішення не лише для транспортно-логістичних компаній, а й для будь-якої компанії, яка потребує регулярного перевезення чи відправлення товарів: великих інтернет-магазинів, виробничих, сільськогосподарських компаній тощо.
Найпоширеніші проблеми транспортних компаній
Ключові питання у галузі пов'язані з тим, які технології використовують логістичні компанії, як вони зберігають свої дані та наскільки скоординовані їхні робочі процеси. Давайте розглянемо найпоширеніші проблеми логістики та деякі можливі рішення.
Відсутність ефективної координації
Найбільші проблеми у логістичній галузі пов'язані з її непослідовністю та фрагментацією. Оскільки задіяно багато сторін (виробники, склади, водії, менеджери та кінцеві користувачі), компаніям складно централізовано контролювати кожен етап процесу.
Вирішити цю проблему допоможе програма для логістики, яка синхронізує інформацію між кількома сторонами. Технологія має передбачати відстеження розташування та активності, відстеження активів та платформу обміну повідомленнями. Мобільний застосунок для логістичних компаній, який пов'язує разом усі частини процесу, від замовлення вантажу до отримання доставки, найближчим часом стане нормою для цієї сфери.
Помилки управління складом
Складські помилки іноді можуть коштувати компанії репутації. Компанія Target втратила шанс вийти на новий та потенційно прибутковий ринок у 2015 році, оскільки штрих-коди продуктів не збігалися з цифрами у комп'ютерній системі.
Логістичним компаніям потрібні інновації, спрямовані на керування їхніми запасами, щоб легко ідентифікувати товари, оптимізувати складські площі та аналізувати, які продукти є пріоритетними для клієнтів. При цьому товари варто класифікувати відповідно до їх вимог до зберігання та пріоритетів доставки. Корисним прийомом є зонування складів, наприклад, простір ділиться на зону видачі та зону зберігання.
Нехтування внутрішньою лояльністю
Ми завжди думаємо про клієнтів, але не завжди про співробітників. А їхня лояльність дуже важлива для підтримки здорової роботи компанії. Автоматизація транспортної логістики допоможе полегшити їм роботу й навіть зробити її цікавішою.
Нещодавній крок Amazon з «гейміфікації» роботи на складі дав суперечливі результати. Компанія розробила гру, схожу на тетріс, яка допомагає робітникам виконувати завдання, що зробило процес захоплюючим та ефективнішим.
Ще один спосіб застосувати диджиталізацію у роботі зі співробітниками – навчання. Ознайомлення з компанією, порядком роботи, інструментами, що використовуються, вимагає наявності когось, хто буде ділитися цими знаннями й контролювати їх засвоєння. Наставник може бути електронним й завантажуватися на смартфон співробітників. До того ж, такий застосунок може бути ще й довідником, якщо у когось із співробітників виникнуть будь-які питання.
Відсутність зв'язку з кінцевими споживачами
Клієнти є рушійною силою будь-якої логістичної компанії, й вимоги, які висуваються клієнтами, забезпечують цілі для розробки інноваційних рішень. Клієнти хочуть мати гнучкі можливості: замовити онлайн чи офлайн, отримати посилку або забрати її в магазині, а також можливість відстежувати свої поставки на будь-якому етапі.
Тому потрібна ефективна система CRM для логістики, яка надає актуальну інформацію про доставку. Інструменти CRM забезпечують потрібну аналітику поведінки клієнтів. За допомогою таких інструментів компанії можуть аналізувати потреби, інформувати виробників про оптимальний обсяг виробництва та робити свої послуги максимально орієнтованими на клієнта.
Функціональні можливості вирішення
Ми вже згадали про рішення, які допоможуть автоматизувати сферу логістики та вирішити деякі проблеми, проте це далеко не все. Давайте розглянемо кілька деталей, які необхідні програмам для логістики.
Планування перевезень
Система управління логістикою підбирає найефективнішу схему перевезення з урахуванням пріоритетності параметрів: вартості перевезення, кількості транспортних засобів, мінімально необхідної кількості зупинок та інших.
Навігація
Мобільний застосунок із функцією навігації значно знижує транспортні витрати. Завдяки мінімізації зупинок, виявленню проблемних місць та розрахунку оптимальних маршрутів у конкретній ситуації ці програми гарантують максимально можливу швидкість та якість доставки.
Відстеження перевезень
Використання TMS дозволяє контролювати процес доставки вантажу у режимі 24/7. Система автоматизує роботу диспетчера та контролює рух вантажів.
Клієнтам важливо мати можливість відстежити свій вантаж у реальному часі, а менеджерам — знати все, що відбувається з автопарком компанії. Програмне забезпечення для логістики дозволяє побачити кожен трак на карті, зв'язатися з водієм через програму та завжди тримати руку на пульсі.
Транспортне та інвентарне обслуговування
Щоб уникнути несподіваних затримок, необхідно щодня перевіряти стан транспортних засобів. Щоб спростити цей процес, можна інтегрувати рішення з керування автопарком. Автоматичні оповіщення у застосунку нагадають водіям вчасно проводити техобслуговування своїх транспортних засобів, а завдяки інтернету речей техогляд забере значно менше часу.
Управління трудовими ресурсами
Оскільки задіяно багато людей, неможливо підтримувати транспортні послуги без інструменту для розподілу ролей та відстеження дій. Системи управління трудовими ресурсами з'явилися задля скорочення кількості людських помилок, усунення паперової роботи та підвищення загальної продуктивності. За допомогою відповідного програмного забезпечення компанії можуть легко відстежувати доступність персоналу та обладнання, місцезнаходження транспортних засобів та перевіряти активність на своїх складах.
Аналітика
Можливість управління всіма аспектами за допомогою єдиної системи надає не лише можливість для полегшення робочих процесів, а й потенціал для якіснішої аналітики та попереджувальних стратегій. Автоматизовані системи, які реєструють усі подробиці успішних поставок та відмов, пропонують корисну статистику та аналітичні дані в режимі реального часу.
Розрахунки
TMS-рішення автоматизує процеси розрахунків, які необхідні для перевезення вантажів: оптимальні втрати вантажу, облік запасів, норми витрати палива, оптимальна кількість зупинок тощо. Часто в подібних системах доступні додаткові функції, наприклад, функції проведення тендерів на перевезення та узгодження розрахунків з контрагентами.
Крім цих можливостей, TMS може включати модулі для автоматизації процесів, пов'язаних з вантажними перевезеннями:
-
система керування складом (WMS);
-
система планування ресурсів підприємства (ERP);
-
система керування активами підприємства (EAM);
-
система керування виробництвом (MES);
-
система управління ланцюжками постачання (SCM).
Впровадження ПЗ для логістики компанії не лише вирішує наявні проблеми, а й запобігає можливим. Компанії, які беруть на озброєння сучасні тенденції та розробляють власні застосунки для управління своїми поставками на всіх етапах, зрештою витіснять усіх, хто не встигає за ними.
Ми розробляємо системи з урахуванням ваших потреб, реалізовуючи лише необхідні функції, які будуть вирішувати завдання вашого бізнесу та приносити вам прибуток. Якщо ви вже наважилися зробити крок уперед, зв'яжіться з нами для обговорення всіх деталей.
Інвестувати у власні технології набагато вигідніше, ніж у чужі продукти. Лише індивідуальне рішення зможе задовольнити усі унікальні потреби вашого бізнесу
Причини інвестувати у ПЗ для управління транспортом
Це слушне питання, адже навіть у 2024 році одним з найпопулярніших інструментів планування в логістичній галузі залишаються електронні таблиці, а комунікація в багатьох компаніях здійснюється здебільшого через месенджери загального призначення. Водночас компанії, що прагнуть диджиталізувати свої операції, мають змогу обрати на ринку одне з “коробкових” програмних рішень чи SaaS-платформ – це доволі швидкий та економний шлях до автоматизації бізнесу.
Та попри це є компанії, які не задовольняються готовими рішеннями і обирають шлях розробки індивідуального софту. Якими причинами вони керуються? Назвемо їх:
1. Економічна доцільність. Наразі уявлення про простоту та доступність впровадження “коробкового” софту є швидше стереотипом, ніж дійсністю. Впровадження готової диджитал-платформи у процеси відносно великої та зрілої компанії може бути дуже тривалим та витратним процесом. Іноді йдеться про витрати сотень тисяч доларів протягом двох-трьох років. Цей час і кошти можна успішно інвестувати в індивідуальну розробку.
Якщо йдеться про SaaS-рішення, то воно може бути простішим і дешевшим на старті, однак у перспективі компанія витратить на передплату суттєві ресурси. Вендори SaaS-рішень зазвичай залишають собі право автоматично продовжувати передплату та підвищувати її вартість, що ставить компанію-клієнта у вразливе становище.
2. Відповідність вимогам бізнесу. У галузі логістики загалом дуже важко створити універсальне рішення “для усіх”. Адже цей ринок сильно фрагментований, і кожна компанія має власну специфіку, нішу та особливості роботи. Чимало гравців на логістичному ринку вирішують інвестувати у власний софт, тому що готові рішення не надають їм усього необхідного функціоналу, чи є незручними.
Індивідуальна розробка системи для управління транспортом з нуля дозволяє врахувати в логіці софту будь-яку специфіку: ринкова ніша, характер операцій, можливості інтеграції з іншими платформами, традиції компанії, звички персоналу тощо. Інтерфейс такої системи завжди можна налаштувати та змінити.
3. Актуальність технологій. Чимало популярних IT-рішень для ланцюжків постачання присутні на ринку десятиліттями, коріння таких систем іноді може сягати дев’яностих років. Відтак цей софт часто несе технічні обмеження, моральна застарілість заважає повноцінно інтегрувати його з сучасними сервісами або передовими технологіями на кшталт ШІ. Навіть інтерфейс таких рішень може відсилати назад у дев’яності, що суттєво ускладнює його впровадження в бізнес.
Відтак деякі логістичні компанії врешті вирішують відмовитись від старих, але популярних платформ, аби перейти на власні, створені на сучасному технологічному стеку. Такі рішення надалі можна легко масштабувати й розвивати в будь-якому напрямку.
4. Безпека. Логістика – одна з критично важливих галузей, яка часто стає ціллю для кіберзлочинців і хакерів. Але навіть без врахування цього фактору чимало компаній сьогодні не ризикують довіряти свої операційні дані “хмарам” і прагнуть самостійно забезпечувати їхній захист – так, як вважають за потрібне.
Інвестиції у власний логістичний софт та цифрову інфраструктуру є найкращим рішенням з точки зору кібербезпеки. Таким чином компанія може тримати свої дані під постійним наглядом і контролем, уникаючи ризику їх витоків зі сторонніх платформ. Це також надає компанії автономність і самодостатність – адже її операції не постраждають через проблеми у вендора софту.