Wezom
Wezom
Команда IT-компанії
23.11.2021

Основні метрики мобільного додатка

Wezom
Wezom
Команда IT-компанії
23.11.2021
23.11.2021
5.0
4898
0

Коли йдеться про створення мобільного додатка, важливо не тільки щоб він подобався вам як його власнику, але також щоб він мав успіх у вашої цільової аудиторії і головне - приносило вам дохід. Щоб визначити, наскільки успішним та прибутковим є ваш додаток, використовуються певні метрики мобільних додатків. А щоб ви не заплуталися у всіх ARPPU, ROI, DAU, MAU та WAU, ми підготували для вас детальну інструкцію з усіх метриків.

Що таке метрики для мобільних додатків

Що таке метрики для мобільних додатків

Насамперед, давайте розберемося, що ж таке метрики мобільного додатка. Якщо коротко, це показники ефективності мобільного докладання. Тобто це ті критерії, які дозволяють проаналізувати дані на предмет того, наскільки ваш додаток залучає користувачів, який прибуток вам приносить, наскільки популярним і затребуваним у вашої цільової аудиторії, як швидко окупаються витрати на його розробку та просування тощо.

Кожна метрика відповідає тільки на одне конкретне питання, тому їх існує так багато, і так легко заплутатися в них. Тим не менш, всі вони важливі та допомагають впровадити комплексний аналіз ефективності мобільних додатків, що дозволить всебічно оцінити успіх вашого інструменту.

Основні метрики мобільного додатка

Основні метрики мобільного додатка

Основні метрики мобільних додатків стосуються оцінки користувачів, їх кількості та якості взаємодій, а також монетизації та оцінки прибутку, який вам приносять користувачі та програма в цілому.

У нашій статті ми розглянемо всі ключові метрики, розділивши їх на категорії для вашої зручності:

  • Кількість користувачів :
    • New users;
    • Total users;
    • 1-day retention, 7-day retention, 28-day retention;
    • Rolling retention;
    • DAU, WAU, MAU;
    • LDAU, LWAU, LMAU;
    • Users Online;
    • Sessions;
    • Average session length;
    • Lifetime.
  • Монетизація :
    • Paying users;
    • Paying share;
    • Paying conversion;
    • Transactions;
    • Transactions by user;
    • Gross;
    • Revenue;
    • ARPU, ARPPU;
    • Average check;
    • Lifetime Value;
    • ROI.

Кількість користувачів

Кількість користувачів

Коли ми розглядаємо метрики для мобільних додатків, важливою чи не найголовнішою категорією буде кількість користувачів та інші взаємопов'язані показники. Адже саме ці показники демонструють лояльність ваших користувачів до вашого додатку та бренду, а також показують, наскільки ваш додаток буде цікавим іншим компаніям для реклами, колаборацій та інших взаємодій. Погляньмо, які метрики програми використовуються для оцінки залучення користувачів, їх утримання, кількості активних користувачів та характеристики їх взаємодії з програмою.

Залучення користувачів

Для оцінки залучення користувачів використовуються дві метрики: нові користувачі (New users) та загальна кількість користувачів (Total users).

Будь-яка людина, яка завантажує вашу програму, стає користувачем тільки тоді, коли відкриє вашу програму. І коли він робить це вперше – він якраз і стає новим користувачем. New users показує кількість нових користувачів, які прийшли у певний відрізок часу: цього дня, цього тижня, цього місяця і так далі.

Важливо зауважити, що ця метрика використовується як один із показників зростання проекту. Тут головне, щоб кількість нових користувачів за певний період перевищувала кількість тих, хто перестав користуватися програмою та видалив її. Тільки за такої умови вважається, що проект зростає.

Коли вам потрібно дізнатися, скільки всього людей користується вашим додатком на конкретний момент, ви використовуєте метрику Total users. Вона показує кількість користувачів у системі в конкретну дату.

Коефіцієнт утримання клієнтів

Коли йдеться про утримання клієнтів та коефіцієнт вимірювання цього показника, є цілих 4 метрики: 1-day retention, 7-day retention, 28-day retention та Rolling retention. Давайте розумітися.

Коли представник вашої цільової аудиторії тільки відкрив програму і поповнив армію нових користувачів, ще немає гарантій того, що програма йому сподобається і він залишиться з вами назавжди. Але якщо він заходить у додаток і наступного дня, значить вам вдалося привернути його увагу та продемонструвати користь вашої програми з першого погляду. Відсоток користувачів, які повернулися на другий день - це показник 1-day retention.

Далі завдання ускладнюється: потрібно не просто залучити користувача та зацікавити його повернутися завтра, але й довести користь програми, щоб ваша аудиторія поверталася знову та знову. Ставлення кількості тих, хто повернеться до вас за тиждень, до кількості нових користувачів дає 7-day retention. Часто цей показник значно менший, ніж 1-day retention, але потрібно прагнути його збільшувати.

І останній важливий етап у житті користувача та програми - це довгострокова користь. Якщо все, що може дати вашу програму, вичерпується за тиждень-два - у вас буде велика плинність користувачів, і потрібно буде залучати все більше і більше нових. Але якщо ваша програма несе користь постійно, ваша аудиторія залишиться з вами і через місяць. Відсоток тих, хто залишився на 28 день та буде коефіцієнтом 28-day retention.

Але вам не обов'язково обмежуватись лише цими 3 показниками, ви можете перевірити утримання користувачів за 2 місяці, півроку або будь-який інший термін, який тільки забажаєте. У цьому допомагає коефіцієнт Rolling retention – показник відсотка користувачів, які прийшли у конкретну дату та залишилися з вами до поточного моменту. Тут важливо врахувати, що користувачі вважаються все ще активними, якщо відкривали програму хоча б раз за останній тиждень, тому буде невелика похибка, адже ті, хто видалив вашу програму за останні 7 днів, все ще будуть враховуватися у відсоток утримання.

Утримання користувачів – дуже важливий критерій успіху програми. Це показник того, наскільки ваша програма приваблива з першого погляду, наскільки вона зручна і корисна, а також який у ньому сенс користувачеві в довгостроковій перспективі. Щоб покращувати цей показник, звертайте увагу на інтерфейс, адже він має бути зручним, зрозумілим, і одразу демонструвати можливості та користь відвідувачам, а також шлях та досвід користувача мають бути ретельно продумані. Виправляючи ці моменти, ви відразу зможете помітити зміни в коефіцієнті утримання клієнтів.

Активні користувачі

Кількість активних користувачів також вимірюється кількома метриками, які дозволяють зрозуміти та розглянути цей показник з усіх боків та динаміці. І тут настав час розібратися з DAU, WAU та MAU.

Насправді все досить просто. DAU або Daily Active Users – це метрика, яка показує кількість активних унікальних користувачів у якийсь конкретний день. При цьому вважатиметься не кількість входів у систему або відкриттів програми взагалі, а саме кількість людей, які хоч зайшли до додатку, не має значення один раз, або десять.

Так само розраховується WAU або Weekly Active Users - кількість активних унікальних користувачів за тиждень, і MAU або Monthly Active Users - кількість активних унікальних користувачів за місяць. Але тут знову нагадаємо, що вважається саме кількість користувачів, незалежно від того, скільки разів за цей період вони скористалися програмою. Навіть якщо конкретний користувач заходить у додаток щодня, і тижневе та місячне значення збільшиться лише на 1.

Але це ще не все. У цих трьох показників може бути похибка через приплив нових користувачів. Так, навіть якщо людина зайшла в додаток лише один раз і відразу її видалила - вона все одно вплине на показники DAU, WAU і MAU. Для того, щоб уникнути цієї похибки, були створені показники LDAU (Loyal Daily Active Users), LWAU (Loyal Weekly Active Users) та LMAU (Loyal Monthly Active Users). Ці метрики виключають із розрахунків New users, завдяки чому ви отримуєте точніші дані щодо кількості активних користувачів вашої програми.

І як ви вже здогадалися, якщо показник Retention буде досить високий, то значення DAU і LDAU максимально наблизяться один до одного. Аналогічно і з тижневими та місячними показниками. До цього і слід прагнути.

Взаємодії з додатком

Крім того, скільки людей використовують програму, важливо також знати, як вони з нею взаємодіють, адже це частково допоможе зрозуміти сильні та слабкі місця застосування, рівень задоволеності користувачів та причини відмов.

Для початку, можна дізнатися кількість користувачів онлайн (Users Online), що допоможе вам зрозуміти час пікової активності, а значить і регулювати час виходу певних пропозицій та можливостей, щоб їх побачило якнайбільше користувачів. Більш того, ця метрика корисна також для регулювання здатностей навантаження додатка. Адже зі зростанням та розвитком кількість користувачів онлайн буде збільшуватися, і програма може не витримати. Слідкуйте за цим фактором, щоб вчасно оптимізувати роботу вашого ресурсу та уникнути збоїв.

Наступна метрика - Sessions - показує кількість входів однієї й тієї ж користувача додаток, адже саме контакти користувача і програми називаються сесіями. Ви можете відстежити кількість сесій за певний період. Але далі у нас з'являється ще значніший чинник - середня тривалість сесій (Average session length). Це усереднене значення часу, яке користувачі проводять у вашому додатку. Щоб його розрахувати, потрібно просто поділити сумарну тривалість сесій на їхню кількість.

Цей критерій досить неоднозначний. Не можна відразу сказати, який показник буде позитивним, а який - негативним. А все тому, що ці значення безпосередньо залежать від мети програми. Є такі інструменти, для яких важливо якнайшвидше виконати завдання, і низька середня тривалість сесії буде показником ефективності. Для інших, навпаки, важливо якомога більше утримати користувача в додатку, лише тоді воно буде успішним.

І ще одна метрика, пов'язана з активністю користувачів - це тривалість їхнього так званого життєвого циклу (Lifetime). Вона показує, скільки часу проводить людина у додатку від першого входу до останнього. Ця метрика є одним із показників успішності програми, вона тісно пов'язана з утриманням користувачів. Завдяки Lifetime ви можете дізнатися оптимальний час для пропозицій для своїх користувачів, щоб збільшити їхню зацікавленість у додатку. Більше того, чим вищий термін життя клієнта, тим лояльніший він до вас, адже він уже звик і навіть прив'язаний до вашого додатку.

Метрики мобільного застосування: монетизація

Метрики мобільного застосування: монетизація

Користувачі - це, безумовно, важливий показник успішності мобільного додатка, але всі ми знаємо, для чого насправді починається розробка подібних рішень. Будь-яка програма створена для заробітку. І оцінити ефективність програми у цьому ключі допоможуть метрики монетизації. Вони відкривають перед власниками додатків такі показники як середній дохід з одного користувача та сумарний прибуток від співпраці з ним, вартість встановлення програми та вартість лояльного користувача та багато інших.

Почнемо з кількості користувачів, які здійснюють покупки у додатку – Paying users. При цьому ви можете дізнатись цей показник на будь-який період часу. Сама по собі ця метрика може не надто розкрити картину, але в динаміці – показує ефективність ваших змін, спрямованих на конверсії, а також ця метрика використовується для розрахунку безлічі інших.

Paying share - це відсоткове співвідношення користувачів, що платять, до загальної кількості користувачів програми. Цей показник відображає те, наскільки ефективно ви продаєте свої продукти, і як багато людей вдалося переконати. Цю метрику справді дуже складно зрушити з місця і підняти навіть на один відсоток. Але якщо вона росте – це чудовий показник для вашого проекту.

Метрика Paying conversion дозволяє дізнатися, скільки платять користувачів серед усіх тих, хто прийшов у вашу програму вперше в зазначений період часу. Ці дані допомагають відстежувати ефективність рекламних кампаній та пропозицій, щоб дізнатися, яка з них привела вам найтеплішу аудиторію.

Платежі, які здійснюють ваші користувачі, або транзакції, також підлягають статистичному аналізу. Їх кількість підраховується у Transactions. Так ви знаєте, скільки покупок або грошових переказів було здійснено через програму за конкретний період часу. Ця метрика дозволяє відстежувати динаміку та зростання, особливо коли вторинні продажі – ваша головна мета.

Незважаючи на те, що загальна кількість платежів є вже досить цікавим показником, звернемо увагу на ще одну більш конкретну метрику - кількість платежів одного користувача (Transactions by user). Тут ведеться підрахунок того, скільки транзакцій у середньому припадає на одного користувача, що платить. Звичайно, якщо повторних продажів немає, то цей показник дорівнюватиме одиниці, але якщо ви прагнете повторних продажів - чим вище цей показник, тим успішніше вам це вдається.

Тепер поговоримо про прибуток. Для її обчислення також використовують кілька різних метрик, які забезпечують комплексний підхід. Так, наприклад, ви можете порахувати загальний дохід (Gross) – суму всіх транзакцій, проведених за певний період. Але не поспішайте радіти цьому показнику. При покупках через програму магазини програм беруть певний відсоток, а значить не весь загальний дохід піде вам. Для того, щоб дізнатися про конкретний прибуток (Revenue) також існує окрема метрика. Тут від загального доходу віднімаються всі супутні відрахування. Ця цифра вже може вас порадувати.

Але важливо не тільки дізнатися ваш прибуток, адже саме ця цифра не багатьом допоможе відстежити ефективність програми, рекламних кампаній та розробки загалом. Існують додаткові показники, які допомагають зіставити прибуток із поведінкою користувачів. Так, середній дохід з одного користувача або ARPU (Average revenue per user) показує скільки вам приносить кожен користувач вашої програми. При цьому враховуються як користувачі, що платять, так і не платять. При аналізі рекламних кампаній важливо, щоб цей показник перевищував вартість залучення користувача. Адже саме ця різниця буде вашим прибутком.

Якщо ж ви хочете дізнатися, скільки приносить в середньому один користувач, що платить, потрібно розрахувати ARPPU (Average revenue per paying user). Для цього береться загальний дохід і ділиться на кількість користувачів, що тільки платять. Тож ви дізнаєтеся, скільки ваша аудиторія готова вам платити за користь, яку ви пропонуєте. При цьому завжди можна підвищити цей показник, підвищуючи вартість своїх продуктів, але це може призвести до зниження кількості користувачів, що платять, і транзакцій. Інший випадок – якщо ви збільшите кількість продуктів, пропозицій та акцій, які можуть спонукати користувачів до ще більшої кількості покупок та середнього чеку.

Отже, ми щойно згадали ще одну метрику – середній чек (Average check). Розрахувати її досить просто: це загальний дохід, поділений на загальну кількість транзакцій. Ця метрика показує середню суму, на яку здійснюють покупки ваші користувачі, і на неї також можна впливати за допомогою вигідних пропозицій, розширення асортименту та акцій.

І, нарешті, ми прийшли до однієї з найважливіших метрик у ключі оцінювання монетизації програми - прибутку, який приносить користувач за весь час використання вашої програми, простіше кажучи - Lifetime Value. У цьому показнику важливими є обидві складові. Термін життя клієнта, скільки часу він взаємодіє з вашим додатком, зумовлює його лояльність, а дохід, який приносить цей клієнт, зумовлює ваш прибуток. Чим більший користувач з вами, тим більше він схильний до здійснення покупок, тим більше покупок він встигне здійснити, тим більший прибуток ви від нього отримаєте. Це глобальна оцінка того, наскільки ваш додаток доводиться користувачам до душі, вирішує їхні завдання та задовольняє очікування. Якщо цей показник нижчий за вартість залучення клієнта, ваш проект не успішний і потрібно щось змінювати. Завжди спочатку думайте про користувачів, адже чим більше ви зробите для них, тим більше вони принесуть вам.

Іноді до метриків програми також відносять коефіцієнт повернення інвестицій або ROI (Return of investment). Розрахувати цей показник не складно - це відношення загального прибутку від додатку, до всіх витрат, пов'язаних з ним. Цей показник використовується не тільки для оцінки додатків, а для будь-яких вкладень та проектів, тому не всі його відносять безпосередньо до метриків програми.

Сподіваємося, що тепер ви не заплутаєтеся у багатьох різних скороченнях, а зможете повноцінно оцінити успішність вашого проекту на будь-якому етапі. Якщо вам потрібна розробка програми, звертайтеся до нас. Для цього потрібно залишити заявку на сайті наш менеджер.

Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 7
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.